Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν

0

ΟΝεοϋορκέζος αρχιτέκτονας Ντέιβιντ Ρόκγουελ σχεδίασε τα σκηνικά για μια υπαίθρια θεατρική σειρά στη Νέα Υόρκη, που τη συγκροτούν μικρές παραστάσεις βασισμένες στα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, οι οποίες δραματοποιούνται σε άδειες βιτρίνες του Μανχάταν.  

Η σειρά παραστάσεων ονομάζεται Seven Deadly Sins, τα επτά μικρά έργα είναι διάρκειας 10 λεπτών το καθένα και είναι γραμμένα από διαφορετικούς θεατρικούς συγγραφείς. Όλα εκτός από ένα έργο πραγματοποιούνται σε μια σειρά από άδειες βιτρίνες στη Meatpacking District του Μανχάταν.

«Η πανδημία κατέστησε σαφές ότι η πόλη χωρίς ανθρώπους μοιάζει να είναι σαν ένα άδειο θέατρο» δήλωσε ο Ρόκγουελ. Μια τέτοια παράσταση που πραγματοποιείται σε έναν δρόμο γεμάτο ζωή και συγκίνηση, που νέκρωσε κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία, γιορτάζει το πνεύμα της συλλογικότητας, της συγκέντρωσης των κατοίκων και μετατρέπει τους δρόμους σε τόπο παιχνιδιού.

Το κοινό μετακινείται, σε μια χορογραφημένη εμπειρία από βιτρίνα σε βιτρίνα βλέποντας και τα επτά έργα σε μία ώρα και 45 λεπτά.

Από τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα μόνο ο Φθόνος εκτελείται σε ένα κοντέινερ, ενώ τα υπόλοιπα διαδραματίζονται μεταξύ της West 13th Street και της Gansevoort Street.

Σχεδιασμένο σε έντονα χρώματα, κάθε έργο περιγράφεται από τη φωτεινή επιγραφή που αναφέρει τη λέξη της αμαρτίας που αντιπροσωπεύει.

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα της Λαιμαργίας με έναν κήπο της Εδέμ | courtesy David Rockwell

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα είναι μια ταξινόμηση των πιο σοβαρών αμαρτημάτων σύμφωνα με την Καθολική Εκκλησία. Τα αμαρτήματα ονομάζονται «θανάσιμα» γιατί σύμφωνα με την Εκκλησία μπορούν να στερήσουν τη θεία χάρη και να οδηγήσουν στην αιώνια καταδίκη της ψυχής του ανθρώπου, εκτός αν συγχωρεθούν με την εξομολόγηση.

Είναι η Αλαζονεία (Superbia), η υπεροψία, το να θεωρεί κανείς τον εαυτό του ανώτερο, η Ζηλοφθονία (Invidia), ο φθόνος, η ζήλια, όταν κάποιος ενοχλείται με την επιτυχία των άλλων, η Οργή (Ira), ο θυμός, η μνησικακία και η εκδικητική συμπεριφορά, η Οκνηρία (Acedia), η φυγοπονία, η τεμπελιά, η Απληστία (Avaritia), η πλεονεξία, όταν κάποιος θέλει όλο και περισσότερα, η Λαιμαργία (Gula), η βουλιμία, όταν κάποιος τρώει πολύ, ασταμάτητα και γρήγορα, και η Λαγνεία (Luxuria), η φιληδονία, κατάσταση στην οποία ο άνθρωπος δεν ελέγχει τις σεξουαλικές του επιθυμίες.

Το κοινό ξεκινά την εμπειρία σε μια βιτρίνα που αντιπροσωπεύει την έννοια του καθαρτηρίου, σε μια αποβάθρα φόρτωσης κοντά στο Μουσείο Whitney, που αναπαριστά μια βιβλική ιδέα για το μέρος στο οποίο πηγαίνουν οι αμαρτωλοί όταν περιμένουν τη μοίρα τους μετά τον θάνατο.

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Το καθαρτήριο | courtesy David Rockwell

Τα σκηνικά  και οι ιστορίες κάθε μικρού έργου ποικίλλουν δραματουργικά. Για παράδειγμα στην Οκνηρία, σε ένα σαλόνι, ένα νεαρό ζευγάρι κάθεται με αδράνεια ενώ ο σύζυγος παίζει βιντεοπαιχνίδια. Η Λαιμαργία λαμβάνει χώρα σε έναν ανακαινισμένο Κήπο της Εδέμ. Στην Αλαζονεία ο Ρόκγουελ ερευνά την ιστορία ενός transgender blogger που παλεύει με μια μεγάλη εταιρεία, η οποία έχει αρχίσει να παραποιεί το περιεχόμενο που δημοσιεύει, κάνοντας τους ακόλουθούς του να αισθάνονται προδομένοι από αυτόν.

Το κοινό μετακινείται, σε μια χορογραφημένη εμπειρία από βιτρίνα σε βιτρίνα, βλέποντας και τα επτά έργα σε μία ώρα και 45 λεπτά. «Κάθε έργο έχει τη δική του μοναδική ιστορία για να πει» δήλωσε ο Ρόκγουελ που με τον σκηνοθέτη των παραστάσεων Moisés Kaufman γύρισαν κάθε γωνιά της Νέας Υόρκης πριν καταλήξουν στη Meatpacking District. Το υπουργείο Μεταφορών της Νέας Υόρκης συνεργάστηκε με τις παραγωγές.

«Οι θεατρικοί συγγραφείς έχουν χειριστεί το θέμα με απίστευτα συναρπαστικό και διαφορετικό τρόπο, οπότε περιμένω ότι το κοινό θα διασκεδάσει και θα γοητευτεί, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, από το έργο. Η αμαρτία είναι ένα θέμα με το οποίο όλοι μπορούν να συσχετιστούν και αυτό είναι ένα πολύ γεμάτο θεατρικό "γεύμα" με κάτι για τον καθένα. Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, ελπίζω ότι αυτό δίνει στο κοινό την ευκαιρία να αναπτύξει την ενσυναίσθηση που έχει ατροφήσει μετά από μήνες απομόνωσης» λέει ο Ρόκγουελ που φέτος σχεδίασε τα σκηνικά της απονομής των Όσκαρ στο Λος Άντζελες.

Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα του Φθόνου | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Το κοινό παρακολουθεί το μικρό θεατρικό έργο | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα της Νωθρότητας | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Μια σκηνή στη βιτρίνα της Αλαζονείας | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Μια σκηνή στη βιτρίνα της Λαιμαργίας | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα του Φθόνου | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η βιτρίνα του Ρόκγουελ για την Αλαζονεία |courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Κάθε έργο σε κάθε βιτρίνα διαρκεί περίπου δέκα λεπτά | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Η Λαγνεία σε χρώμα ιώδες | courtesy David Rockwell
Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα ζωντανεύουν στις άδειες βιτρίνες του Μανχάταν Facebook Twitter
Οι βιτρίνες είναι όλες κοντά στο μουσείο Whitney | courtesy David Rockwell
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ