The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου

The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου Facebook Twitter
0
The Face: Πάκυ Βλασσοπούλου Facebook Twitter
Ποια είναι η κεντρική ιδέα της έκθεσης;

Η έκθεση προέκυψε από συζητήσεις που έχουμε κάνει τους τελευταίους μήνες και ξεκινάει με αφορμή τον υλικό πολιτισμό και τη ζωή των αντικειμένων. Χαρακτηρίζεται από μια αίσθηση απουσίας και εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους τα έργα της έκθεσης, ενώ κατασκευάζονται σωματικά-χειροτεχνικά, τελικά καταλήγουν να είναι πνευματικά προϊόντα.

Ποιους καλλιτέχνες θα φιλοξενήσετε;

Στην έκθεση συμμετέχουν οι Νατάσα Μπιζά, Αλεξία Καραβέλα, Κώστας Ρουσσάκης, Κοσμάς Νικολάου, Πάκυ Βλασσοπούλου και το φωνητικό σύνολο ΕξΗ. Τα έργα επιλέχθηκαν σπονδυλωτά, με στόχο να δημιουργήσουν τη συγκεκριμένη αφήγηση. Γνωρίζαμε από καιρό τη δουλειά σχεδόν όλων των καλλιτεχνών και το κάθε έργο θα μπορούσε να είναι και η αφορμή για την έκθεση. Ιδιαίτερη αναφορά θα θέλαμε να κάνουμε στο φωνητικό σύνολο ΈξΗ, που με τη συμμετοχή του ενίσχυσε την αίσθηση που είχαμε για την έκθεση.

Τελικά, η ταυτότητα μας διαμορφώνεται απο τα έργα τέχνης;

Η ενασχόληση με την τέχνη και τα πολιτιστικά προϊόντα προκαλεί σκέψεις –όσο ασχολούμαστε διαμορφώνουμε απόψεις και οπτικές–, αυτό το γεγονός δεν μπορεί παρά να διαμορφώνει την ταυτότητά μας. Αν σκεφτούμε π.χ. τον κινηματογράφο, που έχει μεγάλη απήχηση, κατανοούμε πώς ένα έργο τέχνης μπορεί να μας επηρεάσει. Και τα εικαστικά έχουν αυτήν τη δυνατότητα, όπως όλες οι τέχνες. Χρειάζεται μια εισαγωγή στον κόσμο τους και στο λεξιλόγιό τους. Προς αυτή την κατεύθυνση μπορούμε να δουλέψουμε όλοι οι καλλιτέχνες, ειδικά στην Αθήνα που έχει μικρή κλίμακα. Στο «3 137» προσπαθούμε να κινηθούμε προς τα εκεί, μιλώντας με τους γείτονες και με όσο περισσότερους επισκέπτες γίνεται, και αναρωτιόμαστε πώς αυτή η επικοινωνία μπορεί να γίνει καλύτερα και πιο πλατιά.

Η τέχνη έχει καθήκον να αντιδράσει στα γεγονότα των ημερών;

Οι καλλιτέχνες ως πολίτες και ως σκεπτόμενοι εργαζόμενοι καλούνται να τοποθετούνται και να αναπτύσσουν τον δημόσιο διάλογο πάνω σε ειδικά και γενικότερα θέματα. Πολλές φορές και τα έργα καταπιάνονται με φλέγοντα θέματα. Αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Επίσης, το καλλιτεχνικό έργο του καθενός έχει κάποιες φορές άλλους χρόνους και άλλο περιεχόμενο, χωρίς αυτό να του απαγορεύει την τοποθέτηση και τη συμμετοχή στον δημόσιο διάλογο. Η επικοινωνία, η συνεύρεση και η δικτύωση της σκέψης σε τοπικό, αρχικά, επίπεδο, αλλά και σε μεγαλύτερη κλίμακα, είναι μια απάντηση στα μεγάλα οικονομικά ζητήματα που αντιμετωπίζουμε και στην κρίση της δημοκρατίας. Ο διάλογος και οι υγιείς κανόνες είναι πολύ καλό να ενισχύονται και να θεσμοθετούνται, περισσότερο ή λιγότερο όλοι μπορούμε να συμμέτεχουμε σε αυτό.

Τι θα δείξετε στη φουάρ Sluice του Λονδίνου;

Η συγκεκριμένη φουάρ είναι μικρής κλίμακας και γίνεται για ανεξάρτητους, μη κερδοσκοπικούς χώρους. Πραγματοποιείται στη διάρκεια του FriezeWeek και αποτελεί για μας πρόκληση να δούμε πώς μπορούμε να σταθούμε σε μια μητρόπολη. Πήραμε το ρίσκο να πάμε με μια συμμετοχή πολλών καλλιτεχνών και από το preview που κάναμε την προηγούμενη εβδομάδα στο εργαστήριο πιστεύουμε πως το πείραμα πέτυχε. Ανυπομoνούμε να γνωρίσουμε ανθρώπους που έχουμε παρόμοιες ανησυχίες για την αυτονόμηση του καλλιτεχνικού έργου και τη βιωσιμότητα μέσα στον χώρο της τέχνης.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ