Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter

Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949)

0

Το 1948 και 1949 ο πρώην πολεμικός ανταποκριτής του περιοδικού Life, φωτογράφος και συνιδρυτής του θρυλικού πρακτορείου Magnum Photos, George Rodger ταξίδεψε στο νότιο Σουδάν και υπήρξε ο πρώτος δυτικός που φωτογράφισε επίσημα τους αυτόχθονες πληθυσμούς των βουνών Nuba στην πρώην κεντρική επαρχία του Kordofan του Σουδάν καθώς και τη φυλή Latuka του νότιου Σουδάν. Όχι μόνο κατέγραψε φυλές που ήταν απόλυτα μοναδικές και παραδοσιακές όσον αφορά τα έθιμα, την ενδυμασία, την αρχιτεκτονική, τη γεωργία, τις τελετουργίες και τις κοινωνικές συγκεντρώσεις, αλλά μετέφερε και μοιράστηκε πλήρως τις εμπειρίες του με τον υπόλοιπο κόσμο μέσω του τότε κυρίαρχου μέσου της φωτογραφίας. Και ενώ οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες του έγιναν ευρέως γνωστές και ενέπνευσαν φωτογράφους και κινηματογραφιστές μεταξύ -των οποίων και την πρωτοπόρο της ναζιστικής προπαγάνδας Leni Riefenstahl-να επισκεφθούν τη περιοχή στη δεκαετία του 1960 και '70, οι έγχρωμες εικόνες του που είχε τραβήξει με τη Leica του και Kodachrome φιλμ, παρέμειναν αδημοσίευτες μέχρι σήμερα.

Πρόσφατα οι εκδόσεις Prestel δημοσίευσαν το Nuba & Latuka: The Color Photographs που περιλαμβάνει όπως άλλωστε αναφέρεται και στον τίτλο τις έγχρωμες φωτογραφίες του από το επικό εκείνο ταξίδι στην Αφρική. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι οι έγχρωμες φωτογραφίες ήταν απαίτηση της National Geographic που θα τις δημοσίευε. Παρά τις αντιξοότητες με τις περίεργες συνθήκες εργασίας και το κατεστραμμένο φωτόμετρο του, ο σπουδαίος φωτογράφος κατάφερε να παράγει μια ιστορία που αποτελεί ένα εξαιρετικό δείγμα όχι μόνο του αναμφισβήτητα τεράστιου ταλέντου του αλλά και της πρώιμης έγχρωμης φωτογραφίας.

Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Ένας πολεμιστής φυσάει το namogo, το οποίο είναι το άκρο ενός ελεφαντόδοντου που καλύπτεται με το άκοπο τεντωμένο δέρμα της ουράς ενός βοδιού, 1948. © George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Νεαροί πολεμιστές της φυλής Latuka περιμένουν να ξεκινήσει ο χορός που αποτελεί την έναρξη της τελετής των βροχοποιών. 1948 © George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Πολεμιστές της φυλής Kao-Nyaro. Τα θανατηφόρα ορειχάλκινα βραχιόλια που φορούσαν οι μαχητές ζύγιζαν μέχρι δύο κιλά. © George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Χορεύτριες από το χωριό Kao. © George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Καλυμμένοι με στάχτη οι πολεμιστές της Korongo Nubaπεριμένουν να αγωνιστούν, 1949. © George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Παλαιστές της φυλής Kao-Nyaro.© George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Παλαιστές της φυλής Kao-Nyaro. © George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Ο νικητής των αγώνων πάλης μεταφέρεται από τους συναγωνιστές του, 1949. © George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Ο χορός της φυλής Latuka, 1948. © George Rodger | Magnum Photos.
Οι Νούβιοι της υποσαχάριας Αφρικής για πρώτη φορά σε έγχρωμες φωτογραφίες του George Rodger (1949) Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του βιβλίου. © George Rodger | Magnum Photos.
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ