Απεργία την Πρωτομαγιά

Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Cindy Crawford, New York, 1988. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery © PATRICK DEMARCHELIER/COURTESY OF CAMERA WORK GALLERY

Πατρίκ Ντεμαρσελιέ: Η πρώτη έκθεση μετά τον θάνατο του θρυλικού φωτογράφου μόδας

0

Η γκαλερί Camera Work στο Βερολίνο παρουσιάζει την πρώτη έκθεση του φωτογράφου μόδας Πατρίκ Ντεμαρσελιέ μετά τον θάνατό του, που περιλαμβάνει μερικές φωτογραφίες οι οποίες δεν είχαν εκτεθεί ποτέ.

Τη σχεδίασε ο ίδιος ο φωτογράφος, λίγο πριν πεθάνει, τον Μάρτιο του 2022, μαζί με την γκαλερί, παραχωρώντας πληροφορίες σχετικά με το αρχείο του.

Περιλαμβάνει φωτογραφίες που καλύπτουν τρεις δεκαετίες, αυτές που τον έκαναν διάσημο και αφορούν τη βιομηχανία της μόδας και τους εκπροσώπους της, τα διάσημα σούπερ-μόντελ της δεκαετίας του 1980 και του 1990, συμπεριλαμβανομένων των Κρίστι Τέρλιγκτον, Σίντι Κρόφορντ, Κλόντια Σίφερ, Λίντα Ευαγγελίστα, Ναόμι Κάμπελ και Κέιτ Μος.

Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες που καλύπτουν τρεις δεκαετίες, αυτές που τον έκαναν διάσημο και αφορούν τη βιομηχανία της μόδας και τους εκπροσώπους της, τα διάσημα σούπερ-μόντελ της δεκαετίας του 1980 και του 1990, συμπεριλαμβανομένων των Κρίστι Τέρλιγκτον, Σίντι Κρόφορντ, Κλόντια Σίφερ, Λίντα Ευαγγελίστα, Ναόμι Κάμπελ και Κέιτ Μος.

Φωτογράφισε όμως μοναδικά και τη σύγχρονη γενιά των διάσημων μοντέλων, την Άσλεϊ Γκράχαμ, την Μπέλα και την Τζίτζι Χαντίντ, την Έμιλι Ραταϊκόφσκι και την Κάρλι Κλος, δίπλα σε αστέρια του σινεμά και της μουσικής όπως η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, η Νικόλ Κίντμαν, η Τζένιφερ Λόρενς, ο Ρου Πολ, η Σάρα-Τζέσικα Πάρκερ, η Σκάρλετ Γιοχάνσον και η Μαντόνα.

Υπήρξε ο πρώτος μη Βρετανός φωτογράφος τον οποίο προσέλαβε η βασιλική οικογένεια της Βρετανίας για ένα από τα πιο διάσημα πορτρέτα της πριγκίπισσας Νταϊάνα.

Στην έκθεση υπάρχουν και σκηνές από την επίδειξη υψηλής ραπτικής του Dior το 2012, μαζί με μια περίεργα προφητική φωτογραφία του Ντόναλντ και της Μελάνια Τραμπ σε ένα ψεύτικο Οβάλ Γραφείο, τραβηγμένη το 1999.

Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Ήταν ο πρώτος μη Βρετανός φωτογράφος τον οποίο προσέλαβε η βασιλική οικογένεια της Βρετανίας για ένα από τα πιο διάσημα πορτρέτα της πριγκίπισσας Νταϊάνα το 1990.

Γεννημένος κοντά στο Παρίσι το 1943, μέλος μιας ταπεινής οικογένειας, ο Ντεμαρσελιέ πέρασε τα παιδικά του χρόνια στη Χάβρη της Νορμανδίας, με τη μητέρα του και τα τέσσερα αδέλφια του. Για τα δέκατα έβδομα γενέθλιά του ο πατριός του τού αγόρασε την πρώτη του φωτογραφική μηχανή, μια Eastman Kodak. Έτσι έμαθε πώς να εμφανίζει φιλμ, να ρετουσάρει αρνητικά και άρχισε να φωτογραφίζει φίλους και γάμους.

Το 1975 πήγε στη Νέα Υόρκη και εκεί ανακάλυψε τη φωτογραφία μόδας, δουλεύοντας ως ανεξάρτητος φωτογράφος. Έμαθε –και στην πορεία συνεργάστηκε μαζί τους– από φωτογράφους όπως οι Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν και Τέρι Κινγκ.

Η δουλειά του τράβηξε την προσοχή των περιοδικών «Elle», «Marie Claire» και «20 Ans Magazine». Εργάστηκε για τη «Vogue» και το «Harper's Bazaar» για πρώτη φορά το 1992 και φωτογράφισε διεθνείς διαφημιστικές καμπάνιες για τους οίκους Dior, Louis Vuitton, Celine, TAG Heuer, Chanel, Donna Karan, Yves Saint Laurent, Tommy Hilfiger, Carolina Herrera, Moschino, Vera Wang, Elizabeth Arden, H&M, Sam Edelman, Zara, Max Azria, Express, Longchamp, Blumarine, Lacoste, Ann Taylor, Calvin Klein και Ralph Lauren.

Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Claudia Schiffer, 1990. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Stephanie Seymour, 1990. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 και μετά φωτογράφισε τα εξώφυλλα σχεδόν όλων των μεγάλων περιοδικών μόδας, συμπεριλαμβανομένης της αμερικανικής, της βρετανικής και της παρισινής «Vogue». Έκανε επίσης εξώφυλλα για τα «Rolling Stone», «Glamour», «Life», «Newsweek», «Elle» και «Mademoiselle».

Τον Φεβρουάριο του 2018 επτά μοντέλα που είχαν συνεργαστεί μαζί του τον κατηγόρησαν για σεξουαλική παρενόχληση. Η Condé Nast ανακοίνωσε: «Ενημερώσαμε τον Πατρίκ ότι δεν θα συνεργαστούμε μαζί του στο άμεσο μέλλον».

Ο ίδιος αρνήθηκε τότε τις κατηγορίες και δήλωσε ότι δεν θα σταματήσει να δουλεύει μέχρι να πεθάνει, όπως αναφέρει το «Women's Wear Daily», αν και η δουλειά του μειώθηκε τα επόμενα χρόνια.

Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Nicole Kidman, 1996. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Kate, London, 2010. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery © PATRICK DEMARCHELIER/COURTESY OF CAMERA WORK GALLERY
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Naomi, 1988. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
RuPaul, 1998. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery © PATRICK DEMARCHELIER/COURTESY OF CAMERA WORK GALLERY
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Linda Evangelista, 1988. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Natalia Vodianova, 2005. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Karlie Kloss, 2012. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Gigi Hadid, 2017. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work GalleryGALLERY
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Amber Valetta, 1993. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
Ashley Graham, «Love Magazine», New York, 2017. © Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
© Patrick Demarchelier/Courtesy of Camera Work Gallery
ΤΣΕΚ Το έργο του Πάτρικ Ντεμαρσελιέ σε μια έκθεση πρώτη φορά μετά το θάνατό του Facebook Twitter
O Πατρίκ Ντεμαρσελιέ φωτογραφίζεται για τη «Vogue» τον Οκτώβριο του 2010. Φωτο: Victor Demarchelier
Φωτογραφία
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ο Φρεντ Μπουασονά και η Μεσόγειος. Μια φωτογραφική Οδύσσεια» σε μια μεγάλη έκθεση στη Θεσσαλονίκη

Φωτογραφία / «Ο Φρεντ Μπουασονά και η Μεσόγειος. Μια φωτογραφική Οδύσσεια» σε μια μεγάλη έκθεση στη Θεσσαλονίκη

Στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης από τις 8 Σεπτεμβρίου, ένα πανόραμα των εικόνων του πρωτοπόρου Ελβετού φωτογράφου που συνδέθηκε όσο λίγοι με την Ελλάδα, ταξιδεύοντας στη Μεσόγειο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT
Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ