Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge

Όμορφες μέρες στις καλιφορνέζικες παραλίες των '70s

0

Ο Αμερικανός φωτογράφος Tod Papageorge  - ο οποίος έχει κερδίσει δύο υποτροφίες Guggenheim και του οποίου το έργο έχει συλλεχθεί από περισσότερα από 30 μεγάλα ιδρύματα - θυμάται τον ενθουσιασμό του για το ταξίδι στην Καλιφόρνια το 1975, όταν χρησιμοποίησε εκτενώς για πρώτη φορά μια φωτογραφική μηχανή μεσαίου φορμάτ.

«Ήξερα ότι χρησιμοποιούσα μια μηχανή που μπορούσε να καταγράψει εκπληκτικά την ομορφιά του φωτός, και πιο συγκεκριμένα ένα είδος ακτινοβολίας που με ενδιέφερε πολύ - σχεδόν εμμονικά - να προσπαθήσω να αποτυπώσω σε αυτές τις εικόνες». Συνεπαρμένος από το εκτυφλωτικό φως, δημιούργησε μερικές από τις πρώτες του φωτογραφίες και μερικά χρόνια αργότερα, το 1978 επέστρεψε και πάλι στο Λος Άντζελες για να συνεχίσει το φωτογραφικό πρότζεκτ του όπως έκανε και αργότερα, το 1981 και το 1988, σε μικρότερης διάρκειας επισκέψεις.

Μακρυμάλληδες νεαροί άντρες που κουβαλάνε σανίδες του σερφ προς τα κύματα, κορίτσια με μπικίνι που αράζουν στην παραλία, παιδιά που παίζουν με την άμμο, σώματα που λιάζονται και συνθέτουν ασυνείδητα πολυεπίπεδα ταμπλό που βρίσκουν το πρότυπό τους στην κλασική ζωγραφική.

Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά φωτογραφιών, που σήμερα μοιάζουν εκπληκτικά επίκαιρες και συνυφαίνουν την ανεμελιά της νεότητας και τη διαχρονικότητα της φύσης. Μακρυμάλληδες νεαροί άντρες που κουβαλάνε σανίδες του σερφ προς τα κύματα, κορίτσια με μπικίνι που αράζουν στην παραλία, παιδιά που παίζουν με την άμμο, σώματα που λιάζονται και συνθέτουν ασυνείδητα πολυεπίπεδα ταμπλό που βρίσκουν το πρότυπό τους στην κλασική ζωγραφική. 

Ο αποκλεισμός από την πανδημία παρείχε στον διακεκριμένο φωτογράφο απροσδόκητο χρόνο για να επανεξετάσει αυτές τις εικόνες από τις παραλίες του Λος Άντζελες που είχε απαθανατίσει στα ταξίδια του στην Καλιφόρνια. Δεν είχε κάνει ποτέ πριν ένα διάλειμμα για να τις οργανώσει. Στις αρχές του μήνα κυκλοφόρησε η συλλογή φωτογραφιών με τίτλο At The Beach από τον βρετανικό εκδοτικό οίκο Stanley Barker. 

«Το να σκέφτομαι αυτές τις φωτογραφίες να κάθονται ως αρνητικά σε κίτρινα κουτιά ήταν λίγο αποκαρδιωτικό», δήλωσε ο 82χρονος Papageorge σε συνέντευξή του στους New York Times από το σπίτι του στο New Haven. «Είναι μεγάλη χαρά που οι άνθρωποι τώρα τις βλέπουν και ανταποκρίνονται σε αυτές».

Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Tod Papageorge, At The Beach, 1975-1981. © Tod Papageorge
Tod-Papageorge Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του βιβλίου του Tod Papageorge At The Beach
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ