Η Ματσούκα είναι η πιο γοητευτική Έντα Γκάμπλερ απ’ όλες

Η Ματσούκα είναι η πιο γοητευτική Έντα Γκάμπλερ απ’ όλες Facebook Twitter
Είχε μια εντυπωσιακή «αλήθεια» η ερμηνεία της, που ασφαλώς συνδέεται με το γεγονός ότι δεν είναι μια ηθοποιός του κλασικού ρεπερτορίου...
0

Πολλά έχουν γραφτεί για την Έντα Γκάμπλερ, την ηρωίδα του Ίψεν στο έργο που έχει για τίτλο το όνομά της. Και είναι πολλές οι παραστάσεις κορυφαίων σκηνοθετών και ηθοποιών που έχουν εμπλουτίσει με διαφορετικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις έναν ρόλο ενδιαφέροντα όσο λίγοι, εξαιρετικά σύνθετο και τέτοιου εύρους, που να μπορεί να ερεθίζει το κοινό κάθε εποχής. Αναλόγως ενδιαφέρουσα με την πορεία του στις ευρωπαϊκές σκηνές είναι και η κριτική υποδοχή του έργου. Το βιβλίο του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο Η πεμπτουσία του ιψενισμού (1891), για παράδειγμα, οπωσδήποτε τολμηρό για την τελευταία δεκαετία του 19ου αιώνα, σήμερα μοιάζει παλιό. Τα βέλη του πλήττουν καίρια τον κούφιο ιδεαλισμό των συντηρητικών κοινωνικών δυνάμεων την εποχής, αλλά δεν λείπουν και οι, σύμφωνες με τα δεδομένα της εποχής του, παρερμηνείες – όταν, ας πούμε, γράφει ότι η Έντα απελπίζεται από τη συναίσθηση της έλλειψης θάρρους να κάνει κάτι το ανήθικο (να δοθεί στον Λέβμποργκ)!

Η ηρωίδα δεν είναι ούτε γυναίκα, ούτε άνδρας, και το πρόβλημά της έχει να κάνει όχι μόνο με το ότι είναι διαφορετική αλλά και με το ότι δεν ανήκει φυσικά στο περιβάλλον της.


Στα χρόνια που ακολούθησαν, με τον Φρόιντ και την επέλαση της ψυχανάλυσης, η νεύρωση της Έντα Γκάμπλερ (η ανάγκη της να χειραγωγεί και να εξουσιάζει τους άλλους, ο ευνουχισμός της θηλυκής φύσης της, η συναισθηματική της αναπηρία) θα γίνει αντικείμενο επισταμένης μελέτης. Στις 3 Δεκεμβρίου 1957, ο Μ. Καραγάτσης γράφει στη «Βραδυνή» μια πολύ ενδιαφέρουσα, ψυχαναλυτικών αναφορών, κριτική με αφορμή την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου (σκηνοθ. Κωστή Μιχαηλίδη). Βλέπει στην Έντα μια γυναίκα μπλοκαρισμένη από το σύνδρομο της Ηλέκτρας: ο πατέρας της, ο στρατηγός Γκάμπλερ, που τη μεγάλωσε σαν αμαζόνα, με την αυστηρή ηθική της στρατιωτικής αριστοκρατίας, είναι γι' αυτήν ο ιδανικός τύπος άνδρα: «Κοντά στο πλέγμα της Ηλέκτρας γεννιέται το πλέγμα της Μεσσαλίνας – το δεύτερο αναγκαία απόρροια του πρώτου: δηλαδή η πανίσχυρη έφεσις και η απόλυτη αδυναμία προς γενετήσιαν ικανοποίησιν. Κάθε άντρα που παρουσιάζεται με "ερωτικήν" προοπτική στη ζωή της η Έντα θα τον συγκρίνει παρασυνείδητα με τον πατέρα της και θα τον βρη οπωσδήποτε πάντοτε πολύ κατώτερόν του. Με αυτούς τους όρους, το ανικανοποίητο παραμένει μόνιμος νοσηρά κατάστασις, με συνέπεια την ανάπτυξη μιας ψυχικής κακότητας προς τους πάντας...».

Η Ματσούκα είναι η πιο γοητευτική Έντα Γκάμπλερ απ’ όλες Facebook Twitter
Η Έντα Γκάμπλερ προβάλλει αγέρωχη, ένα μυστήριο από το τέλος του 19ου αι. που παραμένει συναρπαστικό 120 χρόνια μετά...


Το 1970 ο Μάρτιν Έσσλιν, στο Brief Chronicles: Essays οn Modern Theatre, γράφει ότι εκείνο που οδηγεί την ηρωίδα στην πτώση της είναι «η καταπιεσμένη δημιουργική της ενέργεια που μεταμορφώθηκε τελικά σε μοχθηρία και φθόνο, σε καταστροφική λύσσα, σε πνευματική ατιμία. Επειδή όλη αυτή η διαφθορά πηγάζει από στραγγαλισμένη δημιουργικότητα, κι επειδή αισθανόμαστε πως το βάθος αυτού του κακού είναι η ανάστροφη πλευρά των μεγάλων ικανοτήτων της που αλυσοδέθηκαν κι αναποδογυρίστηκαν, νιώθουμε και βλέπουμε την Έντα Γκάμπλερ σαν αληθινά τραγική μορφή» (Πέρα από το παράλογο, εκδ. Δωδώνη, 1989).


Η Τζένη Καρέζη, σκηνοθετημένη από τον Μίνω Βολανάκη, έδωσε το 1984 μια διαφορετική διάσταση στην ηρωίδα, υπό το πρίσμα του ναρκισσισμού της θεατρίνας. «Είδε την Έντα Γκάμλερ ως θεατρίνα, σαν πεισματάρα, ασυνείδητη, κακομαθημένη, ανάγωγη, θρασεία, κουτούτσικη, κομψευόμενη, ακκιζόμενη, αλαζονευόμενη, κατοπτριζόμενη σταρ. Η Έντα Γκάμπλερ της Καρέζη παίζει συνεχώς θέατρο και κοιτάει τον εαυτό της που παίζει θέατρο» έγραφε ο Κώστας Γεωργουσόπουλος για την παράσταση στα «Νέα» (Από τον Μένανδρο στον Ίψεν, εκδ. Πατάκη).

Η Ματσούκα είναι η πιο γοητευτική Έντα Γκάμπλερ απ’ όλες Facebook Twitter
Αλλά δεν είναι μια παράσταση που δεν προβληματίζει. Πρώτα απ' όλα, ξενίζει η επιλογή της Κατερίνας Διδασκάλου στον ρόλο της εξηνταπεντάχρονης θείας...


Τελευταία (περσινή) απόδειξη του ερμηνευτικού εύρους του ρόλου αποτελεί μια παράσταση στο Belvoir St Theatre του Σίδνεϊ. Συζητήθηκε γιατί την Έντα ερμήνευσε ο Ash Flanders, ένας εκ των δύο ηθοποιών που αποτελούν το queer δίδυμο Sisters Grimm. Η ηρωίδα δεν είναι ούτε γυναίκα, ούτε άνδρας, και το πρόβλημά της έχει να κάνει όχι μόνο με το ότι είναι διαφορετική αλλά και με το ότι δεν ανήκει φυσικά στο περιβάλλον της.


Αυτή είναι η δύναμη ενός κλασικού έργου. Αφορά πάντα περισσότερα απ' ό,τι μια ερμηνεία μπορεί να καλύψει. Και η ουσία του δεν θίγεται ακόμη και από τις πιο αυθαίρετες ερμηνείες. Η Έντα Γκάμπλερ προβάλλει αγέρωχη, ένα μυστήριο από το τέλος του 19ου αι. που παραμένει συναρπαστικό 120 χρόνια μετά.

Ο Ρήγος θα διεκδικήσει τις ελευθερίες του, αλλά θα ανοίξει (και θα κλείσει) την παράστασή του με τρόπο που τιμά το παλιό θέατρο: ενόσω ακόμα οι θεατές οδηγούνται στις θέσεις τους, η Ματσούκα –μ' ένα θαυμάσιο, βαθύ μπλε φόρεμα εποχής– κινείται ανεπαίσθητα πίσω από τη μαύρη, διαφανή κουρτίνα. Όταν σβήσουν τα φώτα, ωστόσο, και το έργο ξεκινήσει, θα εμφανιστεί με μαύρα γυαλιά και ένα υπέροχο, μοντέρνο, ασπρόμαυρο κιμονό. Στη δεύτερη πράξη φορά ένα μοβ, απλό, μακρύ φόρεμα και παλιωμένες φλατ μπότες, αλλά στην τελευταία πράξη θα ξαναφορέσει το φόρεμα του 1890. Θα γίνει η Έντα του θεάτρου, όχι πια μια ηρωίδα παγιδευμένη ανάμεσα στο παρελθόν και στο μέλλον αλλά μια γυναίκα που κινείται άνετα από εποχή σε εποχή.


Έχω δει αρκετές εκδοχές του έργου και μπορώ να πω ότι η Ματσούκα ήταν η πιο γοητευτική Έντα Γκάμπλερ απ' όλες. Είχε μια εντυπωσιακή «αλήθεια» η ερμηνεία της, που ασφαλώς συνδέεται με το γεγονός ότι δεν είναι μια ηθοποιός του κλασικού ρεπερτορίου. Ο ρόλος απλώς της πηγαίνει πολύ, σαν η ψυχοσύνθεση της ηρωίδας να είναι πολύ οικεία στην ίδια. Με επίγνωση της γοητείας της –πάγος που καίει–, δίνει μια σύγχρονη Έντα που παίζει με τους άλλους επειδή βαριέται κι επειδή δεν νιώθει καλά με κανέναν. Μοιάζει να κινεί τα νήματα, αλλά δεν της διαφεύγει ότι η συμβολή της στις εξελίξεις είναι ασήμαντη, πάντα καταδικασμένη να αντιδρά σπασμωδικά σε καταστάσεις μη αναστρέψιμες. Η αυτοκτονία της, έσχατη επίδειξη δύναμης, είναι την ίδια στιγμή η απόλυτη παραδοχή της ήττας της.

Η Ματσούκα είναι η πιο γοητευτική Έντα Γκάμπλερ απ’ όλες Facebook Twitter
Ο Ρήγος θα διεκδικήσει τις ελευθερίες του, αλλά θα ανοίξει (και θα κλείσει) την παράστασή του με τρόπο που τιμά το παλιό θέατρο...


Αλλά δεν είναι μια παράσταση που δεν προβληματίζει. Πρώτα απ' όλα, ξενίζει η επιλογή της Κατερίνας Διδασκάλου στον ρόλο της εξηνταπεντάχρονης θείας. Μια γυναίκα με περιορισμένα οικονομικά μέσα, που έχει δώσει τα πάντα για τον ανιψιό της και η οποία φροντίζει με αυταπάρνηση την κατάκοιτη αδελφή της, δεν μπορεί να είναι τόσο λαμπερή, ούτε να εμφανίζεται με εφαρμοστά ταγιέρ και ψηλοτάκουνες γόβες, ούτε να ερωτοτροπεί με τον ανιψιό της. Τα κοστούμια του Γιώργου Σεγρεδάκη είναι με γούστο επιλεγμένα, αλλά μοιάζουν ξένα προς τις ιδιοσυγκρασίες των προσώπων που τα φορούν. Μια πρώην γκουβερνάντα, η θαμπή Τέα Έλβστεντ (την ερμηνεύει πειστικά η καλή Βασιλική Τρουφάκου), μπορεί να φορά ρούχα βγαλμένα, θαρρείς, από περιοδικό μόδας; Οι χιπστερικές εμφανίσεις του Γιάννη Τσεμπερλίδη ταιριάζουν με την εικόνα ενός βαρετού μέλλοντα πανεπιστημιακού;


Ο Γιάννης Στάνκογλου (παρά τη μαύρη συνθετική γούνα με την οποία πρωτοεμφανίζεται στη σκηνή ως Λέβμποργκ) και ο Ακύλλας Καραζήσης (δικαστής Μπρακ) συγκρατούν το outfit της παράστασης σ' ένα πειστικό επίπεδο. Ο πρώτος δεν μπόρεσε να δώσει τις αποχρώσεις της αυτοκαταστροφικής ιδιοφυΐας στην ερμηνεία του – θυμάμαι πόσο καλός ήταν ο Άρης Λεμπεσόπουλος στην παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά στο Αμόρε. Σ' εκείνη την παράσταση από τον μακρινό χειμώνα του 1993-94, ο Καραζήσης ερμήνευε και πάλι τον άνθρωπο του συστήματος που εκμεταλλεύεται δεόντως τη θεσμική του δύναμη – εν προκειμένω για να ρίξει στο κρεβάτι την Έντα. Τώρα, με την πολύτιμη εμπειρία μιας εικοσαετίας σημαντικών ρόλων, δίνει μια καίρια ερμηνεία – και η χημεία του με τη Ματσούκα ηλεκτρίζει.

Eρρίκου Ίψεν Έντα Γκάμπλερ
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Πρωταγωνιστούν: Κατερίνα Διδασκάλου, Ακύλλας Καραζήσης, Δήμητρα Ματσούκα, Μαριέττα Σγουρδαίου, Γιάννης Στάνκογλου, Βασιλική Τρουφάκου, Γιάννης Τσεμπερλίδης

ΣΗΜΕΙΟ
Χαρ. Τρικούπη 10,
Καλλιθέα (πίσω από το Πάντειο), 210 9229579
6/03-5/04, Τετ., Κυρ.: 7 μ.μ., Πέμ., Παρ.: 9 μ.μ, Σάβ.: 6 μ.μ. &9 μ.μ., εισ.: €15-18

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ