Βίκυ Παπαδοπούλου: «Ο Οικονομίδης με έκανε καλύτερη ηθοποιό» Facebook Twitter
Προσωπικά, μια εστέτ παράσταση όπου θα έρθουν δύο άτομα, δεν με ενδιαφέρει. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Βίκυ Παπαδοπούλου: «Ο Οικονομίδης με έκανε καλύτερη ηθοποιό»

0

Η Βίκυ Παπαδοπούλου είναι από τις ηθοποιούς που εξακολουθούν να εργάζονται το διάστημα της πανδημίας, έτσι το να τη συναντήσεις δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα. Ανάμεσα στα πιεστικά καθημερινά γυρίσματα –με μεγάλη προσοχή, θερμομετρήσεις, μάσκες, γάντια και συνεχείς απολυμάνσεις, όπως μου εξήγησε– της νέας σεζόν της τηλεοπτικής σειράς «Έτερος Εγώ» του Σωτήρη Τσαφούλια βρήκε εν τέλει λίγο χρόνο για ένα ραντεβού στη γειτονιά της, στο Χαλάνδρι, εκεί όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε και ζει μέχρι σήμερα.

Παρότι καθίσαμε σε ένα στενάκι παράπλευρα της κεντρικής πλατείας του Αγίου Νικολάου, δεν αποφύγαμε τα βλέμματα, που συχνά στρέφονταν επάνω της. Όσο κι αν δεν θέλει να μιλάει γι' αυτό, είναι από τις πιο αναγνωρίσιμες ηθοποιούς.

Αν και η οικονομική κρίση ανέκοψε την τηλεοπτική παραγωγή την τελευταία δεκαετία, ανήκει στη γενιά εκείνη που πρόλαβε να πρωταγωνιστήσει σε μερικές από τις πιο δημοφιλείς σειρές της ανέφελης, προ κρίσης περιόδου, γεγονός που της έδωσε τα εχέγγυα να συνεχίσει να συμμετέχει τη δύσκολη οικονομικά δεκαετία σε αρκετές κινηματογραφικές και τηλεοπτικές δουλειές υπό λιγότερο ευμενείς συνθήκες. Αλλά αυτό δεν είναι και τόσο παράξενο, όταν η πρώτη της εμφάνιση στην τηλεόραση είχε την υπογραφή του Νίκου Περάκη και στη μεγάλη οθόνη του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Πόσο μάλλον όταν πρωταγωνίστησε στο «Δυο μέρες μόνο» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.

Το παράδοξο είναι ότι για την ίδια όλα αυτά δεν αποτελούσαν την εκπλήρωση των ονείρων της, μάλλον το αντίστροφο. Στα εφηβικά της χρόνια πίστευε, ως παθιασμένη σινεφίλ που υπήρξε, ότι θα γινόταν κριτικός κινηματογράφου. Έτσι, βρέθηκε σε δραματική σχολή για να μάθει τα μυστικά των ηθοποιών και κατέληξε να γίνει μία από αυτούς.

Τώρα που ολοκληρώθηκε η ταινία και πήγε στα σινεμά με ενδιαφέρει να πάει ο κόσμος να τη δει. Εκτός του ότι με ενδιαφέρει να πηγαίνουν καλά όλες οι ελληνικές ταινίες ‒δυστυχώς, οι Έλληνες σνομπάρουν τις ελληνικές ταινίες‒, θέλω να δίνονται λεφτά και να γίνονται ταινίες.


Στο θέατρο, βέβαια, θα μπορούσες ίσως να τη χαρακτηρίσεις outsider, καθώς δεν ανήκει σε καμία συγκεκριμένη θεατρική παρέα, λ.χ. εκείνες τις εκλεκτικές παρέες των δύσκολων ρεπερτορίων και των σκηνοθετικών ακροβασιών. Ωστόσο, είχε τη μεγάλη τύχη να την επιλέξει ο διεθνής Ρόμπερτ Γουίλσον να υποδυθεί τη Ναυσικά στην Οδύσσειά του, το 2012, όταν συνέπραξε με το Εθνικό Θέατρο, έτσι βρέθηκε να παίζει όχι μόνο στην Κεντρική Σκηνή του Μεγάρου Τσίλερ της Αγίου Κωνσταντίνου αλλά και για δύο σεζόν στο Πίκολο Τεάτρο του Μιλάνου.

Θυμάται σχετικά με εκείνη την εμπειρία: «Ο Γουίλσον είναι ένας ευφυής και πολύ απαιτητικός άνθρωπος, κι εκεί που λες "δεν αντέχω άλλο", με την προσωπικότητά του σου δίνει την ώθηση να συνεχίσεις και να περάσεις τα όριά σου και να πας ένα βήμα παραπέρα. Η συγκεκριμένη συνεργασία, πέρα από ότι τον θαύμαζα πάρα πολύ, με εξέλιξε και ως άνθρωπο και ως ηθοποιό. Το άλλο ευτυχές ήταν ότι κατάφερε να συντονίσει μια ομάδα 17 ατόμων, διαφορετικές προσωπικότητες, ώστε να είμαστε πειθαρχημένοι και να βγαίνει η παράσταση κάθε βράδυ έτσι όπως έπρεπε. Γιατί μια παράσταση του Γουίλσον κρίνεται στη λεπτομέρεια. Μας έδεσε τόσο πολύ που δεν υπήρξε ποτέ τσακωμός, ποτέ αντιπαράθεση, αντιθέτως μόνο εκτίμηση και σεβασμός. Οι δύο μήνες στο Μιλάνο θα μου μείνουν αξέχαστοι, το ιταλικό κοινό ήταν απίστευτα θερμό και ενθουσιώδες».

Από την άλλη, το ευρύτερο θεατρόφιλο κοινό τη γνώρισε με τον πιο αναπάντεχο τρόπο, μέσα από μια παράσταση που αρχικά απευθυνόταν σε έναν συγκεκριμένο τύπο θεατών, τους πιστούς του Θεάτρου Τέχνης. Το ισπανικό έργο Μέθοδος Γκρόνχολμ του Τζόρντι Γκαλθεράν, σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου, που πρωτοανέβηκε το 2006, αποτέλεσε τόσο μεγάλη επιτυχία, που ξαναπαίζεται από καιρό σε καιρό και η βασική του διανομή, στην οποία ανήκει και η Βίκυ, επανέρχεται συχνά, όπως έγινε και τη χειμερινή σεζόν που μας πέρασε, σε μια αναβίωσή του από τον σκηνοθέτη Γιάννη Μόσχο στο θέατρο Άνεσις.

Βίκυ Παπαδοπούλου: «Ο Οικονομίδης με έκανε καλύτερη ηθοποιό» Facebook Twitter
Η Βίκυ Παπαδοπούλου στη «Μέθοδος Γκρόνχολμ» που ανέβηκε φέτος στο θέατρο Άνεσις.

Πιθανόν η επιτυχία του σχετίζεται και με το θέμα του έργου, αφού τέσσερις υποψήφιοι για μια διευθυντική θέση σε πολυεθνική εταιρεία δέχονται μια σειρά από σαδιστικά τεχνάσματα επιβίωσης, ώστε να επιλεγεί ο πιο άξιος. Ένα έργο που σήμερα μοιάζει να έχει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα.

Σχολιάζει η ίδια: «Ήταν το πρώτο ισπανικό έργο τέτοιου είδους, όπου η μία έκπληξη διαδεχόταν την άλλη. Ένα κείμενο το οποίο είχε ενθουσιάσει, γιατί πραγματικά ήταν πρωτότυπο και πολύ επίκαιρο τότε. Μετά ζήσαμε την κρίση και τώρα αισθάνομαι ότι είναι ακόμα πιο επίκαιρο, δηλαδή αυτό που συμβαίνει ανάμεσα στους τέσσερις υποψηφίους, να πρέπει να φάει ο ένας τον άλλον για να καταφέρει να επιβιώσει, γιατί αυτό του επιβάλλεται. Αυτό το βιώσαμε πολύ έντονα μέσα στην κρίση και αμέσως μετά. Η κρίση μάς άλλαξε.

Η Μέθοδος Γκρόνχολμέτυχε να γίνει μια μεγάλη εμπορική επιτυχία, και βέβαια στο Υπόγειο του Τέχνης, γιατί έχει σημασία και το πού συμβαίνει. Από κει και πέρα, επειδή έχω δουλέψει από το Θησείο έως το Βρυσάκι στην Πλάκα, δηλαδή ποτέ σε μεγάλες εμπορικές παραγωγές, έχω να πω ότι είτε πρόκειται για εμπορικό θέατρο είτε για κάτι πιο εναλλακτικό, παραμένει θέατρο, οπότε σημασία έχει να αρέσει στο κοινό. Αυτός είναι ο σκοπός όλων μας έτσι κι αλλιώς. Αν την τέχνη δεν την κοινωνήσεις, δεν έχει νόημα. Προσωπικά, μια εστέτ παράσταση όπου θα έρθουν δύο άτομα, δεν με ενδιαφέρει»


Κατά τα άλλα, αν και είναι λίγο υπερφίαλο να ισχυριστείς κάτι τέτοιο στην Ελλάδα, που δεν έχει ανάλογη βιομηχανία, η Βίκυ Παπαδοπούλου θα λέγαμε ότι είναι μια κινηματογραφική ηθοποιός. Ακόμα και οι τηλεοπτικές της συμμετοχές, κάτι που δεν είναι τυχαίο και αποτελεί δική της επιλογή, ήταν με κινηματογραφικούς όρους.

Τη ρωτάω αν η ίδια ξεχωρίζει υποκριτικά τον κινηματογράφο από το θέατρο. Μου απαντάει: «Από άποψη προσωπικής δουλειάς, άγχους και διαδικασίας, όχι. Γιατί και στο σινεμά, εγώ τουλάχιστον, κάνω πολλές πρόβες με τον σκηνοθέτη, κουβεντιάζω πολύ μαζί του, προσπαθούμε να βρούμε κοινά πατήματα και ουσιαστικά με ενδιαφέρει να εξυπηρετήσω το όραμά του. Αυτό κάνω και στο θέατρο. Το αποτέλεσμα, όμως, είναι τελείως διαφορετικό. Στο σινεμά ακολουθείται μια ολόκληρη διαδικασία με πολλούς παράγοντες, εμπλέκεται το μοντάζ, ενώ το θέατρο είναι μια παραστατική τέχνη που γεννιέται και πεθαίνει μέσα σε 2-3 ώρες.

Στο θέατρο παίζει πάρα πολύ μεγάλο ρόλο και το κοινό. Αυτό είναι το πιο γοητευτικό, καθιστώντας κάθε παράσταση διαφορετική. Στο σινεμά θα κάνεις 2-4 λήψεις και στο τέλος ο σκηνοθέτης θα διαλέξει μία από αυτές και πάει τελείωσε. Η δουλειά πίσω από αυτό, το διάβασμα, οι πρόβες, η συγκέντρωση, είναι ίδια, το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό. Επίσης, εγώ αλλιώς διαχειρίζομαι τον εαυτό που επάνω στη σκηνή και αλλιώς όταν με βλέπει μια κάμερα. Στο θέατρο υπάρχει μέσα μου μια ελευθερία. Την ώρα που θα αισθανθώ κάτι, θα το εκφράσω όσο καλύτερα μπορώ και δεν θα το καταπιέσω. Μπορεί το συναίσθημα αυτό και η ελευθερία μου να με πάνε κάπου και να με κάνουν πιο υπερβολική, αλλά, αν είναι αληθινά, θα το εκμεταλλευτώ. Ενώ στο σινεμά, επειδή είναι όλα μεγεθυμένα, πρέπει να είμαι συγκρατημένη, απόλυτα συγκεντρωμένη και απόλυτα πειθαρχημένη. Όχι ότι το θέατρο δεν θέλει απόλυτη πειθαρχία, αλλά είναι ανάλογα με το τι σου επιτρέπει κάθε σκηνοθέτης».

Βίκυ Παπαδοπούλου: «Ο Οικονομίδης με έκανε καλύτερη ηθοποιό» Facebook Twitter
Στο σινεμά, και ένα μειδίαμα να κάνεις, γράφει, μαθαίνεις καλύτερα το πρόσωπό σου απ' ό,τι στην τηλεόραση. Μου αρέσει το σινεμά και θέλω να κλέβω πράγματα από ερμηνείες που μ' αρέσουν. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Οι μέχρι τώρα επιλογές σου σε δικαιώνουν; «Εμένα, εκείνο που πάντα με ενδιαφέρει, είναι το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Συνήθως, ναι, με δικαιώνουν. Όταν παίρνω ένα σενάριο, το διαβάζω, κι αν μου αρέσει, βλέπω τους συντελεστές. Αυτά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για μένα. Όχι πόσα εισιτήρια θα κόψει η ταινία ή αν θα πάει στο φεστιβάλ. Αφού τη γυρίσουμε, τότε αρχίζουν να με απασχολούν όλα αυτά.

Τώρα, με τον Γιάννη Οικονομίδη, φυσικά με ενδιέφερε το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, αλλά του έχω τεράστια εμπιστοσύνη, οπότε ήμουν σίγουρη. Με το που ολοκληρώθηκε η ταινία και βγήκε στα σινεμά με ενδιαφέρει να πάει ο κόσμος να τη δει. Εκτός του ότι με ενδιαφέρει να πηγαίνουν καλά όλες οι ελληνικές ταινίες ‒δυστυχώς, οι Έλληνες σνομπάρουν τις ελληνικές ταινίες‒, θέλω να δίνονται λεφτά και να γίνονται ταινίες. Θέλω να αναγνωρίζεται η δουλειά του Γιάννη και όλων των υπόλοιπων συντελεστών της ταινίας. Θέλω να μοιραστώ αυτή την ταινία με τον κόσμο, γιατί είναι μια ταινία που μ' αρέσει. Θέλω να κόψει εισιτήρια».


Η πρώτη της συμμετοχής σε ταινία του Οικονομίδη ήταν στο Μικρό Ψάρι. Στη Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς, που παίζεται αυτήν τη στιγμή με μεγάλη επιτυχία στους θερινούς κινηματογράφους, της εμπιστεύτηκε τον κεντρικό γυναικείο χαρακτήρα, της Όλγας.

Τη ρωτάω πόσο διέφερε η συνεργασία της με τον Οικονομίδη σε σχέση με προηγούμενες εμπειρίες της. Μου λέει: «Καταρχάς, να πω ότι εγώ, έτσι κι αλλιώς, τον θαύμαζα. Οι αγαπημένοι μου εμένα είναι ο Κιούμπρικ, ο Κασαβέτης, ο Ταραντίνο, κι ο Γιάννης είναι ένας συνδυασμός όλων αυτών. Όταν τελικά συνεργαστήκαμε, κατάλαβα ότι δεν είναι απλώς ένας ακόμα σκηνοθέτης που θαυμάζω, αλλά ένας άνθρωπος που θέλω να έχω στη ζωή μου. Εκτός του ότι ο Γιάννης είναι ένας πολύ έξυπνος και πολύ ταλαντούχος σκηνοθέτης ‒γιατί το ταλέντο δεν είναι ένα πράγμα, είναι ένα μπουκέτο πραγμάτων, κι ο Γιάννης το έχει αυτό το μπουκέτο‒, είναι κάποιος που μπορεί να σε φτάσει στα όριά σου και να σε κάνει να τα ξεπεράσεις. Τον ξεχωρίζω όπως ξεχωρίζω τον Μπομπ Γουίλσον.

Εμένα μου αρέσει πολύ αυτό, γενικά είμαι άνθρωπος που αντέχει το ξύλο, επαγγελματικά. Ξέρω ότι συνήθως με εξελίσσει. Μπορεί να γίνει πολύ αυστηρός, αλλά όλο αυτό το μπουκέτο εμένα με γεμίζει. Νιώθω ασφάλεια μαζί του, γιατί ξέρει τι θέλει. Θα μου το εξηγήσει, θα το συζητήσουμε, θα με ακούσει, θα τον ακούσω, με κάποιον τρόπο σε κάνει να αισθάνεσαι ότι βάζεις κι εσύ το λιθαράκι σου. Σε κάνει σύμμαχο. Είναι επίμονος, πολλές φορές μπορεί να γίνει και ξεροκέφαλος, αλλά σίγουρα είναι ένας σκηνοθέτης που με έχει βοηθήσει να εξελιχθώ. Με έκανε καλύτερη ηθοποιό απ' ό,τι ήμουν στο σινεμά».

Βίκυ Παπαδοπούλου: «Ο Οικονομίδης με έκανε καλύτερη ηθοποιό» Facebook Twitter
H Bίκυ Παπαδοπούλου με τον Βασίλη Μπισμπίκη στην ταινία «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη.


Εννοείς ότι σε έκανε να λυθείς; «Δεν είναι μόνο ότι με έλυσε. Ξέρεις, ο Γιάννης σου δείχνει μεγάλη εμπιστοσύνη και επειδή είναι πολύ καλός άνθρωπος, του αρέσει να δουλεύει με καλούς, ντόμπρους και ειλικρινείς ανθρώπους και θέλω να πιστεύω ότι είμαι κι εγώ ευθύς άνθρωπος κι αυτό το έχει αναγνωρίσει. Παρόλη την αυστηρότητα και την απαιτητικότητά του, είναι πολύ τρυφερός άνθρωπος. Πώς είναι ο μπαμπάς σου, που σε μαλώνει και ταυτόχρονα είναι ο πατέρας σου ‒ αυτός είναι ο Γιάννης. Αυτός ο συνδυασμός σε αφοπλίζει, παραδίνεσαι στα χέρια του. Ξέρω ότι θέλει μόνο το καλό μου, οπότε μέσα σε αυτό νιώθω μια ασφάλεια κι έχω τρομερή όρεξη να δουλεύω μαζί του, δηλαδή με έναν άνθρωπο που αγαπώ, γιατί τον Γιάννη τον αγαπώ, δεν έχω αγαπήσει όλους εκείνους με τους οποίους έχω συνεργαστεί στη ζωή μου. Οπότε, μου πρόσφερε τρομερή χαρά!».


Ο ρόλος της Όλγας χαρακτηρίστηκε η «ωραία κοιμωμένη» της ταινίας. Άθελά της προκαλεί μια σειρά από εκρηκτικές εξελίξεις, ενώ εκείνη πέφτει σε νάρκωση. Αυτό είναι και ένα από τα πιο αφοπλιστικά στοιχεία σε αυτήν τη σαρωτική μαύρη κωμωδία. «Η Όλγα λειτουργεί και με το συναίσθημα, δεν κάνει όλα όσα κάνει σκεπτόμενη πονηρά. Είναι μια γυναίκα που έχει σπουδάσει, είναι ψαγμένη, ακούει ροκ μουσική, διαβάζει το Γκιακ, βλέπει ταινία του Τσιώλη, και γοητεύεται από το ακριβώς αντίθετο της, το λαϊκό αρσενικό. Ερωτεύτηκε τον άντρα της, αλλά όταν κατάλαβε πόσο καταπιεστικός και δύσκολος χαρακτήρας είναι, αποφάσισε να φύγει από τον δυστυχισμένο γάμο της. Βρήκε αφορμή να το κάνει με έναν νεαρό πρώην τραγουδιστή, άρπαξε την ευκαιρία, σηκώθηκε κι έφυγε. Άρπαξε το εκατομμύριο μόνο και μόνο για εκδίκηση. Γιατί λειτούργησε με το συναίσθημα, δεν είχε σκοπό να εκμεταλλευτεί κάποιον, αντέδρασε αθώα. Αλλιώς θα την είχαν φάει».


Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ταινία οι δύο άντρες (Γιάννης Τσορτέκης - Βασίλης Μπισμπίκης), ανταγωνιστές για τα μάτια της Όλγας, εξαρτώνται από τη μάνα τους, ενώ στην περίπτωση εκείνης βλέπουμε την άλλη όψη του νομίσματος, τη σχέση πατέρα-κόρης. Καθόλη τη διάρκεια της ιστορίας τού δίνει αναφορά σε κάθε της βήμα.

Μου λέει: «Οι δυο μάνες της ταινίας έχουν σταθεί στα πόδια τους στην επαρχία, χωρίς συζύγους, είναι δυναμικές προσωπικότητες με γιους που παίζουν τον ρόλο μάνας-πατέρα. Οπότε δεν είναι απλές μάνες, είναι κάτι παραπάνω. Η Όλγα ξέρει ότι ως γυναίκα μπορεί να επιβιώσει, ότι μπορεί να σταθεί πιο εύκολα στα πόδια της. Μια κόρη νοιάζεται για τον πατέρα της γιατί θεωρεί ότι είναι πιο ευάλωτος ‒ άλλωστε είναι μέσα στη φύση των γυναικών να φροντίζουν τον αδύναμο. Εδώ ο πατέρας προσπαθεί να προστατεύσει την κόρη του γιατί καταλαβαίνει ότι δεν είναι καλά, της λέει "παράτα τα όλα και γύρνα πίσω". Αλλά, ναι, υπάρχει στην Μπαλάντα το σύνδρομο της Ηλέκτρας, όπως στις περισσότερες ελληνικές οικογένειες».

Βίκυ Παπαδοπούλου: «Ο Οικονομίδης με έκανε καλύτερη ηθοποιό» Facebook Twitter
Το πέρασμα του χρόνου το απολαμβάνω. Αυτό που με αγχώνει και με στενοχωρεί για αργότερα είναι ότι δεν γράφονται ρόλοι για μεγάλες γυναίκες στο σινεμά. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Αναγνωρίζεις τις καταστάσεις στην ταινία, σου είναι γνώριμο το περιβάλλον που ανασυνθέτει ο Οικονομίδης; «Φυσικά και τα αναγνωρίζω! Τα περισσότερα καλοκαίρια μου τα έχω περάσει στην Κορώνη και στην Πάτμο. Βαθιά επαρχία και τα δυο μέρη. Δεν υπάρχει αμφιβολία, τα μεγαλύτερα εγκλήματα γίνονται στην ελληνική επαρχία. Η ανάγκη τού να υπάρχεις μέσω του χρήματος σε οδηγεί να κάνεις τα πάντα, μόνο και μόνο για να είσαι ο πρώτος και μοναδικός, θα πατήσεις επί πτωμάτων, θα φτάσεις να σκοτώσεις. Είναι κάτι που το βλέπεις σε μία καφετέρια μέχρι σε μία μεγαλοεταιρεία, καταστάσεις που έχουν κοινά με τη "Μέθοδο Γκρόνχολμ"».


Όσο μιλάμε παρατηρώ πόσο λαμπερή και όμορφη είναι, κάτι που όλοι έχουμε διαπιστώσει και στην οθόνη. Αναρωτιέμαι αν την ανησυχεί το πέρασμα του χρόνου, το σύνδρομο Αλεξάντρα ντελ Λάνγκο (η σταρ στο «Γλυκό πουλί της νιότης του Τένεσι Γουίλιαμς που αποδρά από την πρεμιέρα της, όταν βλέπει τις πρώτες ρυτίδες στην οθόνη). Μειδιώντας, απαντάει: «Το πέρασμα του χρόνου το απολαμβάνω. Αυτό που με αγχώνει και με στενοχωρεί για αργότερα είναι ότι δεν γράφονται ρόλοι για μεγάλες γυναίκες στο σινεμά. Ούτε για τους άντρες, δεν ασχολούμαστε πολύ με τη μεγαλύτερη ηλικία. Σε προσωπικό επίπεδο, όμως, δεν με αγχώνει γιατί όσο μεγαλώνω μου αρέσω περισσότερο, όχι απαραίτητα εξωτερικά ‒ μάλλον έχει να κάνει με την αποδοχή αυτό. Αλλά θέλω να δω τον εαυτό μου μεγάλο, θέλω πάρα πολύ. Φοβάμαι τον θάνατο κι αυτό θα είναι μια νίκη!».

Και με την κριτική κινηματογράφου τι θα γίνει; Θα ασχοληθείς ποτέ; «Ε, όταν γίνω 60 και έχω αποκτήσει μεγάλη πείρα, ίσως εν τέλει ευνοήσουν οι περιστάσεις ώστε να αρχίσω να γράφω κι εγώ...».

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ