Τον άκουσαν αλλά δεν τον είδαν

Τον άκουσαν αλλά δεν τον είδαν Facebook Twitter
1

           

   Οτι ο Κιθ Τζάρετ είναι ολίγον δύστροπος, το ξέρουμε. Και καθόλου δεν μας πειράζει καθώς το καλλιτεχνικό του μέγεθος σκεπάζει όλα τα άλλα. Στην Ιταλία, όμως, φαίνεται πως δεν είναι τόσο ανεκτικοί. Ο σπουδαίος τζαζίστας έπαιζε προχθές στο Santa Giuliana, καλεσμένος του Φεστιβάλ Τζαζ της Ούμπρια που πραγματοποιείται στην Περούτζια της Ιταλίας. Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή ζήτησε από τους ιθύνοντες της διοργάνωσης να κλείσουν όλα τα φώτα. Ηθελε να παίξει στο σκοτάδι. Οι επικεφαλείς του φεστιβάλ στην αρχή δίστασαν αλλά επειδή το ύφος του δεν σήκωνε συζητήσεις ακολούθησαν τις προσταγές του.

   Οι θεατές που δεν είχαν ακόμα βρει τις θέσεις του καθόλου ρομαντική δεν βρήκαν την πρωτοβουλία του καλλιτέχνη καθώς αδυνατούσαν να βρουν τις θέσεις τους. Κι εκεί άρχισαν τα παρατράγουδα. Πολλοί μάλιστα διαμαρτυρήθηκαν λέγοντας πως δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται με αυτόν τον τρόπο όταν έχουν έρθει από την άλλη γωνιά της χώρας για να δουν τον Τζάρετ. Κι όταν έχουν πληρώσει για μια θέση στις πρώτες σειρές 120 ευρώ.

   Ο εκνευρισμός μεταφέρθηκε στη σκηνή, ο Τζάρετ αποχώρισε για λίγο λέγοντας "See you later" αλλά τελικά επέστρεψε, οι μισοί θεατές νόμιζαν ότι το σκοτάδι οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα που δεν λύνεται, οι διοργανωτές ήταν σε αναμμένα κάρβουνα. Ωραία ατμόσφαιρα.

 Αναζητώντας την εξήγηση για την απόλυτη στάση του Τζάρετ θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 2007. Καλεσμένος και τότε του ιταλικού φεστιβάλ ο πιανίστας που -ως γνωστόν- μισεί θανάσιμα τις φωτογραφίες 

ανέβηκε στη σκηνή και είδε εκατοντάδες από κάτω να τον φωτογραφίζουν. Εξοργισμένος άρπαξε το μικρόφωνο και πολύ ξεκάθαρα είπε: "Κλείστε στις γαμημήνες μηχανές σας. Αν ξαναδώ φως διατηρώ το δικαίωμα να διακόψω την συναυλία".

  Αν καταλάβατε τους τα είχε φυλαγμένα. Και κάπως έτσι  αρχίζει να εξηγείται το σκοτάδι...

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια
"However, Jarrett is notoriously intolerant of audience noise, including coughing and other involuntary sounds, especially during solo improvised performances. He feels that extraneous noise affects his musical inspiration, and distracts from the purity of the sound. As a result, cough drops are routinely supplied to Jarrett's audiences in cold weather, and he has even been known to stop playing and lead the crowd in a group cough". Ναι, έχει μεγάλο ταλέντο κι είναι ιδαίτερη προσωπικότητα. Άμα όμως δεν θελει να βλέπει άνθρωπο, γιατί στην ευχή κάνει συναυλίες; Κι αυτός στην τελική όταν παράγει φυσικούς ήχους κατά την διάρκεια των συναυλιών του λες και πάσχει από σύνδρομο tourettes, δεν κάνει θόρυβο;