ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter
Το θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου τιμήθηκε με το 1ο Βραβείο Νέου Συγγραφέα το 2004.
0

Αξύριστα Πηγούνια

Το θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου που τιμήθηκε με το 1ο Βραβείο Νέου Συγγραφέα το 2004 ανεβαίνει σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη και αποδεικνύεται πιο σύγχρονο και επίκαιρο από ποτέ. Η ανθρώπινη εκμετάλλευση, η κατάσταση των μεταναστών, η σεξιστική αντιμετώπιση της γυναίκας, η οικονομική ανισότητα και οι σχέσεις εξουσίας είναι τα ζητήματα που θίγονται σε ένα ρεαλιστικό, κοινωνικό δράμα με υπαρξιακές και ποιητικές προεκτάσεις.

Κάτω σκηνή

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης

Παίζουν: Αντώνης Κρόμπας, Ηλίας Βαλάσης, Στέλιος Δημόπουλος, Μαρία Νεφέλη Δούκα

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ., Πέμ., Κυρ. 21:00, Σάβ. 18:00

Από 2 Νοεμβρίου


Προσωπική Συμφωνία

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Στη ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένκγλερ θεωρείται ο σημαντικότερος διευθυντής ορχήστρας και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Βασισμένο στα πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου, το έργο του Ρόναλντ Χάργουντ παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος, ανεξαρτήτως χρονικής συγκυρίας, παίρνει θέση στις «μικρές» και «μεγάλες» μάχες του χθες, του σήμερα, του αύριο.

Κάτω Σκηνή

Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Παίζουν: Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης. Άννα Ελεφάντη, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Παναγιώτης Γουρζουλίδης, Κώστας Κουτρούλης, Δημήτρης Μπούρας

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ. 18:00, Παρ.-Σάβ. 21:00, Κυρ. 18:00

Από 30 Οκτωβρίου


Φινιστρίνι

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Το έργο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Φιλιππίδης, με τον Αντίνοο Αλμπάνη να ερμηνεύει έναν από τους δυνατότερους ρόλους της καριέρας του, είναι μια καταγραφή των νευρώσεων και της αυτοαπομόνωσης του σύγχρονου ανθρώπου. Περιγράφει την αδυναμία να διαχειριστούμε τους φόβους, τις ανασφάλειες και την κατάθλιψη, που μας ωθεί να αποσυρθούμε στο μικρό, προσωπικό μας σύμπαν. Με χιούμορ, ενδοσκοπική διάθεση, αυτοσαρκασμό και απλότητα, ο ήρωας κάνει μια βουτιά απελευθέρωσης από το παρελθόν, προσπαθώντας να φτάσει στο μέλλον.

Κάτω Σκηνή

Κείμενο: Βασίλης Ρίσβας

Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης

Παίζουν: Αντίνοος Αλμπάνης

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτ.-Τρ. 21:00


Ζωή Χαρισάμενη

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Το βραβευμένο έργο του Κώστα Τσιάνου περιγράφει την ιστορία της Ζωής, η οποία χάρισε στην Αγγελική Λεμονή το 1ο Βραβείο Ερμηνείας Γυναικείου Ρόλου. Η ηρωίδα, πάμφτωχη και αγράμματη, παραδουλεύτρα σε οίκο ανοχής, αστεφάνωτη με παιδιά νόθα, γνώρισε τη δικτατορία του Μεταξά, τον πόλεμο, την Κατοχή και τον εμφύλιο σπαραγμό και κατόρθωσε με το παντοδύναμο μητρικό της ένστικτο να μεγαλώσει και να αποκαταστήσει μόνη τα παιδιά της.

Πάνω Σκηνή

Σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια: Κώστας Τσιάνος

Παίζει η Αγγελική Λεμονή

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτ.-Τρ. 21:00

Συμπαραγωγή του Από Μηχανής Θεάτρου και της Loopa Ρroduction

Ο δρόμος περνά από μέσα

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Τρεις άνδρες, τρεις γενιές, τρεις καταγωγές, παρουσιάζονται στο συγκλονιστικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ο ξεπεσμένος μεγαλοαστός που ζει σε ένα παρηκμασμένο νεοκλασικό, ο μικρομεσαίος επιχειρηματίας που θέλει να τον πείσει να γίνει συμμέτοχος σε ένα σχέδιο οικονομικής εκμετάλλευσης του ακινήτου και ο τεχνοκράτης δικηγόρος και ανιψιός, ο οποίος διεκδικεί την επικαρπία τους σπιτιού. Ένα έργο για την Ελλάδα που πεθαίνει και που έρχεται, για την τραγικότητα του αγεφύρωτου χάσματος, για την ανάγκη εύρεσης κοινών δεσμών.

Πάνω Σκηνή

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Παίζουν: Ρούλα Πατεράκη, Γιώργος Κέντρος, Πάρης Θωμόπουλος, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Αλέξανδρος Βάρθης

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετ., Κυρ. 18:00, Πέμ.-Σάβ. 21:00

Μια συμπαραγωγή του Από Μηχανής Θεάτρου και της Loopa Productions

Από 15 Ιανουαρίου


Υπέροχό μου διαζύγιο

Από Μηχανής Θέατρο: Έξι παραστάσεις που αξίζει να δεις Facebook Twitter

Η Ιρλανδή συγγραφέας Geraldine Aron, με χιούμορ, αυτοσαρκασμό και ζωντάνια, μας παροτρύνει να ζήσουμε μαζί με τη χωρισμένη Άντζελα όλες τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις αποφάσεις και τις καινούργιες εμπειρίες μιας γυναίκας που βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της ζωής της... στο αναπάντεχο διαζύγιο! Μια παράσταση για μία από τις γυναίκες που συναντάμε κάθε μέρα. Ίσως μια γυναίκα σαν όλες εμάς.

Πάνω Σκηνή

Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα Καλογήρου

Σκηνοθεσία - σκηνικά - κοστούμια: Κοραής Δαμάτης

Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη

Παίζουν: Φαίδρα Δρούκα

Παραστάσεις: Σάβ.-Κυρ. 18:00

Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5232097, www.amtheater.gr




Θέατρο
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ