«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter

«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander

0

Tα πορτρέτα του August Sander συγκαταλέγονται στα αριστουργήματα του είδους. Από τότε που η Photographische Sammlung / SK Stiftung Kultur απέκτησε το αρχείο του φωτογράφου ασχολείται με την καταγραφή του και έχει ήδη παρουσιάσει αυτές τις φωτογραφίες σε διάφορες θεματικές εκθέσεις.

Με το "People of the 20th Century", το πιο φημισμένο φωτογραφικό του έργο, ο Sander δεν επιθυμούσε τίποτα άλλο παρά να καταγράψει την κοινωνία της εποχής του, απαθανατίζοντας ανθρώπους που ασκούν διαφορετικά επαγγέλματα και έχουν ακολουθήσει διαφορετικές πορείες ζωής.

Για παράδειγμα, οι εικόνες του παρέχουν πληροφορίες για τον πληθυσμό της αγροτικής περιφέρειας του Westerwald, τις καλλιτεχνικές κοινότητες της Κολωνίας και του Βερολίνου και τη ζωή στην πόλη γενικά κατά την εποχή του. Στο πέρασμα των δεκαετιών, φωτογραφίες όπως οι «Νεαροί Αγρότες» ["Young Farmers" (1914)] και «Ζαχαροπλάστης» ["Pastry Cook" (1928)] έχουν γίνει θρυλικές. 

Τα πορτρέτα του August Sander είναι συναρπαστικά αντικείμενα μελέτης για όποιον τρέφει μια μη συναισθηματική, αμερόληπτη αγάπη για τους ανθρώπους και τη ζωή.

Τα πορτρέτα του August Sander δεν είναι μόνο θεμελιώδους σημασίας για την ιστορία της φωτογραφίας. Είναι επίσης συναρπαστικά αντικείμενα μελέτης για όποιον τρέφει μια μη συναισθηματική, αμερόληπτη αγάπη για τους ανθρώπους και τη ζωή, θέλει να θέσει ερωτήσεις σχετικά με το παρελθόν και να συγκεντρώσει εμπειρίες για το μέλλον αλλά και για όποιον έχει πάθος να ψάχνει, να ανακαλύπτει και να αναλύει. 

Ο August Sander παρουσίασε για πρώτη φορά το έργο του "People of the 20th Century" το 1927 στο Kölnischer Kunstverein, έχοντας επιλέξει περισσότερες από 110 εκτυπώσεις.

Δεδομένου ότι ο Sander ανέπτυξε το συγκεκριμένο έργο –το πολιτιστικό του έργο, όπως το ονόμασε– μεταξύ περίπου 1925 και 1955, δηλαδή, μέσα σε τρεις δεκαετίες, ενσωματώνοντας επίσης μοτίβα που είχε παραγάγει από το 1892 και μετά, οι πρωτότυπες εκτυπώσεις είχαν αυξηθεί πάρα πολύ ως το τέλος της ζωής του. 

«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Παιδιά αγροτικής οικογένειας, 1913. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Παιδιά μεσοαστικής οικογένειας, 1925. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Κομπέρ, 1930. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Σερβιτόρα, 1928/29. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Ο ντανταϊστής Raoul Hausmann [με την Hedwig Mankiewitz και την Vera Broïdo], 1929. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Τρεις γενιές μιας οικογένειας, 1912. © Die Photographische Sammlung / SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018; Dauerleihgabe / Permanent Loan, Stadt Herdorf
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Εργάτης τσίρκου, 1926-1932. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Εργάτες στην περιοχή Ruhr, c. 1928. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018; Courtesy: Bayerische Staatgemäldesammlungen: Sammlung Moderne Kunst in der Pinakothek der Moderne, München /nMunich, Sammlung / Collection Lothar Schirmer
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Γυρολόγος, 1930. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Νεαρή μητέρα της μεσαίας τάξης, 1926 © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018; Courtesy: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Ζαχαροπλάστης, 1928. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Κορίτσι σε τροχόσπιτο, 1926-1932. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018; Courtesy: The Museum of Modern Art, New York
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Νεαροί αγρότες, 1914. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Ζωγράφος [Heinrich Hoerle], 1928-1932. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018, Courtesy: Privatsammlung / Private Collection, München / Munich
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Αστυνομικός, 1925. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Σόουμαν, 1930. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv; VG Bild-Kunst, 2018
«Οι Άνθρωποι του 20ού Αιώνα» του August Sander Facebook Twitter
Καλλιτέχνες του τσίρκου, 1926-1932. © Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur – August Sander Archiv, Köln; VG Bild-Kunst, Bonn, 2014
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ