Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
0
Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Το τελευταίο project της φωτογράφου Joana Choumali εξερευνά την εικόνα του σώματος και την ομορφιά καταγράφοντας τους άνδρες που κατασκευάζουν κούκλες-μοντέλα ρούχων στο Αμπιτζάν. Η Choumali γεννήθηκε το 1974 στο Αμπιντζάν στην ακτή Ελεφαντοστού. Σπούδασε στη Καζαμπλάνκα γραφικές τέχνες και δουλεψε στο διαφημιστικό χώρο πριν αφοσιωθεί στη φωτογραφία. Χρησιμοποιεί τη φωτογραφία για να ανακαλύψει την ταυτότητά της, όπως λέει, γι' αυτό και ίσως πολλές από τις δουλειές της επικεντρώνονται στην αφρικανική ήπειρο- όντας αφρικανή και η ίδια- και στα πολλά πρόσωπα του πολιτισμού της.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Το μανεκέν "Awoulaba" είναι ένα προκαθορισμένο μοντέλο - κούκλα σχεδιασμένο σύμφωνα με τα αφρικάνικα πρότυπα ομορφιάς γεμάτο καμπύλες, σε αντίθεση με τα ασθενικά αδύναμα παραδείγματα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στη Δύση. Πρωτοεμφανίστηκαν το 2011 και απο τότε έχουν γίνει δημοφιλή και συναντώνται πολύ συχνά σε πολλά καταστήματα ενδυμάτων στην πρωτεύουσα της Ακτής του Ελεφαντοστού το Αμπιντζάν. Στην φωτογραφία τα φρεσκοβαμένα μανεκέν στεγνώνουν κάτω από τον ήλιο στο εργαστήρι του Mr Sidibé στη πλατεία Deux στο Αμπιντζάν.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Στη λαϊκή κουλτούρα των Ιβοριανών οι Awoulabas είναι όμορφες γυναίκες με μεγάλα στήθη και πάνω απ' όλα μεγάλα οπίσθια. Εδώ βλέπουμε έναν μαθητευόμενο να λουστράρει μία κούκλα. Κάθε μία συνήθως χρειάζεται μία εβδομάδα για να ολοκληρωθεί.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

"Μία καμπυλόγραμμη γυναίκα θεωρείται εύπορη, υγιής και ερωτική στην Ακτή του Ελεφαντοστού" εξηγεί η φωτογράφος Joana Choumali. Ο διαγωνισμός ομορφιάς Miss Awoulaba οργανώθηκε πρόσφατα για να προασπίσει τα αφρικανικά πρότυπα ομορφιάς από τα δυτικοποιημένα πρότυπα. Στη φωτογραφία ένας μαθητευόμενος τοποθετεί μία κούκλα στην άκρη του δρόμου.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Η Choumali άρχισε να καταγράφει τα εργαστήρια κατασκευής των κουκλων-μανεκέν παρακινούμενη αρχικά από την απορία που της προκάλεσε ο πολλαπλασιασμός των λευκών Awoulaba μανεκέν που στέκονται έξω από τα καταστήματα ρουχισμού. Ήθελε να καταλάβει τη διαδικασία παραγωγής και τι μαρτυρούσαν τα τελικά προϊόντα για τα πρότυπα ομορφιάς.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Οι κατασκευαστές είναι ανεξάρτητοι και δουλέυουν σε μικρά άτυπα μαγαζιά στους δρόμους του Αμπιντζάν. Πολλοί ξεκίνησαν καλουπώνοντας τσιμεντένιες ή πλαστικές γλάστρες αλλά όταν ξεκίνησε η εισροή φτηνού ρουχισμού στη πόλη, η ζήτηση των μανεκέν αυξήθηκε. Στην εικόνα μία κούκλα λουστράρεται.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Στο τέλος της διαδικασίας οι μαθητευόμενοι είναι τόσο περηφανοι με τη δουλειά τους που σχεδόν συμπεριφέρονται στις κούκλες σαν να είναι αληθινές, λέει η Choumali και έχουν μάλιστα τη συνήθεια να καταγράφουν τη δημιουργία τους φωτογραφίζοντας τες. Ο κύριος Da, ιδιοκτήτης ενός εργαστηρίου ποζάρει με ένα μανεκέν στην Adjame στο Αμπιτζάν.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Η Choumali φωτογραφίζοντας τους κατασκευαστές ανακάλυψε ότι υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με την ταυτότητα της γυναίκας στη δυτική Αφρική κάτι που την οδήγησε να πειραματιστεί με μια σειρά φωτογραφίσεων. Αποφάσισε να υπερθέσει τις εικόνες των αληθινών γυναικών μέσα στις ιδανικοποιημένες μορφές των μανεκέν, εκθέτοντας τα κενά που υπάρχουν ανάμεσα στη πραγματικότητα και τη προσδοκία.

Τα μανεκέν στην Ακτή του ελεφαντοστού είναι χυμώδη σαν θεές της γονιμότητας Facebook Twitter
©Joana Choumali

Με αυτές τις υβριδικές φόρμες η φωτογράφος ισχυρίζεται ότι φιλοδοξεί να απαντήσει στην αντικρουόμενη ιδέα της θηλυκότητας, της ομορφιάς και της εικόνας του σώματος στη σύγχρονη Αφρική. Η σειρά της Choumali Awoulaba/Taille Fine θα εκτίθεται στο LagosPhoto festival στην Abuja της Νιγηρίας μέχρι τις 23 Νοεμβρίου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ