Ο Λιβανέζος Ζαντ Μούλτακα και επτά σολίστες παρουσιάζουν το «Έπος του Γκιλγκαμές» στη Στέγη

Ο Λιβανέζος Ζαντ Μούλτακα και επτά σολίστες παρουσιάζουν το «Έπος του Γκιλγκαμές» στη Στέγη Facebook Twitter
0

Στις 19 και 20 Απριλίου και ώρα 20.30, η Κεντρική Σκηνή της Στέγης θα φιλοξενήσει την όπερα του Λιβανέζου συνθέτη και εικαστικού, Ζαντ Μούλτακα, ο οποίος δίνει φωνή στον βασιλιά Γκιλγκαμές των Σουμέριων μέσα από το «Mezwej», ένα μουσικό σύνολο από εφτά σημαντικούς σολίστες της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Μέσης Ανατολής που ίδρυσε ο ίδιος.


Σε αυτή την όπερα δεν υπάρχουν τραγουδιστές. Ο λόγος και η φωνή προέρχονται από τους ίδιους τους μουσικούς και συνοδεύονται από την προβολή βίντεο που μετατρέπει τις σκιές των μουσικών σε παράξενες και αυτόνομες φιγούρες.


Η μουσική παραγωγή ανήκει στο πλαίσιο του αφιερώματος «Αθηναϊκή Άνοιξη» που οργανώνει η Στέγη Ιδρύματος Ωνάση και επιστρέφει από το ταξίδι της λίγες μέρες μετά την εμφάνισή της στο θέατρο Le Lieu Unique στη Νάντη της Γαλλίας.


Το «Έπος του Γκιλγκαμές» είναι ένα από τα παλαιότερα σωζόμενα κείμενα στην ιστορία της ανθρωπότητας με την προέλευσή του να παραμένει άγνωστη, παρά τις πολλές θεωρίες που έχουν προταθεί για αυτήν.


Το έπος αφηγείται την ιστορία του Γκιλγκαμές, του καταπιεστικού βασιλιά της Ουρούκ, μιας πόλης των Σουμερίων στις όχθες του ποταμού Ευφράτη κατά την 3η χιλιετία π.Χ., που αναζητά το μυστικό της αιώνιας ζωής, μετά τον θάνατο του φίλου του Ενκιντού, τον οποίο δημιούργησαν οι θεοί για δώσει τέλος στην βασιλεία του.


Η εκφραστική λιτότητα του έπους και ο τρόπος με τον οποίο καταβυθίζεται στις πιο σκοτεινές αβύσσους της συνείδησης είναι θέματα που παραπέμπουν στις τραγωδίες του Αισχύλου και ενδιαφέρουν πολύ τον Μούλτακα.


Ο Ζαντ Μούλτακα είναι Λιβανέζος συνθέτης και εικαστικός που δραστηριοποιείται στη Βηρυτό και το Παρίσι. Έχει αποσπάσει δύο πρώτα βραβεία στο πιάνο και τη μουσική δωματίου στο Κονσερβατόριο του Παρισιού και έχει εκπροσωπήσει τον Λίβανο το 2015 και το 2017 στην Μπιενάλε της Βενετίας, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη.


Για την όπερά του πάνω στο «Έπος του Γκιλγκαμές», επιλέγει μουσικούς προερχόμενους από χώρες της λεκάνης της Μεσογείου, που εκπροσωπούν τις χώρες προέλευσης όλων των επών του αρχαίου κόσμου, από την Ελλάδα των ομηρικών επών μέχρι την Ιταλία της «Αινειάδας» του Βιργιλίου.


Οι παραδόσεις της Εγγύς Ανατολής ενώνονται με το σαντούρι του Βαγγέλη Πασχαλίδη, το νέυ του Χάρη Λαμπράκη και το γυαλί ταμπούρ του Ευγένιου Βούλγαρη. Το κανονάκι του Στέφανου Δορμπαράκη αντιπροσωπεύει την ελληνική παράδοση και η πολίτικη λύρα του Σωκράτη Σινόπουλου φέρνει κοντά τις δύο όχθες του Βόσπορου, ενώ η βιόλα ντα γκάμπα του Ανδρέα Λινού και της Κριστίνα Πλουμπό με τα κρουστά του Κλαούντιο Μπετινέλι ορίζουν τα δυτικά μουσικά σύνορα.


Μία συμπαραγωγή της Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, La cité Musicale-Metz και Mezwej / Association Art Moderne με την υποστήριξη Drac Provence Alpes Côte d'Azur.


Info

Έπος του Γκιλγκαμές

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

19 & 20 Απριλίου 2019

Κεντρική Σκηνή | 20:30-21:50

 

Εισιτήρια

Κανονικό: 7, 12 €

Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 10 €

Παρέα 10+ άτομα: 9 €

Κάτοικος γειτονιάς: 7 €

ΑμεΑ, Ανεργίας: 5 € | Συνοδός ΑμεA: 7 €

Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια για την όπερα εδώ.

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.