Το Bob Dylan Center θα φιλοξενεί περισσότερα από 100.000 αντικείμενα του Μπομπ Ντίλαν

Το Bob Dylan Center με περισσότερα από 100.000 αντικείμενα του Ντίλαν ανοίγει στην Τάλσα στις 10 Μαΐου Facebook Twitter
Το Bob Dylan Center θα χρησιμεύσει για να εκπαιδεύσει, να παρακινήσει και να εμπνεύσει τους επισκέπτες να ενεργοποιήσουν τη δική τους ικανότητα ως δημιουργοί.
0

Το πολυαναμενόμενο κέντρο που στεγάζει τα αρχεία και τους πολιτιστικούς θησαυρούς που δημιούργησε και κατείχε ο Μπομπ Ντίλαν επί επτά δεκαετίες ανοίγει στις 10 Μαΐου.

Το κέντρο είχε ανακοινωθεί από το 2016, όταν το Ίδρυμα George Kaiser βοήθησε να μεταφερθούν τα μυστικά αρχεία του στην Τάλσα της Οκλαχόμα. Τότε ο Ντίλαν δήλωσε ότι επέλεξε την Τάλσα λόγω της εγγύτητας με το Woody Guthrie Center.

Ο Γούντι Γκάθρι, είδωλο της φολκ μουσικής, υπήρξε μέντορας και μεγάλη επιρροή του Ντίλαν, που έγινε φίλος του αφού μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να ακολουθήσει τη μουσική του καριέρα. Ο Γκάθρι, που καταγόταν από το Okemah, έγραψε εκατοντάδες τραγούδια, μεταξύ των οποίων και το «This Land is Your Land». Ο Ντίλαν, που κατάγεται επίσης από τις μεσοδυτικές Πολιτείες, δήλωσε στο «Vanity Fair» ότι «του αρέσει το χαλαρό βουητό των μεσοδυτικών Πολιτειών».

Το Bob Dylan Center θα χρησιμεύσει για να εκπαιδεύσει, να παρακινήσει και να εμπνεύσει τους επισκέπτες να ενεργοποιήσουν τη δική τους ικανότητα ως δημιουργοί. Θα έχει μια μόνιμη έκθεση για τη ζωή και το έργο του Ντίλαν, και θα προσφέρει επίσης επιπλέον εκθέματα, δημόσια προγράμματα, παραστάσεις, διαλέξεις και εκδόσεις, μέσω των οποίων στοχεύει να προωθήσει μια συζήτηση για το ρόλο της δημιουργικότητας στη ζωή μας.

Θα έχει μια μόνιμη έκθεση για τη ζωή και το έργο του Ντίλαν, και θα προσφέρει επίσης επιπλέον εκθέματα, δημόσια προγράμματα, παραστάσεις, διαλέξεις και εκδόσεις, μέσω των οποίων στοχεύει να προωθήσει μια συζήτηση για το ρόλο της δημιουργικότητας στη ζωή μας.

Το Bob Dylan Archive, που αποκτήθηκε από το George Kaiser Family Foundation το 2016, αναδεικνύει τη μοναδική καλλιτεχνική ικανότητα και την παγκόσμια πολιτιστική σημασία του Ντίλαν. Αρχικά στεγαζόταν στο Κέντρο Αμερικανικής Έρευνας Helmerich του Πανεπιστημίου της Τάλσα στο Μουσείο Gilcrease. Ενώ το κέντρο θα προσφέρει μια επιμελημένη έκθεση με αντικείμενα από τη συλλογή, το ίδιο το αρχείο με περίπου 100.000 αντικείμενα θα είναι ανοιχτό μόνο σε ερευνητές. Περιλαμβάνει τεράστιες ποσότητες εγγράφων, καθώς και ταινίες, ηχογραφήσεις, φωτογραφίες, βιβλία, μουσικά όργανα και αξιοπερίεργα όπως σπιρτόκουτα στα οποία ο Ντίλαν έγραψε μερικές λέξεις.

Το Bob Dylan Center με περισσότερα από 100.000 αντικείμενα του Ντίλαν ανοίγει στην Τάλσα στις 10 Μαΐου Facebook Twitter
Το Bob Dylan Center σχεδιάστηκε από το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο Olson Kundig, με επικεφαλής τον Alan Maskin.

Το Bob Dylan Center σχεδιάστηκε από το διάσημο αρχιτεκτονικό γραφείο Olson Kundig, με επικεφαλής τον Alan Maskin. Το κέντρο θα διαθέτει τεχνολογία αιχμής σε ένα περιβάλλον πολυμέσων που έχει σχεδιαστεί για να είναι εξίσου εντυπωσιακό και αποκαλυπτικό για τους επισκέπτες που δεν γνωρίζουν το έργο του Ντίλαν όσο και για τους παλιούς οπαδούς και λάτρεις του. Η τριώροφη πρόσοψή του θα βλέπει προς τον εξαιρετικά δημοφιλή δημόσιο χώρο συνάθροισης του κέντρου της Τάλσα, Guthrie Green, και θα απεικονίζει μια σπάνια εικόνα του Ντίλαν του 1965, που δώρισε στο κέντρο ο διάσημος φωτογράφος Τζέρι Σάντμπεργκ. Στον Σάντμπεργκ θα είναι αφιερωμένη η πρώτη έκθεση σε έναν χώρο που θα φιλοξενεί το έργο άλλων δημιουργών.

Το Bob Dylan Center με περισσότερα από 100.000 αντικείμενα του Ντίλαν ανοίγει στην Τάλσα στις 10 Μαΐου Facebook Twitter
Φωτο: Don Hunstein, 1963

To αξίας 10 εκατομμυρίων δολαρίων κέντρο θα δίνει στους επισκέπτες και τους φανατικούς θαυμαστές ενός από τους μεγαλύτερους δημιουργούς στη μουσική βιομηχανία και τη δυνατότητα να δουν τον τρόπο με τον οποίο ο Ντίλαν έγραψε βήμα προς βήμα, λέξη προς λέξη, ένα τραγούδι. Με το δερμάτινο μπουφάν του Ντίλαν από το φεστιβάλ φολκ του Νιούπορτ το 1965, μια φωτογραφία του 16χρονου Μπόμπι Ζίμερμαν να ποζάρει με μια κιθάρα σε μια εβραϊκή καλοκαιρινή κατασκήνωση στο Ουισκόνσιν, έγγραφα και αντικείμενα από σχεδόν ολόκληρη την καριέρα του, θα είναι η πιο εντυπωσιακή και με κάθε δυνατό τρόπο έκθεση του έργου ενός δημιουργού.

Ο ίδιος ο Ντίλαν, που είναι πλήρως ενεργός στα 80 του χρόνια, με περιοδεία σε εξέλιξη και ένα νέο βιβλίο που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο, απέφυγε πεισματικά να ασχοληθεί με τις προσπάθειες εξέτασης του έργου του και δεν είχε καμία ανάμειξη στο κέντρο που φέρει το όνομά του, εκτός από το να συνεισφέρει για μία από τις σιδερένιες πύλες του για την είσοδο. Όταν έδωσε παράσταση στην Τάλσα τον περασμένο μήνα, σε ένα θέατρο λίγα μόλις τετράγωνα μακριά, ο νομπελίστας δεν αναγνώρισε το ίδρυμα προς τιμήν του, που δεν αποκαλείται μουσείο αλλά κέντρο που θα ενθαρρύνει τη συζήτηση γύρω από τη μουσική και θα είναι ένα ζωντανό αρχείο.

Το Bob Dylan Center με περισσότερα από 100.000 αντικείμενα του Ντίλαν ανοίγει στην Τάλσα στις 10 Μαΐου Facebook Twitter
Tο κέντρο προσφέρει μια επιμελημένη έκθεση με αντικείμενα από τη συλλογή.

Το Dylan Center περιλαμβάνει επίσης ένα ψηφιακό jukebox με 162 τραγούδια που επέλεξε ο Έλβις Κοστέλο, και ένα εικονικό στούντιο που επιτρέπει στους ακροατές να πειράξουν τα πρωτότυπα «στελέχη» ηχογράφησης του Ντίλαν –μεμονωμένα ορχηστρικά κομμάτια ή απομονωμένα φωνητικά– μερικών κλασικών τραγουδιών, συμπεριλαμβανομένου του «Knockin' on Heaven's Door».

Ανάμεσα στα αντικείμενα υπάρχουν και σάκοι αλληλογραφίας θαυμαστών από το 1966, με γράμματα από θαυμαστές, στρατιώτες στο Βιετνάμ και κάποιους που έστελναν κάρτες για «περαστικά» όταν ο Ντίλαν είχε ατύχημα με τη μοτοσικλέτα του. Ωστόσο, ο Ντίλαν δεν διάβασε ποτέ αυτή την αλληλογραφία. Σύμφωνα με τον Mark A. Davidson, τον επιμελητή του αρχείου του, η τσάντα είχε προφανώς παραμείνει ανέγγιχτη για χρόνια και όταν την παρέλαβαν οι αρχειονόμοι, κανένα από τα γράμματα δεν είχε ανοιχτεί.

Το Bob Dylan Center με περισσότερα από 100.000 αντικείμενα του Ντίλαν ανοίγει στην Τάλσα στις 10 Μαΐου Facebook Twitter
Φωτο: Feinstein, 1974

Η Τάλσα είναι μια πόλη που είναι γνωστή από τη σφαγή που έγινε εκεί το 1921, τη σφαγή του Γκρίνγουντ, κατά την οποία ένας λευκός όχλος κατέστρεψε μια ακμάζουσα κοινότητα μαύρων και σκότωσε έως και 300 άτομα. Το έναυσμα ήταν ένα αμφιλεγόμενο δημοσίευμα της «Tulsa Tribune», που δεν έχει διασωθεί στα αρχεία της εφημερίδας, σχετικά με μια φερόμενη απόπειρα βιασμού από έναν μαύρο νεαρό άνδρα εναντίον μιας λευκής κοπέλας. Η μοίρα των μαύρων της Τάλσα ξεχάστηκε αμέσως μετά.

Μόλις το 1997 το νομοθετικό σώμα της Οκλαχόμα συγκρότησε επιτροπή για τη διερεύνηση του γεγονότος, αναγνώρισε τις δολοφονίες και τις καταστροφές ως αδικία και διέθεσε κονδύλια για συμβολικές αποζημιώσεις. Στα έξι χρόνια από τότε που αποκτήθηκε το Αρχείο Ντίλαν, το τοπικό και εθνικό προφίλ της Τάλσα έχει αλλάξει και το Κέντρο έγινε μια αφορμή για μια νέα συνειδητοποίηση της σφαγής που συνέβη εκεί.

1966 Restoration

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα νέο μουσείο αφιερωμένο στον Μπομπ Ντίλαν στην Τάλσα της Οκλαχόμα

Πολιτισμός / Ένα νέο μουσείο αφιερωμένο στον Μπομπ Ντίλαν στην Τάλσα της Οκλαχόμα

Στο μουσείο θα εκτεθεί και το αρχείο Μπομπ Ντίλαν, μια διάσημη μυστηριώδης συλλογή προσωπικών αντικειμένων που κάποιοι πιστεύουν ότι είναι το κλειδί για το έργου του τραγουδιστή.
THE LIFO TEAM
bob dylan

Δημήτρης Πολιτάκης / Ο Ντύλαν στα 80

Κάποτε νομίζαμε ότι είχαμε ξεμπερδέψει με τον Ντύλαν. Πλάνη οικτρά, ως απεδείχθη. Καθώς περνούσαν τα χρόνια γινόταν όλο και πιο φανερό ότι ο Ντύλαν ήταν πανταχού παρών, σαν θεότητα που άφηνε παντού τα σημάδια της, παραμένοντας όμως άπιαστη και φευγαλέα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όταν ο Ντίλαν εμφανίστηκε «καυτός» και μοιραίος σε διαφήμιση γυναικείων εσωρούχων

Lifo Picks / Όταν ο Ντίλαν εμφανίστηκε «καυτός» και μοιραίος σε διαφήμιση γυναικείων εσωρούχων

Πριν από δεκαπέντε χρόνια, ο μέγας ροκ βάρδος πρωταγωνίστησε σε διαφημιστικό φιλμάκι της φίρμας Victoria’s Secrets μαζί με το supermodel Αντριάνα Λίμα. Όπως πάντα, τα κίνητρά του παραμένουν άγνωστα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ