Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ)

Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
1

Αν το καλοσκεφτείς, τα κηρύγματα των Αμερικανών παστόρων στο «ποίμνιο» της εκάστοτε εκκλησίας, αυτοί οι συχνά φωνακλάδικοι, ενίοτε εμπνευσμένοι και ευαίσθητοι, κάποιες φορές ρατσιστικοί και παραληρηματικοί λόγοι που κυμαίνονται ανάλογα με το τι πρεσβεύει ο κάθε θρησκευτικός προσανατολισμός και ανάλογα φυσικά με το τι έχει στο μυαλό του ο κάθε εκπρόσωπος, δεν διαφέρουν και πολύ από τα δικά μας ορθόδοξα κηρύγματα, μετά τις κυριακάτικες λειτουργίες και τις γιορτές.

Και στην ορθοδοξία μπορείς να συναντήσεις από μορφωμένους ιερείς που ο λόγος τους στάζει αγάπη και συμπόνοια, μέχρι μισαλλόδοξα μιάσματα που ακούγοντάς τους δεν μπορείς να πιστέψεις ότι κουβαλάνε τόσο μίσος μέσα τους – τα παραδείγματα που έρχονται κάθε τόσο στη δημοσιότητα είναι πολλά. Απλώς τα δικά μας κηρύγματα είναι συνήθως πιο «δωρικά», ενώ οι προτεστάντες πάστορες είναι πιο εξωστρεφείς, έχοντας συχνά στη συνοδεία τους τις γκόσπελ χορωδίες που δίνουν άλλο τόνο και ρυθμό στις λειτουργίες.

«Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πλέον ανησυχητικά όμοια με τη Νέα Υόρκη, καθώς βιώνουμε την τελευταία πράξη του καπιταλισμού. Ο Τραμπ είναι ο διάβολος, η προεδρία του δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα παγκόσμιο brand».

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι βέβαια είναι διαφορετική περίπτωση. Ο καλλιτέχνης και ριζοσπάστης οικολόγος από τη Νέα Υόρκη έχει υιοθετήσει το στυλ ενός πάστορα, τον σχετικό τονισμό και τη μελωδικότητα της φωνής, αλλά ο σκοπός εδώ είναι διαφορετικός: να τα «χώσει», μαζί με τον εικοσαμελή του θίασο, στον Τραμπ και την κυριαρχία του καπιταλιστικού μοντέλου, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην προστασία του περιβάλλοντος και κάνοντας ένα ιδιότυπο κήρυγμα-περφόρμανς με την ντουντούκα του στα πιο αναπάντεχα μέρη.

Έχοντας λοιπόν εμφανιστεί σε μέρη όπως ο Πύργος του Τραμπ στο Μανχάταν ή το ομοσπονδιακό κέντρο κράτησης μεταναστών -κι έχοντας συλληφθεί αρκετές φορές-, ήρθε μαζί με τους ακολούθους του, την Stop Shopping Choir, στην Ελλάδα, καλεσμένος του Φεστιβάλ Αθηνών, κι έπειτα από τρεις επιτυχημένες εμφανίσεις στην Αγγλικανική Εκκλησία, έφτασε η στιγμή για δημόσια δράση στην πλατεία Συντάγματος.

Το κάλεσμα είχε οριστεί για χθες το απόγευμα στις 19:00 και αρχικά, γύρω από την πολύχρωμη ομάδα του, βρίσκονταν μόνο φωτογράφοι και λίγοι περίεργοι. Καθώς όμως άρχισε να εξηγεί στην ντουντούκα ότι «είμαστε όλοι τουρίστες ή πρόσφυγες» σε τούτη τη ζωή, οι περίεργοι έγιναν περισσότεροι.

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

«Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πλέον ανησυχητικά όμοια με τη Νέα Υόρκη, καθώς βιώνουμε την τελευταία πράξη του καπιταλισμού» μας ενημέρωσε. «Ο Τραμπ είναι ο διάβολος, η προεδρία του δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα παγκόσμιο brand» συνέχισε, καθώς ανήγγειλε τη δημιουργία του διεθνούς κοινωνικού κινήματος «Τουρίστες εναντίον Τραμπ».

Ακολούθησε η πορεία του κινήματος από την πλατεία Συντάγματος μέχρι το Μοναστηράκι, με τους περαστικούς να χαζεύουν και τη χορωδία, προεξάρχοντος πάντα του λευκοντυμένου Μπίλι, να επιδίδεται σε απολαυστικούς μουσικούς και κινησιολογικούς αυτοσχεδιασμούς, με βάση το κήρυγμα που είχε προηγηθεί.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον στην περίπτωση του Μπίλι, πάντως, πέρα από την προφανή ειρωνεία απέναντι στα χριστιανικά τελετουργικά και ιδεώδη και τον συντηρητισμό της δεξιάς ή την άκρως επίκαιρη χροιά των όσων διακηρύσσει -τα οποία, ωστόσο, θα μπορούσαν επίσης να εκληφθούν ως ειρωνικό σχόλιο πάνω στη νοοτροπία των κινημάτων, των ακτιβιστικών υπερβολών και της αντι-τραμπικής μανίας που έχει σαρώσει όλο τον πλανήτη- είναι το πόσο άρτια και δεμένη είναι η ομάδα του. Σαν να παρακολουθείς μια πραγματικά καλή γκόσπελ περφόρμανς, από αυτές με τις οποίες έχουμε γαλουχηθεί στο αμερικανικό σινεμά και την τηλεόραση.

Info

Reverend Billy and The Shop Stopping Choir - Donald Trump is the Devil

Η περφόρμανς θα επαναληφθεί σήμερα στις 19:00, ξεκινώντας από την πλατεία Συντάγματος.

Video credit: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
 

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι τρομακτικό να σε αγγίζουν και να έχεις τα μάτια κλειστά - και κάπως λυτρωτικό

I Was There / Είναι τρομακτικό να σε αγγίζουν και να έχεις τα μάτια κλειστά - και κάπως λυτρωτικό

Συμμετείχαμε σε μερικές από τις πρωτοποριακές, τολμηρές, διαδραστικές περφόρμανς που παρουσιάζονται στο «Performance Shop» της Λίας Χαράκη, το «κατάστημα πώλησης τέχνης» που λειτουργεί στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια