Μπάμπης Παπαδόπουλος

Μπάμπης Παπαδόπουλος Facebook Twitter
0
«Από 11 χρονών ξεκίνησα να παίζω κιθάρα, πριν από 31 χρόνια δηλαδή», λέει ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, ο κιθαρίστας στο πιο δημοφιλές και πετυχημένο ροκ συγκρότημα στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια, στις Τρύπες, και στη συνέχεια στενός συνεργάτης -μεταξύ άλλων- των Θανάση Παπακωνσταντίνου, Σωκράτη Μάλαμα και Φλώρου Φλωρίδη. «Απ' ό,τι θυμάμαι, με το που την έπιασα στα χέρια μου, την αγάπησα και από τότε δεν την άφησα ποτέ. Αποφάσισα από πολύ μικρός ότι αυτό θα κάνω στη ζωή μου».
 
Το πρώτο προσωπικό άλμπουμ του που κυκλοφόρησε πρόσφατα από την Puzzlemusik με τίτλο Σκηνές από ένα ταξίδιείναι κυριολεκτικά ένα ορχηστρικό ταξίδι, με ό,τι αυτό μπορεί να υπονοεί, με ήχους ηλεκτρικής και ακουστικής κιθάρας που συνοδεύουν λούπες και fx. Το ηχητικό αποτέλεσμα είναι ένα πλέγμα από μουσικές εικόνες που τις χαρακτηρίζουν ροκ και άμπιεντ στοιχεία, η ηλεκτρονική τζαζ αλλά και ο αυτοσχεδιασμός.
 
«Ο αυτοσχεδιασμός είναι ένα στοιχείο που υπάρχει στους περισσότερους δίσκους που είναι αμιγώς μουσικοί» λέει. «Απ' την άλλη, η συνεργασία μου τα τελευταία χρόνια με τον Φλώρο Φλωρίδη, έναν από τους ανθρώπους που πρώτοι έπαιξαν ελεύθερο αυτοσχεδιασμό στην Ελλάδα, μου άνοιξε ένα δρόμο. Όλα τα κομμάτια στις Σκηνές από ένα ταξίδι είναι ιδέες που υπήρχαν τα τελευταία 5-6 χρόνια, σ' αυτά τα χρόνια διαμορφώθηκε και η εικόνα του δίσκου. Μια μουσική διαδρομή σ' ένα ταξίδι χωρίς την αγωνία του πότε και πού φτάνουμε».

Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με τους Φλώρο Φλωρίδη και Θανάση Παπακωνσταντίνου;
Με τον Φλώρο Φλωρίδη γνωριζόμαστε από τα πρώτα χρόνια των Τρυπών, είχε παίξει και τα σαξόφωνα στους πρώτους δίσκους μας. Πριν από 6-7 χρόνια μού πρότεινε να κάνουμε κάτι και το αποτέλεσμα ήταν το F.L.O.R.O. II που κυκλοφόρησε από την jnd records. Με τον Θανάση γνωριστήκαμε την εποχή που έγραφε το δίσκο Της αγάπης γερακάρης, όπου έπαιξα και τις κιθάρες σε κάποια από τα κομμάτια. Όταν ήρθε η εποχή να κάνει τον Βραχνό Προφήτη, μου ζήτησε να κάνω την ενορχήστρωση. Στη συνέχεια έγιναν η Αγρύπνια, οι Λαϊκεδέλικα, συναυλίες...

 

Ποια είναι η γνώμη σου για την κατάσταση της δισκογραφίας στην Ελλάδα; Από πού ενημερώνεσαι; Ακούς καινούργια πράγματα;
Συμβαίνει και στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Μια υπερπαραγωγή μουσικής με πολύ λίγα καλά πράγματα. Ενημερώνομαι από το ραδιόφωνο για καινούργιες ελληνικές κυκλοφορίες και δεν μπορώ να πω ότι έχω ακούσει κάτι πάρα πολύ καλό τελευταία. Μου άρεσε πολύ ο δίσκος του Ψαραντώνη. Είναι global και από τα πιο καθαρά πράγματα που έχω ακούσει τελευταία. Μου αρέσει πολύ ο Tom Waits, μου αρέσει η θεατρικότητά του. Έχει καταφέρει να δημιουργεί τόσους διαφορετικούς κόσμους έχοντας σαν βάση πάντα τα blues. M' άρεσε ο τελευταίος του δίσκος Orphans, Brawlers, Bawlers & Bastards.

 

Υπάρχει κάτι που νοσταλγείς από την εποχή στις Τρύπες;

Έχω να θυμάμαι πάρα πολλά πράγματα, αλλά δεν νοσταλγώ τίποτε.

Ζεις στη Θεσσαλονίκη. Τι είναι αυτό που σου αρέσει πιο πολύ στην πόλη; Τι σε ενοχλεί;
Μου αρέσει αυτός ο υποτίθεται χαλαρός ρυθμός της πόλης. Αυτό μου αρέσει κι αυτό είναι που πολλές φορές μου τη δίνει.


 

Ποιο είναι το απαραίτητο συστατικό για να έχει κάποιος διάρκεια στην καριέρα του;
Δεν ασχολήθηκα ποτέ με το στήσιμο κάποιας καριέρας, οπότε δεν γνωρίζω τη συνταγή.


 

Έχει αλλάξει ο τρόπος που αντιμετωπίζεις τη μουσική; Ποιο είναι το όφελος;
Εξακολουθώ να χαίρομαι το ίδιο με ένα καινούργιο κομμάτι, μια ωραία συναυλία, ένα καλό παίξιμο με φίλους μουσικούς. Νομίζω ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα κι αυτό είναι το όφελος...

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ