ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΚΑΤΑ ΤΡΑΜΠ

Στιγμιότυπα κρίσης - Μέρος έσχατον

Facebook Twitter
1

 

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

(προβληματισμένος κοιτάει μια τον πίνακα που ζωγραφίζει και μια το μοντέλο)

Αν δε σε πειράζει, απόψε σκέφτομαι να σου κάνω το πορτραίτο με αραιά χρώματα.

ΜΟΝΤΕΛΟ

Εσύ ό,τι πεις, Εδουάρδε μου. Αλλά γιατί έτσι σήμερα, άλλαξες στυλ;

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Όχι βέβαια, απλώς... ξέρεις, ντρέπομαι να σου το πω.

ΜΟΝΤΕΛΟ

Ντρέπεσαι; Εμένα;

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Είναι από τα πράγματα που...

ΜΟΝΤΕΛΟ

(τον πλησιάζει και τον αγκαλιάζει τρυφερά) Εδουάρδε μου...

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Ξέμεινα από χρήματα... μου απέμειναν λίγα ξερά χρώματα.

ΜΟΝΤΕΛΟ

Και γιατί δε μου ζήτησες να σε βοηθήσω;

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Δεν είχα το θάρρος... δεν ήθελα να μάθεις την κατάντια μου. Ξέπεσα, Δάφνη μου, ξέπεσα!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Κλαις, αγάπη μου; Εσύ που δεν το έχεις βάλει ποτέ κάτω; Μήπως δεν έχουμε περάσει και πιο δύσκολα; Τουλάχιστον απόψε έχουμε κι ένα πιάτο φαγητό. (του δείχνει τα μακαρόνια) Μήπως θέλεις να τα φας τώρα, μήπως και νιώσεις καλύτερα;

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Όχι, Δάφνη μου, ποτέ επί τω έργω. Έχεις δίκιο, ο καλλιτέχνης ποτέ δεν πρέπει να πτοείται. Θα δημιουργήσει και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Τι διάολο, δε χάλασε κι ο κόσμος για λίγο πιο αραιό χρώμα!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Έτσι μπράβο, αγοράκι μου! Ξεκινάμε; (παίρνει θέση)

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Αμέσως! Λίγο πιο ψηλά το πρόσωπο, ελαφρώς πλάγια... έτσι. Κάθισε πιο χαλαρά... ωραία. Τώρα πες το.

ΜΟΝΤΕΛΟ

Σ' αγαπώ!

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Μάτια μου! Έτσι, μην κινείσαι... (ξεκινά να ζωγραφίζει)

(Μια ώρα αργότερα. Ο ζωγράφος κάθεται απελπισμένος στην πολυθρόνα του μοντέλου κι εκείνη από πάνω του τον χαϊδεύει τρυφερά.)

ΜΟΝΤΕΛΟ

Μην το βάζεις κάτω, Εδουάρδε μου!

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Δεν αντέχω άλλο αυτόν τον ξεπεσμό! Δεν αντέχω!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Και είναι ανάγκη να ζωγραφίζεις με τα ακριβότερα υλικά;

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Δεν είναι αυτό, Δάφνη μου. Πώς να σου το πω; Δε θα καταλάβεις.

ΜΟΝΤΕΛΟ

Καταλαβαίνω περισσότερα από όσα νομίζεις.

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Έχω να πουλήσω πίνακα από πέρυσι. Μου έχει στερέψει η έμπνευση. Δεν έχει νόημα να συνεχίσω.

ΜΟΝΤΕΛΟ

Άφησε κατά μέρος τις ανοησίες και ξεκίνα τη δουλειά!

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Μα πώς; Με το τελευταίο σωληνάκι δεν πρόλαβα ούτε το χέρι σου να φτιάξω. (της πιάνει το χέρι και αφήνεται πάνω του απελπισμένος)

ΜΟΝΤΕΛΟ

Σπάσε την καρέκλα.

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Ορίστε;

ΜΟΝΤΕΛΟ

Κάνε κομμάτια την καρέκλα. Και μετά καψ' τα στον ακάλυπτο. Καψ' τα ώσπου να γίνουν κάρβουνο. Κάρβουνο!...

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Μα τι;... Ααα! Δάφνη μου είσαι μεγαλοφυΐα! Τρέχω να φέρω σκεπάρνι!

(Τέσσερις ώρες αργότερα. Ο ζωγράφος ζωγραφίζει το μοντέλο του με ένα μικροσκοπικό καρβουνάκι. Ζορίζεται πλέον να συνεχίσει.)

ΜΟΝΤΕΛΟ

Σ' αγαπώ.

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Κατάρα! Πάει και το τελευταίο κάρβουνο!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Σου είχα πει να μην αφήσεις πολλή ώρα τα ξύλα στη φωτιά! Τα περισσότερα έγιναν στάχτη.

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Εντάξει, εντάξει, μη μου το χτυπάς συνέχεια! Τώρα τι κάνουμε!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Δε χρειάζεται να σου πω. Ξέρεις τι πρέπει να κάνεις. Υπάρχει και το σκαμνάκι.

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Δε θέλω να χασομερήσω άλλο! Θέλω να βρω λύση ΤΩΡΑ! Είναι από τις στιγμές που νιώθω τον οίστρο να γεμίζει το κορμί μου! Είναι κάτι σπάνιο, το νιώθω! Δεν πρέπει να διακόψω... Κατάρα!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Μη γίνεσαι υπερβολικός, Εδουάρδε! Μήπως θέλεις να το σπάσω εγώ;

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Σου είπα, χρειάζομαι κάτι άμεσα! Δεν πρέπει να καθυστερήσω! Δεν πρέπει να μου φύγει η φλόγα! (την ταρακουνάει αλλοπαρμένος)

ΜΟΝΤΕΛΟ

Εδουάρδε, με τρομάζεις! Το κορμί μου πάντα σε ενέπνεε! Γιατί τώρα;...

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Με συγχωρείς, Δάφνη μου, παρασύρθηκα... Δεν το 'χει η μοίρα μου να ολοκληρώσω... Ανάθεμα τη φτώχεια μου!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Ε τότε... (κοιτάει προς τη μακαρονάδα) αλλά όχι!...

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

(αντιλαμβάνεται τι εννοεί η Δάφνη)

Αλλά ναι! Αυτό είναι! Δάφνη μου είσαι μεγαλοφυΐα!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Μην το κάνεις, Εδουάρδε! Όχι αυτό!

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

(αρπάζει το πιάτο με τα μακαρόνια) Όλα για την τέχνη, Δάφνη! Πάρε πόζα!

ΜΟΝΤΕΛΟ

Μη Εδουάρδε! Δε θα υπάρξει άλλο!

ΖΩΓΡΑΦΟΣ

Όλα για την τέχνη! Λοιπόν;...

(το μοντέλο αναστενάζει και παίρνει ξανά την προηγούμενη πόζα)

Κεφάλι λίγο πιο ψηλά... έτσι. Χαλάρωσε κι άλλο.

ΜΟΝΤΕΛΟ

Σ' αγαπώ!

(ο ζωγράφος κρατάει το πιάτο σαν παλέτα, βουτάει το πινέλο στη σάλτσα και αρχίζει να ζωγραφίζει)

(Χρόνια πολλά στις κοριτσάρες μας!)

1

ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΚΑΤΑ ΤΡΑΜΠ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια