Ο Τομ Κρουζ στα 60

Ο Τομ Κρουζ στα 60   Facebook Twitter
Δεν πρέπει να υπάρχει άλλος σταρ τέτοιου μεγέθους και τόσο μαζικής δημοτικότητας που να εμφανίζεται τόσο ακραία μυστικοπαθής και παθολογικά κρυψίνους σε ό,τι έχει να κάνει με την ιδιωτική του ζωή.
0

ΤΑ ΕΞΗΝΤΑ ΕΚΛΕΙΣΕ, ΛΟΙΠΟΝ, προχθές ο στοιχειωμένα αειθαλής Τομ Κρουζ και μπορεί να θεωρείται πλέον βαμπίρ, ρομπότ, Übermensch των σαϊεντολόγων, μοναδικό σχεδόν τοτέμ ενός περασμένου Χόλιγουντ, κατά καιρούς όμως, ειδικά εκεί γύρω στην αλλαγή του αιώνα, είχε κάνει τον κόπο να αποδείξει ότι διαθέτει και μια ερμηνευτική γκάμα που δεν μπορεί να φτάσει κανένας Τζόνι Ντεπ και κανένας Μπραντ Πιτ.

Ειδικά σε ταινίες σπουδαίων δημιουργών όπως το Magnolia του Πολ Τόμας Άντερσον, το Collateral του Μάικλ Μαν ή το Minority Report του Στίβεν Σπίλμπεργκ, μεταξύ άλλων, για να μην κάνουμε λόγο για τη μνημειωδώς σπαρταριστή «σπέσιαλ γκεστ σταρ» εμφάνισή του στην κωμωδία Tropic Thunder.

Εδώ και αρκετά χρόνια έχει περιοριστεί στη ζώνη ασφαλείας που φαίνεται να αποτελούν γι’ αυτόν οι μεγάλες ταινίες δράσης οι οποίες δεν χωράνε στις μικρές οθόνες, το βέβαιο όμως είναι ότι εδώ και καιρό αποτελεί, όπως πανηγυρικά απέδειξε πρόσφατα ο θρίαμβος του Top Gun: Maverick στο παγκόσμιο box office, τον τελευταίο οικουμενικό κινηματογραφικό σταρ που υπερβαίνει γλώσσες, κουλτούρες και σύνορα.

Ακόμα και όταν επιχειρεί σε συνεντεύξεις να παρουσιαστεί ως ένα κανονικό άτομο με κανονικά προβλήματα, καταλήγει να μοιάζει με cyborg που απαγγέλλει προγραμματισμένη ομιλία.

«Πάμε να δούμε Τομ Κρουζ» λέει ο κόσμος το 2022, και για ποιον άλλον σταρ μπορεί να ειπωθεί κάτι αντίστοιχο σε μια εποχή που στις ακριβές υπερπαραγωγές δράσης μετράνε μόνο οι καρτούν χαρακτήρες και όχι οι ηθοποιοί που τους υποδύονται (το κοινό πάει να δει το καινούργιο Batman ή το καινούργιο Spider Man, ασχέτως του ποιος υποδύεται κάθε φορά τον μασκοφορεμένο ήρωα);.

Ήταν είκοσι τεσσάρων όταν βγήκε το πρώτο Top Gun και τώρα που βγήκε το δεύτερο (που ήταν η 45η ταινία του) είναι εξήντα χρονών πια, αλλά, πέρα από την αναλλοίωτη στον χρόνο φυσιογνωμία, είναι σαν να μην έχει μετακινηθεί καθόλου από το βάθρο/μαυσωλείο όπου αναρριχήθηκε τότε.

Είναι επίσης ο τελευταίος σταρ του Χόλιγουντ που θα καταδεχτεί να «ξεπέσει» στις τηλεοπτικές πλατφόρμες, στην πολτώδη μάζα του «περιεχομένου» και στη δίνη του streaming αλγόριθμου. «Κάνω ταινίες αποκλειστικά για τη μεγάλη οθόνη», ξεκαθάρισε πρόσφατα.

Όπως είχε πει πρόσφατα και ο Γουίκ Γκόντφρεϊ, πρώην πρόεδρος της Paramount, «ο Τομ Κρουζ τρώει, κοιμάται και ονειρεύεται μέσα στη δουλειά – τίποτε άλλο δεν μπορεί να του αποσπάσει την προσοχή». 

Από την άλλη, δεν πρέπει να υπάρχει άλλος σταρ τέτοιου μεγέθους και τόσο μαζικής δημοτικότητας που να εμφανίζεται τόσο ακραία μυστικοπαθής και παθολογικά κρυψίνους σε ό,τι έχει να κάνει με την ιδιωτική του ζωή. Ακόμα και όταν επιχειρεί σε συνεντεύξεις να παρουσιαστεί ως ένα κανονικό άτομο με κανονικά προβλήματα, καταλήγει να μοιάζει με cyborg που απαγγέλλει προγραμματισμένη ομιλία.

Φυσικά, δεν επιτρέπεται καν να τον ρωτήσει κανείς για τις επίσημες ρομαντικές συνδέσεις του που κατέρρευσαν τόσο θεαματικά – από τη Νικόλ Κίντμαν ως την Κέιτι Χολμς. Όμως είναι αυτή ακριβώς η ανεξιχνίαστη υπόθεση («ποιος είναι τελικά ο Τομ Κρουζ;») που τον κάνει να είναι ο τελευταίος αξιόπιστος σταρ ενός συστήματος και μιας εποχής που θα τελειώσει μαζί του.

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τομ Κρουζ στα 60

Οθόνες / Ο Τομ Κρουζ έγινε 60: Δέκα αξιομνημόνευτες στιγμές από την πορεία του

Δέκα στιγμές, προσωπικές και κινηματογραφικές, που εκτόξευσαν, καταβαράθρωσαν και έφεραν τον μεγαλύτερο σταρ του Χόλιγουντ σε ένα στρατοσφαιρικό επίπεδο φήμης, αποδοχής και ελέγχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 επιλογές για τα θερινά (και όχι μόνο) σινεμά

Οθόνες / 10 ταινίες, 10 λόγοι να βρεθείς σε ένα θερινό σινεμά αυτό το καλοκαίρι

Η ενισχυμένη δεκάδα των ταινιών που περιμένουμε στα μέσα του καλοκαιριού μέχρι και τις ζεστές πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου περιλαμβάνει τα πάντα: παγκόσμιες πρεμιέρες, Μarvel και σταρ, οσκαρικά φιλμ που ποντάρουν στην επιθυμία του κοινού να τα απολαύσει κανονικά, στην αίθουσα δηλαδή, κωμωδίες και επανεκδόσεις, και μια πολυαναμενόμενη μεταφορά μαζικού μπεστ σέλερ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μικροπλαστικά: «Μέχρι και μια ολόκληρη πιστωτική κάρτα καταπίνουμε κάθε εβδομάδα»

Ρεπορτάζ / Μικροπλαστικά: «Μέχρι και μια ολόκληρη πιστωτική κάρτα καταπίνουμε κάθε εβδομάδα»

Είναι μικρά όσο ένας κόκκος ρυζιού και κάθε χρόνο παράγονται εκατομμύρια τόνοι. Ποιες είναι οι εξελίξεις για τη μείωση της μικροπλαστικής ρύπανσης; Τι συμβαίνει στην Ελλάδα; Πώς φτάνουν από το εργοστάσιο στο στομάχι μας;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Δημήτρης Παρασκευής: «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Οπτική Γωνία / «Φέτος, έπειτα από καιρό, ο κορωνοϊός παρουσιάζει έξαρση»

Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Δημήτρης Παρασκευής, εξηγεί γιατί κάθε φθινόπωρο αυξάνονται οι ιώσεις του αναπνευστικού, ποια είναι η εικόνα του Covid-19 στην Ελλάδα και ποια μέτρα πρέπει να πάρουμε εν όψει του χειμώνα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στέλιος Νέστωρ: «Ό,τι έκανα, δεν το έκανα για να ρίξω τη δικτατορία αλλά γιατί ντρεπόμουνα» 

Θεσσαλονίκη / Στέλιος Νέστωρ: «Δεν ήμουν από αυτούς που κάθονται σπίτι τους, βγάζουν λεφτά, τρώνε και πίνουνε» 

Μια πολιτική φυσιογνωμία που έδινε πάντα ηχηρό «παρών» στα πολιτικά και πολιτιστικά πράγματα της Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στη LiFO, ζωντανεύει ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας της πόλης, από την Κατοχή και τη χούντα μέχρι την ίδρυση του Μεγάρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ