ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
10.7.2020 | 23:21

Ζωή Ποδήλατο

Καλησπέρα στην ομάδα. Είμαι κοπέλα στα 32 και θα ήθελα να ξεκινήσω να βάλω στη ζωή μου το ποδήλατο. Αφενός γιατί είναι ένας ιδιαίτερος καθημερινός τρόπος άσκησης και αφετέρου είναι ένα στυλ που μου αρέσει και θεωρώ ότι μου ταιριάζει και θα ήθελα να αποκτήσω. Ξέρω να κάνω ποδήλατο από μικρό παιδί αλλά δεν έκανα ποτέ συχνά διότι δεν είχα αποκτήσει ποτέ ποδήλατο. Τα ποδήλατα που χρησιμοποιούσα ήταν είτε φίλων/γνωστών είτε από ξαδέρφια. Το πρόβλημα είναι ότι ενώ γνωρίζω να κάνω , φοβάμαι να κάνω, μην τυχόν και (ξανά)πάθω κάποιο ατύχημα. Στο παρελθόν , σε ηλικία 17 ετών , είχα χτυπήσει το κεφάλι μου. Κάπου εκεί και με αυτόν τον τρόπο δυστυχώς κατάλαβα και τη μεγάλη σημασία το να φοράει κανείς κράνος ακόμα και στο ποδήλατο, πόσο μάλλον στη μηχανή. Η σύγκρουση και ο εκσφενδονισμός ήταν τόσο δυνατά, που όταν μετά από μερικά χρόνια χρειάστηκε να βγάλω μία ακτινογραφία στον αυχένα, ο ακτινολόγος με ρώτησε αν έχω πάθει ποτέ αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Ομολογώ ότι αυτό με τρόμαξε πολύ, γιατί δεν ξέρω τι πρέπει να περιμένω στο μέλλον μετά από ένα τέτοιο ατύχημα μιας και μετά από λίγα χρόνια μου προέκυψαν κάποια προβληματάκια και για αυτό τον λόγο έβγαλα την ακτινογραφία στον αυχένα, το οποίο ήταν και η αιτία. Anyway, αυτό που θα ήθελα να ρωτήσω τους φίλους των ποδηλάτων και όποιος άλλος έχει γνώσεις, αν μπορώ με κάποιο τρόπο να βελτιώσω τον τρόπο με τον οποίο οδηγώ ένα ποδήλατο και τι θα μπορούσα να κάνω γι' αυτό. Οποιεσδήποτε συμβουλές και απόψεις είναι αποδεκτές από όλες και όλους.
7
 
 
 
 
σχόλια
Η μόνη (άσχετη) συμβουλή που μπορώ να σου δώσω είναι να αγοράσεις ένα καλό μπουκάλι νερού (κατά προτίμηση όχι πλαστικό) το οποίο να κρατά το νερό σου κρύο για αρκετές ώρες.Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από το να διψάς κατά την διάρκεια της βόλτας και έχεις μόνο ζεστό νερό να πιείς.
Λοιπόν..Είμαι 35 και είχα να κάνω ποδήλατο από την εφηβεία. Τα τελευταία χρόνια σκεφτόμουν να αγοράσω ποδήλατο αλλά δεν έφτανα στην πηγή. Ήρθε η στιγμή όμως πριν 2.5 μήνες το σκέφτηκα μια μέρα, το είδα την επόμενη, την τρίτη το αγόρασα! Έχω παρατήσει το αμάξι (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) και κινούμαι με την ποδηλατάρα μου! Έχω αναζωόγονηθει , έχω ενέργεια, ξεκινάει όμορφα η μέρα μου! Να σημειώσω ότι ζω Αθήνα. Φοράω πάντα κράνος και γιλέκο να με βλέπουν.Θέλει προσοχή εννοείται αλλά να μην φοβάσαι, αυτό είναι το κλειδί. Ξεκίνα να κάνεις κοντά , να πάρεις ξανά τον αέρα, και σιγά σιγά θα κινήσε πιο μακρυά. Είχες εμπειρία τραυματική όμως αν την αφήσεις να σε καθορίζει , θα χάνεις πράγματα που σε κάνουν ευτυχισμένη και ελεύθερη. Καλές ορθοπεταλιές σύντομα εύχομαι!!
Το ότι έπαθες ενα ατύχημα, αυτο δεν σημαίνει πως θα ξαναγίνει. Τωρα τρόποι για να βελτιώσεις τον τρόπο οδήγησης με ποδηλατο δεν υπάρχουν. Σίγουρα η επανάληψη σε κάνει να αποκτάς περισσότερη εξοικείωση, αλλά το πιο σημαντικό απο όλα είναι να έχει κανείς καλή ισορροπία και να αγαπά να είναι επάνω σε δυο ρόδες.
Λοιπον ετυχες στον ειδικο...(enduro racer με συμμετοχη σε παρα πολλους αγωνες)Το ποδηλατο ειναι η μιση ζωη μου (η μαλλον ολη γιατι δεν εχω τιποτε αλλο) μοναχικος καβαλαρης που λεμε.Τα μυστικα για ασφαλη κινηση στην πολη ειναι τα εξης:Οδηγα αμυντικα, αλλα οχι πολυ δεξια σκεψου πως οι αλλοι δεν σε βλεπουν κοιτα και διαβαζε ανθρωπους για να δεις τις προθεσεις τους. Κοιτα μεσα στα αμαξια να δεις αν καποιος θα ανοιξει πορτα και θα σε ψαρεψει που λεμε.Οδηγα γρηγορα, μεσα στην πολη οταν οι ταχυτητες ειναι μικροτερες των 30 χιλιομετρων την ωρα οδηγα κανονικα σαν αυτοκινητο στην λωριδα σου και λιγο δεξιοτερα μεινε με τους ρυθμους της κινησης και θα εισαι ασφαλης.Διαλεγε δρομους ηπιοτερης κυκλοφοριας και ποτε δρομους που η διαφορα ταχυτητων μεταξυ εσενα και τον αυτοκινητων θα ειναι μεγαλυτερη των 30km/hΚΑΝΕ ΜΟΝΟ ΔΕΞΙΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ σε ολους τους δρομους με παραπανω απο μια λωριδα ανα ρευμα. ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΚΡΟΣΑΡΕΙΣ ΑΠΟ ΤΕΡΜΑ ΔΕΞΙΑ ΤΕΡΜΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΟΤΕΕΕΕ αν δεν μπορει να κανεις δεξια και μετα παλι δεξια και να περασεις απο φαναρι κατεβα και περνα ως ΠΕΖΟΣ το εννοω αυτο.Μαθε να φρεναρεις σε κατασταση αναγκης. Τα περισσοτερα ατυχηματα που εχω δει στην πολη γινονται απο δυο λογους ειται τα ποδηλατα βρισκονται στην τυφλη γωνια των αμαξιων και οπως στριβουν αυτοι σε παιρνουνε παραμαζωμα ή ποδηλατες βλεπουν καποιο εμποδιο προσπαθουν να φρεναρυν δεν μπορουν και σκανε απανω του.Οι περισσοτεροι ανθρωποι πατανε κυριως το πισω φρενο κατι που σε τελειες συνθηκες μπορει να σου δωσει ΜΑΞ ΤΟ 20% της ολικης ικανοτητας πεδησης του ποδηλατου.Πρεπει να ξεπερασεις τον φοβο και να μαθεις να χρησημοποιεις και το μπροστα φρενο.Βρες μια βρεγμενη μερα σε ενα ελαφρια κατηφορικο δρομο. Πιασε 10km/h και ξεκινα να πατας τα φρενα σιγα σιγα μεχρι να δεις ποση δυναμη θα πρεπει να βαζεις στο καθενα ωστε να μπορεις να φρεναρεις γρηγορα. ΑΝ ΟΙ ΡΟΔΕΣ ΚΛΕΙΔΩΣΟΥΝ ΑΣΕ ΤΟ ΦΡΕΝΟ ΠΟΥ ΚΛΕΙΔΩΣΕ ΜΟΝΟ και μετα ξαναπατατο.Καθε δρομος καθε στροφη ανηφοροκατηφορο θα θελει τα δικα ποσοστα φρενων μπρος-πισω αλλα με λιγη εμπειρια αν το εχεις κατα νου ακομα και στα καθημερινα σου φρεναρισματα θα μπορεισεις να γινεις σοφερινα.Και κατι τελευταιο μαθε καλη ισσοροπια. Νομιζουν ολοι οι ανθρωποι πως μπορουν να κανουν ισσοροπια αλλα αυτο απεχει απιστευτα πολυ απο την πραγματικοτητα.Για να εξασκησεις την ισσοροπια σου βρες ενα ελαφρια ανηφορικο τμημα ενος πολυ υσηχου μερους και προσπαθησε να κρατησεις την ισσοροπια σου με το ποδηλατο σταματημενο τελειως χωρις να βαλεις ποδι κατω (με πολυ μικρες κινησεις μπρος πισω βασικα). Αυτο θα σε βοηθησει να εχεις παρα πολυ καλη ισσοροπια σε φαινομενα χαμηλης ταχυτητας. Για να κανω και λιγο φλεξ το ρεκορ μου εμενα ειναι 12 λεπτα σε ενα τετραγωνο 3χ3.Αλλα αν καταφερεις 30sec εισαι ετοιμη και ικανη (τοσο απο τεχνικης αποψεως οσο και απο θεωρια) να βγεις στους δρομους ως μια εμπειρη ποδηλατινα
Το πρόβλημα σου είναι ψυχολογικό κυρίως. Μπορείς για αρχή να κάνεις ποδήλατο σε ποδηλατόδρομο / ειδικά διαμορφωμένους χώρους χωρίς αυτοκίνητα / δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας (εξαρτάται πού μένεις και τι υποδομές υπάρχουν). Αγόρασε ένα κράνος και εξοπλισμό για να σε βλέπουν (φώτα οποιαδήποτε, ίσως φωσφορούχο γιλέκο κλπ). Μπορείς να κάνεις εξάσκηση σε ελιγμούς που θα σε βοηθήσει με την ισορροπία. Κατά τη αλλά δεν χρειάζεται κάτι φοβερό για να κάνεις ποδήλατο.
Δυστυχως η Ελλαδα δεν εχει βασεις για ποδηλατες ακομα. Εξασκηση θα σου προτεινα για να αποκτησεις οδηγικη συμπεριφορα και αντιληψη πηγαινε σιγα σιγα για αρχη , τα ματια σου 14 μην εισαι αφηρημενη , μην ακους μουσικη σε ακουστικα κτλπ. Καλες βολτες
Εγώ θα σου έλεγα ήμουν του ποδηλάτου μια ζωή μέχρι τα 17 που έφυγα απο την επαρχία. Στην πόλη όχι, ενω έχω δεν εκανα ποτέ γιατι δεν υπάρχει ασφάλεια, θέλω να πω ποδηλατοδρομος να μπορείς να κινηθεις άνετα. Βέβαια καποιες φορες εκανα σε κάποιους δρόμους τέρμα άπλα. Αν εισαι στην πόλη θελει προσοχή γιατι τα αμάξια δε σέβονται τους ποδηλάτες και έτσι κινδυνευεις. Κινδυνευεις απο το να σε παρασύρει ένα αμάξι και να μη σε δει καθόλου ο οδηγός ή να πεταχτεί μπροστά σου ξαφνικα. Δεν ξέρω θελει προσοχή. Εγώ θα το σκεφτόμουν για αποκλειστική μεταφορά στην πόλη δεν θα το επέλεγα όχι. Μονο για κάποιες βόλτες χαλαρές σε δρόμους χωρίς αμάξια που το επιτρέπουν. Βέβαια αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη εσυ αν θες να κανεις κάνε. Αν το θέλεις πολυ κάντο. Με προσοχή όμως.