Απεργία την Πρωτομαγιά

Unlimited Access

Unlimited Access Facebook Twitter
0
Unlimited Access Facebook Twitter
Two for C, Candocο. Φωτό: Pedro Machabo

Ένα φεστιβάλ χορού διαφορετικό από τα άλλα παρουσιάζει η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών την Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου. Το «Unlimited Access» είναι το πρώτο διεθνές φεστιβάλ χορού που γίνεται στην Ελλάδα για άτομα με αναπηρία και χωρίς αναπηρία. Στόχο του έχει να περάσει το μήνυμα ότι ο χορός είναι για όλους.
Με το «Unlimited Access» η Στέγη επιχειρεί να αλλάξει τον τρόπο αντιμετώπισης των ανθρώπων με αναπηρία στον χώρο του πολιτισμού αλλά και να ανοίξει τον δρόμο για παραστάσεις ανάλογου χαρακτήρα μελλοντικά. Θα συμμετάσχουν ομάδες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.


Η ιδέα γεννήθηκε το 2012 στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας του Λονδίνου, κατά τη διάρκεια του Unlimited Festival. Mια φιλόδοξη πρωτοβουλία τεσσάρων πολιτιστικών φορέων [British Council, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Vo' Arte (Πορτογαλία) και Croatian Institute for Movement and Dance (Κροατία)].

Unlimited Access Facebook Twitter
IMRC, Magnolia (or Defiance), Φωτό: © kmarinac


Γι' αυτόν το λόγο η Στέγη δημιούργησε εργαστήρια όπου άτομα με διαφορετικές αναπηρίες συνεργάστηκαν με επαγγελματίες ή ερασιτέχνες χορευτές. Οι μεικτές ομάδες που δημιουργήθηκαν μέσα από το πρόγραμμα δούλεψαν με το σώμα και την κίνηση κι έφτιαξαν τις δικές τους παραστάσεις. Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου με τρεις εμφανίσεις που επιμελήθηκαν οι χορογράφοι Ίρις Καραγιάν, Μέντη Μέγα και Μαρία Κολιοπούλου. Μία μέρα πριν, την Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου, η Claire Cunningham θα ερμηνεύσει το «evolution». Η Βρετανίδα χορεύτρια και χορογράφος είναι μία από τις πιο καταξιωμένες καλλιτέχνιδες με σωματική αναπηρία παγκοσμίως. Επίσης, την ίδια μέρα η κροατική χορευτική κολεκτίβα IMRC, μια συλλογικότητα έρευνας της κίνησης χωρίς αποκλεισμούς, θα παρουσιάσει το «Magnolia (or Defiance)» της χορογράφου Iva Nerina Sibila. Το Σάββατο 28 Φεβρουαρίου θα απολαύσουμε το «Two for C» της ομάδας Candoce από τη Βρετανία σε χορογραφία του Javier de Frutos. Στη συνέχεια στη σκηνή θα ανέβουν οι CiM από την Πορτογαλία με το πρότζεκτ «Edge» της χορογράφου Ana Rita Barata που διερευνά τις εμπειρίες ανθρώπων με προβλήματα όρασης και επαγγελματιών χορευτών. Την Κυριακή το φεστιβάλ θα κλείσει με το «Simulante Bante», μια σύμπραξη της ομάδας VerTeDance και του Archa Theatre και των χορογράφων Veronika Kostkova και Tereza Ondrova από την Τσεχία. Τέλος, κατά τη διάρκεια του τετραημέρου θα προβληθούν το ντοκιμαντέρ 2 and 2 are four της ομάδας CiM (28/2) και η ταινία μικρού μήκους Silent Moves των Aideen Barry και Emma O'Kane (1/3), ενώ θα πραγματοποιηθούν δημιουργικά εργαστήρια για εφήβους και ενήλικες από την Candoco Dance Company.

Unlimited Access Facebook Twitter
Claire Cunningham, Evolution. Φωτό: Colin Hattersley
Unlimited Access Facebook Twitter
Two for C, Candocο. Φωτό: Pedro Machabo
Unlimited Access Facebook Twitter
Edge, CiM (Companhia Integrada Multidisciplinar)

 

www.sgt.gr

0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT