Moody’s: Σε τάση βελτίωσης το πιστοληπτικό προφίλ της Ελλάδας - «Προσωρινό το σοκ από τον κορωνοϊό»

Moody’s: Σε τάση βελτίωσης το πιστοληπτικό προφίλ της Ελλάδας - «Προσωρινό το σοκ από τον κορωνοϊό» Facebook Twitter
ΕΡΑ
0

Το πιστοληπτικό προφίλ της Ελλάδας έχει τάση βελτίωσης, η οποία διακόπηκε από την έξαρση του κορωνοϊού, η οποία «αναμένεται να αποτελέσει ένα προσωρινό σοκ», αναφέρει σε έκθεσή του ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody's.

«Τα δημόσια οικονομικά της Ελλάδας έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία αρκετά χρόνια και η κυβέρνηση που εκλέχθηκε τον περασμένο Ιούλιο έκανε ένα θετικό ξεκίνημα με το επικεντρωμένο στις επενδύσεις πρόγραμμα πολιτικής της», δήλωσε η Κάθριν Μιλμπρόνερ, υψηλόβαθμη αντιπρόεδρος του Moody's και συντάκτης της έκθεσης.

«Ωστόσο», πρόσθεσε, «διαδοχικές κυβερνήσεις θα πρέπει να διατηρήσουν μία συνετή δημοσιονομική τάση επί σειρά ετών για να διασφαλισθεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του χρέους», σημειώνοντας ότι αυτό ανήλθε πέρυσι στο 177% του ΑΕΠ, περιορίζοντας το αξιόχρεο της Ελλάδας (στο B1 με σταθερή προοπτική). Η αντιπρόεδρος του Moody's σημειώνει ακόμη ότι θα πρέπει να διατηρηθούν άλλες μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών - περιλαμβανομένων των μέτρων για την ενίσχυση των θεσμών - και να γίνουν πιο βαθιές.

Ο Moody's τονίζει ότι στα ισχυρά σημεία της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας περιλαμβάνονται ο σχετικά εύπορος πληθυσμός της, το ευνοϊκό προφίλ εξυπηρέτησης του χρέους της που παρέχει δημοσιονομική ευελιξία παρά το μεγάλο βάρος του και η σημαντική στήριξη από την Ευρωζώνη.

«Το αξιόχρεο θα μπορούσε να αναβαθμιστεί, αν η κυβέρνηση συνέχιζε να εφαρμόζει τις δεσμεύσεις της έναντι της Ευρωζώνης, περιλαμβανομένων των μεταρρυθμίσεων που θα οδηγούσαν στη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και ισχυρότερες επενδύσεις, διατηρώντας παράλληλα ισχυρά τα δημόσια οικονομικά. Μία νέα ώθηση για τη βελτίωση της υγείας του τραπεζικού τομέα θα ήταν επίσης θετική», σημειώνει ο οίκος. «Αντίθετα», προσθέτει, «θα μπορούσε να προκύψει μία καθοδική πίεση στο αξιόχρεο, αν η ελληνική κυβέρνηση απέκλινε από τις δεσμεύσεις της και αντέστρεφε προηγούμενα συμφωνημένες και νομοθετημένες μεταρρυθμίσεις ή αν εμφανίζονταν ξανά εντάσεις με τους επίσημους πιστωτές για οποιονδήποτε άλλο λόγο».

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM