Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Xόφες Σέχτερ, Grand Finale
0

Xόφες Σέχτερ

Grand Finale
Ο Βρετανο-ισραηλινός χορογράφος και συνθέτης αποκαλύπτει έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση.

Το Grand Finale του Χόφες Σέχτερ έρχεται στην Αθήνα λίγο μετά την πρεμιέρα του τον Ιούνιο στο Παρίσι (La Villete σε συνεργασία με το Theatre de la Ville). Ο Βρετανο-ισραηλινός χορογράφος και συνθέτης αποκαλύπτει έναν κόσμο σε ελεύθερη πτώση, έναν κόσμο που βρίσκεται σε σύγκρουση με τον εαυτό του. Μέσα από ένα καλλιτεχνικό όραμα μυθικό, κωμικό, ζοφερό και πανέμορφο, η ομάδα του Σέχτερ, η οποία αποτελείται από οκτώ χορευτές από διαφορετικές χώρες, εκτελεί περίτεχνα σμιλεμένα χορογραφικά μοτίβα, ενώ παράλληλα η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής, αφηγούμενη με συναρπαστικό τρόπο μια ιστορία για το ανθρώπινο πνεύμα.

Xόφες Σέχτερ, Grand Finale, Πειραιώς 260, Χώρος Δ, 8-9/7, 21:00

Kinkaleri

Real Good Time / All!

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Kinkaleri, Real Good Time / All! Φωτο: Jacobo Jenna

Η ιταλική ομάδα που προέρχεται από τον χώρο του πειραματικού θεάτρου, των installations και των εκθέσεων κι έχει το όνομα «Kinkaleri» θα παρουσιάσει, με αφορμή έναν στίχο του Λου Ριντ, την παράσταση Real Good Time. Μια παιγνιώδης διασταύρωση συναυλίας και χορού, όπου η μουσική θα καθορίζεται από αισθητήρες τοποθετημένους στα σώματα των χορευτών οι οποίοι με τη σειρά τους θα ενεργοποιούν ηχητικές εκπομπές που θα μιξάρονται ζωντανά επί σκηνής. Παράλληλα, θα συμπληρώνεται από το πρότζεκτ All! που εμπνέεται από τον Γουίλιαμ Μπάροουζ. 

Kinkaleri, Real Good Time / All!, Bios, 18 & 19/6, 10:00-13:00, δωρεάν με δήλωση συμμετοχής.

Πέρε Φάουρα

Γλυκός Πυρετός

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Πέρε Φάουρα, Γλυκός Πυρετός

O Γλυκός Πυρετός του Καταλανού χορογράφου Πέρε Φάουρα, με αφετηρία τον εμβληματικό χορό από τη θρυλική ταινία των '70s Πυρετός το Σαββατόβραδο (Saturday Night Fever), ενσωματώνει στοιχεία της ποπ κουλτούρας και τα επαναδιατυπώνει σε θεατρική μορφή. Μια ομάδα επαγγελματιών και ερασιτεχνών χορευτών δομεί τη χορογραφία μέσα από την επανάληψη, η οποία σταδιακά μεταλλάσσεται πλήρως. Ένα τελετουργικό, εκστατικό ταξίδι που ειρωνεύεται το διαρκές κυνήγι των απολαύσεων. 

Πέρε Φάουρα, Γλυκός Πυρετός, Bios, 16-17/7, 21:00 

Μέττε Ίνγκβαρτσεν

69 στάσεις

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Μέττε Ίνγκβαρτσεν, 69 στάσεις. Φωτο: Virginie Mira

Ένα έργο το οποίο διερευνά ζητήματα σεξουαλικότητας, συγκεκριμένα την αλληλοεπίδραση μεταξύ φυσικού και τεχνητού, αλλά και τα όρια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού χώρου. Προσκαλεί 65 θεατές και τοποθετεί ανάμεσά τους μια γυμνή μορφή, ενθαρρύνοντας το κοινό να συμμετάσχει σε μια δράση που παραπέμπει στις ερωτικές και πολιτικοποιημένες περφόρμανς των '60s. Ταινίες, βιβλία, κείμενα και εικόνες, ένα ολόκληρο αρχειακό υλικό συμπληρώνει την «έρευνα» της καλλιτέχνιδας όσον αφορά την πολιτική του σώματος και την κοινωνία. 

Μέττε Ίνγκβαρτσεν, 69 στάσεις, Πειραιώς 260, Χώρος Β, 1-3/7, 21:00, μόνο για ενηλίκους. Στις 2/7 συζήτηση με τους συντελεστές μετά την παράσταση.

Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K.

Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K., Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης

Η Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας έρχεται από την Πορτογαλία με την ομάδα της P.OR.K. με την παράσταση Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης. Μια διεθνής παραγωγή που διαποτίζεται από στοιχεία όπως η μουσική, ο χορός και το μυστήριο μέσα σε ένα σκηνικό με επιρροές από την όπερα, τη μυθολογία, τον αμφιλεγόμενο πίνακα του Κουρμπέ «Η προσέλευση του κόσμου» και την ανάλυση του Νίτσε περί απολλώνιου και διονυσιακού. Μια παράσταση η οποία εξυμνεί και ταυτόχρονα αποδομεί τον δυτικό κανόνα.

Mαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας – P.OR.K., Βάκχες: πρελούδιο κάθαρσης, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 5-6/7, 21:00

Ντοροτέ Μυνιανεζά – Compagnie Kadidi

Unwanted / Ανεπιθύμητα

Ο μεγάλος χορός του καλοκαιριού Facebook Twitter
Ντοροτέ Μυνιανεζά. Φωτο: Richard Schroeder

Έναν φόρο τιμής στην κακοποιημένη γυναίκα της Ρουάντα συνθέτει η χορογράφος, χορεύτρια, ηθοποιός και τραγουδίστρια Ντοροτέ Μυνιανεζά, η οποία, μαζί με την οικογένειά της, εγκατέλειψε στα δώδεκα την πολύπαθη αφρικανική χώρα για τη Γαλλία, αφήνοντας πίσω μια πατρίδα αιματοκυλισμένη. Όλες εκείνες οι γυναίκες που βίωσαν την κτηνωδία και των οποίων τα σώματα κακοποιήθηκαν, βιάστηκαν και εξευτελίστηκαν, που, όπως λέει και η ίδια η καλλιτέχνις, «ο βιασμός τους ισοδυναμούσε με όπλο μαζικής καταστροφής», την ενέπνευσαν να δημιουργήσει την παράσταση Unwanted/Ανεπιθύμητα. Αναφέρεται στα παιδιά που γεννήθηκαν από μητέρες-θύματα βιασμού. Η παράσταση έρχεται στην Αθήνα αμέσως μετά την πρεμιέρα της στην Αβινιόν και συνδυάζει χορό, ηχητικό υλικό με μαρτυρίες υπό τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού συνθέτη Αλέν Μεχέ, τη χορωδία δύο φωνών με την ίδια τη χορογράφο, και έργα τέχνης του Μπρους Κλαρκ. Η Μυνιανεζά θεωρεί την παράστασή της μια κληρονομιά, η οποία θα πρέπει να παραδίδεται από τη μία γυναίκα στην άλλη.

Ντοροτέ Μυνιανεζά - Compagnie Kadidi, Unwanted/Ανεπιθύμητα, Πειραιώς 260, Χώρος Η, 18-19/7, 21:00. Στις 18/7 συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης. 

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ