Άλις Μονρό: το πορτρέτο μιας νομπελίστριας

Άλις Μονρό: το πορτρέτο μιας νομπελίστριας Facebook Twitter
1

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

 

Άλις Μονρό: το πορτρέτο μιας νομπελίστριας Facebook Twitter

 

Η Άλις Μονρό, στην οποία απονεμήθηκε το Νόμπελ Λογοτεχνίας 2013, δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στην Ελλάδα. Αν και ήταν υποψήφια για το Man Booker International το 2007, βραβείο που της απονεμήθηκε τελικά το 2009, μόλις δύο από τις δεκατέσσερις συλλογές διηγημάτων της κυκλοφορούν στην Ελλάδα, από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο. Πρόκειται για τα έργα της «Μ΄αγαπάει δεν μ΄αγαπάει» και «Πάρα πολλή ευτυχία». Ένα διήγημά της με τίτλο «Η αρκούδα» συμπεριλαμβάνεται στην ανθολογία «Της αγάπης μου ο σπουργίτης πέταξε» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Libro.

Γεννήθηκε το 1931 στο Οντάριο του Καναδά, όπου και μεγάλωσε. Στη χώρα της έχει βραβευτεί τρεις φορές με τη σημαντικότερη λογοτεχνική διάκριση, το Governos General΄s Literature Award. Η κριτική επιτροπή που της απένειμε το Booker το 2009 ανέφερε: «Με κάθε διήγημά της η Μονρό καταφέρνει να φτάσει το βάθος και την ακρίβεια που οι περισσότεροι μυθιστοριογράφοι πετυχαίνουν με το σύνολο του έργου τους. Διαβάζοντας τη Μονρό μαθαίνεις πάντα κάτι που δεν έχεις σκεφτεί ποτέ». Η Μάργκαρετ Άτγουντ, η Καναδή, βραβευμένη με Booker το 2000, συγγραφέας, ποιήτρια και κριτικός λογοτεχνίας, τοποθετεί τη Μονρό «ανάμεσα στις σπουδαιότερες λογοτεχνικές φωνές της εποχής μας».

Η Μονρό έχει επανειλημμένα συγκριθεί με τον Τσέχωφ, συγγραφέα που υπήρξε γι΄αυτήν πρότυπο και με τον οποίο έχει κοινά γνωρίσματα. Τα διηγήματά της περιγράφουν μικρά δράματα της καθημερινότητας και οι ήρωές της -κυρίως γυναίκες- αναζητούν την ευτυχία, η οποία είναι άπιαστο όνειρο. Το παρελθόν πρωταγωνιστεί και, κάποτε, λειτουργεί σα σανίδα σωτηρίας για τους χαρακτήρες βοηθώντας τους να βιώσουν και να ερμηνεύσουν το παρόν, ή, άλλες φορές, σαν παγίδα απ΄την οποία προσπαθούν να διαφύγουν.

Τα περισσότερα διηγήματά της διαδραματίζονται στο Οντάριο του Καναδά και το περιβάλλον αναδεικνύεται κι αυτό σε πρωταγωνιστή, μέσα από λεπταίσθητες περιγραφές που εντάσσουν τον αναγνώστη στη ζωή του ήρωα. Τα κείμενά της έχουν την πληρότητα μυθιστορήματος και μας δίνουν ολοκληρωμένα πορτρέτα των ανθρώπων με τους οποίους καταπιάνονται. Οι ιστορίες της είναι απλές, όπως απλοί είναι και οι άνθρωποι που συναντάμε σε αυτές. Οι απογοητεύσεις και οι διαψεύσεις τους, η λαχτάρα τους για αγάπη και ευτυχία είναι σε όλους μας οικεία συναισθήματα.

Η Μονρό συμπονά τους ήρωές της και τους κοιτά με τρυφερότητα. Από τη θλιβερή τους ζωή, που εγκλωβίζεται μέσα σε ένα μικροαστικό και σεμνότυφο περιβάλλον, δεν απουσιάζει η ελπίδα. Κάποιες φορές τους χαρίζει την ευτυχία, ενάντια σε όλες τις προβλέψεις και τα δεδομένα, όπως συμβαίνει στο διήγημα «Μ΄αγαπάει δεν μ΄αγαπάει». κό και σεμνότυφο περιββΗ συγγραφέας συχνά ξεκινά τις ιστορίες της από το τέλος, μια και αυτό που την ενδιαφέρει πρωτίστως είναι ο τρόπος με τον οποίο οδηγούνται οι ήρωες σε αυτό. Πολλές φορές μια λεπτομέρεια έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα, αιφνιδιάζοντας τον αναγνώστη.

Πολλά από τα διηγήματά της έχουν αυτοβιογραφικά στοιχεία και η θεματολογία τους ακολουθεί τις αλλαγές στην προσωπική της ζωή. Το διαζύγιο, το οποίο έχει βιώσει, περιγράφεται στα κείμενά της περισσότερο σαν μετάβαση σε μια διαφορετική ζωή, παρά σαν ένα δραματικό γεγονός. Παρούσα είναι και η μητρότητα, η οποία δεν ωραιοποιείται, αλλά συχνά συνοδεύεται από ενοχές και αμηχανία.

Όταν έμαθε ότι κέρδισε το Νόμπελ, δήλωσε πως αυτό είναι υπέροχο και για εκείνη και για το διήγημα, ως είδος. «Τις σύντομες ιστορίες συχνά τις προσπερνάμε, ως ένα στάδιο που περνούν οι συγγραφείς, πριν γράψουν μυθιστόρημα. Θα ήθελα να βρεθούν στο προσκήνιο αυθύπαρκτες και απελευθερωμένες». Με τη βράβευσή της έγινε ένα ακόμα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Το βιβλίο της Άλις Μονρό «Μ΄αγαπάει δεν μ΄αγαπάει» κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο (σελ. 448, ευρώ 17.70) και περιλαμβάνει εννέα διηγήματα:

Μ΄αγαπάει δεν μ΄αγαπάει

Η Τζοάνα, μια ώριμη γυναίκα που δεν έχει αγαπηθεί ποτέ, παρασύρεται σε μια ερωτική αλληλογραφία με τον Κεν Μπουντρό κι αρχίζει να κάνει όνειρα για γάμο και μια διαφορετική ζωή. Υπάρχει κάτι που αγνοεί, τα γράμματα δεν είναι παρά μια φάρσα, όμως «απαγορεύεται να γνωρίζουμε… τι επιφυλάσσει η μοίρα σε μένα -ή σε σένα».

Πλωτή γέφυρα

Η Τζίνι προσπαθεί να κρατήσει την ψυχραιμία της και να αντιμετωπίσει τον καρκίνο, επιλέγοντας να μην εμπλακεί συναισθηματικά και να κρατήσει ρόλο «παρατηρητή». Η απροσδόκητη ελαφριά βελτίωση της κατάστασής της «γκρεμίζει» την άμυνά της και την καθιστά ευάλωτη απέναντι στον έφηβο Ρίκι και τον αυθορμητισμό της νιότης. «Ένα αεράκι γλυκιάς ευθυμίας… έπαιρνε τους χειρότερους πόνους και τα κενά της, τουλάχιστον εκείνη τη στιγμή».

Οικογενειακά έπιπλα

Μια φοιτήτρια επισκέπτεται τη θεία της Αλφρίντα μετά από χρόνια και μαθαίνει ένα κομμάτι της οικογενειακής ιστορίας, το οποίο αγνοούσε. Το βάρος του παρελθόντος και όσα διαισθάνθηκε κατά την παρουσία της στο διαμέρισμα λειτουργούν σαν έναυσμα για να πάρει αποφάσεις για το μέλλον της. «Αυτό ήθελα, αυτό πίστευα πως έπρεπε να προσέξω, έτσι ήθελα να είναι η ζωή μου». Ωστόσο η αλήθεια εξακολουθεί να της διαφεύγει…

Παρηγοριά

Ο Λιούις, συνταξιούχους δάσκαλος, πάσχει από ανίατη ασθένεια και αυτοκτονεί. Η σύζυγός του Νίνα ψάχνει απελπισμένα να βρει ένα μήνυμά του, που να αποδεικνύει ότι ο ευφυής και ισχυρογνώμων σύντροφός της έφυγε με τη σκέψη της. Το σημείωμα που βρίσκει ο νεκροθάφτης, με τον οποίο τους συνδέει μία στιγμή από το παρελθόν, δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της. Η Νίνα σκορπίζει τις στάχτες και συνεχίζει τη ζωή της ανακαλύπτοντας έκπληκτη τη δύναμη του ανθρώπου να επιβιώνει, «παρόλο που ο πόνος από το παγερό κρύο περονιάζει ακόμη το κορμί…».

Τσουκνίδες

Μια γυναίκα, μετά από έναν διαλυμένο γάμο και την αποτυχημένη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τις κόρες της, επισκέπτεται την καλύτερή της φίλη και την οικογένειά της. Εκεί θα συναντήσει τυχαία τον πλατωνικό έρωτα των παιδικών της χρόνων, με τον οποίο είχαν χαθεί ξαφνικά. Η πραγματικότητα θα την κάνει να συνειδητοποιήσει πως «πρόκειται για έναν έρωτα που δεν ήταν για χρήση, που ήξερε τη θέση του. … Να μην ρισκάρει τίποτα, κι όμως να μένει ζωντανός σαν γλυκό ρυάκι, σαν υπόγεια πηγή».

Ποστ εντ Μπιμ

Η δεκαοχτάχρονη Λόρνα παντρεύεται τον μεγαλύτερό της Μπρένταν, καθηγητή Πανεπιστημίου, και μετακομίζει στο βόρειο Βανκούβερ, σε ένα σπίτι σε ρυθμό Ποστ εντ Μπιμ. Αποκτά παιδιά και «καθώς πρέπει» καθημερινότητα, αλλά κάποια στιγμή αρχίζει να ενδιαφέρεται για τον Λάιονελ, έναν ιδιόρρυθμο, πρώην φοιτητή του Μπρένταν, ο οποίος της στέλνει παράξενα ποιήματα. Τις ισορροπίες έρχεται να διαταράξει η επίσκεψη της ξαδέλφης της , που ζει εγκλωβισμένη στη γενέθλια πόλη. Η Λόρνα αισθάνεται να απειλείται από τη ματαιωμένη ζωή της Πόλι και γίνεται σκληρή. Οι ενοχές την οδηγούν σε μια συμφωνία, «όταν ήταν είκοσι τεσσάρων χρονών και πρωτάρα στα παζάρια».

Αυτό που μένει

Η νεαρή Μέριελ, κατά τη διάρκεια της κηδείας του αγαπημένου φίλου του άντρα της, γνωρίζει έναν γιατρό και περνά μαζί του λίγες ώρες πάθους. Δεν τον ξαναβλέπει ποτέ. Τριάντα χρόνια μετά ανακαλεί στη μνήμη της αυτήν τη συνάντηση κι ανακαλύπτει κάτι καινούριο. «Δεν αμφέβαλλε πως αυτή η ανάμνηση ήταν σωστή… Της πέρασε απ΄το μυαλό πως, αν δεν είχε καταφέρει να την απωθήσει, η ζωή της μπορεί να ήταν διαφορετική».

Κουίνι

Η Κρίσι επισκέπτεται την Κουίνι, κόρη της μητριάς της, που ζει παντρεμένη με τον κύριο Βοργκίλα, χήρο δάσκαλο μουσικής. Σκοπός της είναι να γίνει «ένα κομμάτι της ζωής της Κουίνι». Αποθαρρυμένη από τη θλιβερή πραγματικότητα που συναντά, επιστρέφει στο πατρικό της. Πολλά χρόνια μετά κι έχοντας αποτύχει να την εντοπίσει, μια και η Κουίνι «δραπέτευσε» από τα γάμο της, η Κρίσι έχει την αίσθηση ότι μερικές φορές την βλέπει.

Πέρασε η αρκούδα το βουνό

Η Φιόνα και ο Γκραντ είναι παντρεμένοι πάνω από σαράντα χρόνια. Όταν η Φιόνα χάνει σταδιακά τη μνήμη της, ο Γκραντ αναγκάζεται να την πάει σε ίδρυμα. Αν και κατά το παρελθόν εκείνος είχε διάφορες ερωτικές περιπέτειες, πληγώνεται βαθιά όταν συνειδητοποιεί πως η γυναίκα του δεν τον θυμάται πια και είναι αφοσιωμένη στον Όμπρι, τον οποίο έχει γνωρίσει στο νέο της «σπίτι». Όταν αυτός φεύγει, ο Γκραντ, στην προσπάθειά του να βοηθήσει τη βυθισμένη στην απελπισία Φιόνα, τον φέρνει κοντά της. Αυτήν την ύστατη στιγμή, η Φιόνα θα αναγνωρίσει τον ταπεινωμένο σύζυγό της.

Στο διήγημα αυτό βασίστηκε η ταινία της Σάρα Πόλεϊ «Το υστερόγραφο μιας σχέσης» που προβλήθηκε το 2006, με τη Τζούλι Κρίστι στο ρόλο της Φιόνα.  

 

 

Το ΟΞΥΓΟΝΟ (Ολύμπου 81, Θεσσαλονίκη) και οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας (8 Μαρτίου) και σας καλούν σε μια βραδιά αφιερωμένη στην καναδή συγγραφέα Άλις Μονρό, νικήτρια του Νόμπελ Λογοτεχνίας 2013 και μια από τις σημαντικότερες λογοτεχνικές φωνές της εποχής μας, την Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2014, στις 7 το απόγευμα.

«Διαβάζουμε τα Νόμπελ»: Μια βραδιά για την Άλις Μονρό με αφορμή την απονομή του Παυλίνα Εξαδακτύλου, Εύη Καρκίτη, Αγγέλα Μάντζιου και Χάιδω Σκανδύλα μιλούν για τη ζωή και πτυχές του έργου της Άλις Μονρό, συνομιλούν με το κοινό και διαβάζουν αποσπάσματα από αγαπημένα διηγήματά της. Θα διαβαστούν αποσπάσματα από διηγήματα που περιλαμβάνονται στις συλλογές ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΗ ΕΥΤΥΧΙΑ και Μ' ΑΓΑΠΑΕΙ ΔΕΝ Μ' ΑΓΑΠΑΕΙ (μετάφραση: Σοφία Σκουλικάρη, εκδ. Μεταίχμιο). Είσοδος ελεύθερη

Βιβλίο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Εντάξει θα ακουστώ εντελώς άσχετη,αλλα δεν την ήξερα,και ζώντας στην Σουηδια τον τελευταίο μήνα πετύχαινα παντού ένα βιβλίο της με τίτλο στα σουηδικα "För mycket lycka",δηλαδη το 'πάρα πολύ ευτυχία 'και όλο έλεγα να ψάξω τι είναι.Πιστευα οτι ότι είναι τιποτα στυλ 50 αποχρώσεις του γκρι ή αστυνομικό καθώς αυτά είναι που ειναι εξίζου δημοφιλή εδώ! Στα υποψιν λοιπον αν βρω βιβλιο της στα αγγλικα εδω