Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του

0

Το οινοποιείο Lahofer, που βρίσκεται σε έναν αμπελώνα κοντά στα χωριά Dobšice και Suchohrdly, σχεδιάστηκε για έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς κρασιού στην Τσεχία. Έχει μέγεθος 3.900 τετραγωνικών μέτρων και αποτελείται από τρεις διασυνδεδεμένες κατασκευές: την εγκατάσταση οινοποίησης, τον διοικητικό χώρο και το κέντρο επισκεπτών που διαθέτει και αίθουσα γευσιγνωσίας.

Το αρχιτεκτονικό γραφείο πρόσθεσε σκάλες που οδηγούν στην κεκλιμένη οροφή του κέντρου επισκεπτών και κατασκεύασε ένα αμφιθέατρο μεταξύ των δημόσιων χώρων και των τμημάτων του κτιρίου που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του κρασιού. Ο οινοπαραγωγός σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το αμφιθέατρο ως κοινοτικό χώρο που θα φιλοξενεί πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως θεατρικές παραστάσεις και γιορτές συγκομιδής σταφυλιών.

Το κτίριο είναι εξαιρετικά ενσωματωμένο στο τοπίο που το περιβάλλει. Μέσα στο κέντρο επισκεπτών, οι καμάρες από σκυρόδεμα έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν με τη συγκεκριμένη γωνία της οροφής και σε απόσταση ώστε να ταιριάζουν με τις αποστάσεις μεταξύ των σειρών αμπέλων έξω από το οινοποιείο Lahofer. Αυτό καθοδηγεί το βλέμμα των επισκεπτών προς τα χωράφια, τα οποία φαίνονται μέσα από τη γυάλινη πρόσοψη που βρίσκεται στον χώρο γευσιγνωσίας.

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings

«Χρησιμοποιήσαμε ακατέργαστες φυσικές ύλες εμπνευσμένες από την τοποθεσία, μπετόν, ξύλινα φινιρίσματα και μια μεγάλη γυάλινη πρόσοψη για τη θέα», είπαν οι αρχιτέκτονες. «Η οροφή είναι διακοσμημένη με ένα έργο τέχνης, που αντανακλά τα χρώματα του φυσικού περιβάλλοντος, από τον ντόπιο σύγχρονο καλλιτέχνη Patrik Hábl».

Το κτίριο είναι με τέτοιο τρόπο προσανατολισμένο ώστε να δέχεται όσο το δυνατόν περισσότερο φυσικό φως. Οι χώροι που επικεντρώνονται στην παραγωγή, την αποθήκευση και την εμφιάλωση - συμπεριλαμβανομένης της αίθουσας ζύμωσης - έχουν τη δική τους πρόσβαση και εξωτερικό χώρο και προσαρμόστηκαν ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν. Για παράδειγμα η αίθουσα ζύμωσης δεν έχει φυσικό φως αφού αυτό θα επηρέαζε τη θερμοκρασία του χώρου σε αντίθεση με τους υπόλοιπους χώρους παραγωγής όπου υπάρχει φυσική παρουσία εργατών και το φως είναι απαραίτητο. — Ν.Γ.

Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Laurian Ghinitoiu
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Laurian Ghinitoiu
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Chybik + Kristof
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Laurian Ghinitoiu
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings
Ένα οινοποιείο που οι επισκέπτες μπορούν να περπατήσουν στην οροφή του Facebook Twitter
Φωτ.: Alex shoots buildings

Με πληροφορίες από το Dezeen.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ