Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter

Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα

0

Οι καλλιτέχνες Charlotte Taylor και Nicholas Préaud πήραν στοιχεία από τη νεωτεριστική αρχιτεκτονική της Lina Bo Bardi για να οραματιστούν την ιδανική εικόνα του Casa Atibaia, ενός φανταστικού σπιτιού που κρύβεται σε ένα δάσος του Σάο Πάολο.

Αυτή είναι η πρώτη συνεργασία του Préaud, ο οποίος είναι συνιδρυτής του γραφείο Ni.acki που ειδικεύεται στην τρισδιάστατη απεικόνιση, και της Taylor, η οποία διευθύνει το Maison de Sable, ένα στούντιο που συνεργάζεται με μια σειρά εικαστικών καλλιτεχνών για τη δημιουργία φανταστικών χώρων.

Το φανταστικό αυτό σπίτι βασίστηκε στο Γυάλινο Σπίτι, το οποίο σχεδίασε η, γεννημένη στην Ιταλία, Βραζιλιάνα αρχιτέκτονας Lina Bo Bardi το 1951 για την ίδια και τον σύζυγό της, συγγραφέα και επιμελητή Pietro Maria Bardi. Αποτελείται από μπετόν και γυαλί και στηρίζεται σε χοντρούς ξύλινους πασσάλους και θεωρείται ένα σημαντικό παράδειγμα του βραζιλιάνικου μοντερνισμού - ένα αρχιτεκτονικό κίνημα που τόσο η Taylor όσο και ο Préaud έχουν θαυμάσει κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους.

  

Το Casa de Vidro της Lina Bo Bardi ήταν μια έμπνευση κυρίως όσον αφορά αυτό το αιθέριο αίσθημα ενός κρεμασμένου σπιτιού: απαλές καμπύλες, εκτεταμένες πλάκες από ακατέργαστο σκυρόδεμα και μια άμεση σχέση με τα εξωτερικά στοιχεία.

«Η Lina Bo Bardi υπήρξε τεράστια έμπνευση για μένα», δήλωσε η Taylor. «Όταν ανακάλυψα πως ο Nicholas είχε το ίδιο πάθος και τον ίδιο ενθουσιασμό απέναντι στον βραζιλιάνικο μοντερνισμό αποφασίσαμε πως ήταν ιδανική συνθήκη για να συνεργαστούμε».

«Έχοντας ζήσει και μελετήσει την αρχιτεκτονική στη Βραζιλία, με συγκλόνισε η παρουσία και η εθνική υπερηφάνεια γύρω από μοντέρνα κτίρια όπως το Casa de Vidro (Γυάλινο Σπίτι) ή το Casa das Canoas από τον Oscar Niemeyer», συνέχισε ο Préaud. «Αυτά τα σπίτια έχουν γίνει ορόσημα όχι μόνο για το στιλ και τις σύγχρονες μεθόδους κατασκευής τους εκείνη την εποχή, αλλά και λόγω της απλότητας του τρόπου ζωής που εφάρμοσαν».

Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter

Όπως ακριβώς το Γυάλινο Σπίτι της Bo Bardi το φανταστικό Casa Atibaia έχει φτιαχτεί από μπετόν και μεγάλα γυάλινα παράθυρα. Όμως, αντί για ξύλινους πασσάλους αυτό στηρίζεται σε τεράστιους οδοντωτούς ογκόλιθους που βγαίνουν από το έδαφος. Επίσης, στην φανταστική αυτή εκδοχή, θα υπήρχε και μια αυλή που θα χώριζε τον ιδιωτικό από τον κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού.

«Το Casa de Vidro της Lina Bo Bardi ήταν μια έμπνευση κυρίως όσον αφορά αυτό το αιθέριο αίσθημα ενός κρεμασμένου σπιτιού: απαλές καμπύλες, εκτεταμένες πλάκες από ακατέργαστο σκυρόδεμα και μια άμεση σχέση με τα εξωτερικά στοιχεία είναι το αφιέρωμα μας στον βραζιλιάνικο μοντερνισμό», εξήγησαν οι δύο καλλιτέχνες.

Μερικοί από τους ογκόλιθους που στηρίζουν το σπίτι θα διαπερνούσαν το πάτωμα και θα προσαρμόζονταν σε λειτουργικά στοιχεία όπως βιβλιοθήκες ή το κεφαλάρι του κρεβατιού. Στο σαλόνι, ένας καμπύλος καναπές σε κρεμ χρώμα συνοδεύεται από δύο κεκλιμένες πολυθρόνες και μια λάμπα δαπέδου. Ξύλινα σκαμπό περιβάλλουν τη νησίδα στην παρακείμενη κουζίνα.

«Σίγουρα θα ήταν το σπίτι των ονείρων μας σε μια άλλη ζωή», λένε οι Taylor και Préaud. — Ν.Γ.

Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter
Το Casa Atibaia σχεδιάστηκε για να είναι το ιδανικό σπίτι στη ζούγκλα Facebook Twitter

Mε πληροφορίες από το Dezeen.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του

Design / Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Chybik + Kristof τοποθέτησε στο κορυφαίο οινοποιείο Lahofer στην Τσεχία μια κυματοειδή στέγη, στην οποία το κοινό έχει τη δυνατότητα να περπατήσει, καθώς και ένα υπαίθριο θέατρο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ