Στο «The Voyage» o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι

Στο Voyage o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι Facebook Twitter
Στο νέο του άλμπουμ ο Έλληνας δημιουργός στρέφει το βλέμμα του προς το Διάστημα και αντλεί την έμπνευσή του από τα φιλμ της επιστημονικής φαντασίας. Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη
0

Για χρόνια οι μουσικοί σαγηνεύονταν από το Διάστημα. Πρόσφατα, με την πανδημία, αυτή η τάση επανήλθε και στην ποπ μουσική είναι πλέον μόδα να τραγουδάς όχι για τα εγκόσμια αλλά για άλλους πλανήτες και διαστημάνθρωπους, από την Dua Lipa, που θέλει να αιωρείται σε ένα διαφορετικό σύμπαν στο «Levitating», και την Doja Cat με το «Planet Her» και μια ροζ sci-fi αισθητική μέχρι τους Coldplay με το «Music of the Spheres». 

Βέβαια, η ποπ έχει άπειρα παραδείγματα από τραγούδια και concept άλμπουμ που αφηγούνται ιστορίες για διαστημάνθρωπους και επισκέψεις σε άλλους πλανήτες. Τα ιστορικότερα άλμπουμ του David Bowie και των Pink Floyd ήταν εντελώς sci-fi. Ακόμη και οι Radiohead τραγουδούσαν για έναν άνθρωπο που ήθελε να τον απαγάγουν υπέροχοι εξωγήινοι και να του δείξουν τη Γη από ψηλά. 

Οι Radiohead και οι Pink Floyd είναι οι έμμεσες αναφορές και στo «The Voyage», την τέταρτη δισκογραφική δουλειά του Theodore, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη United We Fly. Δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερους οδηγούς προς τα αστέρια.  

Το « The Voyage» είναι ένα άλμπουμ που χρειάζεται να ακουστεί δυνατά. Είναι γεμάτο κρυφές και φανερές εντάσεις, που κάνουν την ακρόασή του μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, και αισθάνεσαι μια υποβόσκουσα αισιοδοξία που δεν μπορούσες να διακρίνεις παλιότερα στη μουσική του Theodore.

Στο νέο του άλμπουμ ο Έλληνας δημιουργός στρέφει το βλέμμα του στο Διάστημα και αντλεί την έμπνευσή του από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Είναι ένα concept άλμπουμ, επομένως, που γεννήθηκε μέσα στην πανδημία. 

Στο Voyage o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη

Η καραντίνα έδωσε τη δυνατότητα στον Theodore να απομονωθεί και να το δουλέψει με μόνο συνεργάτη τον Κώστα Ζάμπο (στην παραγωγή), κι αυτό φαίνεται. Είναι η πιο ολοκληρωμένη και εστιασμένη δουλειά του μέχρι στιγμής. Οι μελωδίες του μπορεί να ακούγονται μινιμαλιστικές, αλλά αποτίουν φόρο τιμής τόσο στην ψυχεδέλεια όσο και στη synth pop, και απλώνονται όσο χρειάζεται ώστε οι συνθέσεις του να αναπτυχθούν στο έπακρο. 

«Tο " The Voyage" είναι ένας δίσκος που μου έδωσε την ευκαιρία να γράψω για το σύμπαν, το Διάστημα και τον άνθρωπο», δήλωσε πρόσφατα στη LIFO. «Χρησιμοποίησα πολλές ιστορικές και μουσικές αναφορές από την "Οδύσσεια του Διαστήματος" του Κιούμπρικ, γιατί προσπαθούσα να κλέψω με τρόπο και προσοχή λίγο από Στράους –γενικά από τα σάουντρακ της sci-fi κουλτούρας– και από Μάλερ, απ’ όπου εμπνεύστηκε και ο Τζον Γουίλιαμς. Προσπάθησα να φτιάξω τη δική μου διαστημική ιστορία για το πώς ο άνθρωπος αποφασίζει να φύγει από τη δυστοπική πραγματικότητα που του έφερε η ευημερία, γιατί γι’ αυτό το πράγμα μιλάμε. Όσο πιο καλά ζει ο Δυτικός άνθρωπος, τόσο πιο μεγάλη καταστροφή φέρνει. Και αποφασίζει να σηκωθεί να φύγει, να βρει νέο τόπο, αλλά εξελίσσεται πνευματικά, άρα αυτό το ταξίδι πραγματοποιείται σε πνευματικό επίπεδο και μπορεί να παρακαμφθεί η φυγή».

«Last Day on Earth»

Σχετικά σύντομο σε διάρκεια, αποτελείται από έξι κομμάτια με αγγλόφωνο στίχο. Τo « The Voyage» ξεκινάει εντυπωσιακά με το «Man and his tools» που αποτυπώνει αριστοτεχνικά  την υπαρξιακή αγωνία του δημιουργού του για το μέλλον της ανθρωπότητας. Στο «Last Day on Earth» ο Theodore κατεβάζει τους τόνους για να καταλήξει σε ένα απρόσμενο ξέσπασμα στο φινάλε, που αλλάζει εντελώς το τραγούδι. Το «Frame of Reference» αγκαλιάζει την ευφορία και θυμίζει Radiohead της δεκαετίας του ’90, στο πιο ηλεκτρονικό τους. Στο «Inertia» ξεχωρίζουν τα φωνητικά της Danai Nielsen, που είναι η μοναδική συνεργασία του άλμπουμ. Τέλος, το δεκάλεπτο «Transcendence of man» φέρνει την απαιτούμενη κάθαρση. Είναι αρκετά κινηματογραφικό σε σύλληψη. Δεν είναι τυχαίο το ότι ο Theodore αποφάσισε να το οπτικοποιήσει σε τρία κεφάλαια. Τα μουσικά βίντεο των «Man and His Tools», « The Voyage» και «Transcendence of Man» –το οποίο είναι animation– μοιάζουν σαν φιλμ μικρού μήκους με έναν βασικό πρωταγωνιστή.

«Transcendence of Man»

Το « The Voyage» είναι ένα άλμπουμ που χρειάζεται να ακουστεί δυνατά. Είναι γεμάτο κρυφές και φανερές εντάσεις, που κάνουν την ακρόαση του μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, και αισθάνεσαι μια υποβόσκουσα αισιοδοξία που δεν μπορούσες να διακρίνεις παλιότερα στη μουσική του Theodore. Του ταιριάζει απόλυτα αυτή η στροφή προς την εξωστρέφεια.  Επιπλέον, αποδεικνύει ότι μπορεί να μεταμορφωθεί άνετα σε έναν μάστορα της ατμόσφαιρας και εξάπτει την περιέργεια αναφορικά με τις μελλοντικές μουσικές του περιπέτειες.  

To «The Voyage» κυκλοφορεί από τη United We Fly
theodore-music.bandcamp.com/album/the-voyage 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM