The Matrix Resurrections: 2 αστεράκια από τον Θ. Κουτσογιαννόπουλο

neo trinity matrix Facebook Twitter
Η δημιουργική ανάπτυξη στην πλοκή είναι η μετάβαση από το κλασικό δυαδικό μοτίβο στην τριάδα, ενεργοποιώντας την Trinity, και προβιβάζοντάς την από το συμπληρωματικό μηχανόβιο love interest σε οργανική οντότητα με ένα κάποιο σασπένς.
0

ΒΡΟΧΟΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ή λούπα στο matrix; Υπήρχαν στιγμές που στο Matrix Resurrections αισθανόμουν κρεμασμένος από κάτι όχι και τόσο neo, όσο κι αν η πρόθεση της ταινίας είναι από την πολλή αρχή να ξορκίσει το déjà vu με αυτοσαρκασμό και απανωτές αναγωγές στην ίδια την πρωτότυπη ταινία του 1999, με σκηνές που αντιπαραβάλλονται ευθέως και οπτικό κουβεντολόι των πρωταγωνιστών με τα είδωλα που αντικρίζουν στην οθόνη.

Αυτή είναι η πιο heavy meta ταινία που έχει γίνει ποτέ, ένα εγκάρδιο πάρτι για τη fanbase του πιο δημοφιλούς διλήμματος από καταβολής κινηματογράφου και, ειλικρινά, μια ατελείωτη διαλεκτική ανακύκλωση.

Η διάχυτη μελαγχολία της μέσης ηλικίας που δοκιμάζουν η Λάνα και ο Neo της δεν φέρνει κάτι πρωτότυπο, ούτε στο μέτωπο της κουνγκ φου και bullet time δράσης ούτε και στο περιεχόμενο, που και πάλι βραχυκυκλώνει το απειλητικό «αναληθές» με το όνειρο της αγνότητας.

Ο λόγος που έγινε είναι η συνεχιζόμενη πεποίθηση πως η εικονική πραγματικότητα ζει, βασιλεύει και μάλλον έχει υποκαταστήσει την αληθινή ζωή. Επίσης, η σχεδόν συγκινητική διαπίστωση πως ο Κιάνου Ριβς δεν έχει αλλάξει και πως όλα τα χαρακτηριστικά του αδέξιου όμορφου 30άρη, που κανείς δεν νοιαζόταν αν ήξερε να παίζει, συνηγορούν υπέρ του όσο περνούν τα χρόνια και τον έχουν τοποθετήσει σε βάθρο αιθέριας αγιοσύνης. Έτσι του φέρονται όλοι στη δουλειά: προγραμματίζει videogames και είναι πλέον ένα είδος προτύπου στην επιχειρηματική σφαίρα και ήρωας στον αντάρτικο υπόγειο κόσμο που τον περιμένει ως σωτήρα.

κιανου ριβς Facebook Twitter
Η σχεδόν συγκινητική διαπίστωση πως ο Κιάνου Ριβς δεν έχει αλλάξει και πως όλα τα χαρακτηριστικά του αδέξιου όμορφου 30άρη, που κανείς δεν νοιαζόταν αν ήξερε να παίζει, συνηγορούν υπέρ του όσο περνούν τα χρόνια και τον έχουν τοποθετήσει σε βάθρο αιθέριας αγιοσύνης.

Η Λάνα Γουατσόφσκι, μόνη σκηνοθέτις και σεναριογράφος μετά την άρνηση της Λίλι, για προσωπικούς λόγους, να συμμετάσχει στο πρότζεκτ, γνωρίζει τη σημασία που έχει ο Τόμας Άντερσον/Νίο στην κουλτούρα και στην κοινωνία και παίρνει τον χρόνο της για να υπερηφανευθεί για το κατόρθωμά της να γυρίσει τον αιώνα με έναν υποψιασμένο, καλοκάγαθο Μεσσία που πλέον μοιάζει επικίνδυνα με τον… Τζον Γουίκ.

Τα πρώτα σαράντα λεπτά είναι τα καλύτερα. Έχουν πλάκα και ειρωνεία και εισάγουν την εξελικτική παραλλαγή του Agent Smith, καθώς και ένα νέο στοιχείο, το μοναδικό που μπερδεύει την ήδη σημαδεμένη τράπουλα. Η δημιουργική ανάπτυξη στην πλοκή είναι η μετάβαση από το κλασικό δυαδικό μοτίβο στην τριάδα, ενεργοποιώντας την Trinity, και προβιβάζοντάς την από το συμπληρωματικό μηχανόβιο love interest σε οργανική οντότητα με ένα κάποιο σασπένς.

Είναι εύκολο να συγκρίνουμε θετικά το Resurrections με τις δύο κακόφωνες συνέχειες του Matrix, τις οποίες το τέταρτο επεισόδιο ακυρώνει, μήπως και σπινθηρίσει καινούργιο παραμύθι, αλλά η διάχυτη μελαγχολία της μέσης ηλικίας που δοκιμάζουν η Λάνα και ο Neo της δεν φέρνει κάτι πρωτότυπο, ούτε στο μέτωπο της κουνγκ φου και bullet time δράσης ούτε και στο περιεχόμενο, που και πάλι βραχυκυκλώνει το απειλητικό «αναληθές» με το όνειρο της αγνότητας. Ευτυχώς, γλιτώσαμε από τους αχρείαστους χαϊκού γρίφους. Για πιο βαθυστόχαστα νοήματα, αφεθείτε στο ψυχεδελικό άσπρο κουνέλι της Γκρέις Σλικ και του Λιούις Κάρολ. 

Η ταινία «The Matrix Resurrections» κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 23/12

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξαναμπαίνοντας στο «Matrix»

Οθόνες / Ξαναμπαίνοντας στο «Matrix»

Βλέπουμε ξανά την original τριλογία για να θυμηθούμε τη μυθολογία των Γουατσόφσκι, τις τομές που έφερε στο είδος της επιστημονικής φαντασίας και τις πιο αδύναμες στιγμές της, λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου «The Matrix Resurrections».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ