Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ)

Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
1

Αν το καλοσκεφτείς, τα κηρύγματα των Αμερικανών παστόρων στο «ποίμνιο» της εκάστοτε εκκλησίας, αυτοί οι συχνά φωνακλάδικοι, ενίοτε εμπνευσμένοι και ευαίσθητοι, κάποιες φορές ρατσιστικοί και παραληρηματικοί λόγοι που κυμαίνονται ανάλογα με το τι πρεσβεύει ο κάθε θρησκευτικός προσανατολισμός και ανάλογα φυσικά με το τι έχει στο μυαλό του ο κάθε εκπρόσωπος, δεν διαφέρουν και πολύ από τα δικά μας ορθόδοξα κηρύγματα, μετά τις κυριακάτικες λειτουργίες και τις γιορτές.

Και στην ορθοδοξία μπορείς να συναντήσεις από μορφωμένους ιερείς που ο λόγος τους στάζει αγάπη και συμπόνοια, μέχρι μισαλλόδοξα μιάσματα που ακούγοντάς τους δεν μπορείς να πιστέψεις ότι κουβαλάνε τόσο μίσος μέσα τους – τα παραδείγματα που έρχονται κάθε τόσο στη δημοσιότητα είναι πολλά. Απλώς τα δικά μας κηρύγματα είναι συνήθως πιο «δωρικά», ενώ οι προτεστάντες πάστορες είναι πιο εξωστρεφείς, έχοντας συχνά στη συνοδεία τους τις γκόσπελ χορωδίες που δίνουν άλλο τόνο και ρυθμό στις λειτουργίες.

«Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πλέον ανησυχητικά όμοια με τη Νέα Υόρκη, καθώς βιώνουμε την τελευταία πράξη του καπιταλισμού. Ο Τραμπ είναι ο διάβολος, η προεδρία του δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα παγκόσμιο brand».

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι βέβαια είναι διαφορετική περίπτωση. Ο καλλιτέχνης και ριζοσπάστης οικολόγος από τη Νέα Υόρκη έχει υιοθετήσει το στυλ ενός πάστορα, τον σχετικό τονισμό και τη μελωδικότητα της φωνής, αλλά ο σκοπός εδώ είναι διαφορετικός: να τα «χώσει», μαζί με τον εικοσαμελή του θίασο, στον Τραμπ και την κυριαρχία του καπιταλιστικού μοντέλου, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην προστασία του περιβάλλοντος και κάνοντας ένα ιδιότυπο κήρυγμα-περφόρμανς με την ντουντούκα του στα πιο αναπάντεχα μέρη.

Έχοντας λοιπόν εμφανιστεί σε μέρη όπως ο Πύργος του Τραμπ στο Μανχάταν ή το ομοσπονδιακό κέντρο κράτησης μεταναστών -κι έχοντας συλληφθεί αρκετές φορές-, ήρθε μαζί με τους ακολούθους του, την Stop Shopping Choir, στην Ελλάδα, καλεσμένος του Φεστιβάλ Αθηνών, κι έπειτα από τρεις επιτυχημένες εμφανίσεις στην Αγγλικανική Εκκλησία, έφτασε η στιγμή για δημόσια δράση στην πλατεία Συντάγματος.

Το κάλεσμα είχε οριστεί για χθες το απόγευμα στις 19:00 και αρχικά, γύρω από την πολύχρωμη ομάδα του, βρίσκονταν μόνο φωτογράφοι και λίγοι περίεργοι. Καθώς όμως άρχισε να εξηγεί στην ντουντούκα ότι «είμαστε όλοι τουρίστες ή πρόσφυγες» σε τούτη τη ζωή, οι περίεργοι έγιναν περισσότεροι.

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

«Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι πλέον ανησυχητικά όμοια με τη Νέα Υόρκη, καθώς βιώνουμε την τελευταία πράξη του καπιταλισμού» μας ενημέρωσε. «Ο Τραμπ είναι ο διάβολος, η προεδρία του δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα παγκόσμιο brand» συνέχισε, καθώς ανήγγειλε τη δημιουργία του διεθνούς κοινωνικού κινήματος «Τουρίστες εναντίον Τραμπ».

Ακολούθησε η πορεία του κινήματος από την πλατεία Συντάγματος μέχρι το Μοναστηράκι, με τους περαστικούς να χαζεύουν και τη χορωδία, προεξάρχοντος πάντα του λευκοντυμένου Μπίλι, να επιδίδεται σε απολαυστικούς μουσικούς και κινησιολογικούς αυτοσχεδιασμούς, με βάση το κήρυγμα που είχε προηγηθεί.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον στην περίπτωση του Μπίλι, πάντως, πέρα από την προφανή ειρωνεία απέναντι στα χριστιανικά τελετουργικά και ιδεώδη και τον συντηρητισμό της δεξιάς ή την άκρως επίκαιρη χροιά των όσων διακηρύσσει -τα οποία, ωστόσο, θα μπορούσαν επίσης να εκληφθούν ως ειρωνικό σχόλιο πάνω στη νοοτροπία των κινημάτων, των ακτιβιστικών υπερβολών και της αντι-τραμπικής μανίας που έχει σαρώσει όλο τον πλανήτη- είναι το πόσο άρτια και δεμένη είναι η ομάδα του. Σαν να παρακολουθείς μια πραγματικά καλή γκόσπελ περφόρμανς, από αυτές με τις οποίες έχουμε γαλουχηθεί στο αμερικανικό σινεμά και την τηλεόραση.

Info

Reverend Billy and The Shop Stopping Choir - Donald Trump is the Devil

Η περφόρμανς θα επαναληφθεί σήμερα στις 19:00, ξεκινώντας από την πλατεία Συντάγματος.

Video credit: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO

Ο αιδεσιμότατος Μπίλι κατηφορίζει την Ερμού με τη χορωδία του, διαδηλώνοντας εναντίον του Τραμπ (ΒΙΝΤΕΟ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής / LiFO
 

Θέατρο
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι τρομακτικό να σε αγγίζουν και να έχεις τα μάτια κλειστά - και κάπως λυτρωτικό

I Was There / Είναι τρομακτικό να σε αγγίζουν και να έχεις τα μάτια κλειστά - και κάπως λυτρωτικό

Συμμετείχαμε σε μερικές από τις πρωτοποριακές, τολμηρές, διαδραστικές περφόρμανς που παρουσιάζονται στο «Performance Shop» της Λίας Χαράκη, το «κατάστημα πώλησης τέχνης» που λειτουργεί στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια