«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων

«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων Facebook Twitter
H Πόλσον κατευθύνεται σωστά (και πειστικά) προς μια ρεαλιστικότερη του αναμενομένου προσέγγιση της Νταϊάν.
0

Έμπειρη στο περιβάλλον ψυχολογικής φρίκης μετά το τηλεοπτικό American Horror Story και το πρόσφατο Ratched, η Σάρα Πόλσον ξεφεύγει από τον στυλιζαρισμένο τόνο τους για μια ιστορία πιο συμπαγή και κινηματογραφική, με χιτσκοκικό αλγόριθμο στην ισορροπία ανατροπών και σασπένς.


Στην πρώτη σεκάνς, η Νταϊάν έρχεται με αγωνία να αντικρίσει για πρώτη φορά τη νεογέννητη κόρη της στη θερμοκοιτίδα του μαιευτηρίου μετά από μια σειρά κρίσιμων επεμβάσεων. Γαντζώνεται στο τζάμι που τη χωρίζει από το βρέφος, ρωτά με απελπισία για την πορεία της υγείας του και αμέσως μεταφερόμαστε 17 χρόνια αργότερα.

Η Κλόι περιμένει απάντηση από πανεπιστήμιο, η Νταϊάν υποστηρίζει πως κατά βάθος χαίρεται που η κόρη της θα απολαύσει όλες τις χαρές της ζωής που η ίδια στερήθηκε όσα χρόνια τη φροντίζει, αλλά η αλήθεια απέχει από τα λόγια: η έφηβη είναι καθηλωμένη σε αμαξίδιο και ακολουθεί φαρμακευτική αγωγή που η μητέρα της τής χορηγεί από τη στιγμή που έφτασαν στο σπίτι τους. Με βεβαρυμένο ιατρικό μητρώο (διαβήτης, αιμοχρωμάτωση, αρρυθμία και παράλυση), η Κλόι είναι πλήρως εξαρτημένη, αλλά ένα χάπι, και μάλιστα το χρώμα του, που δεν συνάδει με τη χρήση του, θα την οδηγήσει σε μια ανακάλυψη που παραπέμπει στο μυστικό που «απαγορεύεται» να αποκαλυφθεί, για ευνόητους λόγους.

Η σκηνοθεσία του Ινδοαμερικανού Ανές Τσαγκάντι (Searching) δίνει έμφαση στις σκηνές που υπονοούν δόλο και twist μυαλού και αξιοποιεί τη διαφορά κινήσεων ανάμεσα στην «υγιή» Νταϊάν και την «περιορισμένη» Κλόι, χωρίς να αποφεύγει να δίνει πλεονέκτημα χρόνου και επιλογών στο χρόνιο θύμα.


Το θέμα του Run είναι ο παθολογικός απογαλακτισμός, ένα μοντέρνο Ψυχώ μέσα από τη διπλή οπτική του παιδιού και του γονέα, κάτι που αυτόματα το εντάσσει στην οικογενειακή δυναμική, έστω και με ακραία μέσα. Το σύνδρομο Μινχάουζεν είναι μια κατάσταση επινοημένης παθολογίας, με θύματα και δράστες ψυχικά ασθενείς ανθρώπους που θέλουν να πείσουν τους γιατρούς πως δεν είναι καλά και δικαιούνται φαρμακευτική θεραπεία.

Η προσθήκη του «δι' αντιπροσώπου» (by proxy) στην κατά φαντασίαν ασθένεια μετακυλίεται σε κοντινό, συγγενικό πρόσωπο, συνήθως τέκνο, με τη μητέρα ή τον πατέρα να επιμηκύνουν νοσηρά τη φάση της προσκόλλησης, όπως πριν από μερικά χρόνια ανακαλύφθηκε στην περίπτωση της Τζίπσι Ρόουζ και της Ντίντι, της μητέρας της που τελικά δολοφόνησε, και απασχόλησε τον Τύπο, προκαλώντας τη συμπάθεια της κοινής γνώμης στο πρόσωπο της δολοφόνου.

«Run»: Η Σάρα Πόλσον σε ένα νέο θρίλερ χιτσκοκικών αποχρώσεων Facebook Twitter
Η Κίρα Άλεν είναι η πρώτη ηθοποιός με πραγματικά κινητικά προβλήματα που πρωταγωνιστεί σε θρίλερ μετά τη Σούζαν Πίτερς και το νουάρ The Sign of the Ram του 1948.

Η σκηνοθεσία του Ινδοαμερικανού Ανές Τσαγκάντι (Searching) δίνει έμφαση στις σκηνές που υπονοούν δόλο και twist μυαλού και αξιοποιεί τη διαφορά κινήσεων ανάμεσα στην «υγιή» Νταϊάν και την «περιορισμένη» Κλόι, χωρίς να αποφεύγει να δίνει πλεονέκτημα χρόνου και επιλογών στο χρόνιο θύμα. H Πόλσον κατευθύνεται σωστά (και πειστικά) προς μια ρεαλιστικότερη του αναμενομένου προσέγγιση της Νταϊάν, δηλώνοντας με τις πράξεις της πως η άρρωστη αγάπη που δείχνει στην κόρη της έχει παρελθόν κακοποίησης και εμφανίστηκε σαν ουρανοκατέβατη, κατασκευασμένη τρέλα, αποκλειστικά για να εξυπηρετήσει το είδος.

Η Κίρα Άλεν, που σημειωτέον είναι η πρώτη ηθοποιός με πραγματικά κινητικά προβλήματα που πρωταγωνιστεί σε θρίλερ, μετά τη Σούζαν Πίτερς και το νουάρ The Sign of the Ram του 1948, γειώνει ευνοϊκά μια κατάσταση που εκτροχιάζεται σταδιακά και μετατρέπεται σε δράμα ψυχρής εκδίκησης.

 

Το «Run» προβάλλεται σε πανελλήνια PVoD πρεμιέρα στην on demand υπηρεσία Movies Club της COSMOTE TV. (Οι ταινίες είναι διαθέσιμες με τιμή ενοικίασης από 4,90 ευρώ και οι συνδρομητές θα μπορούν να τις παρακολουθήσουν εντός 48 ωρών από την ενοικίασή τους).

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ