J.G. Ballard: Πιστεύω στο τίποτα Facebook Twitter

J.G. Ballard: Πιστεύω στο τίποτα

2

Ο σπουδαίος Βρετανός συγγραφέας Τζ. Γκ. Μπάλαρντ, έφυγε από τη ζωή, αν όχι ακριβώς πλήρης ημερών, σίγουρα πλήρως επιβεβαιωμένος για τις ενοράσεις του σχετικά με την ιδέα της νέας τεχνολογικής εποχής αλλά και της Νέας Τάξης.

Όχι ότι ήταν αυτό ακριβώς το «θέμα» του, παρά το γεγονός ότι, συνήθως, το όνομά του συνόδευαν καταναγκαστικά φράσεις όπως «επιστημονική φαντασία» ή «δυστοπικό μέλλον».

Ο Μπάλαρντ ήταν πάνω απ' όλα (τουλάχιστον στη δική μου αντίληψη) ένας επιφανής και οξύνους αντι-κουλτουριάρης που δεν έχανε την ευκαιρία να χλευάζει τη σοβαροφάνεια, το στόμφο και την ιδέα ηθικής ανωτερότητας του συγγραφέα έναντι των κοινών θνητών, νιώθοντας πάντα έντονη την ανάγκη να βάλει πιπέρι στο στόμα όσων εκστόμιζαν κακές λέξεις όπως «φιλολογικό» ή «λογοτεχνικό».

 

Ο Μπάλαρντ -παρ' ότι ήταν τέκνο της αποικιοκρατίας- ήταν «δικός μας».

Το Crash -το πιο γνωστό ίσως και σίγουρα το πιο περιβόητο βιβλίο του, τοποθετημένο σύμφωνα με τον ίδιο «στο σημείο που το σεξ και ο θάνατος διασταυρώνονται, αν και το γράφημα είναι δύσκολο να διαβαστεί»- υπήρξε ένα από τα βασικά SOS στις μετα-πανκ εξετάσεις και δεν είναι τυχαίες οι έντονες επιρροές του έργου του στους Joy Division, τους Cabaret Voltaire, τους Throbbing Gristle ακόμα και στον Bowie και τόσους άλλους, μέχρι τους Radiohead Klaxons (ο κατάλογος είναι ατέλειωτος).

Πώς να μη θεωρήσεις «δικό σου» κάποιον που είχε χαρακτηρίσει το Μαντ Μαξ 2 ως «την Καπέλα Σιστίνα του πανκ» και το Μπλε Βελούδο ως την «καλύτερη ταινία της δεκαετίας του '80»;

 

Φυσικά δεν καιγόταν να είναι προοδευτικός ή πολιτικά ορθός: σ' ένα σαρκαστικό μίνι λεξικό του 20ού αιώνα που είχε σκαρώσει, στο λήμμα «έκτρωση» ο ορισμός του ήταν «do it yourself γενοκτονία».


Υπήρξε πάντως κι ο ίδιος τυχερός στις μεταφορές βιβλίων του στη μεγάλη οθόνη, τόσο με το Crash του Κρόνενμπεργκ όσο και με την Αυτοκρατορία του Ήλιου(σίγουρα μια από τις ελάχιστες ταινίες του Σπίλμπεργκ που μπορούμε να κάτσουμε να δούμε όλοι μαζί, χωρίς να ξινίσει κανείς).

 

Εξέχον δείγμα αυτής της υγιούς απόστασης που έχουν καμιά φορά οι Βρετανοί από τα πράγματα, ο Μπάλαρντ το έπαιζε με άνεση Αίσωπος της Αποκάλυψης με τις διάφορες επιτυχημένες παραβολές του για τους τρόπους που μας χειραγωγεί η τεχνολογία, χωρίς περιορισμό από την ακαδημία ή το λογοτεχνικό κύκλωμα και χωρίς την ανάγκη τεκμηρίωσης που απαιτεί η δημοσιογραφία (λέμε τώρα...).

Ούτε φυσικά καιγόταν να είναι προοδευτικός ή πολιτικά ορθός: σ' ένα σαρκαστικό μίνι λεξικό του 20ού αιώνα που είχε σκαρώσει, στο λήμμα «έκτρωση» ο ορισμός του ήταν «do it yourself γενοκτονία».

Ήταν οπωσδήποτε «ένας προφήτης, μα τι προφήτης» (και μόνο η περιστάσεις του θανάτου της πριγκίπισσας Νταϊάνας είναι σαν διήγημα του Μπάλαρντ), αλλά και ένας από τους πιο ιδιοφυείς τσιταλόγους της σύγχρονης εποχής, όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς, αλιεύοντας τις δύο εξαιρετικές συλλογές κειμένων του που έχουν κυκλοφορήσει (J.G. Ballard: Quotes και A User's Guide to the Millenium):



J.G. Ballard: Πιστεύω στο τίποτα Facebook Twitter
© Steve Double



1.

Ανάλεκτα


«Οι ανεπτυγμένες κοινωνίες του μέλλοντος δεν θα καθοδηγούνται από την κοινή λογική αλλά από αλληλοσυγκρουόμενα συστήματα ψυχοπαθολογίας». (2003)

 

«Το βλέπεις παντού στην Ανατολή πια - η Δύση έχει απορριφθεί. Ο αραβικός κόσμος θα πάρει τη θέση του Υπαρκτού Σοσιαλισμού στο ρόλο του μπαμπούλα για τη Δύση». (1987)

 

«Μια ισχνή μειοψηφία σύντομα θα τρελαθεί από την πλήξη, συνειδητοποιώντας ότι η μόνη ελευθερία σε μια ολοκληρωτικά λογική κοινωνία είναι η τρέλα. Η βία θα ξεσπάσει στα σούπερ μάρκετ και τα εμπορικά κέντρα. Ενώ θα καταδικάζουμε αυτές τις πράξεις, μέσα μας θα νιώθουμε αναζωογονημένοι απ' αυτές έστω και έμμεσα». (2001)

 

«Ο Νέος Ολοκληρωτισμός μας χαμογελά με το μηχανικό χαμόγελο αρχισερβιτόρου σε ινδικό ρεστοράν τρίτης κατηγορίας διαβεβαιώνοντάς μας πως ό,τι συμβεί είναι για το καλό μας». (2003)

 

«Όταν εμφανιστεί ο πρώτος θηλυκός Δαρβίνος ή ο πρώτος θηλυκός Φρόιντ, θα απελευθερωθούν τεράστιες ευεργετικές δυνάμεις, και ο κόσμος μπορεί να αλλάξει μ' ένα σχεδόν θρησκευτικό τρόπο. Ίσως υποσυνείδητα αυτός (αυτή) είναι ο Μεσσίας που περιμένουμε». (2001)

 

«Η διάσπαρτη επιθυμία για την πορνογραφία σημαίνει ενδεχομένως ότι η φύση μας κρούει τον κώδωνα κινδύνου για τον επερχόμενο αφανισμό μας ως είδος». (1982)

 

«Η ικανότητα του ανθρώπινου οργανισμού να καταναλώνει παυσίπονα είναι απεριόριστη». (2000)

 

«Δεν υπάρχει σοβαρός λόγος για να εμπιστεύεται κανείς πιο πολύ τους γιατρούς από τους δικηγόρους ή τους κτηματομεσίτες». (1991)

 

«Μην ξεχνάτε ότι οι αστυνομικοί είναι ουδέτεροι - μισούν τους πάντες εξίσου. Νομοταγής δεν σημαίνει καλός πολίτης. Σημαίνει να μην ενοχλείς την αστυνομία». (2003)

 

«Τίποτε δεν είναι πιο ενοχλητικό από το θέαμα των ανθρώπων που δουλεύουν όλη μέρα». (1994)

 

«Είναι εκπληκτικό πώς οι αδύναμοι κρίνουν τους δυνατούς με τα δικά τους περιορισμένα κριτήρια». (1962)

 

«Σ' έναν κόσμο απόλυτου σχετικισμού, δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζει κανείς ποιος λέει την αλήθεια». (1991)

 

«Η συμβουλή μου σε οποιονδήποτε είναι η εξής: σε όποιο τομέα κι αν είσαι μείνε πιστός στις εμμονές σου και άφησέ τις να σε καθοδηγούν σαν να είσαι υπνοβάτης». (1987)

 

 

2.


What I Believe

 

 

Mετάφραση: Μ.Hulot

 

Πιστεύω στην δύναμη της φαντασίας για να ξαναφτιαχτεί ο κόσμος, να απελευθερωθεί η αλήθεια μέσα μας, να καταπνίξουμε τη νύχτα, να υπερβούμε τον θάνατο, να σαγηνεύσουμε τους αυτοκινητοδρόμους, να κερδίσουμε την εύνοια των πουλιών, να αποδεχτούμε όσα οι τρελοί εκμυστηρεύονται.


Πιστεύω στα πάθη μου, στην ομορφιά του αυτοκινητιστικού ατυχήματος, στην ηρεμία του βυθισμένου δάσους, στις εξάψεις της ερημικής παραλίας όπου κάνεις διακοπές, στην χάρη των νεκροταφείων αυτοκινήτων, στο μυστήριο των πολυόροφων πάρκινγκ, στην ποίηση των εγκαταλειμμένων ξενοδοχείων.


Πιστεύω στους ξεχασμένους αεροδιαδρόμους του νησιού Wake που σημαδεύει τους Ειρηνικούς της φαντασίας μας.


Πιστεύω στην μυστηριώδη ομορφιά της Μάργκαρετ Θάτσερ, στις αψίδες των ρουθουνιών της και στη γυαλάδα του κάτω χείλους της, στη μελαγχολία της πληγωμένων Αργεντίνων στρατιωτών, τα στοιχειωμένα χαμόγελα των υπαλλήλων στα βενζινάδικα, -στα όνειρά μου η Μάργκαρετ Θάτσερ θωπεύεται από έναν νεαρό Αργεντίνο στρατιώτη σε ένα ξεχασμένο ξενοδοχείο με έναν φυματικό υπάλληλο βενζινάδικου να παίρνει μάτι.


Πιστεύω στην ομορφιά όλων των γυναικών, στην προδοσία της φαντασίας τους, τόσο κοντά στην καρδιά μου, στις ενώσεις των απογοητευμένων τιους σωμάτων με τις μαγεμένες κουπαστές των ταμείων των σούπερ μάρκετ, στην θερμή ανοχή των διαστροφών μου.


Πιστεύω στο θάνατο του άυριο, στην εξάντληση του χρόνου, στηνα αναζήτηση μιας νέας εποχής μέσα στα χαμόγελα των σερβιτόρων στις λεωφόρους και στα κουρασμένα μάτια των ελεγχτών εναέριας κυκλοφορίας στα εκτός εποχής αεροδρόμια.


Πιστεύω στα γεννητικά όργανα των μεγάλων ανδρών και γυναικών, στις πόζες του Ρόναλντ Ρίγκαν, της Μάργκαρετ Θάτσερ και της πριγκίπισσας Ντι, στις γλυκές κακοσμίες που αναδύονται από τα χείλια τους την ώρα που κοιτάζουν επίμονα στις κάμερες ολόκληρου του κόσμου.


Πιστεύω στην τρέλα, στην αλήθεια του ανεξήγητου, στις κοινή λογική της πέτρας, στην παράνοια των λουλουδιών, στην αρρώστια που αποθηκεύτηκε στην ανθρώπινη ράτσα από τους αστροναύτες του Απόλλο.


Δεν πιστεύω σε τίποτα.


Πιστεύω στους Max Ernst, Delvaux, Dali, Titian, Goya, Leonardo, Vermeer, Chirico, Magritte, Redon, Duerer, Tanguy, the Facteur Cheval, the Watts Towers, Boecklin, Francis Bacon, και όλους τους αόρατους καλλιτέχνες στα ψυχιατρικά ιδρύματα του πλανήτη.


Πιστεύω στη απιθανότητα της ύπαρξης, το χιούμορ των βουνών, τον παραλογισμό του ηλεκτρομαγνητισμού, στην φάρσα της γεωμετρίας, στην βαναυσότητα της αριθμητικής, στην δολοφονική πρόθεση της λογικής.


Πιστεύων στις ενήλικες γυναίκες, στην διαφθορά της στάσης των ποδιών τους, στην αγνότητα των ατημέλητων σωμάτων τους, στα ίχνη του αιδοίου τους που μένει στα μπάνια των φθαρμένων πανδοχείων.


Πιστεύω στην πτήση, στην ομορφιά των φτερών, στην ομορφιά του κάθε τι που έχει ποτέ πετάξει, στην πέτρα που πετάει ένα μικρό παιδί που κουβαλάει σε αυτή την σοφία των πολιτικών και των μαιών.


Πιστεύω στην ηπιότητα του νυστεριού του χειρουργού, στην απεριόριστη γεωμετρία της οθόνης του σινεμά, στο κρυμμένο σύμπαν μέσα στα σούπερ μάρκετ, στη μοναχικότητα του ήλιου, στην αδολεσχία των πλανητών, στην αέναη επανάληψη του εαυτού μας, στην ανυπαρξία του σύμπαντος και στην βαρεμάρα του ατόμου.


Πιστεύω στο φως που αντανακλούν τα βίντεο στις βιτρίνες των καταστημάτων, τα μεσσιανικά οράματα που εκπέμπουν τα θερμαντικά σώματα στις εκθέσεις αυτοκινήτων, την κομψότητα των κηλίδων πετρελαίου στις ατράκτους των αεροσαφών 747 που είναι σταθμευμένα στις ασφάλτους των αεροδρομίων.


Πιστεύω στη μη-ύπαρξη του παρελθόντος, στον θάνατο του μέλλοντος και τις απεριόριστες δυανατότητες του παρόντος.
Πιστεύω στην παραφροσύνη των αισθήσεων, στους Rimbaud, William Burroughs, Huysmans, Genet, Celine, Swift, Defoe, Carroll, Coleridge, Kafka.


Πιστεύω στον επανασχεδιασμό των Πυραμίδων, του Empire State Building, του Fuehrerbunker στο Βερολίνο, στους αεροδιαδρόμους του Wake Island.


Πιστεύω στην κακοσμία της Πριγκίπισσας Ντι.


Πιστεύω στα επόμενα πέντε λεπτά.


Πιστεύω στην ιστορία των ποδιών μου.


Πιστεύω στις ημικρανίες, την πλήξη του απογεύματος, στον φόβο των ημερολογίων, στην προδοσία των ρολογιών.
Πιστεύω στο άγχος, την ψύχωση και την απελπισία.


Πιστεύω στις διαστροφές, στο ξεμυάλισμα με τα δέντρα, τις πριγκίπισσες, τους πρωθυπουργούς, τα εγκαταλειμμένα βενζινάδικα (πιο όμορφα από το Ταζ Μαχάλ), στα σύννεφα και τα πουλιά.


Πιστεύω στον θάνατο των συναισθημάτων και τον θρίαμβο της φαντασίας.


Πιστεύω στο Tokyo, το Benidorm, το La Grande Motte, το Wake Island, το Eniwetok, την Dealey Plaza.


Πιστεύω στον αλκοολισμό, στα αφροδίσια νοσήματα, στον πυρετό και στην εξάντληση.


Πιστεέυω στον πόνο.


Πιστεύω στην απόγνωση.


Πιστεύω σε όλα τα παιδιά.


Πιστεύω σε χάρτες, διαγράμμτα, κώδικες, σε παρτίδες σκάκι, στα παζλ, στους πίνακες ανακοινώσεων στα αεροδρόμια, στα φλας των αεροδιαδρόμων.


Πιστεύω όλες τις δικαιολογίες.


Πιστεύω όλους τους λόγους.


Πιστεύω όλες τις παραισθήσεις.


Πιστεύω όλη την οργή.


Πιστεύω όλες τις μυθολογίες, τις αναμνήσεις, τα ψέματα, τις φαντασιώσεις, τις αποφυγές.


Πιστεύω στο μυστήριο και τη μελαγχολία ενός χεριού, την ευγένεια των δέντρων, στη σοφία του φωτός.


J. G. Ballard – What I Believe.
Μετάφραση: Μ.Ηulot/ LIFO

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 17.12.2017

Βιβλίο
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Zαν Ζενέ: «Οι άγγελοι κι εγώ είμαστε εξίσου φτωχοί»

Βιβλίο / Zαν Ζενέ: «Οι άγγελοι κι εγώ είμαστε εξίσου φτωχοί»

Δύο συνεντεύξεις του σπουδαίου Γάλλου συγγραφέα, στο Playboy και την Die Zeit, συντίθενται εδώ, δημιουργώντας μια εξαντλητική και αμείλικτη αυτοπροσωπογραφία που δεν αφήνει σχεδόν καμμία πλευρά του σκοτεινή. Ένα σπάνιο μεγαλο ανάγνωσμα, που ψηφιοποιείται πρώτη φορά και σας συστήνουμε θερμά να το διαβάσετε.
Οι πολλές ζωές της Όλγας Καρλάτου, όπως τις αφηγείται στη LIFO

Οθόνες / Οι πολλές ζωές της Όλγας Καρλάτου, όπως τις αφηγείται στη LIFO

Μούσα του σπουδαίου Ελληνογάλλου σκηνοθέτη Νίκου Παπατάκη, «τα πιο όμορφα πράσινα μάτια του Μάη του '68», ηθοποιός, δικηγόρος και κοσμοπολίτισσα αφηγείται στον Χρήστο Παρίδη τη μυθιστορηματική ζωή της σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια