Εσύ θες να δεις τον Πάπα;

Εσύ θες να δεις τον Πάπα; Facebook Twitter
0

Εσύ θες να δεις τον Πάπα; Facebook Twitter
Δημήτρης Πακσόγλου, Έλενα Κελεσίδη

 

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, μετά τη συντετμημένη παρουσίασή της στο φουαγέ πέρυσι, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Ολύμπια, την άλλοτε δημοφιλέστατη οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Θέλω να δω τον Πάπα!». Η πρεμιέρα της παράστασης θα γίνει στις 14 Φεβρουαρίου κι έχουμε συγκεντρώσει όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε γι΄αυτήν.

Ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης

Ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1883 και ήταν γιος του μελοποιού και ιεροψάλτη Ιωάννη Σακελλαρίδη. Δε γνωρίζουμε ακριβώς ποιες ήταν οι αθηναϊκές σπουδές του στη μουσική, ο ίδιος αναφέρει ότι μελέτησε μουσική στη Γερμανία και την Ιταλία. Γνωστός έγινε κυρίως για τις, περίπου ογδόντα, οπερέτες του, ανάμεσα στις οποίες είναι ο δημοφιλέστατος «Βαφτιστικός» (1918), που βασίστηκε στη φαρσοκωμωδία του Μωρίς Εννεκέν «Ο βαφτιστικός της κυρίας»(1916).  Ο Σακελλαρίδης συνέθεσε επίσης όπερες, σκηνική μουσική,  μουσική για επιθεωρήσεις,  μουσική για ταινίες του βωβού κινηματογράφου, τραγούδια και έργα ενόργανης μουσικής. Το γνωστό τραγούδι της Σοφίας Βέμπο «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του» είναι δική του σύνθεση, στην οποία προστέθηκαν επίκαιροι στίχοι. Ο ίδιος ο Σακελλαρίδης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Εμπρός (Κυριακή 9 Αυγούστου 1915), ανέφερε τα ακόλουθα: «Εγώ γράφω με αθηναϊκήν έμπνευσιν. Όταν ακούωμεν μίαν οπερέττα του Λέχαρ λέγομεν: Μυρίζει Βιέννην. Εάν μεθαύριον ειπούν και περί των έργων μου ότι μυρίζουν Αθήνα, επιτρέψατέ μου να το θεωρήσω ως εκπλήρωσιν του καλλιτεχνικού μου ονείρου». Πέθανε το 1950, πάμφτωχος, από καρκίνο του ήπατος. Ο Μανώλης Καλομοίρης στο 541 τεύχος του περιοδικού Νέα Εστία  (Αθήναι 15 Ιανουαρίου 1950, τόμος 47) έγραφε μεταξύ άλλων με την αφορμή του θανάτου του Σακελλαρίδη: «Ένας ακόμη από τους πρωτεργάτες και θεμελιωτές της Ελληνικής μουσικής άνθησης έφυγε από ανάμεσά μας κι αφίνει ένα κενό που δύσκολα θα μπορέσωμε να το αναπληρώσωμε. Η μελωδία του χαμένου μουσουργού [...] κι αν δεν καίει κι αν δεν φλογίζει, όμως ευωδιάζει με ένα λεπτό μουσικό άρωμα γεμάτο από την Αττική φύση και την Αττική ομορφιά.[...] Αν όμως χάθηκε ο γλυκόλαλος τραγουδιστής, ο αχός της φλογέρας του μένει. Αχολογάει πάντα ολόθερμος και ζωντανός μέσα στις ψυχές και τις καρδιές μας και θα αντιλαλάει πάντα όπου Ελλάδα και Ελληνισμός σαν το θρόισμα στα κλαριά των πεύκων, όταν το δειλινό αεράκι τα αργοκινάει με το ανάλαφρο πέρασμά του, και θα μας ξεκουράζει από τον κάματο της σκληρής δουλειάς και τις πίκρες της καθημερινής ζωής».

 

Εσύ θες να δεις τον Πάπα; Facebook Twitter
Ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης

Η αφετηρία του έργου

Η οπερέτα «Θέλω να δω τον Πάπα!» έχει τρεις πράξεις και το ποιητικό κείμενο είναι του ίδιου του συνθέτη. Ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης βασίστηκε στη φάρσα «Οικιακές χαρές» (1894) του Μωρίς Εννεκέν, ο οποίος, αν και άγνωστος σήμερα,  ήταν δημοφιλής στις αρχές του 20ού αιώνα. Ο Σακελλαρίδης γνώριζε το έργο του, άλλωστε και ο «Βαφτιστικός» στηρίχτηκε σε θεατρικό του ίδιου συγγραφέα. Η πλοκή διανθίζεται με τα δεκαπέντε μουσικά νούμερα της οπερέτας, με το ομότιτλο τραγούδι να είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Ο Σακελλαρίδης σκιαγραφεί τους χαρακτήρες με ιδιαίτερη επινοητικότητα και ασκεί κριτική στο θεσμό της οικογένειας και την υποκρισία των αστών με διεισδυτικότητα και χιούμορ.

 

Η πλοκή

Το έργο ξεκινά την ημέρα του γάμου του Ανδριανού και της Άννας. Στην δεξίωση που ακολουθεί και στην οποία παραβρίσκεται το ζεύγος Λατρούδη, οι γονείς της Άννας, μαθαίνουμε ότι ο Βαρονάς, θείος του Ανδριανού και πλούσιος ζωντοχήρος, παραχωρεί μέρος της πολυτελούς κατοικίας του για να ζήσει το ζευγάρι. Όλοι προετοιμάζονται για την αναχώρηση του ζεύγους για το ταξίδι του μέλιτος στην Ιταλία, όταν εμφανίζεται η Ρίτα, αρτίστα του καμπαρέ, η οποία σαγηνεύει τον καταπιεσμένο από τη σύζυγό του κύριο Λατρούδη. Δύο εβδομάδες αργότερα, το ζευγάρι επιστρέφει απροσδόκητα και σε εμπόλεμη κατάσταση. Η αιτία είναι ο… Πάπας, τον οποίο η Άννα επιθυμούσε διακαώς να επισκεφθεί, με αποτέλεσμα να τσακωθεί με τον Ανδριανό που διαφωνούσε. Η οικογένεια χωρίζεται σε δύο στρατόπεδα, με τον γαμπρό και τον πεθερό, μετά από σύρραξη στην οποία παρεμβαίνει η αστυνομία, να πηγαίνουν να διασκεδάσουν στα καμπαρέ. Το πρωί της επόμενης μέρας, ο Ανδριανός, ο Λατρούδης και η Ρίτα επιστρέφουν μεθυσμένοι στην κατοικία του Βαρονά. Η Άννα, πιστεύοντας ότι η Ρίτα είναι ερωμένη του Ανδριανού, φοβάται μην τον χάσει και προσπαθεί να τον πλησιάσει. Τελικά η Ρίτα θα τους συμφιλιώσει. Η κυρία Λατρούδη απαιτεί την επιστροφή του άντρα της και η τάξη αποκαθίσταται, τουλάχιστον επιφανειακά. Η Άννα αποφασίζει ότι «δεν θέλει να δει τον Πάπα!».

 

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου για το έργο

Μετά τον «Βαφτιστικό» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, τον οποίο σκηνοθέτησε το καλοκαίρι του 2012 για το Φεστιβάλ Αθηνών, ο σπουδαίος σκηνοθέτης συνεργάζεται για πρώτη φορά με την Εθνική Λυρική Σκηνή και σκηνοθετεί τη δημοφιλή οπερέτα «Θέλω να δω τον Πάπα!». Γράφει στο σημείωμά του για την παράσταση: «Η μόνη αληθινή ευτυχία του ανθρώπου είναι ο γάμος!». Με αυτή τη δήλωση εγκαινιάζεται το έργο του Θεόφραστου Σακελλαρίδη και έτσι τίθεται αμέσως σε κίνηση ο μηχανισμός της οπερέτας: η αποδόμηση ενός «πιστεύω» και η αναίρεση μιας ψευδαίσθησης. Γραμμένος στα τέλη της νεοελληνικής μπελ-επόκ, δύο χρόνια πριν από τη Μικρασιατική καταστροφή,  ο Πάπας συνομιλεί με ένα από τα βάθρα του αστικού κόσμου, της ιδεολογίας και της πραγματικότητάς του, τον γάμο. Το κάνει με έναν τρόπο συστατικό του είδους που λέγεται οπερέτα: με ιλαρότητα. Κοντολογίς, ο Σακελλαρίδης βρίσκεται στον αντίποδα του Ίψεν και του Στρίντμπεργκ. Η διασκέδαση, βασική αξία και αυτή του αστικού σύμπαντος, υπηρετείται από τη διασταύρωση της πρόζας με τη μουσική, σε επίπεδο φόρμας, και από την παιγνιώδη ανατροπή των βεβαιοτήτων σε επίπεδο δραματουργίας. Αν, τελικά, πρέπει να συγκρατήσουμε κάτι από το διάβημα του Σακελλαρίδη και τη γενικότερη λειτουργία της οπερέτας, ίσως είναι ακριβώς αυτό: πίσω από τις δογματικές βεβαιότητες και τις αντίστοιχες ακαμψίες διεξάγεται ένας αδυσώπητος αγώνας ανάμεσα στα «θέλω» και τα «πρέπει», ανάμεσα στον κοινωνικό τύπο και τη διασάλευσή του. Υπάρχει ένα πεδίο μάχης ανάμεσα στην επιθυμία και την εκπλήρωσή της, ανάμεσα στην κανονικότητα και την παρέκκλιση. Στην περίπτωση του δράματος ο αγώνας αυτός σηματοδοτείται συχνά από το αίμα, ενώ στην οπερέτα κλείνει σχεδόν πάντα με τον ήχο που συνοδεύει το άνοιγμα της σαμπάνιας».

 

Εσύ θες να δεις τον Πάπα; Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από την παράσταση

Η πρεμιέρα

Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Θέατρο Παπαϊωάννου στις 6 Ιουλίου του 1920, από τον θίασο του Γιάννη Παπαϊωάννου, λίγους μόλις μήνες μετά την ολοκλήρωσή του από τον συνθέτη. Οι Έλληνες, κουρασμένοι από τη μικρασιατική εκστρατεία, είχαν ανάγκη να χαλαρώσουν και να διασκεδάσουν. Στο ρόλο της Άννας εμφανιζόταν η Εύα Σάντρη, στο ρόλο του Αδριανού ο Μιχάλης Κοφινιώτης, ενώ τη Ρίτα ερμήνευε η Μελπομένη Κολυβά. Ο ίδιος ο Παπαϊωάννου ερμήνευε τον πατέρα της Άννας, τον κ. Λατρούδη. Το έργο σημείωσε άμεση επιτυχία και δόθηκαν 72 παραστάσεις μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το ομότιτλο τραγούδι έγινε μεγάλο σουξέ αλλά και νούμερο επιθεωρήσεων. Με την έναρξη των παραστάσεων ξεκίνησαν και οι διαμαρτυρίες της Καθολικής Εκκλησίας που αντιδρούσε για το σκανδαλιστικό περιεχόμενο της οπερέτας και θεωρούσε ότι γελιοποιούνταν ο Πάπας.

Ο φόνος

Στις 11 Δεκεμβρίου του 1921, η πορεία του έργου στιγματίστηκε από έναν φόνο που έγινε με αφορμή το ομότιτλο τραγούδι. Ήταν παραμονή Χριστουγέννων για τους καθολικούς (οι ορθόδοξοι είχαν ακόμα το παλιό ημερολόγιο), όταν μια παρέα μεθυσμένων άρχισε να τραγουδάει «το γνωστόν άσμα του Πάπα», έξω από τον καθολικό ναό του Αγίου Παύλου στον Πειραιά. Από την εκκλησία βγήκε και τους έκανε παρατήρηση ένας λαχανοπώλης, ο Αντώνιος Ρηγούτσος και μετά από καυγά, ο εικοσόχρονος ανθρακεργάτης Παναγιώτης Μπουραζάνης τον χτύπησε τέσσερις φορές με στρατιωτικό ξιφίδιο. Το θύμα πέθανε στο Τζάννειο Νοσοκομείο και στην κηδεία του ο καθολικός αρχιεπίσκοπος έκανε λόγο για μισαλλοδοξία. Ωστόσο, η αστυνομία σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι η παρέα αποτελούνταν από παιδιά 12-16 ετών και ότι πρώτος ο Ρηγούτσος «ερράπισε τετράκις» τον μετέπειτα φονιά. Μια κυβερνητική εφημερίδα, η Πρωτεύουσα, έγραψε ότι «η ηλιθία επωδός ενός περισσότερον ηλιθίου τραγουδιού μιας ακόμη περισσότερον ηλιθίας επιθεωρήσεως» στοίχισε τη ζωή ενός ανθρώπου και αναρωτήθηκε αν θα σκεφτεί η αστυνομία «έστω και έτος ολόκληρον μετά την εμφάνισιν της εκφύλου επιθεωρήσεως ’’Θέλω να ιδώ τον Πάπα’’ να απαγορεύση την παράστασίν της». Τελικά, μετά από αυτό το γεγονός, το έργο συνέχισε να παίζεται με άλλους τίτλους, όπως «Νυφικό κρεβάτι», «Ταξίδι του Γάμου» και «Ταξίδι του Μέλιτος». Όσο για την Άννα, έπαψε πια να επιθυμεί να συναντήσει τον Πάπα, ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον… Πουτσίνι.

 

Εσύ θες να δεις τον Πάπα; Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από την παράσταση

Η πρώτη ηχογράφηση

Ο τενόρος Τέτος (Θεόδοτος) Δημητριάδης γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και ήταν αδελφός του σκιτσογράφου Φωκίωνα Δημητριάδη. Έκανε καριέρα σαν τραγουδιστής, κιθαρίστας, συνθέτης και στιχουργός στην Αμερική του μεσοπολέμου. Ήταν ο πρώτος που ηχογράφησε, στη Νέα Υόρκη τον Ιούλιο του 1927, τη «Μισιρλού». Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο έφτιαξε δική του εταιρεία  παραγωγής δίσκων γραμμοφώνου. Το 1922 ηχογραφεί το ομότιτλο με την οπερέτα τραγούδι.

Ζευγάρι στη ζωή και τη σκηνή

Ένα ζευγάρι με πολλά χρόνια κοινής ζωής υποδύεται τον κύριο και την κυρία Λατρούδη. Τον κύριο Λατρούδη ερμηνεύει ο τενόρος Σταμάτης Μπερής και τη σύζυγό του η μεσόφωνος Λυδία Αγγελοπούλου. Πρόκειται για ένα τυπικό ζευγάρι, που μετά από 30 χρόνια έγγαμου βίου προσπαθεί να κρύψει την πλήξη του και τις διαφορές που φέρνει ο χρόνος. Όλα αρχίζουν από την μεγάλη επιθυμία της κόρης τους να δει τον Πάπα, με αφορμή το γαμήλιο ταξίδι της στην Ιταλία και στο Βατικανό...

 Σταμάτης Μπερής: Εγώ υποδύομαι τον κύριο Λατρούδη. Είμαι ένας καταπιεσμένος σύζυγος μιας δυναμικής και καθ'ολίγον υστερικής συζύγου. Η διέξοδος που βρίσκω στην καταπίεση της είναι να ξαπλώνω σε μια πολυθρόνα και να κάνω τον κοιμισμένο. Όπως είθισται, όλοι οι καταπιεσμένοι κάνουν στο τέλος την επανάστασή τους. Έτσι λοιπόν, μέσα από πολλές κωμικές καταστάσεις, που διαδέχονται η μία την άλλη, έρχεται η δικαίωση.

Λυδία Αγγελοπούλου: Ερμηνεύω την κυρία Λατρούδη, μια δυναμική και καταπιεστική σύζυγο που θέλει όλα να είναι κάτω από τον έλεγχό της. Είναι μία τυπική Ελληνίδα πεθερά που θέλει να ελέγχει τη ζωή της κόρης της, Άννας και του γαμπρού της, Αδριανού. Στο τέλος βρίσκει την ισορροπία των σχέσεων, αφού έχουν προηγηθεί επαναστατικές αντιδράσεις του συζύγου και του γαμπρού.

 

 

info:

Θεόφραστος Σακελλαρίδης

 

Θέλω να δω τον Πάπα!

 

14, 15, 18, 20, 21, 22 Φεβρουαρίου

 

& 17, 19 Απριλίου 2015

 

Θέατρο Ολύμπια

 

Μουσική διεύθυνση: Ανδρέας Τσελίκας - Γιώργος Αραβίδης

 

Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Μουσική διεύθυνση: Ανδρέας Τσελίκας (14, 15, 18, 20, 21/2) / Γιώργος Αραβίδης (22/2 - 17, 19/4)

Σκηνοθεσία:Βασίλης Παπαβασιλείου

Σκηνικά - κοστούμια: Γιώργος Ζιάκας

Κινησιολογία: Φώτης Διαμαντόπουλος

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

€15, €25, €30, €40 / Παιδικό & φοιτητικό €15

Θέσεις περιορισμένης ορατότητας €7, €12, €20

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ:

Ταμεία Θεάτρου Ολύμπια - Ακαδημίας 59-61, Αθήνα

 Ώρες λειτουργίας Τρίτη - Κυριακή: 09.00 - 21.00 & Δευτέρα: 09.00 - 16.00  

Τηλ.: 210 3662 100

Ομαδικές πωλήσεις 210 3711 342

Ηλεκτρονική προπώληση

www.nationalopera.gr

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ