20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
0
20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Παράνομα Φιλιά - Κόκκινα Φανάρια

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Παράνομα Φιλιά - Κόκκινα Φανάρια
Η παράσταση ξεκινάει με την ιστορική απόδραση των 27 κομμουνιστών από τη φυλακή των Βούρλων το 1955 και μας μεταφέρει στην Τρούμπα της εποχής, μια terra incognita της ελληνικής ζωής, τέσσερα τετράγωνα του Πειραιά που κανένας ευυπόληπτος πολίτης της Ελλάδας δεν πλησίαζε. Ή, περίπου, καθώς κάποιες κυρίες του Κολωνακίου και της Κηφισιάς διέθεταν επιχειρήσεις εκεί, τους οίκους ανοχής και τα καμπαρέ όπου ο αμερικανικός στόλος και οι ναυτικοί ξέδιναν με το που έπιαναν στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Μέχρι που στα τέλη του '55 αρχές του '56 ψηφίζεται ο νόμος που απαγόρευε τον ομαδικό εταιρισμό, δηλαδή τα «σπίτια» με περισσότερες από δύο γυναίκες, ώστε να αποφευχθεί η δράση των «προστατών». Αυτή ήταν και η αφορμή με την οποία ο Αλέκος Γαλανός έγραψε τα περίφημα Κόκκινα φανάρια, το έργο στο οποίο βασίστηκε ο σκηνοθέτης Νίκος Μαστοράκης για να περιγράψει τη μετεμφυλιακή Ελλάδα, μια περίοδο κατά την οποία η φτώχεια οδηγούσε τους ανθρώπους σε εσωτερική μετανάστευση και ξενιτεμό, οι γυναίκες πρώτη φορά αποκτούσαν δικαίωμα ψήφου αλλά και το δικαίωμα του εκλέγεσθαι και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής άνοιγε τον χορό της αντιπαροχής. Ο σκηνοθέτης ανέτρεξε σε πηγές, μελέτησε μαρτυρίες συγγραφέων, άρθρα του Τύπου, ξεδιάλεξε φωτογραφίες, μελέτησε τραγούδια και βούτηξε σε έναν κόσμο πολύ μακρινό, ώστε να χτίσει τη μυθολογία της πιο νουάρ πλευράς της ελληνικής ανθρωπογεωγραφίας, εστιάζοντας στις διαπροσωπικές σχέσεις των ρημαγμένων ανθρώπων του περιθωρίου και του αγορασμένου έρωτα, κρατώντας το σχήμα των γνωστών μας χαρακτήρων από την ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη, αλλά αποδίδοντάς τους με απίστευτα σκληρό τρόπο.


Διασκευή, σκηνοθεσία, σκηνικά και μουσική επιμέλεια: Νίκος Μαστοράκης
Παίζουν οι: Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Καίτη Μανωλιδάκη, Μαρσέλα Λένα, Ελισάβετ Μουτάφη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Γιώργος Παπανδρέου, Νίκη Σερέτη, Διαμαντής Καραναστάσης, Κώστας Κοράκης
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32, Ταμείο: 210 4143310-320, Παραστάσεις: Τετ. 19.00, Πέμ., Παρ. 21.00 μ.μ., Σάβ. 18.00 & 21.00, Κυρ. 19.00

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Έντα Γκάμπλερ

Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Έντα Γκάμπλερ
Η πλέον διάσημη, μοναχική και αδρανής ηρωίδα του Ερρίκου Ίψεν και πρωταγωνίστρια του αριστουργήματός του Έντα Γκάμπλερ επιστρέφει σε μια νέα εκδοχή από την ομάδα Blindspot Τheater Group για να (ξανα)μιλήσει για απωθημένες επιθυμίες, ερωτικά τρίγωνα, την ατέρμονη μάχη των δύο φύλων, την κοινωνική υποκρισία, τις οικονομικές συναλλαγές και τους εκβιασμούς. Παντρεμένη με τον ανώριμο και χαμηλότερου κοινωνικού και οικονομικού στάτους Γκέοργκ Τέσμαν, η ξεπεσμένη πια κόρη στρατηγού αφήνει το παρελθόν να εισβάλει στο παρόν της με τη μορφή του ανεκπλήρωτου έρωτά της για τον εμπνευσμένο επιστήμονα αλλά αυτοκαταστροφικό Έιλερτ Λέβμποργκ (Μάξιμος Μουμούρης). Έργο με καταιγιστική πλοκή, το οποίο ο σκηνοθέτης του κινηματογράφου Μιχάλης Κωνσταντάτος, σε συνεργασία με τη χαρισματική Γιώτα Αργυροπούλου –η οποία ερμηνεύει και τον κεντρικό ρόλο–, ξαναγράφει με τη μορφή κινηματογραφικού σεναρίου, φέρνοντάς το στο σήμερα. Μια εγκατάσταση ορίζει ένα μη ρεαλιστικό περιβάλλον που εμπεριέχει τα δραματικά πρόσωπα. Στη διάρκεια των προβών μια πρωτόγνωρη ιδέα δημιουργικής συνεισφοράς των θεατών δοκιμάζεται. Ένα μπλογκ που λειτουργεί ως ημερολόγιο χαρακτήρων και ένα ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχειρούν να ανοίξουν διάλογο με το κοινό για το έργο, φωτοσκιάζοντας έτσι με δημιουργικό τρόπο πτυχές της σκηνοθετικής προσέγγισης. (www.heddagabler.gr)

 

Σκηνοθεσία και σύλληψη σκηνικής εγκατάστασης : Μιχάλης Κωνσταντάτος
Απόδοση, δραματουργική επεξεργασία: Γιώτα Αργυροπούλου & Μιχάλης Κωνσταντάτος
Παίζουν: Γιώτα Αργυροπούλου, Βάσω Καβαλιεράτου, Μάξιμος Μουμούρης, Χρήστος Σαπουντζής, Γιώργος Φριντζήλας
Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Λεωφόρος Συγγρού 107-109, Μικρή Σκηνή, 22-30 Δεκεμβρίου 2014, www.sgt.gr

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι

Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι
Ένα ακόμα αυτοαναφορικό έργο συμβολισμού και ποιητικού ρεαλισμού του Τένεσι Ουίλιαμς το οποίο ο συγγραφέας τοποθετεί τα χρόνια του Μεσοπολέμου, κατά τη διάρκεια των οποίων ένας ερευνητής προσπαθεί να εξιχνιάσει μια σκοτεινή υπόθεση ανθρωποφαγίας με θύμα τον ομοφυλόφιλο ποιητή Σεμπάστιαν Βέναμπλ στη εξωτική Πλάγια Σαν Σεμπάστιαν. Ο ποιητής, αφού επί 25 χρόνια γύριζε τον κόσμο έχοντας στο πλάι του ως «κράχτη» τη λαμπερή μητέρα του Βάιολετ, πήρε τη μοιραία απόφαση να την αντικαταστήσει με την αθώα εξαδέλφη του Κάθριν. Μετά τον θάνατό του η Βάιολετ κατηγορεί την Κάθριν ως ιδιοτελή και ανίκανη να προστατέψει τον ευαίσθητο δημιουργό, την κλείνει σε ψυχιατρική κλινική και επιδιώκει να της γίνει λοβοτομή, για να πάψει να αφηγείται το φριχτό τέλος του Σεμπάστιαν, διασύροντας τη μνήμη του.


Η αντιπαράθεση των δυο γυναικών και η ψυχική οδύνη που αποκαλύπτουν μέσα από αυτή τις τοποθετεί στην πρώτη γραμμή των μεγάλων ηρωίδων του «καταραμένου» συγγραφέα, οι οποίες έγιναν διάσημες διεθνώς από την κινηματογραφική μεταφορά του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς το 1959, με την Κάθριν Χέπμπορν και τη Λιζ Τέιλορ. Βεβαίως το Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι δεν χρειάστηκε το Χόλιγουντ για να κάνει καριέρα στο θέατρο, αφού είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα του Ουίλιαμς, που γνώρισε τεράστια επιτυχία. Πέρα από την ανάδειξη του ψυχολογικού βάθους και του προσωπικού εφιάλτη, κάτι άλλο που πέτυχε το έργο ήταν να καταδείξει την αναλγησία του μακαρθισμού και των κοινωνικών συμβάσεων στην Αμερική του '50, ευαγγελιζόμενο και το τέλος τους. Πρωτοανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ το 1958, σε ενιαία παράσταση με το Κάτι που δεν ειπώθηκε ποτέ, υπό τον γενικό τίτλο Garden District. Στην Ελλάδα έχει παρουσιαστεί αρκετές φορές, αλλά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το ότι στη φετινή του παράσταση από την εταιρεία θεάτρου Πράξη τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Δημήτρης Μαυρίκιος , του οποίου ο Γυάλινος Κόσμος άφησε εποχή.


Μετάφραση-σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαυρίκιος
Παίζουν οι: Μπέττυ Αρβανίτη, Λουκία Μιχαλοπούλου, Αλέξανδρος Βάρθης, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιάννης Φλουράκης, Άννα Πατητή και ο Νίκος Κουρής από την οθόνη

Θέατρο οδού Κεφαλληνίας, Κεφαλληνίας 16, 210 8828737, Παραστάσεις: Τετ., Κυρ. 20.00, Πέμ.-Σάβ.: 21.00

 

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Κρίμα που είναι πόρνη

Εθνικό Θέατρο
Κρίμα που είναι πόρνη
Ένα από τα πλέον διάσημα και εμβληματικά έργα του αγγλικού θεάτρου γραμμένο γύρω στο 1630 από τον Τζον Φορντ, ιδιαίτερα τολμηρό για την εποχή του, καθώς καταπιάνεται με την αιμομικτική σχέση μεταξύ δύο αδερφών, του Τζιοβάνι και της Αναμπέλα, και ευφυώς τοποθετημένο στην Πάρμα. Η συγκεκριμένη τραγωδία, που ξεπερνάει κάθε αποδεκτή ηθική της εποχής της, παρουσιάζοντας έναν ολόκληρο μηχανισμό που προσπαθεί να εμποδίσει τον ανίερο έρωτα μεταξύ των δύο νέων, ουσιαστικά έγινε αποδεκτή μετά τα μισά του 20ού αιώνα, χάρη σε σημαντικές παραστάσεις του ευρωπαϊκού θεάτρου. Τα δύο αδέλφια βιώνουν τον έρωτά τους ως αγνό, άδολο και ανυστερόβουλο, ενώ η υπόλοιπη κοινωνία γύρω τους μοιάζει να ζει μέσα στο ψέμα, τη βία και την υποκρισία, περιπλέκοντας την κατάσταση ακόμα περισσότερο. Η ιστορία τους αναπόδραστα οδηγείται σε τραγική κατάληξη. Η κάπως νεωτεριστική παράσταση του Εθνικού έχει στη διανομή της μερικούς από τους πλέον ταλαντούχους ηθοποιούς μας, όπως η Μαρία Κίτσου (Αναμπέλα) και ο Δημήτρης Πασσάς (Τζιοβάνι).

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Παίζουν: Γρηγόρης Γαλάτης, Εβίτα Ζημάλη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Μιχάλης Κίμωνας, Μαρία Κίτσου, Θύμιος Κούκιος, Σοφία Μυρμηγκίδου, Χρήστος Νίνης, Θέμης Πάνου, Δημήτρης Πασσάς, Ελέαννα Στραβοδήμου, Γιωργής Τσουρής, Χάρης Τζωρτζάκης, Μηνάς Χατζησάββας
ΘΕΑΤΡΟ ΧΩΡΑ, Αμοργού 20, Κυψέλη, 210 8673945, Παραστάσεις: Σάβ. 17.00, 20.30, Κυρ. 19.00

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Ο Υμπύ και η επιτροπή της αλήθειας

Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Ο Υμπύ και η επιτροπή της αλήθειας
Μετά το εξαιρετικό Refuse the Hour που είδαμε στη Στέγη πριν από δύο χρόνια, ο περίφημος εικαστικός και σκηνοθέτης από τη Νότια Αφρική Ουίλιαμ Κέντριτζ επιστρέφει για να παρουσιάσει το αριστουργηματικό του έργο O Υμπύ και η Επιτροπή της Αλήθειας – αναβίωση και νέα εκδοχή της ιστορικής παράστασης του 1997. Βασισμένο στο εμβληματικό έργο Βασιλιάς Υμπύ (Roi Ubu) του προδρόμου του σουρεαλισμού Αλφρέ Ζαρί, το οποίο όταν ανέβηκε το 1897 προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, αφού αποκαθήλωνε όλες τις αποδεκτές συμβάσεις εξουσίας και απληστίας της εποχής του, στην εκδοχή του Κέντριτζ δίνει την αφορμή να καταδειχθεί με ευφυέστατο τρόπο ο αποικιοκρατισμός. Πρόκειται για μια παράσταση πολυμέσων, στην οποία η διεθνούς φήμης νοτιοαφρικανική ομάδα κουκλοθεάτρου Handspring Puppet Company –που περιλαμβάνει ηθοποιούς, κούκλες και κουκλοπαίκτες), βιντεοπροβολές αρχειακού υλικού, ηχητικές μαρτυρίες βασανιστών και, βέβαια, τα εξαιρετικά animation του ίδιου του Κέντριτζ συμπράττουν με τους σπουδαίους πρωταγωνιστές του Νταβίντ Μινάαρ και Μπούσι Ζοκούφα, δημιουργώντας ένα ευφάνταστο ουμανιστικό θέαμα, ουσιαστικά μια πολιτική πράξη μνήμης με θέμα το απαρτχάιντ, τον ρατσισμό, το συλλογικό τραύμα, την ιστορική μνήμη και τη συμφιλίωση. Ο κατά Κέντριτζ Υμπύ, λοιπόν, είναι ένας έκπτωτος καταπιεστής της πατρίδας του, ο οποίος ανακρίνεται από την Επιτροπή Αλήθειας και Συμφιλίωσης που συστήθηκε την περίοδο της διακυβέρνησης της Νοτίου Αφρικής από τον Μαντέλα. Ο Νοτιοαφρικανός Υμπύ βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη και επιδιώκει την αμνηστία. Οργώνει τη σκηνή σαν σαλτιμπάγκος, χορεύει και τραγουδά στη σκιά της ζηλότυπης συζύγου του Big Mama Africa, ενώ τον συντροφεύει μια κουστωδία από μαριονέτες-εμβλήματα του αυταρχισμού του, ο μυθικός τρικέφαλος φύλακας του Άδη, Κέρβερος, κι ένας κροκόδειλος που κατασπαράσσει τα ενοχοποιητικά ντοκουμέντα.


Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Λεωφόρος Συγγρού 107-109, Κεντρική Σκηνή,17-21 Δεκεμβρίου, www.sgt.gr

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Μεγάλη Χίμαιρα

Θέατρο Πορεία
Μεγάλη Χίμαιρα
Η Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση, ερωτικό μελόδραμα με φόντο την κοσμοπολίτικη Σύρα του Μεσοπολέμου και το αριστοκρατικό περιβάλλον μιας εφοπλιστικής οικογένειας, σε θεατρική διασκευή του Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου, ο οποίος το σκηνοθετεί σε μια αφαιρετική απόδοση, έχοντας κρατήσει τα τέσσερα βασικά πρόσωπα, ενώ κινηματογραφικά πλάνα συμπληρώνουν τη δράση.
Η Γαλλίδα Μαρίνα Μπαρέ, την οποία υποδύεται εξαιρετικά η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, παθιασμένη με την κλασική παιδεία αλλά και ερωτευμένη με Έλληνα εφοπλιστή τον οποίο παντρεύεται, αφήνει την πατρίδα της για να ζήσει στην Ελλάδα. Ο τόπος των ονείρων της, όμως, αποδεικνύεται «χίμαιρα». Μια αναπόφευκτη σύγκρουση Ανατολής και Δύσης, σεξουαλισμού και κωδικοποιημένης ηθικής. Το δραματικό σκηνικό του νησιού, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε έναν μοιραίο έρωτα, πυροδοτώντας παλιά ψυχολογικά της τραύματα που την οδηγούν στην αυτοκαταστροφή. Όλα εν τέλει καίγονται κάτω από το σκληρότατο ελληνικό φως.


Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου
Παίζουν: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Νίκος Ψαρράς, Όμηρος Πουλάκης, Σοφία Σεϊρλή, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Κατερίνα Τράμπα, Βασιλική Παναγιώτογλου, Αλίκη Αλεξανδράκη, Δημήτρης Τάρλοου
Θέατρο Πορεία, Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69, πλ. Βικτωρίας, 210 8210 991, Παραστάσεις: Τετ. & Κυρ 19.30, Πέμ.-Σάβ. 21.00

 

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Καρυοθραύστης

Θέατρο Ρεξ
Καρυοθραύστης
Μια ιδιαίτερα προσωπική εκδοχή του γνωστού μπαλέτου του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι από τον χορογράφο Κωνσταντίνο Ρήγο ως ένα σχόλιο στη μοναξιά και τον καταναλωτισμό των Χριστουγέννων, σε μια αναβίωση του πρώτου ανεβάσματος του 2010 στο θέατρο Θησείο. Καθώς έχει ασχοληθεί και με την Ωραία Κοιμωμένη και τη Μνήμη των Κύκνων, με τον Καρυοθραύστη είναι σαν να ολοκληρώνει μια τριλογία, αντιμετωπίζοντάς το ως ένα έργο τόσο τρελό και οριακό, που αμφιταλαντεύεται μεταξύ της παρωδία και της πραγματικότητας. Μιας πραγματικότητας πλασματικής φυσικά, εξού και καταστροφικής. Έτσι, η Κλάρα Στάλμπαουμ, ενήλικη, (ξανα)ανακαλύπτει τον κόσμο των παιχνιδιών και ακολουθεί την πορεία ενός μοναχικού ταξιδιού στο μεταίχμιο πραγματικότητας και ονείρου, βιώνοντας μια αναμέτρηση με τους φόβους και τις επιθυμίες της. Συναντάει τον ξύλινο Καρυοθραύστη της, αλλά η ερωτική τους ιστορία δεν επαναλαμβάνεται, καθώς εκείνος θα παραμείνει ξύλινος κι εκείνη θα χαθεί στους δρόμους της αναζήτησης μιας μακρινής ουτοπίας.

Ακατάλληλο για άτομα κάτω των 18 ετών
Χορογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Παίζουν: Ιωάννα Αντώναρου, Τάσος Καραχανίδης, Τάσος Καραχάλιος, Άρης Παπαδόπουλος, Χρήστος Στρινόπουλος
Θέατρο Ρεξ, Πανεπιστημίου 48, 210, 3305074 / 801 1160000, 15-16/12, 22-23/12, 29-30/12: 21.30, εισ.: €10-15

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Μάκβεθ

Από Μηχανής Θέατρο
Μάκβεθ
Μια ιδιαίτερα πρωτοποριακή ανάγνωση, με αισθητικές και όχι μόνο αναζητήσεις, του πολύ γνωστού έργου του Σαίξπηρ από τον νεαρό σκηνοθέτη Θάνο Παπακωνσταντίνου, βασισμένη στη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, η οποία έπαιξε καθοριστική σημασία στην ερμηνεία του έργου. Κράτησε τους δύο βασικούς χαρακτήρες, του Μάκβεθ και της Λαίδης, κι επικέντρωσε σε αυτούς τους όλη την εξέλιξη του δράματος μέσα από μια επαναλαμβανόμενη ιεροτελεστία, σαν έναν εφιάλτη στον όποιο παγιδεύονται οι δυο τους, χωρίς να επιδιώκουν απαραίτητα την εξουσία και τη δύναμη αλλά την κατάκτηση της αυθεντίας, φονεύοντας ιδεατά τον ίδιο τον θεό – μια βιβλική παραβολή, όπου ο άνθρωπος Μάκβεθ αποκτάει δικαιώματα επάνω στη ζωή και τον θάνατο. Οι τρεις μάγισσες-μοίρες χαράζουν έναν κύκλο σαν το προδιαγεγραμμένο πεπρωμένο του ανθρώπου κι εκεί μέσα εξελίσσεται το μεγαλύτερο μέρος της τραγωδίας αυτών των δύο θνητών που τόλμησαν να τα βάλουν με την υπέρτατη γνώση. Τρεις αντρικές φιγούρες ιπποτών στο τέλος γίνονται ένα με τον Μάκβεθ. Η παράσταση, στυλιζαρισμένη εικαστικά με φιλοσοφική προσέγγιση, πλησιάζει περισσότερο την αρχαία τραγωδία του Οιδίποδα και λιγότερο το σαιξπηρικό δράμα. Στους κεντρικούς ρόλους ο Άκις Βλουτής και η Κωνσταντίνα Τάκαλου.

Διασκευή-σκηνοθεσία : Θάνος Παπακωνσταντίνου
Παίζουν: Άκις Βλουτής, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Βασίλης Βηλαράς, Ελεάνα Γεωργιάδου, Κατερίνα Μηλιώτη, Ελένη Μολέσκη, Μάριος Παναγιώτου, Γιώργος Φλωράτος
Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5237297, Παραστάσεις: Πέμ.-Κυρ. 20.00, εισ.: €10-14

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος

Θέατρο Σφεδόνη
Εγώ ο Θουκυδίδης, ένας Αθηναίος
Η καθηλωτική παράσταση της Άννας Κοκκίνου, βασισμένη στο θεμελιώδες έργο του μεγάλου ιστορικού της αρχαιότητας, του Θουκυδίδη, συνεχίζει την τρομερά επιτυχημένη της διαδρομή. Με έναν αποκαλυπτικό τρόπο αφήγησης, η σπουδαία ηθοποιός αναβιώνει, με όπλο τη φωνή και το θεατρικό της ήθος, αποσπάσματα από τον διάλογο Αθηναίων και Μηλίων, από τα Κερκυραϊκά (ο πρώτος εμφύλιος που ξέσπασε στην Ελλάδα), από τον Επιτάφιο, την εκστρατεία στη Σικελία και, τέλος, από τον λοιμό. Η ευφυής επιλογή των κειμένων αναδεικνύει πλευρές της ανθρώπινης εμπειρίας, άλλοτε φρίκης κι άλλοτε σοφίας, οι οποίες παραμένουν σοκαριστικά αναλλοίωτες μέσα στους αιώνες και τρομερά επίκαιρες. Έτσι, τα ιστορικά γεγονότα που ακούγονται δεν είναι το έπος μυθικών προσώπων αλλά ανθρώπων με σάρκα και οστά που πλήρωσαν με πόνο και αίμα την αλαζονεία κάποιων. Και η ανθρώπινη υπόσταση αποδεικνύεται μηδαμινή μπροστά στον θάνατο και την ιστορία, αλλά και ιερή όταν η συντριβή είναι πια αναπόδραστα και τραγικά παρούσα.
Ένα λιτό σκηνικό που η Κοκκίνου διασχίζει ακατάπαυστα απ' άκρη σ' άκρη με ένα αναπηρικό καροτσάκι που κινεί με ειδικό μηχανισμό, ντυμένη με ένα είδος φουτουριστικής πανοπλίας, σαν μια ανάμνηση από το μέλλον, ενώ κινεί δύο μεγάλα φτερά που ανοίγουν και κλείνουν σαν μυθικό τέρας που άλλοτε αγριεύει κι άλλοτε φουντώνει από περηφάνια. Παράλληλα, παρακολουθούμε στον τοίχο σχεδιάγραμμα της πορείας των Ελλήνων στην Κάτω Ιταλία.


Δραματουργική επεξεργασία, σκηνοθεσία: Άννα Κοκκίνου, Νίκος Φλέσσας
Ερμηνεύει η Άννα Κοκκίνου
Σφενδόνη. Μακρή 4, Μακρυγιάννη, 215 5158968 Παραστάσεις: Τετ., Κυρ. 19.00, Παρ.-Σάβ. 20.00

 

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2

 

Θέατρο Θησείο
Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2
Μια νεανική προσέγγιση του πιο διάσημου και ακυρωμένου έρωτα του παγκόσμιου θεάτρου, μια παράσταση στην οποία δύο νέοι ερμηνευτές επωμίζονται, εκτός από τους εμβληματικούς ρόλους του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, και όλους τους υπόλοιπους, σε ένα εκτροχιασμένο παιχνίδι μεταμορφώσεων και παρενδυσίας. Ένα ιλιγγιώδες θεατρικό δρώμενο που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στον εμφύλιο σπαραγμό και στο ξύπνημα του έρωτα, θεατρικό πάζλ του οποίου τα κομμάτια ανέλαβε να ταιριάξει η ομάδα «Ιδέα» μέσα από ποικίλα θεατρικά είδη και ύφη, στοχεύοντας συγχρόνως στην απόδοση της ουσίας του έργου του Σαίξπηρ, με όπλο την αθωότητα και την ξέχειλη ενέργειάς του. Ο Κώστας Γάκης συνοδεύει την παράσταση, παίζοντας πιάνο, κιθάρα, κρουστά, ενίοτε παρεμβαίνοντας σε κρίσιμες στιγμές του έργου. Η παράσταση διανύει τη δεύτερη χρονιά της, απόδειξη ότι ο δυναμισμός και η δροσιά των συντελεστών της κατέκτησε ένα ευρύ κοινό διαφορετικών ηλικιών.


Σκηνοθεσία-διασκευή: Κώστας Γάκης, Αθηνά Μουστάκα, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Παίζουν: Αθηνά Μουστάκα, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Θέατρο Θησείο, Τουρναβίτου 7, Θησείο, 210 3255444, Παραστάσεις: Παρ.-Σαβ. 21.00 & Κυρ. 19.00, 7/11/12-5/4/15: Παρ.-Κυρ.: 19.00, εισ.: €10-12

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
The Rocky Horror Show

Θέατρο Ρεξ
The Rocky Horror Show
Το μιούζικαλ που έγινε ένα είδος θρησκείας στην Αμερική και φέτος γιορτάζει την τεσσαρακοστή του επέτειο ανεβαίνει πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία του υπερδραστήριου και ευφάνταστου Κωνσταντίνου Ρήγου. Ίσως να ήρθε και την κατάλληλη στιγμή, καθώς το 1973, που ο άνεργος ηθοποιός Ρίτσαρντ Ο' Μπράιαν το έγραψε, η σεξουαλική επανάσταση ήταν στο απόγειό της στην Αμερική, αλλά ελάχιστα εδώ. Το παρανοϊκό αυτό ροκ μιούζικαλ, μέσα από το οποίο ο δημιουργός του σατιρίζει τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και τα b movies τρόμου με Φρανκεστάιν και υπερανθρώπους, έχει μπολιαστεί με πολύ σεξ και παρανοϊκές καταστάσεις. Άλλωστε, ο κεντρικός χαρακτήρας, Dr. Frank, που ερμηνεύει υποδειγματικά στην ελληνική εκδοχή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, είναι ένας εξωγήινος υπερσεξουαλικός τραβεστί επιστήμονας που κατασκευάζει τον τέλειο άνθρωπο, τον Ρόκι Χόρορ, ενώ διαφθείρει το νεαρό ζευγάρι που καταφθάνει μια νύχτα στον πύργο του να ζητήσει βοήθεια επειδή έμεινε το αυτοκίνητό τους. Εκεί θα συμβούν έκτροπα, και μέσα από το χιούμορ και την αισθητική κόμικς που χαρακτηρίζουν το έργο απομυθοποιείται η μικροαστική ηθική και των δύο πλευρών του Ατλαντικού. Η μουσική λειτουργεί ξεσηκωτικά και δεν είναι τυχαίο ότι το κοινό συνήθως χορεύει μαζί με τους ηθοποιούς, ενώ όταν γυρίστηκε για τον κινηματογράφο, εκτός από την τεράστια επιτυχία του, έγινε κι ένα είδος cult και οι παρέες συναντιόντουσαν να τη δουν και να την ξαναδούν σε βίντεο, για να τραγουδήσουν και να χορέψουν τις μελωδίες του. Στη φαντασμαγορική παράσταση του Ρεξ τον ρόλο του αφηγητή κρατάει ο Γιώργος Μαζωνάκης.


Σκηνοθεσία-χορογραφία-σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Παίζουν: Γιώργος Μαζωνάκης, Βασιλική Τρουφάκου, Μάξιμος Μουμούρης, Νάντια Μπουλέ, Ιβάν Σβιτάιλο, Τζένη Θεωνά, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Νάσος Παπαργυρόπουλος, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Κλέων Γρηγοριάδης κ.ά.
Θέατρο Ρεξ, Πανεπιστημίου 48, 210 3305074 / 801 1160000, Παραστάσεις: Τετ., Κυρ. 19.30, Πέμ.-Σάβ. 20.30, εισ.: €12-40

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Λίλιομ

Θέατρο Πόρτα
Λίλιομ

Το Λίλιομ του Φέρεντς Μόλναρ δεν είναι άλλο από το έργο στο οποίο είναι βασισμένο το γνωστό σ' εμάς μιούζικαλ των Ρότζερς και Χάμερσταϊν, Carousel. Στην ουγγαρέζικη αργκό σημαίνει «μούρη», άνθρωπος του υποκόσμου. Στο έργο του Ουγγαρέζου συγγραφέα Φέρεντς Μόλναρ είναι ένας βίαιος, απρόβλεπτος, γοητευτικός αλήτης και ακαταμάχητα αλαζόνας, το απόλυτο «αστέρι» του λούνα παρκ της Βουδαπέστης, ενός συναρπαστικού και λαμπερού μικρόκοσμου ψευδαισθήσεων, ώσπου εμφανίζεται ένα κορίτσι που τον κατακτά και τις διαλύει. Γραμμένο το 1909, το Λίλιομ, παρόλο που φλερτάρει με διάφορα είδη, ανάμεσα στα οποία ο εξπρεσιονισμός, το μελόδραμα, το γκροτέσκο και το λαϊκό θέατρο, χάρη στον κυνισμό και τη νοσταλγία που το διαπερνούν, κάνει κοινωνικό σχόλιο χωρίς να χάνει τον λυρισμό και το χιούμορ του. Τρομερά δημοφιλές στα μισά του 20ού αιώνα σε Ευρώπη και Αμερική, μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Φριτς Λανγκ το 1934 και κάνει τα τελευταία χρόνια μια δεύτερη καριέρα μετά την αναβίωσή του στο Αμβούργο, στο Παρίσι, τη Νέα Υόρκη και ως μπαλέτο από τον Τζον Νόιμαϊερ με μουσική Μισέλ Λεγκράν . Η παράσταση του θεάτρου Πόρτα ξανασυστήνει το έργο στο ελληνικό κοινό, μετά το ανέβασμά του 1950 στο θέατρο Μουσούρη με την Έλλη Λαμπέτη και την Ελένη Χατζηαργύρη.

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Φωτογραφία από την παράσταση Λίλιομ


Απόδοση-σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος
Παίζουν: Λευτέρης Βασιλάκης, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιάννης Κλίνης, Έμιλυ Κολιανδρή, Φιλαρέτη Κομνηνού, Ηλίας Μουλάς, Κίττυ Παϊταζόγλου, Σωκράτης Πατσίκας, Γιώργος Χρυσοστόμου
Θέατρο Πόρτα, Μεσογείων 59, Αθήνα, Πληροφορίες-κρατήσεις: 210 7711333, Από 20/12

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Η μελωδία της Ευτυχίας

Η ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ
Ένα από τα πιο αγαπημένα και τρυφερά μιούζικαλ όλων των εποχών που έγινε παγκοσμίως γνωστό χάρη στην κινηματογραφική ταινία με την Τζούλι Άντριους. Βασισμένο στην πραγματική ιστορία της οικογένειας Φον Τραπ που απέδρασε από τη ναζιστική Αυστρία για να κάνει μουσική καριέρα στην Αμερική, το μιούζικαλ ασχολείται με τη νεαρή καλόγρια Μαρία που προσλαμβάνει ο ναύαρχος Γκέοργκ φον Τραπ για να κουμαντάρει τα επτά ορφανά από μητέρα και ιδιαίτερα κακομαθημένα παιδιά του – η μουσική που τους φέρνει η Μαρία τα γαληνεύει.


Σκηνοθεσία-απόδοση: Θέμις Μαρσέλλου
Παίζουν: Νάντια Κοντογεώργη, Άκης Σακελλαρίου, Ζέτα Δούκα, Αργύρης Αγγέλου
Θέατρο Παλάς

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Πλατόνοφ

3 ΤΣΕΧΩΦ
Πλατόνοφ στο Cartel, σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολάρι, με τους Ν. Αναστόπουλο, Ελ.Αντωνιάδου, Μ. Κανελλοπούλου κ.ά.
Θείος Βάνιας στο θέατρο Δημήτρης Χορν, σε σκηνοθεσία Λίλλυς Μελεμέ, με τους Γ. Φέρτη, Γ. Βόγλη, Έρση Μαλικένζου, Μ. Ψάλτη, Αλ. Καλτσίκη κ.ά.
Ο Γλάρος στο θέατρο Θησείο, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, με τους Ν. Τσαλίκη, Αλ. Λογοθέτη, Γ. Στεφόπουλο, Σ. Γεωργοβασίλη κ.ά.

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Ένας ήρωας με παντόφλες

2 ΚΩΜΩΔΙΕΣ ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΕΣ
Ντόλλυ, η προξενήτρα του Θόρντον Ουάιλντερ, με τους Β. Σταυροπούλου, Χ. Χατζηπαναγιώτη, Άν.-Μ. Παπαχαραλάμπους, Ρ. Λοϊζίδου, Γ. Καρακατσάνη κ.ά., σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη.
Ένας ήρωας με παντόφλες των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, με τους Γ. Μπέζο, Δ. Λαμπρόγιαννη, Τ. Γιαννόπουλο, Κ. Φλωκατούλα, Δ. Κανέλλο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου.

 

20 θεατρικές παραστάσεις που νομίζουμε θα αρέσουν σε όλους Facebook Twitter
Σταχτοπούτα

ΜΠΑΛΕΤΟ
Σταχτοπούτα του Σεργκέι Προκόφιεφ και χορογραφία Βίκτορ Λίτβινοφ, Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας του Κιέβου, Μέγαρο Μουσικής από 19/12
Ο Καρυοθραύστης του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι και χορογραφία Ρενάτο Τζανέλλα, Εθνική Λυρική Σκηνή, Θέατρο Ολύμπια από 20/12

Προσοχή! Επιβεβαιώστε τα εορταστικά ωράρια των θεάτρων, κάνοντας ένα τηλέφωνο πριν από την επίσκεψή σας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ