Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ)

Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
1

Αν το καλοσκεφτείς, τα κηρύγματα των Αμερικανών παστόρων στο «ποίμνιο» της εκάστοτε εκκλησίας, αυτοί οι συχνά φωνακλάδικοι, ενίοτε εμπνευσμένοι και ευαίσθητοι, κάποιες φορές ρατσιστικοί και παραληρηματικοί λόγοι που κυμαίνονται ανάλογα με το τι πρεσβεύει ο κάθε θρησκευτικός προσανατολισμός και ανάλογα φυσικά με το τι έχει στο μυαλό του ο κάθε εκπρόσωπος, δεν διαφέρουν και πολύ από τα δικά μας ορθόδοξα κηρύγματα, μετά τις κυριακάτικες λειτουργίες και τις γιορτές.

Και στην ορθοδοξία μπορείς να συναντήσεις από μορφωμένους ιερείς που ο λόγος τους στάζει αγάπη και συμπόνοια, μέχρι μισαλλόδοξα μιάσματα που ακούγοντάς τους δεν μπορείς να πιστέψεις ότι κουβαλάνε τόσο μίσος μέσα τους – τα παραδείγματα που έρχονται κάθε τόσο στη δημοσιότητα είναι πολλά. Απλώς τα δικά μας κηρύγματα είναι συνήθως πιο «δωρικά», ενώ οι προτεστάντες πάστορες είναι πιο εξωστρεφείς, έχοντας συχνά στη συνοδεία τους τις γκόσπελ χορωδίες που δίνουν άλλο τόνο και ρυθμό στις λειτουργίες.

«Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πλέον ανησυχητικά όμοια με τη Νέα Υόρκη, καθώς βιώνουμε την τελευταία πράξη του καπιταλισμού. Ο Τραμπ είναι ο διάβολος, η προεδρία του δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα παγκόσμιο brand».

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι βέβαια είναι διαφορετική περίπτωση. Ο καλλιτέχνης και ριζοσπάστης οικολόγος από τη Νέα Υόρκη έχει υιοθετήσει το στυλ ενός πάστορα, τον σχετικό τονισμό και τη μελωδικότητα της φωνής, αλλά ο σκοπός εδώ είναι διαφορετικός: να τα «χώσει», μαζί με τον εικοσαμελή του θίασο, στον Τραμπ και την κυριαρχία του καπιταλιστικού μοντέλου, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην προστασία του περιβάλλοντος και κάνοντας ένα ιδιότυπο κήρυγμα-περφόρμανς με την ντουντούκα του στα πιο αναπάντεχα μέρη.

Έχοντας λοιπόν εμφανιστεί σε μέρη όπως ο Πύργος του Τραμπ στο Μανχάταν ή το ομοσπονδιακό κέντρο κράτησης μεταναστών -κι έχοντας συλληφθεί αρκετές φορές-, ήρθε μαζί με τους ακολούθους του, την Stop Shopping Choir, στην Ελλάδα, καλεσμένος του Φεστιβάλ Αθηνών, κι έπειτα από τρεις επιτυχημένες εμφανίσεις στην Αγγλικανική Εκκλησία, έφτασε η στιγμή για δημόσια δράση στην πλατεία Συντάγματος.

Το κάλεσμα είχε οριστεί για χθες το απόγευμα στις 19:00 και αρχικά, γύρω από την πολύχρωμη ομάδα του, βρίσκονταν μόνο φωτογράφοι και λίγοι περίεργοι. Καθώς όμως άρχισε να εξηγεί στην ντουντούκα ότι «είμαστε όλοι τουρίστες ή πρόσφυγες» σε τούτη τη ζωή, οι περίεργοι έγιναν περισσότεροι.

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

«Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πλέον ανησυχητικά όμοια με τη Νέα Υόρκη, καθώς βιώνουμε την τελευταία πράξη του καπιταλισμού» μας ενημέρωσε. «Ο Τραμπ είναι ο διάβολος, η προεδρία του δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα παγκόσμιο brand» συνέχισε, καθώς ανήγγειλε τη δημιουργία του διεθνούς κοινωνικού κινήματος «Τουρίστες εναντίον Τραμπ».

Ακολούθησε η πορεία του κινήματος από την πλατεία Συντάγματος μέχρι το Μοναστηράκι, με τους περαστικούς να χαζεύουν και τη χορωδία, προεξάρχοντος πάντα του λευκοντυμένου Μπίλι, να επιδίδεται σε απολαυστικούς μουσικούς και κινησιολογικούς αυτοσχεδιασμούς, με βάση το κήρυγμα που είχε προηγηθεί.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον στην περίπτωση του Μπίλι, πάντως, πέρα από την προφανή ειρωνεία απέναντι στα χριστιανικά τελετουργικά και ιδεώδη και τον συντηρητισμό της δεξιάς ή την άκρως επίκαιρη χροιά των όσων διακηρύσσει -τα οποία, ωστόσο, θα μπορούσαν επίσης να εκληφθούν ως ειρωνικό σχόλιο πάνω στη νοοτροπία των κινημάτων, των ακτιβιστικών υπερβολών και της αντι-τραμπικής μανίας που έχει σαρώσει όλο τον πλανήτη- είναι το πόσο άρτια και δεμένη είναι η ομάδα του. Σαν να παρακολουθείς μια πραγματικά καλή γκόσπελ περφόρμανς, από αυτές με τις οποίες έχουμε γαλουχηθεί στο αμερικανικό σινεμά και την τηλεόραση.

Info

Reverend Billy and The Shop Stopping Choir - Donald Trump is the Devil

Η περφόρμανς θα επαναληφθεί σήμερα στις 19:00, ξεκινώντας από την πλατεία Συντάγματος.

Video credit: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
 

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι τρομακτικό να σε αγγίζουν και να έχεις τα μάτια κλειστά - και κάπως λυτρωτικό

I Was There / Είναι τρομακτικό να σε αγγίζουν και να έχεις τα μάτια κλειστά - και κάπως λυτρωτικό

Συμμετείχαμε σε μερικές από τις πρωτοποριακές, τολμηρές, διαδραστικές περφόρμανς που παρουσιάζονται στο «Performance Shop» της Λίας Χαράκη, το «κατάστημα πώλησης τέχνης» που λειτουργεί στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια