Ο Γκας Βαν Σαντ διασταυρώνει αφηγηματικά τέσσερις περιόδους στην πολυτάραχη ζωή του καρτουνίστα και illustrator Τζον Κάλαχαν (1951-2010). Η πρώτη αφορά τη φάση του σκληρού ποτού, που ξεκίνησε από το γυμνάσιο, και συνέχισε, σαν να μην υπάρχει αύριο, μέχρι τα πρώτα χρόνια της νεότητάς του.

 

Μετά είναι η περίοδος της δύσβατης ανάρρωσής του μετά από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα στα 21 του χρόνια που τον άφησε ισόβια τετραπληγικό και του έρωτά του με τη Σουηδέζα φυσικοθεραπεύτρια (Ρούνι Μάρα) που τον κούραρε.

 

Η τρίτη είναι η προσπάθεια απεξάρτησής του, με χορηγό έναν εκκεντρικό πλούσιο άνδρα (Τζόνα Χιλ) που μιλά με αποφθέγματα του Τάο και υποτίθεται πως του δίνει αλήθειες που δεν μπορούσε να φανταστεί ‒ ασχέτως του αν ο ίδιος δεν είναι ικανός να βοηθήσει τον εαυτό του.

 

Ο Γκας Βαν Σαντ διασταυρώνει αφηγηματικά τέσσερις περιόδους στην πολυτάραχη ζωή του καρτουνίστα και illustrator Τζον Κάλαχαν.

 

Τέλος, υπάρχει ο καλλιτέχνης Κάλαχαν, ένας προκλητικός σκιτσογράφος που μόχθησε να δημοσιεύσει τις μακάβριες γελοιογραφίες, οι οποίες με το πολιτικά ανορθόδοξο περιεχόμενό τους έγιναν δεκτές με έντονη δυσφορία αλλά και ιδιαίτερο ενθουσιασμό από την τοπική κοινωνία του Πόρτλαντ, την «πατρίδα» του Βαν Σαντ.

 

Αναμφίβολα, ο Κάλαχαν είναι ένας ήρωας στα μέτρα και στα ενδιαφέροντα του Αμερικανού σκηνοθέτη: ξεχωριστός, βασανισμένος, πρωτότυπος, όχι ευρέως γνωστός, άξιος να επισημανθεί με παρομοίως ανορθόδοξη βιογραφική προσέγγιση.

 

Με τον Μην ανησυχείς, δεν θα φτάσει μακριά με τα πόδια, ο Βαν Σαντ συνέρχεται εμφανώς από το στραπάτσο των τελευταίων ταινιών του (το Sea of Trees συγκαταλέγεται στις χειρότερες ταινίες μεγάλων σκηνοθετών), αλλά και εδώ, παρά τις πολλές καλές στιγμές, λείπει το focus σε ένα δίωρο που πισωγυρίζει στον χρόνο και δεν καλύπτει πειστικά όλες τις περιοχές που εξερευνά, ειδικά την προ-δυστυχήματος ξέφρενη πορεία του κακοποιημένου και αδέσποτου Κάλαχαν προς το αβαθές πηγάδι του αλκοόλ.

 

Η φάση της σχέσης του με τη Σουηδέζα Άνου μοιάζει ονειρική, σχεδόν φανταστική, έτσι όπως εξιδανικεύεται ο άγγελος θεραπευτής που έρχεται ως από μηχανής Θεός μετά το μοιραίo ατύχημα. Η περιπέτεια της αποκατάστασης παίρνει εύλογα χρόνο και ο Χιλ γίνεται μια απρόσμενη παρένθεση, σαν υπενθύμιση ενός κόσμου που δεν έχει σχέση με εκείνον του Κάλαχαν, ένα μπερδεμένο gay disco boy με λεφτά, μεγαλοπιασμένο και επιρρεπές σε άλλα πάθη, που ξεκλειδώνει ένα σύμπαν θανατηφόρας κατάχρησης και σηματοδοτεί τις αρχές των '80s.

 

Στη μέση όλων αυτών των διαδρομών η φλέβα του καλλιτέχνη Κάλαχαν γεμίζει με έμπνευση και στο αίμα του ρέει η σκοτεινή θεώρηση της ζωής, μέσα από τις ζοφερές παραστάσεις, το ταραγμένο υποσυνείδητο και τα απανωτά δράματά του.

  

Στη μέση όλων αυτών των διαδρομών η φλέβα του καλλιτέχνη Κάλαχαν γεμίζει με έμπνευση και στο αίμα του ρέει η σκοτεινή θεώρηση της ζωής, μέσα από τις ζοφερές παραστάσεις, το ταραγμένο υποσυνείδητο και τα απανωτά δράματά του.

 

Ο Βαν Σαντ δεν επιθυμεί να μαυρίσει την ταινία του με έναν τραγικό ήρωα, προφανώς πιστεύοντας πως δεν χρειάζεται να δώσει παραπάνω έμφαση στις θεαματικά άστοχες επιλογές του, προτιμώντας, αντίθετα, να τονίσει τι πέτυχε στη σύντομη καριέρα του αλλά και τον γολγοθά που ανέβηκε με αυταπάρνηση (για άνθρωπο χωρίς οικογενειακή άγκυρα και αξιακή πυξίδα).

 

Δεν ισορροπεί πάντα, αλλά καταφέρνει ένα πορτρέτο που παρακολουθείται, με τον Χοακίν Φίνιξ σε μια ερμηνεία που φαίνεται να κατέχει αβίαστα.