ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ντιμπέιτ

Ντιμπέιτ Facebook Twitter
0
Γιατί διαλέξατε τους ήρωες του Ντ.Χ. Λόρενς από τις «Ερωτευμένες Γυναίκες», ένα μυθιστόρημα του 1920, για να φτιάξετε τους δικούς σας; 

Οι Ερωτευμένες Γυναίκες γράφτηκαν σε μια εποχή που η αγγλική κοινωνία έχει μόλις βγει από τον πιο αιματηρό -και τον τελευταίο σώμα με σώμα- πόλεμο του 20ού αιώνα. Αιματηρές, σώμα με σώμα, είναι και οι συγκρούσεις μεταξύ των τεσσάρων ηρώων αυτού του μυθιστορήματος. Οι κοινωνικές τάξεις, η οικογένειά τους, παλιές ιδέες, πολιτικές ιδεολογίες, οι προσωπικές τους φιλοδοξίες είναι τα προπύργια που η πανίσχυρη ερωτική τους επιθυμία θα κομματιάσει. Οι ήρωες ξέρουν καλά ότι η ευτυχία τους βρίσκεται στα χέρια του «άλλου» και αυτό θα τους κάνει όχι μόνο να τον αγαπήσουν περισσότερο αλλά και να τον μισήσουν πιο εύκολα. Σήμερα οι ερωτευμένες γυναίκες -και άντρες- του Ντιμπέιτ διεκδικούν τον έρωτα αλλά και την πολιτική εξουσία μιας χώρας που διαλύεται. Το Ντιμπέιτ είναι μια ολική διεκδίκηση. Άνθρωποι σε συνεχή σύγκρουση με τον κόσμο.


Τι ηλικία έχουν οι ήρωες στο έργο σας;

Έχουν τη δική μας ηλικία. Είναι ήρωες, ακριβώς σαν κι εμάς. 


Ποια είναι η διαφορά του δικού σας «Ντιμπέιτ» από όλες αυτές τις αντιπαραθέσεις που παρακολουθούμε σήμερα; 

Ότι, ενώ παίζεται από ηθοποιούς που διεκδικούν (όπως και οι πολιτικοί) μέχρι τελικής πτώσεως τη συμφωνία, είναι γραμμένο από ανθρώπους που δεν πιστεύουν καθόλου σε αυτήν. Ως ηθοποιοί, η Διώνη Κουρτάκη, ο Μιχάλης Οικονόμου, ο Σύλλας Τζουμέρκας κι εγώ, πνιγμένοι μέσα στις πολιτικές και ιδεολογικές κοινοτοπίες της εποχής, υποδυόμαστε χαρακτήρες που προσπαθούν με κάθε μέσο ν’ αποσπάσουν μια συμφωνία επειδή πιστεύουν ότι αυτή θα τους εξασφαλίσει τη νίκη στο «ντιμπέιτ», την κατάκτηση της ευτυχίας. Ως συγγραφείς και σκηνοθέτες, μαζί με τον Σύλλα, κάνουμε το παν για να τους υπονομεύσουμε, σε κάθε βήμα αυτής της προσπάθειας. Ένα Big Brother με πολιτικούς.


Γράφετε ότι ο Ντ.Χ. Λόρενς διαλύει τις ανθρώπινες σχέσεις στα εξ ων συνετέθησαν. Τον ακολουθείτε;

Εκτός από τις ίδιες τις Ερωτευμένες Γυναίκες και τις σχέσεις των ηρώων, θέλουμε να διαλύσουμε την απόσταση ανάμεσα στον δημόσιο πολιτικό λόγο και τον ακραία προσωπικό ή ερωτικό, καθώς και την παρεξήγηση ότι υπάρχει πολιτική διαμάχη που δεν καθορίζεται από το μίσος. Την εμπιστοσύνη ότι ξέρουμε την αλήθεια, την εμπιστοσύνη στα ίδια μας τα λόγια. Και φυσικά να δούμε καθαρά ότι δεν υπάρχει έστω μια περίπτωση στο εκατομμύριο να μιλήσουμε δημόσια για το «τι πρέπει να γίνει», «τι είναι το σωστό», χωρίς να εκτεθούμε προσωπικά και ανεπανόρθωτα.


Πόσα κοινά έχουν οι σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους εκείνης της εποχής και του σήμερα; 

Το κοινό τους γνώρισμα είναι ότι αποτελούν σχέσεις σε μια κοινωνία που διαλύεται από τους πόνους. Είναι σχέσεις ανθρώπων χωρίς έλεος που στρέφονται ενάντια στα πιο κοντινά τους πρόσωπα γιατί νιώθουν ότι πρέπει να τα αλλάξουν -να τα στραγγαλίσουν, αν χρειαστεί- για ν’ αλλάξει αυτό που βλέπουν γύρω τους. Ξέρουν από έρωτα, πολιτική, προδοσία, παράλογο, τρόμο, απόλαυση, ευθύνη, οργή, απόγνωση. Και όλοι μαζί, ζητώντας μια ριζική αλλαγή, φτάνουν και σε μια ριζική διαφωνία

0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ