Έχει βάθος η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. του σήμερα;

MAIROYLA Facebook Twitter
Η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. που υποδύεται η Σολωμού είναι ένας διασκεδαστικός μονόλογος χωρίς καμία απόχρωση ή εμβάθυνση. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP
0

Το 2009 η Λένα Κιτσοπούλου έγραψε τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., μια κωμικοτραγική θεώρηση της φιλοσοφίας της ζωής, έναν μονόλογο για μια περίεργη τριανταεπτάχρονη γυναίκα που κολυμπάει μέσα σε άλυτα καθημερινά προβλήματα. Η παράσταση ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο και τη σκηνοθέτησε η συγγραφέας, που ήδη είχε εκδώσει την πρώτη της συλλογή διηγημάτων, τις «Νυχτερίδες», και είχε τιμηθεί με το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα του περιοδικού «Διαβάζω», μαζί με μια επίσης ιδιαίτερη καλλιτέχνιδα του ελληνικού θεάτρου, τη Μαρία Πρωτόπαππα, που υποδύθηκε τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Η Πρωτόπαππα, ηθοποιός των ημιτονίων, μπήκε στο έργο και έδωσε νόημα στις μαύρες περιοχές του. Με το φανελάκι της, μέσα σε ένα κουζινάκι, έκανε μια αλησμόνητη ερμηνεία. 

Την Κιτσοπούλου τότε τη θεωρούσαν ένα πολυτάλαντο πρόσωπο, μια ιδιαίτερη περίπτωση. Δεν είχε ανεβάσει ακόμα τον «Αθανάσιο Διάκο», δεν την είχε «περιποιηθεί», δημοσιεύοντας μια γυμνή φωτογραφία της, το «Πρώτο Θέμα», δεν είχαν ξεσηκωθεί εναντίον της οι πατριδολάτρες και κάθε λογής συντηρητικοί, τους οποίους προκαλούσε αδιάλειπτα. Αν εξετάσουμε την περίπτωσή της, είναι η μόνη που παραμένει πιστή σε αυτό που θέλει να εκφράσει, έχει διατηρήσει τη μοναδική και ενοχλητική γλώσσα της και έχει ξεσηκώσει θύελλα στο Twitter, ειδικά με αφορμή τους «Σφήκες» στην Επίδαυρο, με τους φανατικούς του ενός στρατοπέδου να οργανώνουν τα δικαστήρια της τέχνης.

Οι υποστηρικτές της την υπερασπίζονται εξίσου φανατικά για τη σκωπτική της διάθεση και το καυστικό χιούμορ με το οποίο σχολιάζει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας.

Η γυναίκα που περιγράφει η Κιτσοπούλου δεν υπάρχει σε αυτή την παράσταση, είναι ένα κομμάτι του παζλ μιας περσόνας που συμπληρώνει τον ρόλο της ως δυνατής λύτριας προβλημάτων της καθημερινής ζωής.

Σήμερα τη Λένα Κιτσοπούλου την αποκαλούν αιρετική και σχεδόν ξεμπερδεύουν αντί να πονοκεφαλιάσουν για να την κατατάξουν κάπου, πράγμα δύσκολο. Δεκαπέντε χρόνια μετά τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., σχεδόν όλα τα έργα της ανεβαίνουν διαρκώς, κάθε χρόνο υπάρχουν δύο ή τρία δικά της στις στήλες των θεαμάτων.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Όσο παρακολουθώ, σκέφτομαι ότι η Μαρία Σολωμού μιλάει ακριβώς όπως στα podcasts, θα μπορούσε να είναι ένα δικό της stand up και να είναι και καλύτερο, γιατί εδώ υπάρχουν σημεία που δεν μπορεί να υποστηρίξει. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Όταν αποφάσισα να δω τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. με τη Μαρία Σολωμού, πήρα τη φίλη μου Α. για να πάμε μαζί. «Αυτό που παίζει γυμνή η Σολωμού;» μου είπε και έψαξα να βρω αν η Σολωμού παίζει και κάπου αλλού γυμνή, γιατί στη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. δεν υπάρχει κάτι που να δικαιολογεί μια γυμνή εμφάνιση.

Η πιο πρόσφατη αναφορά στη δραστηριότητα της Μαρίας Σολωμού ετούτη την περίοδο ήταν αυτή: «Ξεσπά η Μαρία Σολωμού: "Το να πει κάποιος ότι βγαίνω γυμνή δεν είναι αρνητικό σχόλιο, είναι κακία" και "Δεν με ενδιαφέρει αν κάποιος σχολιάσει ότι βγαίνω γυμνή στο έργο"».

Είναι βέβαια αξιοπερίεργο το ότι κανένας δεν ρώτησε τίποτε άλλο για το έργο, για τη γυναίκα που υποδύεται, ότι πρώτη θέση στα δημοσιεύματα έχει η γυμνή εμφάνιση – μέρος του μάρκετινγκ, το δίχως άλλο, και ένας λόγος να αρχίσει μια συζήτηση χωρίς νόημα. Η οποία, ακόμα και αν η ίδια δεν θέλει, έπαιξε σε όλα τα πρωινάδικα και τα περιοδικά ποικίλης ύλης, δηλαδή όλοι έμαθαν ότι υπάρχει ανάμεσα σε εκατό παραστάσεις που γεμίζουν τα Δευτερότριτα τα θέατρα.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Από τη σειρά «Singles» και μετά, σχεδόν εδώ και είκοσι χρόνια, η Σολωμού έχει συγκροτήσει μια περσόνα που είναι πολύ διαφορετική από άλλων ηθοποιών αυτής της γενιάς. Σαν να ακολουθεί πιστά εκείνο τον ρόλο, εμφανίζεται αντισυμβατική, αδιάφορη για τα σχόλια, λίγο μάγκας και λίγο αντράκι, που δεν έχει ανάγκη κανέναν και «τρώει πολύ ξύλο», όπως λέει, αλλά τελικά αδιαφορεί. Στις γυναίκες η Σολωμού είναι συμπαθής, λέει πιο αθυρόστομα, με χιούμορ και αυθάδεια πράγματα που δεν λένε εκείνες και προβάλλει μια «αυθόρμητη ειλικρίνεια», κάτι που ενισχύεται από τα podcasts και τα vidcasts που κάνει «σαν ψυχοθεραπεία» όπως λέει η ίδια, αλλά που φέρνουν κι άλλα οφέλη, διαφημίσεις, sponsoring προϊόντων – εννοείται ότι καλά κάνει, δεν είναι η πρώτη ούτε η μόνη.   

Είδα αρκετά από αυτά προτού δω το τρέιλερ της παράστασης, στο οποίο εμφανίζεται ως μοιραία γυναίκα που μπαίνει σε μια μπανιέρα, φοράει περούκα αλά Μέριλιν και πουσάρει τη σέξι εικόνα της Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.Σ., που δεν έχει καμία σχέση με το έργο. 

Η διασκευή που έκανε με τη σκηνοθέτιδά της «φέρνει τη Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. στη εποχή μας», όπως δήλωσε η ίδια. Όταν γράφτηκε δεν υπήρχε Instagram ούτε κορωνοϊός και το έργο είχε παιχτεί σε ένα κουζινάκι, ενώ τώρα συμβαίνει σε ένα μπάνιο, με μια μπανιέρα καταμεσής της σκηνής, όπου η Σολωμού γδύνεται, αλλά υπάρχει και μια κουρτίνα που κρύβει, για να μη σηκωθεί κάποιο κινητό και κυκλοφορήσουν από το πουθενά γυμνές φωτογραφίες. 

Φυσικά και θα μπορούσε να μην υπάρχει γυμνό και συζήτηση γύρω από αυτό, αλλά άντε να εξηγήσεις στις κάμερες των εκπομπών αυτού του τύπου την «περίπτωση Κιτσοπούλου», που την αγνοούν εντελώς.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Όταν ξεφεύγει από τη σόκιν αφήγηση που κάνει το κοινό να γελάει, οι συναισθηματικές ποιότητες πατώνουν. Λέει στις γυναίκες που βρίσκονται στο κοινό λέξεις που εκείνες δύσκολα θα ξεστομίσουν. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Δευτέρα βράδυ το θέατρο έχει γύρω στους 120 θεατές, το κοινό είναι γυναικείο, με ελάχιστες εξαιρέσεις ανδρικής παρουσίας. Η Σολωμού μπαίνει χαρούμενη και μαζεύει μια μπουγάδα με λευκά σέξι εσώρουχα που κρέμεται πάνω από τα κεφάλια των θεατών. Όταν ξεκινάει τον μονόλογο μοιάζει απαράλλαχτα με την περσόνα που ακούς στα podcasts. Όταν ξεφεύγει από τη σόκιν αφήγηση που κάνει το κοινό να γελάει, οι συναισθηματικές ποιότητες πατώνουν. Λέει στις γυναίκες που βρίσκονται στο κοινό λέξεις που εκείνες δύσκολα θα ξεστομίσουν.

Και, φυσικά, το όλο θέαμα, και σκηνοθετικά και υποκριτικά, δεν έχει καμία διαβάθμιση ώστε να σε οδηγήσει στο τελικό μέρος του μονόλογου, στον θάνατο της ηρωίδας. Καμία αλλαγή, έστω ανεπαίσθητα, δεν συμβαίνει και αυτή η παράσταση δεν θα μπορούσε να βοηθήσει να υπάρχουν τέτοιες αποχρώσεις.

Όσο παρακολουθώ, σκέφτομαι ότι η Μαρία Σολωμού μιλάει ακριβώς όπως στα podcasts, θα μπορούσε να είναι ένα δικό της stand up και να είναι και καλύτερο, γιατί εδώ υπάρχουν σημεία που δεν μπορεί να υποστηρίξει. Την υποστηρίζει καλύτερα την εικόνα της και με μεγάλη επιτυχία σε podcast με τίτλο «Είμαι ερωτευμένη με τον κουμπάρο μου», «Όταν μένεις έγκυος από το πρώτο ραντεβού», «Κρυφή σχέση με τον στρέιτ κολλητό μου», «Όταν καταστρέφεις τον γάμο του πρώην σου!», «Μήπως κατά βάθος είναι όλοι bisexual;» «Βρόμικες συζητήσεις για το σεξ!». 

Η Μαρία Πρωτόπαπα μπήκε στο έργο πολύ βαθιά και από τη μαυρίλα του αναδύθηκαν τα παράξενα και αστεία κομμάτια του. Όταν έβριζε, κανένας δεν διανοούνταν να χαχανίσει, γιατί το σεξ και οι σχέσεις είχαν κάτι πολύ σκοτεινό που το κοινό διαισθανόταν. 

Η Μαρία Σολωμού φόρεσε το έργο στην περσόνα της. Η Κιτσοπούλου έγραψε ένα έργο που ήρθε κουτί στο προφίλ που θέλει να εμφανίσει: μια γυναίκα η οποία μιλάει χωρίς ταμπού και με απίθανη ελευθερία για το σεξ και τους άντρες. Υπάρχει όμως κάτι βαθιά ποιητικό που εξαφανίζεται κάτω από αυτή την περσόνα γιατί η Σολωμού έχει ανάγκη να είναι αρεστή, οπότε ό,τι εμβόλιμο βάζει δικό της ελαφραίνει το έργο και τις σκοτεινές ποιότητές του. Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο ύφος, στον τόνο και στο συναίσθημα, σε όσα λέει πριν και μετά τον επί σκηνής θάνατό της.

Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. Facebook Twitter
Καμία αλλαγή δεν υπάρχει στο ύφος και τον τόνο και στο συναίσθημα και σε αυτά που λέει πριν και μετά τον επί σκηνής θάνατό της. Φωτ.: Έλλη Πουπουλίδου/NDP

Επιλέγοντας το έργο της Κιτσοπούλου, όσα λέγονται από σκηνής έχουν την καλλιτεχνική σφραγίδα μιας πολυσυζητημένης δημιουργού και την επικάλυψη της ποιότητας που χρειάζεται. Είναι «αθώα του αίματος», κανένας δεν μπορεί να σχολιάσει τα λόγια ως δικά της, άρα είναι και προστατευμένη. 

Η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. που υποδύεται η Σολωμού είναι ένας διασκεδαστικός μονόλογος χωρίς καμία απόχρωση ή εμβάθυνση. Γιατί το έργο αυτό είναι στην κόψη, γλιστράει από το γέλιο στην απόγνωση και θέλει μαεστρία και ακροβατική δεξιοτεχνία υποκριτικά για να μη πέσεις στο χάος της μίας ή της άλλης πλευράς.

Η γυναίκα που περιγράφει η Κιτσοπούλου δεν υπάρχει σε αυτή την παράσταση, είναι ένα κομμάτι του παζλ μιας περσόνας που συμπληρώνει τον ρόλο της ως δυνατής λύτριας προβλημάτων της καθημερινής ζωής. Η παράσταση ρίχνει απλώς νερό στον μύλο της διαφήμισης, στην προώθηση μιας ηθοποιού που θα γεμίσει το θέατρο από τις άλλες της δραστηριότητες. Και γιατί όχι; Τουλάχιστον δεν παριστάνει τη σοβαροφανή και δεν κηρύσσει την επανάσταση διαφημίζοντας ένα ενεργειακό ποτό. Θέλει να υπάρχει στο θέατρο και είναι δικαίωμά της, αλλά το έργο δεν υπάρχει.  

Σήμερα, με ένα άλλο κοινό, αυτό μπορεί και να μην ενοχλεί κανέναν. 

ΥΓ.: Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. θα πει Μην Αντιστέκεσαι, Ισοπεδώσου, Ρίξε Ολοκληρωτικό Ύπνο, Λυτρώσου, Αυτοκτόνα. Είναι το θαυματουργό χάπι που παίρνεις μια και τελειώνεις.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μαρία Σολωμού και ο μέσος Ελληνάρας

Οπτική Γωνία / Η Μαρία Σολωμού και ο μέσος Ελληνάρας

Απόψε, ο μέσος Ελληνάρας θα κοιμηθεί, πιστεύοντας ότι έχει τιμωρήσει τη Μαρία. Μέχρι να κάνει τη σύνδεση ανάμεσα σ' αυτά που είπε η ηθοποιός για τη γυναικεία σεξουαλικότητα, μέχρι τον παιδοβιαστή της διπλανής πόρτας, θα έχει φάει τη μισή του ζωή.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ