H παράσταση «The Hero» είναι ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον συμβολισμό

H παράσταση «The Hero» είναι ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον συμβολισμό Facebook Twitter
Φωτό: Μαργαρίτα Νικητάκη
0



— Πώς προέκυψε η περφόρμανς The Hero;


Την άνοιξη του 2015 με πήρε τηλέφωνο η Σοφία. Βρεθήκαμε και συζητήσαμε πάνω στην ιδέα της παράστασης και τον τρόπο δουλειάς. Δέχτηκα αμέσως και αρχίσαμε πρόβες. Από τότε περάσαμε διάφορα στάδια, πειραματιστήκαμε με διάφορα σχήματα, υλικά και εικόνες. Κάποιες ιδέες τις κρατήσαμε, άλλες τις αφήσαμε. Από το φθινόπωρο και μετά ο ήρωας της παράστασης άρχισε σιγά-σιγά να αποκαλύπτεται! Πάνω σε αυτό το μοντέλο δουλέψαμε. Πρώτος στόχος δικός μου ήταν να καταλάβω νοητικά και σωματικά τον ήρωα και στη συνέχεια να τον ενσαρκώσω. Τώρα έχουμε μπει πια στη τελική ευθεία και τη συνέχεια θα τη δείτε επί σκηνής.

Η ιστορία του ήρωα της παράστασης είναι η ιστορία δημιουργίας του. Αν και οι ρίζες του εκτείνονται σε βάθος χρόνου και σε πλάτος τόπου, δεν είναι ούτε τόσο παλιός, όσο ο Ηρακλής, ούτε τόσο φανταστικός, όσο ο Σούπερμαν.

— Ποια είναι η ιστορία του ήρωα της παράστασης;

Η ιστορία του ήρωα της παράστασης είναι η ιστορία δημιουργίας του. Αν και οι ρίζες του εκτείνονται σε βάθος χρόνου και σε πλάτος τόπου, δεν είναι ούτε τόσο παλιός, όσο ο Ηρακλής, ούτε τόσο φανταστικός, όσο ο Σούπερμαν. Είναι ένα ήρωας νέος αλλά και γνώριμος, διαφορετικός αλλά και ίδιος. Και είναι μόνος. Η δημιουργία της παράστασης, αν και άρχισε με στόχο να γίνει ένα τρίο ηρώων, σταδιακά οδήγησε στο γεγονός ότι ο Ήρωας είναι ένας. Οι πρώτοι μου άθλοι ήταν οι «εξολοθρεύσεις» των πιθανών συν-ερμηνευτών μου.


— Ενάντια σε τι μάχεται ο χαρακτήρας της παράστασης;


Μμ... δεν ξέρω αν θέλω να το αποκαλύψω! Η παράσταση και ο Ήρωας παίζουν ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον συμβολισμό. Ο Ήρωας μάχεται αυτό που ο ίδιος αντιλαμβάνεται ως κακό. Βέβαια, ακόμα δεν ξέρω τι είναι αυτό το κακό. Ίσως η παράσταση να παίζει ένα παιχνίδι και μ' εμένα.

— Ενάντια σε τι μάχεσαι εσύ;


Εγώ, προσωπικά, μάχομαι να πάρω το πτυχίο σουπερ-αθλητή από τα ΤΕΦΑΑ. Μάχομαι ενάντια στην κυρίαρχη αντίληψη του χρόνου και στην άδικη κατάταξή μου στους παρελθόντες φοιτητές. Δεν έχουν καταλάβει πως 11 χρόνια για μένα περνάνε σαν αστραπή.


— Αν μπορούσες, ποιος ήρωας θα επέλεγες να είσαι και γιατί;


Έπειτα από τόση δουλειά που έχω ρίξει και τόσες πρόβες, ο μόνος ήρωας που επιλέγω να είμαι είναι ο ήρωας της παράστασης, δηλαδή ο Ήρωας. Πρέπει να σας εκμυστηρευτώ ότι να γίνεις ήρωας δεν είναι το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο, το αντίθετο μάλιστα.

H παράσταση «The Hero» είναι ένα παιχνίδι ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον συμβολισμό Facebook Twitter
Φωτό: Μαργαρίτα Νικητάκη



«The Hero», κάθε Δευτέρα από 30 Νοεμβρίου στις 21:15, Θέατρο Πόρτα, Μεσογείων 59, εισιτήρια: €8-10

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ