Asaf Avidan: Ζωή σαν μυθιστόρημα

Asaf Avidan: Ζωή σαν μυθιστόρημα Facebook Twitter
Ο Asaf Avidan
0

O Asaf Avidan επιστρέφει στην Αθήνα στις 16 Μαΐου στο πλαίσιο του Τhis is Athens City Festival και των Church Sessions που διοργανώνει ο Pepper 96.6 στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου.

Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία επειδή όσοι αγαπούν τον Asaf Avidan γνωρίζουν ότι έχει μία από τις ιδιαίτερες φωνές στην ιστορία της ροκ και ποπ μουσικής. Μια φωνή που αποτυπώνεται στο μυαλό σου από την πρώτη στιγμή που την ακούς. Και αν έπρεπε να τη χαρακτηρίσει κανείς, θα έλεγε ότι θυμίζει διάσημες φωνές της ροκ και της σόουλ, κυρίως γυναικείες όπως αυτές της Τζάνις Τζόπλιν, της Έιμι Γουάινχαουζ και της Nίνα Σιμόν.

Τώρα, αν μπορούσε να συγκριθεί με κάποιου άνδρα, αυτός θα ήταν ο Τζεφ Μπάκλεϊ. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι έχει αυτό που λέμε «απερίγραπτη» φωνή. Και εκτός από τη φωνή του, έχει και μια σχεδόν μυθιστορηματική ζωή.

Ο Avidav γεννήθηκε το 1980 στην Ιερουσαλήμ σε μια οικογένεια διπλωματών. Έχει δύο αδέλφια. Λόγω της φύσης της δουλειάς των γονιών του, στην ηλικία των επτά ετών εγκαταστάθηκε στην Τζαμάικα. Τέσσερα χρόνια μετά τους εγκατέλειψε ο πατέρας του και για λίγο βρέθηκαν στη Νέα Υόρκη, πριν επιστρέψουν στη γενέτειρά του, για να μείνουν μόνιμα. Η κατάσταση της μη σταθερής κατοικίας τον ακολουθεί μέχρι σήμερα, που διατηρεί δύο σπίτια, σε Ισραήλ και Ιταλία, και μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ δύο χωρών.

Λίγο πριν χτυπήσει ο Covid-19, είχε αυτοαπομονωθεί στο σπίτι του στην Ιταλία για να δει προς τα πού πήγαινει η καριέρα του. Δεν περίμενε όμως ότι η καραντίνα θα είχε τόσο μεγάλη διάρκεια. Την έζησε στη σκληρότερη ίσως φάση της. Σε αυτήν τη χρονική στιγμή συνειδητοποίησε πόσο του λείπει η μουσική και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ταυτόχρονα, νιώθει μια αποστροφή για τη δουλειά των γονιών του. Όταν το 2015 οι δηλώσεις του ότι δεν θεωρεί τον εαυτό του Ισραηλινό προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων, απάντησε ξεκαθαρίζοντας ότι: «Σε κάθε συνέντευξη έλεγα από την αρχή ότι δεν είμαι ένας Ισραηλινός καλλιτέχνης αλλά ένας καλλιτέχνης από το Ισραήλ. Δεν εκπροσωπώ το Ισραήλ. Δεν είμαι πολιτικός. Δεν είμαι διπλωμάτης. Αν και γιος διπλωματών, δεν ήθελα ποτέ να γίνω κάτι τέτοιο. Δεν προσπαθώ να το κρύψω. Δεν θα αλλάξω το όνομά μου ούτε θα ντραπώ αν με ρωτήσει κανείς κάτι σχετικά, δεν δίνω ιδιαίτερο βάρος σε αυτό. Είμαι ένας μουσικός και αυτό δεν έχει καμία σχέση με το διαβατήριο μου».

Δεν ξεκίνησε, όμως, την καριέρα του ως μουσικός, αυτό ήταν κάτι που αποφάσισε κάπως καθυστερημένα. Αρχικά σπούδασε animation. Δεν είχε τελειώσει τις σπουδές του όταν διαγνώσθηκε με λευχαιμία. Πέντε χρόνια μετά κατάφερε να την ξεπεράσει και να αποτυπώσει την εμπειρία του στο πρώτο του αυτοβιογραφικό EP με τίτλο «Now that you are leaving», που κυκλοφόρησε το 2006.

Asaf Avidan - Lost Horse

Η συγκεκριμένη χρονιά αποδείχτηκε σημαδιακή για τη ζωή του. Τότε ήταν είκοσι έξι χρονών και πήρε τη μεγάλη απόφαση να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μουσική μετά από έναν πολύ δύσκολο χωρισμό από την τότε κοπέλα του, παρότι είχε μια πετυχημένη πορεία στα κινούμενα σχέδια και τη μεταγλώττιση.

Την ίδια χρονιά σχημάτισε το γκρουπ Asaf Avidan & the Mojos. Κυκλοφόρησαν το ομώνυμο ντεμπούτο τους άλμπουμ το 2008 και άλλα δύο μέχρι το 2011, οπότε διαλύθηκαν. Ο Avidan αποφάσισε να ακολουθήσει σόλο καριέρα. Ηχητικά κινείται ανάμεσα στη φολκ και τα μπλουζ με στοιχεία καμπαρέ. Ένας από τους μεγαλύτερους θαυμαστές τους είναι ο σκηνοθέτης Βιμ Βέντερς που τον έχει χαρακτηρίσει ως έναν αληθινό τραγουδοποιό.

Μόνος του έχει κυκλοφορήσει άλλα τέσσερα άλμπουμ. Το τελευταίο είχε τον ελληνικό τίτλο «Anagnorisis» και βγήκε το 2020. Ήταν μια δύσκολη περίοδος για τον μουσικό, ο οποίος βρισκόταν σε προσωπικό και δημιουργικό τέλμα πριν από την κυκλοφορία του.

Δεν είχε καταφέρει να κάνει το breath through στην Αμερική, αν και στην Ευρώπη γνώριζε επιτυχία. Οι συνεχείς περιοδείες τον είχα εξαντλήσει σωματικά και δημιουργικά. Παράλληλα, είχε χωρίσει από τη γυναίκα του λίγους μήνες μετά τον γάμο τους.

Λίγο πριν χτυπήσει ο Covid-19, είχε αυτοαπομονωθεί στο σπίτι του στην Ιταλία για να δει προς τα πού πήγαινει η καριέρα του. Δεν περίμενε όμως ότι η καραντίνα θα είχε τόσο μεγάλη διάρκεια. Την έζησε στη σκληρότερη ίσως φάση της. Σε αυτήν τη χρονική στιγμή συνειδητοποίησε πόσο του λείπει η μουσική και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το νέο του άλμπουμ συνοδεύεται από ένα διήγημα που έγραψε ένας από τους καλύτερούς του φίλους, ο Αμερικάνος συγγραφέας Τζόναθαν Σάφραν Φόερ, με τίτλο Ο Ασάφ και ο Λύκος. Βασίζεται σε ένα πραγματικό περιστατικό, όταν ο Avidan και η πρώην γυναίκα του υιοθέτησαν ένα άγριο λυκόσκυλο που επιτέθηκε στον μουσικό και παραλίγο να χάσει το ένα του αυτί. Τον δάγκωσε επίσης στον μηρό και στο χέρι, με αποτέλεσμα να πάει στο νοσοκομείο το 2018, και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να αναρρώσει πλήρως από την επίθεση. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η ζωή του είναι αναμφίβολα σαν ένα μυθιστόρημα.

Asaf Avidan - Man Without A Name (Live)

Asaf Avidan - Pepper Church Sessions
Δευτέρα 16/5, 20:30
Aγγλικανική Eκκλησία του Αγίου Παύλου, Φιλελλήνων 27
Είσοδος μόνο με προσκλήσεις
Περισσότερες πληροφορίες στο
https://www.pepper966.gr/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM