Οι Gen Z κωμικοί έχουν πλάκα

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
0

Ο Σπήλιος Φλώρος και η Δήμητρα Νικητέα, ο Χρήστος Πέτρου και η Ραφαέλα Μασίνα ή αλλιώς «Rufulu» ανήκουν στη νέα γενιά κωμικών. Με ηλικίες από είκοσι τριών ετών και κάτω, αποκτούν όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στον χώρο της κωμωδίας και μας κάνουν να γελάμε, ξεχωρίζοντας ο καθένας με τον δικό του τρόπο στη σκηνή και το stand-up comedy ή στα διάφορα video projects και podcasts στα οποία μπορείς να τους πετύχεις.

Οι τέσσερίς τους έζησαν τις καραντίνες της χρονιάς που πέρασε δημιουργώντας το δικό τους υλικό, προσαρμόζοντας τη δημιουργικότητά τους στην κατάσταση, αναλύοντας θέματα που αφορούν τη γενιά τους και όχι μόνο, μοιράζοντας καφρίλες και συζητώντας με τους καλεσμένους τους για θέματα φλέγοντα και μη.

Οι ίδιοι ετοιμάζονται για μια νέα σεζόν γεμάτη παραστάσεις, νέες εκπομπές και σχέδια που κάνουν την πορεία τους να φαίνεται, όπως και το μέλλον της κωμωδίας στη χώρα μας, πολλά υποσχόμενη . 

Περάσαμε όλοι μας μια πολύ δύσκολη περίοδο με την πανδημία και είναι λογικό και επόμενο ο κόσμος να χρειάζεται λίγο παραπάνω τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία. Είναι, λοιπόν, χρέος των κωμικών να αντεπεξέλθουν σε αυτή την ανάγκη και ίσως να εστιάσουν ακόμα περισσότερο στην ποιότητα της κωμωδίας τους.

Ο Σπήλιος Φλώρος μοιάζει, όπως λέει, δεκατέσσερα αλλά είναι είκοσι τρία. Είναι από τους νεαρούς κωμικούς που βλέπεις συνεχώς μπροστά σου, τόσο σε παραστάσεις όσο και σε videos στο YouTube αλλά και σε podcasts, στα οποία φιλοξενεί ενδιαφέροντες καλεσμένους. Κάνει stand-up από τα δεκαεφτά του και παράλληλα από το 2020 είναι στον χώρο του YouTube.

Με τα χαρακτηριστικά γυαλιά, πέρα από το γέλιο του, να τον κάνουν ακόμη πιο αναγνωρίσιμο, πέρσι συνεργάστηκε, όσον αφορά το stand-up comedy, με τη Δήμητρα Νικητέα, κάνοντας τρεις sold out παραστάσεις στο Ρομάντσο, στην Αθήνα, ενώ συνέχισε την εκπομπή του στο κανάλι του, «Life of Spi», λέγοντας κωμικές ιστορίες από τη ζωή του. Στο Netwix μπορούσες να τον δεις παρέα με τη Δήμητρα Νικητέα να αναλύουν, να διαφωνούν, να συμφωνούν και να προσπαθούν να πείσουν το κοινό να πάρει το μέρος τους για θέματα όπως το σχολείο, το φλερτ, η συγκατοίκηση κ.ά.

Πρόσφατα λάνσαρε και ένα podcast με τον τίτλο «Δεν παίζει άγχος» με πραγματικά ενδιαφέροντες καλεσμένους και ενδιαφέρουσες συζητήσεις, στο οποίο, όπως εξηγεί, «έχουν έρθει από κωμικοί και μουσικοί μέχρι δημοσιογράφοι και καθηγητές πανεπιστημίου». «Σε αυτό το φορμάτ θα συνεχιστεί και η δεύτερη σεζόν. Θέλω να δώσω βήμα σε ενδιαφέροντες ανθρώπους, που δεν έχουν την ευκαιρία να μιλήσουν σε ευρύ κοινό», συμπληρώνει.

Για τον ίδιο, η κατάσταση με τον Covid ήταν πολύ δύσκολη. «Κλειστά θέατρα, κόσμος με μάσκες, νομίζω ότι μας επηρέασε πολύ. Θεωρώ πως και ο κόσμος έχει ανάγκη από γέλιο σε τέτοιες συνθήκες και εμείς από τον κόσμο. Αυτό χάθηκε ξαφνικά», λέει. «Φυσικά, έπρεπε να προσαρμοστούμε σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, π.χ. εγώ έτσι ξεκίνησα το YouTube. Ελπίζω η επιδημιολογική εικόνα της χώρας να επιτρέψει στους καλλιτέχνες να συνεχίσουν να παράγουν την τέχνη τους χωρίς περιορισμούς και ο κόσμος να μπορεί να την απολαμβάνει».

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Ο Σπήλιος Φλώρος μοιάζει, όπως λέει, δεκατέσσερα, αλλά είναι είκοσι τρία. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Πώς θα χαρακτήριζε τη νέα γενιά κωμικών που βλέπουμε να κάνουν την εμφάνισή τους όλο και περισσότερο στην Ελλάδα; 

«Είναι ακόμα ένα παράδειγμα του ότι το stand-up ανεβαίνει. Γίνεται mainstream και έτσι πρέπει, να θεωρηθεί ένας κλασικός τρόπος διασκέδασης, όπως ήταν παλιά το σινεμά. Σε αυτή την κατάσταση είναι λογικό να εμφανίζονται νέοι κωμικοί διαρκώς. Είναι πολύ σημαντικό για τον κλάδο και υπάρχουν παιδιά που ξεκινούν τώρα, με πολύ ταλέντο». 

Τα σχέδιά του για τη νέα σεζόν περιλαμβάνουν κάποιες καινούργιες εκπομπές στο Νetwix, με τον ίδιο να συνεχίζει τις εκπομπές στο κανάλι του και τα podcasts, ενώ, όσον αφορά τις παραστάσεις, θα βρίσκεται στις 21/9 στο Σινέ Άνεσις με τη Δήμητρα Νικητέα και στις 5/10 θα ανέβει στη Θεσσαλονίκη για την πρώτη προσπάθεια σόλο παράστασης. 

Η Δήμητρα Νικητέα είναι είκοσι δύο και ξεκίνησε να ασχολείται με το stand-up comedy στα δεκαοκτώ της. Αυτό που της κίνησε το ενδιαφέρον ήταν ο βαθμός δυσκολίας που είχε η συγγραφή των αστείων και η κωμωδία. Την περασμένη σεζόν ετοίμασε και παρουσίασε μαζί με την Ήρα Κατσούδα ένα podcast δέκα επεισοδίων, το «ΜΠΡΑΗΤ ΣΑΗΝΤ», στο καθένα από τα οποία φιλοξενούσαν έναν καλεσμένο που πάσχει από μια χρόνια πάθηση. Την ίδια στιγμή, μαζί με τον Σπήλιο έτρεχαν το «ΚΛΙΚ ΝΤΙΜΠΕΗΤ», στο Netwix, ενώ η σεζόν έκλεισε για εκείνη με μια εκπομπή του Netwix, στην οποία είναι μόνη της, με την ονομασία «ΠΟΛΥΜΕΝΕΑ ΛΑΗΦ ΚΟΟΥΤΣ».

«Θεωρώ πως το 2021, μετά από πολλαπλές καραντίνες που δημιούργησαν σε όλους εσωτερικές μάχες, τα πρόσωπα που κέρδισαν δικαίως το βραβείο της μεγαλύτερης επαγγελματικής γελοιότητας ήταν οι λάιφ κόουτς. Και με όλο τον σεβασμό που έχω σε αυτούς τους βιοπαλαιστές, προσπάθησα να ενταχθώ στους κόλπους της ψυχολογίας τσέπης», λέει σχετικά. 

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Δήμητρα Νικητέα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ποιες λέξεις χαρακτηρίζουν τη συνεργασία της με τον Σπήλιο Φλώρο; 

«Θα ήταν αδιανόητο, ασήκωτο και μη επιτρεπτό να μη γράψω τη λέξη "τζέρτζελο". Πέρα από την πλάκα, όμως, ο Σπήλιος είναι ένα από τα λίγα άτομα με τα οποία έχω συνεργαστεί, που η ψυχική ευγένεια και η καθαρότητα αποτελούν βάση του. Και ποια είμαι εγώ για να τα κρίνω αυτά; Μια λάιφ κόουτς, φυσικώς». Τι πιστεύει η ίδια για τη φάση στην οποία βρίσκεται η ελληνική stand-up σκηνή; 

«Καλή, ναούμ. Τι να πω, δεν ξέρω, υπάρχουν διάφορες συνιστώσες που πρέπει κάποιος να εξετάσει για να απαντήσει χωρίς επιπολαιότητα», λέει. «Σίγουρα έχει καθιερωθεί το είδος, δηλαδή ένα μεγάλο εύρος των Ελλήνων γνωρίζει τι είναι και σε αυτό βοήθησε όχι μόνο το καλλιτεχνικό άνοιγμα που έκανε η τοπική ελληνική σκηνή αλλά και η προσβασιμότητα που έχεις σε ένα ξένο σόλο, ο αλγόριθμος, η παγκοσμιοποιήση κ.λπ.

Πλέον οι καλύτεροι κωμικοί της νέας γενιάς της Αμερικής ανεβάζουν τα σόλο τους στο YouTube. Δεν χρειάζεται να έχεις καν συνδρομή ή να κατεβάσεις πειρατικά. Μηδενικός κόπος. Υπάρχουν δείγματα γραφής και ελληνικές κωμικές πένες αξιόλογες, το θέμα είναι πως για να βιοποριστούν αυτές οι πένες, θα περάσουν πολλά χρόνια, θα χρειαστεί να θυσιάσεις χρόνο και ψυχικά αποθέματα και να παρακάμψεις συμβατικούς και επισφαλείς δρόμους επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Πρέπει να παντρευτείς το απρογραμμάτιστο αυτοαπασχολούμενο πρόγραμμα της δουλειάς, την επαναλαμβανόμενη αποτυχία και τη μόνιμη πάλη με το οικονομικό άγχος. Αυτό είναι το τίμημα της ελληνικής κωμικής βιοτεχνίας και της αυτοαπασχολούμενης τέχνης. Υπάρχουν πολλοί νέοι που θέλουν να το κάνουν επαγγελματικά και να ζουν από αυτό, τόσο πολλοί, που δεν υπάρχουν αρκετά αστεία στη ζωή για να καλυφθούν. Δεν βγαίνουν τα μαθηματικά. Παράγουμε περισσότερους κωμικούς απ' όσα αστεία καταναλώνουμε», αναφέρει.

Τι την ενοχλεί στην κοινωνία και ποια είναι μερικά στοιχεία που, μεταξύ άλλων, χαρακτηρίζουν τη γενιά της; «Η ανευθυνότητα, ο ωχαδερφισμός σε σοβαρά θέματα και η νευρωτική τελειομανία σε επιφανειακά ζητήματα, και, κυρίως, ο ηθικός διδακτισμός από ένα 20χρονο, ω, για μισό λεπτό... Δεν μας ενδιαφέρει αν το καλλυντικό είναι φιλικό προς το δέρμα, δεν διαβάζουμε τα συστατικά του, μας ενδιαφέρει όμως αν το eyeliner θα βγει ευθυγραμμισμένο. 

Στη γενιά μου, όπως και σε κάθε γενιά μετά τη Μεταπολίτευση, αλλά κυρίως στη γενιά μου, η κλασική παιδεία και ο δόκιμος λόγος, η πειθώ, απουσιάζουν. Η σφαιρική αντίληψη για τα πράγματα είναι κτήμα λίγων. Πάσχουμε από γλωσσικές φλεγμονές, είμαστε ανιστόρητοι, άκοποι στον λόγο, κουρασμένοι στην εικόνα».

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Ραφαέλα Μασίνα ή αλλιώς Rufulu. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η Ραφαέλα Μασίνα ή αλλιώς Rufulu έχει εμφανιστεί σε διάφορα video projects. Η συμμετοχή της στα Mom Jokes ξεχωρίζει, όπως και οι εμφανίσεις της στο project «No Subject» του κωμικού Χρήστου Πέτρου, με το video «Σεξισμός» να αποτελεί το ντεμπούτο της στον κόσμο των videos. Είναι είκοσι τριών και μετράει δύο χρόνια που ανέβηκε στη σκηνή, κάτι που έγινε εντελώς τυχαία και ξαφνικά, χωρίς η ίδια να γνωρίζει καν πως υπάρχει. 

«Εκείνη την περίοδο θυμάμαι να περιπλανιέμαι στο Τwitter και να διαβάζω posts του Αλέξανδρου Τιτκώβ και του Αριστοτέλη Ρήγα· μέχρι εκεί. Μια μέρα είχα πάει στο μαγαζί που δούλευε μια φίλη (η οποία με μύησε στα special του Μιχάλη Μαθιουδάκη και του Βύρωνα Θεοδωρόπουλου) και μου είπε πως θα φιλοξενούσαν τον Σωτήρη Κόρδα με την παράσταση "Μυαλό, ξυράφι!". Χωρίς κανένα λόγο, και κυρίως χωρίς κείμενο, της ζήτησα να μιλήσει μαζί του μήπως και μπορέσω να παίξω κι εγώ λίγο», λέει σχετικά με τον τρόπο που ξεκίνησε.

«Γυρνάω σπίτι εκείνο το βράδυ και ξεκινάω να γράφω το πρώτο μου πεντάλεπτο. Το έμαθα, το έκανα πρόβα και δύο μέρες πριν από την παράσταση πετυχαίνω τον Σωτήρη στο μαγαζί, μου λέει πως δεν έχει πρόβλημα να του ανοίξω την παράσταση και έτσι κι έγινε. Απλώς, αντί για πέντε λεπτά έπαιξα με το ζόρι δύο, με τίγκα τρέμουλο, παύσεις και άγχος και πλήρη αποτυχία, κάτι που, εντάξει, δεν διαφέρει πολύ από αυτό που κάνω και τώρα, χαχα».

Όσον αφορά τα videos, η ίδια, κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, συμμετείχε και στο «Block Party» με τον Χρήστο Πέτρου, τον κωμικό Θοδωρή Αδαμάκο και άλλους/-ες κωμικούς, και στις «Beeratakes», ενώ την περασμένη σεζόν έπαιζε ως guest στο «Λοσάντζελε», στην παράσταση «Πρόβλημα» του Κώστα Μαλιάτση, με τη Δήμητρα Νικητεά και τη Νεφέλη Μεγκ. «Δεν πρόλαβα να το ευχαριστηθώ, καθώς κάναμε τέσσερις παραστάσεις και μετά έγινε το lockdown», λέει. 

«Τώρα, με τη νέα σεζόν, θα συνεχίσω να παίζω στο "Λοσάντζελε", δίπλα στον Κώστα, ενώ ετοιμάζω και μια δική μου σειρά στο YouTube, για την οποία δεν θέλω να πω πολλά, πέρα από το ότι θα είναι "εφιαλτική", ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Σύντομα θα ξεκινήσουμε τα γυρίσματα και ελπίζω το αποτέλεσμα να είναι αντάξιο των προσδοκιών. Αυτών που δεν έχει κανένας δηλαδή, χαχα. Τώρα, για το αν θα είμαι guest σε κάποια συγκεκριμένη εκπομπή κάποιου συγκεκριμένου κωμικού που προανέφερα, θα περιμένετε και θα δείτε».

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Χρήστος Πέτρου. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Στη ζωή του σίγουρα ανερχόμενου Χρήστου Πέτρου πρώτα ήρθε το stand-up, πριν από τρία χρόνια, και μετά το YouTube. «Στην αρχή ως κάτι αναγκαστικό, ώστε να υπάρχει υλικό μου στο ίντερνετ, έτσι ώστε αν θέλει κάποιος να με βρει, να υπάρχει ένα σημείο αναφοράς. Μετά από λίγο καιρό, βέβαια, άρχισε να μου αρέσει τόσο πολύ, που τελικά έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μου», λέει.

Εδώ και έναν χρόνο τρέχει την εκπομπή «No Subject» στο YouTube και γυρίζει τη δεύτερη σεζόν, ενώ θα ξεκινήσει και μια παράλληλη εκπομπή-έκπληξη. Μου εξηγεί ότι θα είναι βασικός συγγραφέας και σε ένα άλλο κανάλι, μια συνεργασία που θα ανακοινωθεί σύντομα, ενώ, εκτός από το YouTube, συνεχίζει τις παραστάσεις stand-up comedy, που αποτελούν το βασικό του επάγγελμα. 

«Βλέπουμε τη νέα γενιά κωμικών να πληθαίνει, κάτι που είναι πολύ αισιόδοξο. Παρ' όλα αυτά, ξέρουμε πως για να καταφέρεις κάτι τόσο σε αυτόν τον χώρο αλλά και γενικότερα, χρειάζεται πολύ σκληρή δουλειά και ατελείωτες ώρες αφιερωμένες σε αυτό που κάνεις. Ελπίζω, λοιπόν, και θα χαρώ πολύ να δω τους νέους κωμικούς να αντέχουν την πίεση», λέει.

«Πιστεύω πως πολύ περισσότερος κόσμος κάθε μέρα παρακολουθεί stand-up comedy. Περάσαμε όλοι μας μια πολύ δύσκολη περίοδο με την πανδημία και είναι λογικό και επόμενο ο κόσμος να χρειάζεται λίγο παραπάνω τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία. Επομένως, είναι χρέος των κωμικών να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε αυτή την ανάγκη και ίσως να εστιάσουν ακόμα περισσότερο στην ποιότητα της κωμωδίας τους». 

Αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο στην κοινωνία και «μαστίζει», όπως λέει τη γενιά του, είναι η δηθενιά. «Πρέπει περισσότερο να δούμε πράξεις και λιγότερο λόγια του αέρα. Αυτό δεν το αναφέρω μόνο για την τέχνη αλλά και για το επάγγελμα, το χόμπι, ακόμα και για την καθημερινή ζωή που έχει επιλέξει ο καθένας», εξηγεί.

«Παρ' όλα αυτά, για να μη φανώ απαισιόδοξος και αρνητικός, βλέπω καθημερινά άτομα της ηλικίας μου και μικρότερα να ξεκινούν το πρωί και να παίρνουν στα χέρια τους το μέλλον το δικό τους και της οικογένειάς τους. Περνούν, λοιπόν, στην πράξη, όπως είπαμε. Καθημερινά βλέπω περισσότερους πολεμιστές».

Οι genz κωμικοί έχουν πλάκα Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Σπήλιος Φλώρος: Instagram

Δήμητρα Νικητέα: Instagram , Facebook (εισιτήρια για την επερχόμενη παράσταση με τον Σπήλιο Φλώρο εδώ)

Rufulu, instagram: @rufulu, @bl0ckp4rty

Χρήστος Πέτρου: Instagram, YouTube

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 12.9.2021

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διονύσης Ατζαράκης: «Είναι μεγάλη χαρά να κάνεις τους ανθρώπους να γελούν»

Θέατρο / Διονύσης Ατζαράκης: «Είναι μεγάλη χαρά να κάνεις τους ανθρώπους να γελούν»

Ένας από τους πιο αγαπητούς stand-up κωμικούς της Ελλάδας μιλά στη LifO για την τέχνη του να κάνεις τους άλλους να γελούν αλλά και το πώς ένα ντροπαλό παιδί μπορεί να μεταμορφωθεί στον πιο αστείο τύπο πάνω στη σκηνή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Ζαρίφη: «Σκότωσε τον φασίστα που κρύβεις μέσα σου!»

Συνεντεύξεις / Κατερίνα Ζαρίφη: «Σκότωσε τον φασίστα που κρύβεις μέσα σου!»

Είναι διαχρονικά από τα πιο αγαπητά και τα πιο αστεία πρόσωπα της ελληνικής τηλεόρασης. Φέτος επιχειρεί να μετρήσει τις δυνάμεις της σε θεατρικό μονόλογο, ενώ έχει προηγηθεί ένα δύσκολο καλοκαίρι, με την ίδια να έχει συνδράμει ενεργά τους πυρόπληκτους και να έχει σώσει παγιδευμένα ζώα. Μια κουβέντα με τη χειμαρρώδη Κατερίνα Ζαρίφη, όπου μιλά πραγματικά για όλα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
EΠΕΞ Το ελληνικό drag έχει περάσει σε άλλο level

Lgbtqi+ / Το ελληνικό drag έχει περάσει σε άλλο level

Ζήσαμε δύο μέρες με τέσσερις drag queens και καταγράψαμε την προετοιμασία, το μακιγιάζ και την όλη διαδικασία της μεταμόρφωσής τους, μέσα από την οποία κερδίζουν, εκτός των άλλων, προσωπική ενδυνάμωση και σημαντική ορατότητα για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ