Ντιμπέιτ

Ντιμπέιτ Facebook Twitter
0
Γιατί διαλέξατε τους ήρωες του Ντ.Χ. Λόρενς από τις «Ερωτευμένες Γυναίκες», ένα μυθιστόρημα του 1920, για να φτιάξετε τους δικούς σας; 

Οι Ερωτευμένες Γυναίκες γράφτηκαν σε μια εποχή που η αγγλική κοινωνία έχει μόλις βγει από τον πιο αιματηρό -και τον τελευταίο σώμα με σώμα- πόλεμο του 20ού αιώνα. Αιματηρές, σώμα με σώμα, είναι και οι συγκρούσεις μεταξύ των τεσσάρων ηρώων αυτού του μυθιστορήματος. Οι κοινωνικές τάξεις, η οικογένειά τους, παλιές ιδέες, πολιτικές ιδεολογίες, οι προσωπικές τους φιλοδοξίες είναι τα προπύργια που η πανίσχυρη ερωτική τους επιθυμία θα κομματιάσει. Οι ήρωες ξέρουν καλά ότι η ευτυχία τους βρίσκεται στα χέρια του «άλλου» και αυτό θα τους κάνει όχι μόνο να τον αγαπήσουν περισσότερο αλλά και να τον μισήσουν πιο εύκολα. Σήμερα οι ερωτευμένες γυναίκες -και άντρες- του Ντιμπέιτ διεκδικούν τον έρωτα αλλά και την πολιτική εξουσία μιας χώρας που διαλύεται. Το Ντιμπέιτ είναι μια ολική διεκδίκηση. Άνθρωποι σε συνεχή σύγκρουση με τον κόσμο.


Τι ηλικία έχουν οι ήρωες στο έργο σας;

Έχουν τη δική μας ηλικία. Είναι ήρωες, ακριβώς σαν κι εμάς. 


Ποια είναι η διαφορά του δικού σας «Ντιμπέιτ» από όλες αυτές τις αντιπαραθέσεις που παρακολουθούμε σήμερα; 

Ότι, ενώ παίζεται από ηθοποιούς που διεκδικούν (όπως και οι πολιτικοί) μέχρι τελικής πτώσεως τη συμφωνία, είναι γραμμένο από ανθρώπους που δεν πιστεύουν καθόλου σε αυτήν. Ως ηθοποιοί, η Διώνη Κουρτάκη, ο Μιχάλης Οικονόμου, ο Σύλλας Τζουμέρκας κι εγώ, πνιγμένοι μέσα στις πολιτικές και ιδεολογικές κοινοτοπίες της εποχής, υποδυόμαστε χαρακτήρες που προσπαθούν με κάθε μέσο ν’ αποσπάσουν μια συμφωνία επειδή πιστεύουν ότι αυτή θα τους εξασφαλίσει τη νίκη στο «ντιμπέιτ», την κατάκτηση της ευτυχίας. Ως συγγραφείς και σκηνοθέτες, μαζί με τον Σύλλα, κάνουμε το παν για να τους υπονομεύσουμε, σε κάθε βήμα αυτής της προσπάθειας. Ένα Big Brother με πολιτικούς.


Γράφετε ότι ο Ντ.Χ. Λόρενς διαλύει τις ανθρώπινες σχέσεις στα εξ ων συνετέθησαν. Τον ακολουθείτε;

Εκτός από τις ίδιες τις Ερωτευμένες Γυναίκες και τις σχέσεις των ηρώων, θέλουμε να διαλύσουμε την απόσταση ανάμεσα στον δημόσιο πολιτικό λόγο και τον ακραία προσωπικό ή ερωτικό, καθώς και την παρεξήγηση ότι υπάρχει πολιτική διαμάχη που δεν καθορίζεται από το μίσος. Την εμπιστοσύνη ότι ξέρουμε την αλήθεια, την εμπιστοσύνη στα ίδια μας τα λόγια. Και φυσικά να δούμε καθαρά ότι δεν υπάρχει έστω μια περίπτωση στο εκατομμύριο να μιλήσουμε δημόσια για το «τι πρέπει να γίνει», «τι είναι το σωστό», χωρίς να εκτεθούμε προσωπικά και ανεπανόρθωτα.


Πόσα κοινά έχουν οι σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους εκείνης της εποχής και του σήμερα; 

Το κοινό τους γνώρισμα είναι ότι αποτελούν σχέσεις σε μια κοινωνία που διαλύεται από τους πόνους. Είναι σχέσεις ανθρώπων χωρίς έλεος που στρέφονται ενάντια στα πιο κοντινά τους πρόσωπα γιατί νιώθουν ότι πρέπει να τα αλλάξουν -να τα στραγγαλίσουν, αν χρειαστεί- για ν’ αλλάξει αυτό που βλέπουν γύρω τους. Ξέρουν από έρωτα, πολιτική, προδοσία, παράλογο, τρόμο, απόλαυση, ευθύνη, οργή, απόγνωση. Και όλοι μαζί, ζητώντας μια ριζική αλλαγή, φτάνουν και σε μια ριζική διαφωνία

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ