Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
0
Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Η Παρέλαση του Bridgeport: H Μπάντα και το Πλήθος του Walker Evans, 1941


Ο Κόσμος των Ξένων εξερευνά τις απεικονίσεις του πλήθους στην Αμερικανική τέχνη. Η έκθεση που εξελίσσεται αυτό το διάστημα και μέχρι τις 4 Απριλίου του 2016 στην Huntington Library στο Σαν Μαρίνο της Καλιφόρνια, παρουσιάζει καλλιτέχνες όπως οι Walker Evans, Torkel Korling και George Bellows που δουλεύουν σε διαφορετικά μέσα και εκτείνεται για πάνω από ένα αιώνα. Θέμα της, η απεικόνιση του πλήθους στις φωτογραφίες.

Υπό μία έννοια η έκθεση είναι αποκαλυπτική. Διότι το πλήθος έχει δικά του χαρακτηριστικά -δεν είναι το απλό άθροισμα των μονάδων που το αποτελούν. Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους είναι τελείως διαφορετικά από τα αισθήματα που νοιώθουν κατά μόνας οι άνθρωποι.

Ορισμένα παραδείγματα:

 

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
East First Street του Ken Gonzales-Day, 2006. Μια φωτογραφία από την σειρά του Διαγραφόμενα Λιντσαρίσματα.

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Πολυσύχναστη Αποβάθρα το Σεληνόφωτο στο Arverne, Long Island, Νέα Υόρκη του Karl F Struss γύρω στο 1910

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Ο Πρώτος Φόνος του Weegee (Arthur Fellig). «Μια γυναίκα συγγενής έκλαψε αλλά τα παιδιά της γειτονιάς ενθουσιάστηκαν με το σόου όταν ένας μικρο-κακοποιός πυροβολήθηκε και σκοτώθηκε», έγραψε ο Weegee για αυτή την φωτογραφία που δημοσιεύτηκε το 1945.

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Πολυσύχναστη Παραλία του Torkel Korling, 1929

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Ουρά για Ψωμί – Κανείς δεν έχει πεινάσει του Reginald Marsh, 1932

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Billy Sunday του George Wesley Bellows. Δείχνει την συμμετοχή σε μια εκδήλωση ένος διάσημου ιεροκύρηκα το 1923

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Έλεγχος της Κυκλοφορίας του Benton Murdoch Spruance, 1936

Η έκσταση, η αγριότητα, η ρέμβη ή το πάθος του πλήθους Facebook Twitter
Manhattan Vista του Armin Landeck, 1934

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ