Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο;

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
1
Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
The Grand Budapest Hotel

Μιχάλης Μιχαήλ

Το The Grand Budapest Hotel θα ήθελα να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Γιατί όχι; Σε αυτήν την εποχή που ο ρεαλισμός και η σκληρότητα έχει κατακλύσει το σινεμά και την τέχνη μού φαίνεται απολύτως ταιριαστό να βραβευτεί ο καλλιτέχνης που επιμένει σε αυτό το ονειρικό στυλιζάρισμα για να πει ιστορίες που καθόλου αφελείς δεν είναι. Αντιθέτως.

Άρης Δημοκίδης

Boyhood - Δεν ήταν μόνο το απίστευτο gimmick του πώς γυρίστηκε, αν και βοηθά. Την ξεχωρίζω γιατί με έκανε να ταξιδέψω βήμα βήμα και στη δική μου παιδική κι εφηβική ζωή. Συχνά ξεχνούσα τελείως πως έβλεπα ταινία.

Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος

Boyhood - Όσο κι αν με συνάρπασε το Χωρίς Μέτρο, με γοήτευσε το Ξενοδοχείο Grand Budapest και θαύμασα το Birdman, στο Μεγαλώνοντας παραδίδομαι μπροστά στην απλότητα και την ευαισθησία του για το σιωπηλό μεγαλείο των ανθρώπινων εμποδίων κατά την άχαρη ενηλικίωση.

Ματίνα Καλτάκη

Ξεχωρίζω το Βirdman για το θέμα (που αφορά καυτά ζητήματα για την τέχνη και την αγορά τόσο του θεάτρου όσο και του κινηματογράφου), την συναρπαστική σκηνοθεσία του Ινιάριτου και τις σπουδαίες ερμηνείες όλων των ηθοποιών (και του Κίτον πρώτου απ' όλους).

Ανδρονίκη Κολοβού

Το Whiplash με ξάφνιασε ευχάριστα. Όλη αυτή η δυναμική, οι υπέροχα δομημένοι ρόλοι, οι εκπληκτικές μουσικές και η σχεδόν μεθυστική και εθιστική υπερπροσπάθεια ενός νεαρού παιδιού να αγγίξει το τέλειο. Συγκλονιστική η ερμηνεία του Τζέι Κέι Σίμονς που ελπίζω να του δώσει το Β' Ανδρικό. Απόλαυσα την ταινία και την ξεχωρίζω για φέτος.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
American Sniper

Χρήστος Τζοβάρας

The Grand Budapest Hotel - Γιατί μετά από πολύ καιρό είδα μια ταινία που μόλις τελείωσε, ήθελα να βάλω και να την ξαναδώ.

Μαρκέλλα Ανδρικάκη

Από τις 8 υποψήφιες ταινίες για το φετινό Όσκαρ, είδα τις μισές: Τις βρήκα πανέμορφες (βλ. The Grand Budapest Hotel), με κράτησαν στην τσίτα μέχρι τέλους (βλ. Whiplash) με συγκλόνισαν (βλ. The Imitation Game). Αγάπησα όμως μία: το Boyhood.

Βασίλης Καψάσκης

Whiplash - Για τις καλογυρισμένες σεκάνς με τα ματωμένα σόλο του Τέλερ, για τον Buddy Rich και τον Τσάρλι Πάρκερ, για την ερμηνεία του Τζέι Κέι Σίμονς, για την ιδεαλιστική, ματαιόδοξη και κάπως αυτοκαταστροφική εμμονή του να θυσιάζεις τα πάντα για να είσαι ο καλύτερος σε κάτι, για εκείνα τα τριάντα δευτερόλεπτα που θα 'θελες να έχει επιπλέον για να σηκωθείς και να χειροκροτήσεις όρθιος.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
The Theory of Everything

Κατερίνα Κοντίνη

Το The Grand Budapest Hotel μπορεί να μην είναι η αγαπημένη μου ταινία, αν και στο top 20 μου άνετα θα περιελάμβανα το «κατάμαυρο» The Royal Tenenbaums (2001), του ίδιου σκηνοθέτη. Με κέρδισαν όμως οι αντισυμβατικοί χαρακτήρες, η pop ατμόσφαιρα και κυρίως η μοναδικά επιτηδευμένη vintagιά. Είναι από τις ταινίες που θα προτείνεις άφοβα στον σινεφίλ συνάδελφο, αλλά και στην ξαδέλφη σου που περιμένει πώς και πώς το Fifty Shades of Grey, και αυτό δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Χρήστος Παρίδης

Birdman - Γιατί συγκεντρώνει όλες τις νευρώσεις, την απελπιστική μοναξιά,τις αποκαλυπτικές διαψεύσεις, την απόλυτη συντριβή του σύγχρονου αυτιστικού ανθρώπου, αλλά και την πνευματική του ανάταση, μέσα από μια τραγικοκωμωδία γυρισμένη με εξαιρετική ακρίβεια και δεξιοτεχνία και τη συμβολή εκπληκτικών ηθοποιών. Τι πιο ειλικρινές από το Χόλιγουντ σε μια τόσο ταραγμένη εποχή;

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
Birdman

Λένα Φουτσιτζή

Θα ήθελα να κερδίσει το Boyhood. Ο λόγος είναι η σύλληψη της ταινίας, που γυρίζεται σε διάστημα δώδεκα ετών. Η παρακολούθηση της ενηλικίωσης του πρωταγωνιστή σε πραγματικό χρόνο, παράλληλα με τα σημάδια γήρανσης των ενηλίκων, ανατρέπει με μοναδικό τρόπο τις συνηθισμένες κινηματογραφικές πρακτικές. Ο Χρόνος είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ταινίας, πανδαμάτωρ και συντριπτικός. Δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο τρόπο για να παρουσιαστεί η μεταμόρφωση ενός παιδιού σε νεαρό άντρα.

Άλκηστις Γεωργίου

The Grand Budapest Hotel - Έχοντας μέχρι τώρα δει μονάχα τα μισά από τα οκτώ φιλμ που διεκδικούν το Όσκαρ της Καλύτερης Ταινίας διαλέγω το Ξενοδοχείο Grand Budapest. Την πιο όμορφη, κυριολεκτικά, ταινία της περασμένης χρονιάς! Ο Γουες Άντερσον θα πρέπει κάποια στιγμή να βραβευθεί και με ένα Όσκαρ για αυτόν τον μοναδικό και υπέροχα αλλόκοτο κόσμο που μας ταξιδεύει τόσα χρόνια.

Μαρία Παππά

Δύο ταινίες από την φετινή πεντάδα ήθελα να δω. Και τις είδα. Οι άλλες δεν με ενδιέφεραν και πολύ. Αυτές είναι το Selma και το Whiplash. Για διαφορετικούς λόγους η καθεμία, είναι σπουδαίες ταινίες. Η μία ένας ύμνος στο μεγαλείο και η άλλη ο συγκλονιστικός αγώνας για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η λογική μου θα έλεγε το Whiplash, η καρδιά μου το Selma. Όπως και να' χει, και τα δύο είναι νικητές.

Μαρία Δρουκοπούλου

Το δικό μου Όσκαρ πάει στο Birdman, γιατί μου αρέσει γενικά ο Ινιάριτου. Ειδικά τη συγκεκριμένη ταινία την ξεχώρισα για τους ηθοποιούς (Κίτον, Νόρτον), για το ότι βάζει το θέατρο στον κινηματογράφο αλλά και για την αβάσταχτη ελαφρότητα του σουρεαλισμού της.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
Whiplash

Κατερίνα Ηλιάκη

To Βirdman για τη σκηνοθεσία του Ινιάριτου αλλά κυρίως για τη μουσική του Αντόνιο Σάντσεζ που συνοδεύει τον πρωταγωνιστή τόσο μέσα στο θέατρο, ενώ περιφέρεται στους διαδρόμους, όσο και έξω από αυτό, όταν ξαφνικά βρίσκεται να κυκλοφορεί γυμνός στους δρόμους της Times Square. Επίσης, (spoiler!) γιατί μέχρι τελευταία στιγμή, δεν ήμουν σίγουρη αν και πότε θα αυτοκτονήσει.

Νινέττα Γιακιντζή

Μέχρι προχτές θα ψήφιζα για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το The Grand Budapest Hotel. Δαγκωτό. Αλλά μετά είδα το Birdman. Όσο και να αγαπώ τον Γουες Άντερσον, όσο κι αν απολαμβάνω τις ταινίες του, με αποκορύφωμα την τελευταία, θα πρέπει να ψηφίσω την καταπληκτική -κατά τη γνώμη μου πάντα- ταινία του Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Τουλάχιστον παίζει και στα δύο ο Έντουαρντ Νόρτον οπότε το κάνω με λιγότερο βαριά καρδιά.

Η ταινία με ένα μαγικό τρόπο με έκανε να νιώσω ότι κινούμαι κι εγώ στα παρασκήνια του Broadway, σα να είμαι εκεί, αόρατη να περιπλανιέμαι στους διαδρόμους και τα καμαρίνια. Γνώρισα αυτούς τους χαρακτήρες, τους ακολούθησα στο γειτονικό μπαρ, τους άκουσα, είδα μαζί τους τη θέα από την ταράτσα του θεάτρου και στο τέλος, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, τους αγάπησα. Ο Μάικλ Κίτον ήταν συγκλονιστικός και ο ρόλος του πήγαινε παραπάνω από γάντι. Ο Έντουαρντ Νόρτον δεν με έχει απογοητεύσει ποτέ και η έτσι-κι-αλλιώς-αγαπημένη-μου Έμα Στόουν απλά με έκανε να την αγαπήσω λίγο παραπάνω. Πολύ θα χαιρόμουν αν της έδιναν το Όσκαρ Β' Γυναικείου ρόλου.

Η μουσική έντυνε ιδανικά κάθε σκηνή και τα ντραμς που ακολουθούσαν τους πρωταγωνιστές στους διαδρόμους του θεάτρου ήταν μια πινελιά την οποία προσωπικά βρήκα πολύ εμπνευσμένη. Άσε που μου έφεραν στο μυαλό το Whiplash το οποίο επίσης θα χαρώ αν κερδίσει γιατί ήταν ομολογουμένως εξαιρετική ταινία.

May the best movie win!

Γιάννης Καρδάσης

Σε έναν τέλειο κόσμο νικήτρια ταινία θα ήταν το The Grand Budapest Hotel. Σε μια πιο ρεαλιστική κατάσταση το Boyhood θα σάρωνε όλα τα βραβεία. Αλλά επειδή όλοι πλέον αναζητούν περισσότερο ρεαλισμό, ακόμα και η επιλογή του American Sniper δεν θα με ξάφνιαζε.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
Selma

Κώστας Στανέλλος

Δεν ξέρω κατά πόσο αντικειμενικός μπορώ να 'μαι εφόσον δεν τις έχω δει όλες, αλλά ανάμεσα σε αυτές που έχω δει (Ελεύθερος Σκοπευτής, Birdman, Ξενοδοχείο Grand Budapest, Χωρίς Μέτρο) θα ήθελα να κερδίσει ή το Birdman ή το Χωρίς Μέτρο (πιο πολύ το Χωρίς Μέτρο), αν και είμαι σίγουρος ότι θα βγει το Ξενοδοχείο Grand Budapest. Ξερνάω.

Βιβίκα Ανδριανάτου

Grand Budapest Hotel με διαφορά, για την σουρεάλ αισθητική και την παραμυθένια ατμόσφαιρα.

Αλέξανδρος Διακοσάββας

Έχει περάσει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που, βλέποντας μια ταινία, έπιασα τον εαυτό μου να μιλάει μόνος του, να μένει με το στόμα ανοιχτό, να ταυτίζεται τόσο πολύ. Τον ζήλεψα πολύ τον κόσμο του Whiplash. Πέρα από την προσωπική ταύτιση όμως, θεωρώ ότι η ταινία είναι εξαιρετική σε όλα τα επίπεδα, ενώ μας σύστησε έναν αξέχαστο «κακό», από αυτούς που μόνο το σινεμά μπορεί να φτιάχνει. Έναν τόσο πολυδιάστατο χαρακτήρα που θα μπορούσε να είναι -ή μήπως ήταν;- κάποιος δικός μου καθηγητής-μέντορας.

=====

Ψηφίστε κι εσείς τη δική σας αγαπημένη ταινία για φέτος, παρακάτω στα σχόλια, και κάντε τις προβλέψεις σας για τους φετινούς νικητές σε 8 βασικές κατηγορίες.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
Boyhood
Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
The Imitation Game
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ