Όλα όσα θα δούμε φέτος το καλοκαίρι στην Επίδαυρο

Όλα όσα θα δούμε φέτος το καλοκαίρι στην Επίδαυρο Facebook Twitter
Η Έμιλυ Κολιανδρή στον ρόλο της Ελένης.
0

Επτά τραγωδίες και μια κωμωδία, η σύγχρονη μεταγραφή της Μήδειας από τον Μποστ, συνθέτουν το φετινό πρόγραμμα των παραστάσεων της Επιδαύρου. Ένας Ολλανδός, ένας Γερμανός, ένας Λιθουανός και πέντε Έλληνες καταθέτουν τις σκηνοθετικές τους προτάσεις και παρουσιάζουν μέσα από τη δική τους οπτική κλασικά κείμενα. Η Μικρή Επίδαυρος, σε παράλληλη λειτουργία, προσφέρει φέτος ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει μουσική και έργα-αναθέσεις σύγχρονων συγγραφέων ειδικά γραμμένα για το πρόγραμμα που εγκαινιάστηκε πέρσι με τίτλο «Κύκλος Contemporary Ancients».

Παγκόσμια πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (1 & 2 Ιουλίου) κάνει η Άλκηστη του Ευριπίδη. Μια μετάκληση της εκδοχής του γνωστού μύθου της γυναίκας που θυσιάζεται για να σωθεί ο ετοιμοθάνατος άντρας της και όταν επιστρέφει από τον Άδη είναι μια ξένη για την οικογένειά της από τον ιδρυτή του διάσημου Theater Hollandia (1985) και εκ των πρωτεργατών της ευρωπαϊκής θεατρικής πρωτοπορίας, τον Ολλανδό Γιόχαν Σίμονς. Στην παράστασή του, που έχει στηθεί με όχημα τη μουσική της ομώνυμης όπερας του Γκλουκ, θα δούμε τέσσερις τραγουδιστές και ένα εκκλησιαστικό όργανο στη θέση του Χορού.

Ένας Ολλανδός, ένας Γερμανός, ένας Λιθουανός και πέντε Έλληνες καταθέτουν τις σκηνοθετικές τους προτάσεις και παρουσιάζουν μέσα από τη δική τους οπτική κλασικά κείμενα.

Η πρεμιέρα του Εθνικού Θεάτρου στην Επίδαυρο (8 & 9 Ιουλίου) γίνεται με ένα έργο-σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας, τη Μήδεια του Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Καλαβριανού. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, είναι μια εκρηκτική κωμωδία για τη σύγχρονη πραγματικότητα αυτής της χώρας. Η Μήδεια, η Αντιγόνη, ένας ψαράς, ο Ιάσονας, μια καλόγρια και ένας διαφορετικός Χορός συναντιούνται αναπάντεχα για να διαλύσουν κάθε μας βεβαιότητα, «να επικρίνουν τους επικριτάς, να προβληματίσουν τους κριτάς και να ελευθερώσουν τους θεατάς».

Μήδεια Facebook Twitter
Μήδεια. Φωτ.: Ελίνα Γιουνανλή

Τη δική του ρηξικέλευθη ματιά πάνω στους Πέρσες του Αισχύλου (15 & 16 Ιουλίου) θα παρουσιάσει ο Δημήτρης Καραντζάς σε μια παράσταση που σηματοδοτεί την επιστροφή της Ρένης Πιττακή στο αρχαίο θέατρο μετά από δεκαπέντε χρόνια. Το έργο παρουσιάζεται ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης άλυτα ανά τους αιώνες, θέτοντας κρίσιμα ερωτήματα όσον αφορά το τι συνιστά «κοινωνία» και τι ισότιμη συμπερίληψη των πολιτών σε αυτήν, τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή Θεό σε έναν κόσμο που έχει συντριβεί.

Πέρσες Facebook Twitter
Πέρσες. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν

Ο Αγαμέμνων του Αισχύλου (22 & 23 Ιουλίου) είναι η δεύτερη παγκόσμια πρεμιέρα στην Επίδαυρο, με τον Γερμανό σκηνοθέτη Ούλριχ Ράσε να παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της αισχύλειας τριλογίας, την επιστροφή του Αγαμέμνονα στην πατρίδα, σηματοδοτώντας ένα νέο αιματηρό κεφάλαιο βίας: δολοφονείται από τη γυναίκα του σε μια καλοκουρδισμένη χορογραφία που εκτελείται πάνω σε μηχανοκίνητες περιστρεφόμενες σκηνές με ζωντανή μουσική υπόκρουση.

Η δεύτερη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου είναι ο Αίας (29 7 30 Ιουλίου) σε σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη, ο οποίος κατεβαίνει για πρώτη φορά ως σκηνοθέτης στο αρχαίο θέατρο. Ο ήρωας του Σοφοκλή αδυνατεί να συμβαδίσει με το περιβάλλον και την εποχή του. Ο κόσμος αλλάζει ραγδαία, όρκοι καταπατούνται, το ατομικό συμφέρον διαμορφώνει τις σχέσεις, μια νέα, πιο «δημοκρατική» κοινωνία των πολιτών αναδύεται, ωστόσο ο Αίας στέκει αμετακίνητος, ενώ με τον θάνατό του τελειώνει μια ολόκληρη εποχή.

Αίας Facebook Twitter
Αίας. Φωτ.: Karol Jarek

Ο Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί την πιο δημοφιλή ηρωίδα της αρχαίας τραγωδίας, την Αντιγόνη (5 & 6 Αυγούστου), σε μια σύγχρονη και επίκαιρη μεταφορά της σοφόκλειας τραγωδίας στην επομένη του Εμφυλίου στη Θήβα, όταν οι προστάτες της πόλης γιορτάζουν τη νίκη τους, προσπαθώντας να σβήσουν από τη μνήμη τους τις μέρες της ανασφάλειας και της δυστυχίας. Η νεαρή Αντιγόνη γιορτάζει την ανυπακοή της που τη φωτίζει ο ενθουσιασμός της αντίστασης στην τυραννία.

Αντιγόνη Facebook Twitter
Αντιγόνη

Το ΚΘΒΕ κατεβαίνει στην Επίδαυρο με την Ελένη του Ευριπίδη (12 & 13 Αυγούστου) σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου. Από τα λιγότερο γνωστά έργα του τραγικού ποιητή, που σχεδόν καταχρηστικά ταξινομείται ως τραγωδία, καθώς διακρίνεται και για τα κωμικά του στοιχεία, για τον αντιπολεμικό του χαρακτήρα και για την ανάδειξη αρετών όπως η δύναμη του όρκου και η ευφυΐα που προσωποποιούνται στη μορφή της κεντρικής ηρωίδας.

Με την Ιφιγένεια εν Αυλίδι (19 & 20 Αυγούστου) ολοκληρώνονται οι παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Ο σκηνοθέτης Θέμης Μουμουλίδης παρουσιάζει την κεντρική ηρωίδα να πεθαίνει για έναν μάταιο και καταστροφικό επεκτατικό πόλεμο. Μια κοινωνία σε παρακμή θυσιάζει την Ιφιγένεια η οποία ενσαρκώνει μια ολόκληρη γενιά νέων ανθρώπων. Δυόμισι χιλιάδες χρόνια αργότερα και ενώ αντικρίζουμε τα πρώτα σημάδια ενός δυστοπικού μέλλοντος, εξακολουθούμε να αναρωτιόμαστε: «Είναι δυνατόν να αλλάξουν τα πράγματα;».

Ιφιγένεια Facebook Twitter
Φωτογραφία από τις πρόβες της «Ιφιγένειας εν Αυλίδι».

Το πρόγραμμα της Μικρής Επιδαύρου αυτήν τη χρονιά ξεκινά στις 2 Ιουλίου με το μουσικό σχήμα ΤΑΚΙΜ που αποτελείται από πέντε σημαντικούς δεξιοτέχνες της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, τους Θωμά Κωνσταντίνου (ούτι, λαούτο), Αλέξανδρο Αρκαδόπουλο (κλαρίνο), Γιώργο Μαρινάκη (βιολί), Κώστα Μερετάκη (παραδοσιακά και λαϊκά κρουστά) και Γιάννη Πλαγιανάκο (κοντραμπάσο). Η παράστασή τους, που έχει τίτλο «Περιπλανώμενο» και θα πραγματοποιηθεί με τη σύμπραξη της Ελένης Βιτάλη, του Κώστα Τριανταφυλλίδη και της Σοφίας Παπάζογλου και του μουσικού Ηλία Μαντικού στο κανονάκι, είναι μια περιπλάνηση στις μουσικές της Ελλάδας.

Στις 9 Ιουλίου, ο Νίκος Κυπουργός θα παρουσιάσει μια ατμοσφαιρική βραδιά με τα «Κυπο-Θεατρικά» του, αφιερωμένη στο πολύπλευρο έργο του για το θέατρο που εκτείνεται από το αρχαίο δράμα ως το μιούζικαλ. Εκλεκτοί προσκεκλημένοι όπως ο Γιάννης Διονυσίου, ο Χρήστος Θηβαίος, η Μαρία Κατριβέση, ο Δημήτρης Πακσόγλου και η Μαρίνα Σάττι με τις Ερασμία Μαρκίδη και Έλενα Παπαδημητρίου θα ερμηνεύσουν αγαπημένα αλλά και άγνωστα τραγούδια του.

Ρίζες από βαμβάκι Facebook Twitter
Ρίζες από βαμβάκι. Φωτ.: Γκέλυ Καλαμπάκα

Με το έργο της Κάλλιας Παπαδάκη στις 15 και 16 Ιουλίου Ρίζες από βαμβάκι, σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου, ξεκινά το θεατρικό πρόγραμμα στο μικρό αρχαίο θέατρο. Εμπνευσμένο από τον Αίαντα του Σοφοκλή, είναι τοποθετημένο σε ένα χωριό του Έβρου το καλοκαίρι το 1978 και παρουσιάζει τη ζωή ενός σύγχρονου ήρωα που νιώθει να αδικείται όταν μαθαίνει ότι ο πατέρας του έχει ορίσει μοναδικό του κληρονόμο τον μικρό του αδελφό Οδυσσέα που έμεινε κοντά του, έκανε οικογένεια και δούλεψε τη γη.

Οι Επιτρέποντες του Μενάνδρου ακολουθούν στις 22 και 23 Ιουλίου σε διασκευή και σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου, ανοίγοντας τη συζήτηση για τον έρωτα και τις σχέσεις των δύο φύλων στην εποχή μας, καθώς η έννοια της συναίνεσης εκ μέρους της γυναίκας αμφισβητείται, ενώ η αντρική επιβολή θεωρείται δεδομένη.

Επιτρέποντες Facebook Twitter
Επιτρέποντες. Φωτ.: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Στις 29 και 30 Ιουλίου ο Ευριπίδης Λασκαρίδης και η OSMOSIS κάνουν πρεμιέρα με την ΤΟΥΡΝΕ, ρίχνοντας ένα βλέμμα στις αλλοπρόσαλλες ιστορίες που λέμε για τον εαυτό μας και την αρχαιότητα μέσα σε ένα θέατρο αφιερωμένο στον Διόνυσο.

Στις 5 και 6 Αυγούστου ο σκηνοθέτης Σύλλας Τζουμέρκας παρουσιάζει το έργο του Ηλία Μαγκλίνη Φάκελος Βάνκαου που είναι εμπνευσμένο από την Άλκηστη του Ευριπίδη. Πρόκειται για την περίπτωση Βάνκαου, μιας γυναίκας που βρέθηκε νεκρή σε όρθια στάση, δηλαδή χωρίς τη συνήθη μεταθανάτια μυϊκή παράλυση, η οποία εν προκειμένω αντικαταστάθηκε από μια σπάνια ακαριαία πτωματική ακαμψία.

Φάκελος Βάνκαου Facebook Twitter
Φάκελος Βάνκαου. Φωτ.: Αλεξάνδρα Ρίβα

Επίδαυρος

Άλκηστη του Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Johan Simons
1/7 & 2/7, 21:00

Μήδεια του Μποστ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
8/7 & 9/7, 21:00

Πέρσες του Αισχύλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
15/7 & 16/7, 21:00

Αγαμέμνων του Αισχύλου
Σκηνοθεσία: Ulrich Rasche
22/7 & 23/7, 21:00

Αίας του Σοφοκλή
Σκηνοθεσία: Αργύρης Ξάφης
29/7 & 30/7, 21:00

Αντιγόνη του Σοφοκλή
Σκηνοθεσία: Cezaris Graužinis
5/8 & 6/8, 21:00

Ελένη του Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
12/8 & 13/8, 21:00

Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη
Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης
19/8 & 20/8, 21:00

Μικρή Επίδαυρος

TAKIM - Περιπλανώμενο
2/7, 21:30

Νίκος Κυπουργός- Τα Κυπο-Θεατρικά
9/7, 21:30

Ρίζες από βαμβάκι της Κάλλιας Παπαδάκη
Σκηνοθεσία: Έφη Θεοδώρου
15/7 & 16/7, 21:30

Επιτρέποντες του Μενάνδρου
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
22/7 & 23/7, 21:30

ΤΟΥΡΝΕ
Σκηνοθεσία: Ευριπίδης Λασκαρίδης
29/7 & 30/7, 21:30

Φάκελος Βάνκαου του Ηλία Μαγκλίνη
Σκηνοθεσία: Σύλλας Τζουμέρκας
5/8 & 6/8, 21:30

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Σκύλλας

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Σκύλλας: «Ποιος είναι πραγματικά πιο pop, ο Μπετόβεν ή η Μαντόνα;»

Συνθέτης. Μεγάλωσε στον Βόλο, ζει στο Camden Town του Λονδίνου και στα Εξάρχεια της Αθήνας. Στο ντοκιμαντέρ «AFTERPOP» για τη ζωή και το έργο του, σε παραγωγή Onassis Culture, αναζητά τη διάσταση μετά το pop.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Γιάννης Μόσχος: «Τα κρατικά θέατρα θέλουν κι αυτά τον πρωταγωνιστή τους, μη γελιόμαστε»

Θέατρο / Γιάννης Μόσχος: «Θέλω να δείξω το καζάνι που κοχλάζει»

Η πρώτη Επίδαυρος του Γιάννη Μόσχου έρχεται με το Εθνικό Θέατρο και τις «Φοίνισσες», ένα έργο του Ευριπίδη που δεν βλέπουμε συχνά, και ο σκηνοθέτης μιλά για την παράσταση, για το θέατρο, αλλά και για το αν πραγματικά θέλουμε να αποφύγουμε την εμφύλια διχόνοια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λυδία Κονιόρδου: «Αν από το αρχαίο δράμα δεν έμαθα ότι κάθε πολίτης οφείλει να ασχολείται με τα κοινά, δεν έχω μάθει τίποτα»

Θέατρο / Λυδία Κονιόρδου: «Αν από το αρχαίο δράμα δεν έμαθα ότι κάθε πολίτης οφείλει να ασχολείται με τα κοινά, δεν έχω μάθει τίποτα»

Ένα τηλεφώνημα για μερικές δηλώσεις κατέληξε σε μια εκ βαθέων συνέντευξη περί θεάτρου, αρχαίου και σύγχρονου δράματος, τέχνης και πολιτικής με την κορυφαία σύγχρονη Ελληνίδα τραγωδό λίγο πριν από την πρεμιέρα των «Περσών» του Εθνικού Θεάτρου στην Επίδαυρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Χρήστος Στέργιογλου: «Οι "Όρνιθες" είναι μια παράσταση δυνατού συναισθηματισμού»

Θέατρο / Χρήστος Στέργιογλου: «Οι "Όρνιθες" είναι μια παράσταση δυνατού συναισθηματισμού»

Λίγο πριν από την Επίδαυρο και με αφορμή τον ρόλο του Έποπα στους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, που σκηνοθετεί για το ΚΘΒΕ ο Γιάννης Ρήγας, ο εξαιρετικός ηθοποιός κάνει έναν σύντομο απολογισμό της μέχρι τώρα καλλιτεχνικής του πορείας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ