Στο μεταξύ, αυτή η εικόνα από την κηδεία του Α. Τσοχατζόπουλου

Στο μεταξύ, αυτή η εικόνα από την κηδεία του Α. Τσοχατζόπουλου Facebook Twitter
Η φωτογραφία στην κατάληξη της πομπής ήταν σίγουρα η πιο ισχυρή εικόνα μιας βουβής και σεμνής τελετής. Φωτο: POOL / ΑΡΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ / SOOC / EUROKINISSI
0

ΜΕΣΑ Σ' ΕΝΑ ΦΕΡΕΤΡΟ καλυμμένο με την σημαία του ΠΑΣΟΚ μεταφέρθηκε στην τελευταία του κατοικία ο Άκης Τσοχατζόπουλος. Δεν ήταν αυτός ο τίτλος –ούτε η σούμα–  κανενός από τα ρεπορτάζ για την κηδεία του επιφανούς (ποικιλοτρόπως) πολιτικού, παρότι αυτή η φωτογραφία στην κατάληξη της πομπής ήταν σίγουρα η πιο ισχυρή εικόνα μιας βουβής και σεμνής τελετής.

Μιας τελετής σε κλειστό κύκλο σχεδόν (μόνο η αδιάκριτη παράταξη των φωτογράφων και των κάμεραμεν χαλούσε αυτήν την εντύπωση), με λίγο φαινομενικά κόσμο και κανέναν εκπρόσωπο του επίσημου πολιτικού συστήματος (ο πλησιέστερος που παρευρέθηκε ήταν, αν δεν κάνω λάθος, ο Ηλίας Λιβάνης), κεντρικός χαρακτήρας του οποίου είχε υπάρξει για δεκαετίες ο εκλιπών, από την αυγή της μεταπολίτευσης και σε όλα σχεδόν τα κεφάλαια που ακολούθησαν έκτοτε.

Παρά τους προφανείς και υπερθυρεοειδικούς συμβολισμούς αυτής της εικόνας που έμοιαζε να δείχνει τον τελετουργικό ενταφιασμό του ΠΑΣΟΚ του ίδιου, και όχι μόνο ενός από τα πιο επιφανή και ιστορικά στελέχη του, η ισχύς της περιορίστηκε σημαντικά από τις ξέφρενες προτεραιότητες του χθεσινού 24ωρου κύκλου επικαιρότητας. Η εικόνα χάθηκε μέσα στον χαμό, στις αντιδράσεις και στον θόρυβο που προκάλεσαν τα όσα κωμικοτραγικά ακολούθησαν την ανακοίνωση του κυβερνητικού ανασχηματισμού, που θα έφτανε στο σημείο να πει κανείς ότι συνέβησαν με κύριο σκοπό την έκρηξη περιεχομένου στα social media. 

Παρά τους προφανείς και υπερθυρεοειδικούς συμβολισμούς αυτής της εικόνας που έμοιαζε να δείχνει τον τελετουργικό ενταφιασμό του ΠΑΣΟΚ του ίδιου, και όχι μόνο ενός από τα πιο επιφανή και ιστορικά στελέχη του, η ισχύ της περιορίστηκε σημαντικά από τις ξέφρενες προτεραιότητες του χθεσινού 24ωρου κύκλου επικαιρότητας.

Ίσως και ως διαφυγή από όλη αυτή την απότομη έξαρση κοινωνικής δικτύωσης και «επικοινωνίας», έμεινα παραπάνω από ό,τι θα περίμενα στις νηφάλιες εικόνες της κηδείας. Τότε μου ήρθε στο μυαλό μια μακρινή ανάμνηση που έχει εμφανιστεί κι άλλες φορές ξαφνικά από τα βάθη της μνήμης, όποτε βρισκόταν στην επικαιρότητα ο βεβαρημένος πλέον με την ιδιότητα του κατάδικου, Άκης Τσοχατζόπουλος, το άλλοτε κραταιό πολιτικό στέλεχος, ο Νο.2 που θα γινόταν Νο.1, «ο ωραίος Μπρούμελ», όπως τον αποκαλούσε σύσσωμος ο Τύπος στα πρώτα ένδοξα χρόνια της ΠΑΣΟΚικής διαχείρησης.

Η ανάμνηση έχει να κάνει με το καλοκαίρι του 1985, όταν για κάποιες μέρες έκανα «διακοπές» στο ίδιο συγκρότημα (bungalows) νησιού των Σποράδων με τον Άκη Τσοχατζόπουλο. Τον έβλεπα δηλαδή καμιά φορά με μέλη της οικογένειάς του, μέσα στις μέρες. Δεν πρόκειται για καθοριστικό συμβάν, ούτε καν για αξιομνημόνευτο, απλά το θυμήθηκα.

Ήταν καλοκαίρι της πρώτης λυκείου και ο θείος ενός φίλου μου που είχε αναλάβει το εν λόγω συγκρότημα, μας πρότεινε να μας κλείσει ένα δίκλινο τζάμπα συν πληρωμή, αν μπορούσαμε να φιλοτιμηθούμε να κάνουμε και καμιά δουλειά συγχρόνως, σε οποιοδήποτε πόστο.

Έμοιαζε καλό deal. Και ήταν. Δέκα λεπτά περίπου αντέξαμε στο service και καταλήξαμε είτε να νοικιάζουμε (όποτε είχαμε διάθεση) κανό, ποδήλατα και σερφ στην παραλία είτε να βάζουμε μουσική στην υπαίθρια ντίσκο του συγκροτήματος (τέλειο). Περνάγαμε φανταστικά. Όλα τελείωσαν όμως άδοξα για μένα όταν κάποιος σφύριξε στη διεύθυνση ότι πού και πού παντελόνιαζα μέρος του ποσού που έφτανε στα χέρια μου από τα κανό κ.λπ., για να τα σπαταλήσω σε μπίρες από την παρακείμενη καντίνα. Αποχώρησα ντροπιασμένος και μετανιωμένος.

Φυσικά δεν έφταιγε ο Άκης Τσοχατζόπουλος για το ατόπημά μου αυτό που μου στοίχισε την έξωση από τον παράδεισο, ούτε μου εμφύσησε με κάποιο μεταφυσικό τρόπο η παρουσία του εκεί μια τριτοδρομική, αποενοχοποιητική αύρα ή κάποιου είδους υπέρμετρη αυτοπεποίθηση. Επιπολαιότητα και κωλοπαιδισμός, αυτό ήταν όλο. Και πόσο παλιά κι ανώδυνα μοιάζουν όλα αυτά τώρα που το σκέφτομαι, σα να μη συνέβησαν ποτέ.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η παραβολή του ασώτου 

Daily / Η παραβολή του ασώτου 

Μια δεκαετία μετά το ενδεχόμενο Grexit, το «μαύρο πρόβατο» επιστρέφει ως λευκός κύκνος, εμφανίζεται ως υπόδειγμα δημοσιονομικής σύνεσης και κερδίζει επάξια μια περίοπτη θέση στην ευρωπαϊκή ελίτ. Κι έζησαν αυτοί καλά, κι εμείς καλύτερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
100 χρόνια New Yorker: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Daily / 100 χρόνια «New Yorker»: Το ντοκιμαντέρ του Netflix για το περίφημο περιοδικό

Ζει και βασιλεύει ο ιστορικός τίτλος, φαινομενικά άτρωτος στη φθορά και στα τερτίπια του χρόνου αλλά και στα απανωτά πλήγματα που έχουν γονατίσει τούτο τον αιώνα τα μέσα, και ειδικά τα έντυπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ