Απεργία την Πρωτομαγιά

Πέντε θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις, λίγο πριν από το τέλος της θεατρικής σεζόν

Πέντε θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις, λίγο πριν από το τέλος της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter
Μετά τα συνεχόμενα sold-out, η παράσταση Ο Ξένος σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τσιάμη παίρνει μία ακόμη, τελευταία παράταση έως τις 3 Απριλίου.
0

1.

Ο Ξένος

Το έργο του Αλμπέρ Καμί παίρνει μια τελευταία παράταση παραστάσεων.

Μετά τα συνεχόμενα sold-out, η παράσταση Ο Ξένος σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τσιάμη παίρνει μία ακόμη, τελευταία παράταση έως τις 3 Απριλίου. Όσοι δεν την έχετε δει ακόμα σπεύσατε.

Ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με το εμβληματικό έργο του Αλμπέρ Καμί, δίνοντας όμως περισσότερο βάθος στα θέματα που απασχολούν τον ήρωα, δηλαδή τον θάνατο, τη μητέρα, τον χρόνο, το παράλογο, τη δικαιοσύνη, τη βία κ.λπ, και όχι τόσο στα γεγονότα της ιστορίας του.

Ο Ξένος, σύμφωνα με τον Αλμπέρ Καμί, είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που δίχως τίποτα το ηρωικό στη συμπεριφορά του δέχεται να πεθάνει για την αλήθεια.

Καταδικασμένος σε θάνατο για τον φόνο ενός Άραβα, βρίσκεται μπροστά σε όλα τα μεγάλα ερωτήματα της ζωής και του νοήματός της. Χωρίς ποτέ να δίνει κάποια οριστική απάντηση, η ατομική του εξέγερση είναι τελικά αυτή που τον οδηγεί στην αποδοχή και στην υπέρβαση της κατάστασής του.

Στην παράσταση του Δημήτρη Τσιάμη, ο Ξένος συνδιαλέγεται σκηνικά με τον Μύθο του Σίσυφου (δοκίμιο του Καμί γραμμένο την ίδια περίοδο με τον Ξένο, το 1942) σε μια παράλληλη και διαρκή αναφορά σε αυτόν ως σύμβολο της μοίρας του ήρωα του Ξένου αλλά και της ανθρώπινης μοίρας ευρύτερα.


Ερμηνεύουν: Γεράσιμος Μιχελής, Κλεοπάτρα Μάρκου, Μιχάλης Βαλάσογλου

 

Από Μηχανής Θέατρο

Ακάδημου 13, Αθήνα, 210 5232097

Δευτέρα: 19:00 Τρίτη: 21:15 (Ακολουθεί συζήτηση για 45 λεπτά με τους συντελεστές) Εισ.: €12, €8 (φοιτητικό, ανέργων), €5 (ατέλειες ηθοποιών).

Διάρκεια: 90' χωρίς διάλειμμα

Έως 3/4

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

2.

Ο Ηλίθιος

Το εμβληματικό έργο του Ρώσου δραματουργού από τις 13 Απριλίου.

 

Πέντε θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις, λίγο πριν από το τέλος της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter


Για μια ακόμη χρονιά το αριστούργημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι Ο Ηλίθιος παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή «Δημήτρης Ροντήρης» του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, σε σκηνοθεσία του Νίκου Διαμαντή.

Το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα που έγραψε ο Ντοστογιέφσκι σε μια εποχή απελπισίας, δριμύτατης φτώχειας και νοσταλγίας για την πατρίδα του αποτυπώνει την εικόνα μιας κοινωνίας που θέλει να ξορκίσει το κακό, όπως σχολιάζει και ο σκηνοθέτης.

Στο έργο, ο ηλίθιος είναι ο επιληπτικός πρίγκιπας Μίσκιν που επιστρέφει στη Ρωσία μετά από πολυετή απουσία. Στην Αγία Πετρούπολη περιφρονούν και χλευάζουν την αθωότητά του. Εκείνος όμως εμμένει στην καλοσύνη. Όταν ξαφνικά κληρονομεί μια μεγάλη περιουσία βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Ο ιερός «Ηλίθιος», όταν βρίσκεται στη δίνη των ανθρώπινων παθών, της απαξίωσης, της απληστίας, του έρωτα και της ζήλιας, απαντά με αυταπάρνηση, αγάπη και αυτοθυσία. «Ποιος είναι καλός, αυτός που δεν πράττει το κακό;» και «πόσο δύσκολο είναι να είσαι καλός;» είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέτει η παράσταση.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Λ. Ηρώων Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, 210 4143310, www.dithepi.gr

Τετ.-Παρ. 20:00, Σάβ: 17:00 & 21:00, Κυρ. 19:00 (έως 3 Ιουνίου)

Μετάφραση - διασκευή: Αντώνης & Κωνσταντίνος Κούφαλης

Σκηνοθεσία: Νίκος Διαμαντής

Σκηνικά - κοστούμια: Λιλή Πεζανού

Μουσική: Μίνως Μάτσας

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Παίζουν: Πέτρος Φιλιππίδης, Γιάννης Στάνκογλου, Μαρία Κίτσου, Λένα Παπαληγούρα, Γιώργος Κωνσταντίνου, Γιώτα Φέστα, Ιωάννης Παπαζήσης, Γιώργος Δεπάστας, Στάθης Ματζώρος, Χάρης Χιώτης

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

3.

Ιλλινόι

Η Ομάδα Νοσταλγία μάς προσκαλεί να περπατήσουμε στο ξενοδοχείο του τρόμου!

Πέντε θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις, λίγο πριν από το τέλος της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter
Φωτο: Μαρία Τούλτσα


Την ιστορία του πρώτου serial killer στην Αμερική, του Xάουαρντ Χολμς, παρουσιάζει η Ομάδα Νοσταλγία μέσα από μια ευρηματική παράσταση με δύο εκδοχές, σε διασκευή-σκηνοθεσία του Γιώργου Σίμωνα.

Έτσι, τις μισές μέρες της εβδομάδας παίζεται η εκδοχή Οι Γηγενείς και τις άλλες μισές Οι Ξένοι. Κεντρικό πρόσωπο ο Χολμς, ένας ξενοδόχος στο Σικάγο, που έχει μετατρέψει το ξενοδοχείο του σε παγίδα θανάτου, και η υπόθεση εκτυλίσσεται το βράδυ της σύλληψής του.

Στην εκδοχή Οι Γηγενείς βλέπουμε την ιστορία μέσα από τη ματιά του προσωπικού του ξενοδοχείου, ενώ στην εκδοχή Οι Ξένοι μέσα από το πρίσμα των σημαντικών προσώπων της ζωής του Χολμς.

Το Ιλλινόι είναι μια πρωτότυπη διττή παράσταση, στην οποία κάθε εκδοχή παρουσιάζεται με διαφορετικό θίασο, ενώ το κοινό συμμετέχει με κάποιον τρόπο, καθώς, χωρισμένο σε ομάδες, κινείται σε διάφορα δωμάτια, διαδρόμους και μυστικά περάσματα, αφού το θέατρο έχει μεταμορφωθεί σε ξενοδοχείο!

 

Rabbithole

Γερμανικού 20, Μεταξουργείο, 210 5249903.

Εκδοχή 1 (Οι Γηγενείς): Τρ., Πέμ., Σάβ.

Εκδοχή 2 (Οι Ξένοι): Τετ., Παρ., Κυρ.

Ώρες έναρξης ανά γκρουπ: κάθε μέρα εκτός Δευτέρας 21:15-21:30, 21:45-22:00

Διάρκεια: 90 λεπτά

Εισ.: €12-16, €8-10 (μειωμένο)

Διασκευή - σκηνοθεσία: Γιώργος Σίμωνας

Σκηνικά: Τώνια Ράλλη

Βοηθός σκηνογράφου: Παναγιώτης Λογοθέτης

Ηχητικές εγκαταστάσεις: Αχιλλέας Λυτροκάπης

Ειδικά εφέ: Αλέξανδρος Λόγγος

Φωτογραφίες: Μαρία Τούλτσα

Φωτισμοί: Γιώργος Κορδέλας

Κατασκευές σιδήρου: Σοκόλ Καλιτσάνι

Φροντιστήριο: Νατάσα Στεφανάτου

Κοστούμια: Βεστιάριο Ομάδας Νοσταλγία

Ταμείο: Γκέλυ Γκότση

Ηθοποιοί (οι γηγενείς): Δημοσθένης Ελευθεριάδης, Γιαννης Κωσταρας, Μαριάννα Λάζαρη, Έμυ Αμερικάνου, Ηώς Αντωνοπούλου, Δήμητρα Βλάχου, Μαριάννα Φασόη, Στεφανία Καλομοίρη, Φίλια Κανελλοπούλου, Νικολέττα Σοφιά, Δανάη Γουλιέλμου, Ελένη Παπαϊωάννου

(Οι ξένοι): Γιάννης Καραλής, Θάνος Αλεξίου, Ελεάνα Παπαχρήστου, Μυρτώ Στράμπη, Μαρία Δερεμπέ, Αχιλλέας Βατρίκας, Κωνσταντίνος Λιναρδάκης, Ιωάννα Ιζαμπέλ Όριο, Αναστασία Δεμέστιχα, Μάγδα Γκουβέρου, Γρηγορία Μεθενίτη, Γεωργία Σωτηριανάκου

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

4.

Άμλετ

Η επιτυχημένη παράσταση του Λεβάν Τσουλάτζε συνεχίζεται και τη νέα θεατρική σεζόν.

 

Πέντε θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις, λίγο πριν από το τέλος της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter
Φωτο: Πάτροκλος Σκαφιδάς

 

Το αριστούργημα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ συνεχίζεται και τη νέα χρονιά σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Λεβάν Τσουλάτζε, με τον Τάσο Ιορδανίδη να ξεχωρίζει στον ρόλο του Άμλετ, πλαισιωμένος από ένα δυνατό καστ ηθοποιών.

Το έργο διηγείται την ιστορία εκδίκησης του νεαρού πρίγκιπα της Δανίας, του Άμλετ, όταν μετά τον ξαφνικό θάνατο του πατέρα του γίνεται βασιλιάς ο θείος του Κλαύδιος και παντρεύεται τη χήρα μητέρα του Γερτρούδη. Δυσαρεστημένος από τον θάνατο του πατέρα του αλλά και τον εσπευσμένο γάμο της μητέρας του, βλέπει το φάντασμα του νεκρού βασιλιά πατέρα του και ζητά δικαίωση.

Ο Άμλετ στο σήμερα. Η σύγχρονη μετάφραση του Δημοσθένη Παπαδόπουλου κάνει το έργο φιλικό και προσβάσιμο στο κοινό και η δύναμη της σαιξπηρικής ιστορίας, με την αρωγή της ευρηματικής σκηνοθεσίας του βραβευμένου από το αθηναϊκό κοινό Λεβάν Τσουλάτζε, αναδεικνύεται με συναρπαστικό τρόπο, αποδεικνύοντας τη διαχρονική αξία του κλασικού αριστουργήματος.

Θέατρο Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 210 7488881-2

Τετ.-Κυρ. 19:30, Πέμ. 20:00, Παρ.-Σάβ. 20:30

Εισ.: €17-20, €14 (μειωμένο), €10 (για ανέργους)

Παίζουν: Τάσος Ιορδανίδης, Άρης Λεμπεσόπουλος, Πέμυ Ζούνη, Ιωάννα Παππά, Νίκος Πουρσανίδης, Δημήτρης Καπετανάκος, Δημήτρης Διακοσάββας, Θοδωρής Κανδυλιώτης, Ιάσονας Παπαματθαίου, Θοδωρής Κατσαφάδος

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

5.

Από τι υποφέρετε; Από Ύπαρξη

Η Ομάδα Άμαλγαμα παρουσιάζει το έργο Από τι υποφέρετε; από Ύπαρξη βασισμένο στον Νίκο Καρούζο. Ταυτόχρονα, ετοιμάζεται να ταξιδέψει στο Μιλάνο στις 4 και 5 Απριλίου για να συμμετάσχει στο International Prize Il Teatro Nudo Di Tereza Pomodoro με το έργο Το Στρώμα. Λίγο πριν από την αποψινή πρεμιέρα, η ιδρύτρια, σκηνοθέτις και χορογράφος της ομάδας Μαρία Γοργία μίλησε στη LiFO.

Πέντε θεατρικές παραστάσεις που αξίζει να δεις, λίγο πριν από το τέλος της θεατρικής σεζόν Facebook Twitter


— Πώς προέκυψε ως πηγή έμπνευσης ο Νίκος Καρούζος;

Διανύω εδώ και λίγα χρόνια μια περίοδο κατά την οποία οι υπαρξιακές μου αγωνίες είναι στο προσκήνιο. Ο Νίκος Καρούζος αποτελεί για μένα τον ποιητή που εκφράζει τον υπαρξιακό προβληματισμό, συνδυάζοντάς τον με μια έγνοια για την ανθρωπότητα. Αυτό με συγκινεί.


— Κίνηση, λόγος, αντικείμενο και οπερατική φωνή αποτελούν τα εργαλεία έκφρασης του νέου έργου. Γιατί;

Με ενδιαφέρει το παιχνίδι με τα διαφορετικά εκφραστικά μέσα γιατί δημιουργεί ένα υβριδικό οπτικο-ακουστικό αποτέλεσμα, μια νέα γλώσσα που μιλά μέσα από αντιφάσεις και συνθετικές ασυνέχειες.


— Γιατί επέλεξες γυναίκες να ερμηνεύσουν τους «Καρούζους» του έργου σου;

Το έμφυλο ζήτημα με απασχολεί την τελευταία δεκαετία. Και στο έργο αυτό είναι παρόν, σχολιάζοντας έμμεσα τον Λόγο, ο οποίος συνεχίζει να είναι «ανδρικός».


— Υπάρχει και σε αυτό το έργο συμμετοχή του κοινού; Σε τι εξυπηρετεί;

Ο λόγος είναι ίδιος πάντα: με ενδιαφέρει το κοινό να έχει βιωματική εμπειρία, όχι καταστασιακή.

Χώρος Αμάλγαμα

Μενάνδρου 47, 5ος όροφος

Παρ.-Κυρ. 21:00

Είσοδος ελεύθερη με συνεισφορά, απαραίτητη κράτηση 6944686991 & 6975 619682

Ο χώρος υποδέχεται αυστηρά έως 45 άτομα.

 

Θέατρο
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT