Welcome 2 America: Πρέπει η ακυκλοφόρητη μουσική από το θησαυροφυλάκιο του Prince ν’ ανέβει στο Spotify;

Welcome 2 America: Πρέπει η ακυκλοφόρητη μουσική από το θησαυροφυλάκιο του Prince ν’ ανέβει στο Spotify; Facebook Twitter
Φωτ.: Mike Ruiz/ The Prince Estate
0

Όνομα: Το θησαυροφυλάκιο του Prince

Ηλικία: Περίπου 30 χρονών όσο χρονολογείται και το Paisley Park, το καταφύγιο του Prince στη Μινεάπολη ― ένα τεράστιο στούντιο ηχογραφήσεων στο οποίο ζούσε κιόλας. Το Paisley Park χτίστηκε το 1987 και τώρα έχει γίνει μουσείο.

Εμφάνιση: Ένας χώρος αγνώστων διαστάσεων  σαν αποθήκη πίσω από μια ατσάλινη πόρτα στο υπόγειο του Paisley Park όπου ο Prince φύλαγε όλες τις ακυκλοφόρητες δουλειές του.

Για τι όγκο υλικού μιλάμε; Ο θρύλος λέει ότι πάνω από 8.000 τραγούδια βρίσκονταν μέσα στο συγκεκριμένο θησαυροφυλάκιο. Επιπλέον ο Prince ηχογραφούσε ασταμάτητα μέχρι να πεθάνει σύμφωνα με μαρτυρίες οπότε υπάρχει αρκετή μουσική για να βγαίνει ένα νέο άλμπουμ με το όνομα του για κάθε χρόνο μέχρι τον 22ο αιώνα.

Το είχε δει κανείς άλλος άνθρωπος εκτός από τον ίδιο; Μόνο ο Prince ήξερε τον κωδικό της κλειδαριάς. Ακόμη και ο στενός συνεργάτης του Michael Howe δεν είχε πατήσει το πόδι του εκεί παρά τις συχνές επισκέψεις του στην οικία του συγχωρεμένου όταν ήταν ακόμη ζωντανός.

Τι έχει απογίνει όλο αυτό το οπτικοακουστικό υλικό που βρέθηκε εκεί; Μετά τον θάνατό του, οι κληρονόμοι του παραβίασαν την κλειδαριά και όλο το υλικό ψηφιοποιείται αυτή την στιγμή που μιλάμε.

Υπάρχουν άτομα που το διαχειρίζονται; Ναι! Ο Michael Howe, που αναφέραμε πιο πάνω είναι ο βασικός υπεύθυνος. Προθυμοποιήθηκε να αναλάβει την αποκατάσταση και αρχειοθέτηση του υλικού με τις ευχές των κληρονόμων (6 συγγενείς) του εκλιπόντα ενώ τον βοηθάει και ο Troy Carter,  ένας πρώην διευθυντής του Spotify που τώρα δουλεύει ως σύμβουλος στην δημοφιλή πλατφόρμα.

Μισό λεπτό. Spotify;! Ο Prince μισούσε να ανεβάζει δουλειά του στο διαδίκτυο. Ο Prince ήθελε να κάψει όλο το ακυκλοφόρητο υλικό του οπότε προφανώς θα είχε φρικάρει με αυτήν την εξέλιξη.

Απαράδεκτοι! Ναι ακούγεται λίγο κάπως αλλά όταν πέθανε δεν άφησε διαθήκη και η Tyka Nelson,  αδελφή του και κληρονόμος του 1/6 της περιουσίας του ορκίστηκε στο Rolling Stone ότι δεν πρόκειται να αφήσει τον πλανήτη αν δεν ακούσει όλος ο κόσμος κάθε νότα που ο αδερφός της δούλεψε τόσο σκληρά για να συνθέσει.  Βέβαια ο συγχωρεμένος είχε εκμυστηρευθεί στον Morris Hayes, έναν μακροχρόνιο συνεργάτη του, ότι κρατούσε αυτή την μουσική για τα παιδιά του.

Ακούγεται κάπως λυπηρό το τελευταίο. Ναι ο Prince πέθανε στα 57 του χωρίς να αφήσει απογόνους. Ο μονάκριβος γιος του που είχε αποκτήσει με την Mayte Garcia πέθανε λίγες ημέρες μετά την γέννηση του το 1996 από επιπλοκές του συνδρόμου Pfeiffer. Τον είχαν ονομάσει Amir (που σημαίνει πρίγκηπας στα αραβικά).

Οπότε τι θα συμβεί τώρα;  Ήδη το πρώτο επίσημο άλμπουμ από τα συγκεκριμένα αρχεία είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει.  Το Welcome 2 America θα βγει στις 30 Ιουλίου.

Πότε το έγραψε; Είναι μια συλλογή κομματιών που είχε ηχογραφήσει το 2010 και ήταν να κυκλοφορήσουν ως άλμπουμ το 2011. Τελικά έκανε μια παγκόσμια περιοδεία με τον ίδιο τίτλο αλλά το άλμπουμ έμεινε στα αζήτητα.

Και γιατί δεν ήθελε να το κυκλοφορήσει; Άγνωσται αι βουλαί του Υψίστου!

Το έχει ακούσει κανείς; Ο Alexis Petridis έπαθε οργασμό και μόνο με την ιδέα.

Τι έγραψε δηλαδή; Ότι είναι η καλύτερη δουλειά του Prince των τελευταίων δύο δεκαετιών της ζωής του και ότι αξίζει κάθε λέξη που γράφεται γι’ αυτό.

Χμμμ. Καλά, σου κάνει μήπως καλύτερα ότι στο Spiegel έγραψαν ότι ακούγεται λες και έχει γραφτεί σήμερα.

Θα έπρεπε να είμαι χαρούμενη με αυτή την κυκλοφορία; Μας δουλεύεις; Αλήθεια υπάρχει κανείς που να μην γουστάρει την μουσική του Prince;

Μα… Εντάξει! Υπάρχουν και κάποιοι σκληροπυρηνικοί που δεν χαίρονται με την ιδέα και ήθελαν το θησαυροφυλάκιό του να παραμείνει κλειστό.

Και τι λένε; Ότι δεν είναι δική μας δουλειά!

Τι να πεις: «Ανυπομονώ για το τι θα κυκλοφορήσει στη συνέχεια..»

Τι να μην πεις: «Θα δούμε και συναυλία με το ολόγραμμα του;»

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT