Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking

Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking Facebook Twitter
0

Τον C.W. Stoneking τον έμαθα από το “Jungle Blues”, που είχε κυκλοφορήσει, σε CD το 2008 κι είχε διανεμηθεί στην Ελλάδα από την πάλαι ποτέ Hitch-Hyke (νομίζω). Εξαιρετικό άλμπουμ, που θα μπορούσε άνετα να ενταχθεί στο κλίμα της νέας παραδοσιακότητας – εκείνη που αναμόχλευαν, από τους κάπως παλιότερους, ο Roy Book Binder, ή ο πρόωρα χαμένος και τόσο αγαπητός στη χώρα μας Bob Brozman (1954-2013). Στον τελευταίο πρέπει να χρωστά πολλά ο C.W. Stoneking…

Με στίχους που διακρίνονταν άλλοτε για την περιπετειώδη αφρικανικότητά τους και άλλοτε για την καραϊβική μεταφυσική τους, με φωνή συχνά «καπνισμένη» –όχι όπως εκείνη του Tom Waits, αλλά κάπως κοντά σ’ εκείνη του Dave Van Ronk και τούτο όταν, τέλος πάντων, δεν αναπαριστούσε τον μυθικό Jimmie Rodgers–, και βεβαίως με συνθέσεις σχεδόν αποκλειστικά δικές του από τις οποίες δεν απέλειπε το μελωδικό χάρισμα, ο C.W. Stoneking είχε δημιουργήσει ένα άλμπουμ, που θα μπορούσε να παραλληλιστεί με ελάχιστα άλλα στην εποχή του.

Έξι χρόνια είχε να βγάλει άλμπουμ ο C.W. Stoneking, σπάζοντας πέρυσι τη δισκογραφική σιωπή του. Αν και ο γενικός τίτλος των νέων τραγουδιών του είναι "Gon' Boogaloo", δεν θα πρέπει τούτο να παραπλανά. Δεν έχουμε, εδώ, latin sixties χορευτικά. Η ατμόσφαιρα παραμένει pre-war, ή έστω pre-fifties, με τους rural ήχους, το νεο-ορλεανικό ψηφιδωτό, το παλαιό calypso, το swing και το jump-blues να δίνουν και να παίρνουν.

Ακόμη και η μοναδική διασκευή, που δεν ήταν άλλη από το “Brave son of America” του Wilmoth Houdini, ήταν top, δείχνοντας πως ο άνθρωπος είχε μελετήσει το κλασικό –το rural blues, το calypso, τα novelties, την προπολεμική country– φτιάχνοντας κάτι εντελώς δικό του. Απόδειξη; Οι τραγουδάρες “I heard the marchin of the drum” και “The love me or die” (“I studie devil, I can’t deny/ was a hoodoo charm called a Love me or Die…”), που σ’ έμπαζαν κατ’ ευθείαν σ’ ένα νεο-ορλεανικό σκηνικό, μ’ εκείνη την παλιά άνεση τού φτασμένου singer-songwriter.

Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking Facebook Twitter

Γεννημένος το 1974 στην Katherine της βορειο-κεντρικής Αυστραλίας από αμερικανούς γονείς, ο C.W. Stoneking είναι ένας σημερινός τραγουδοποιός απολύτως παλαιάς κοπής. Εννοώ πως οι δίσκοι του είναι αγκιστρωμένοι στο παρελθόν, όχι μ’ έναν τρόπο προσποιητό, ή κατευθυνόμενο από κάποια μόδα, αλλά μ’ εκείνον τον αληθινά ερευνητικό, που ταιριάζει μόνο στους αυθεντικούς researchers.

Ο Αυστραλοαμερικανός γράφει πρωτότυπα τραγούδια – κι αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Κρίνεται δηλαδή όχι μόνο για το… old-fashioned ύφος του, αλλά και για την ικανότητά του να φαντάζει (και να είναι σημερινός), μ’ έναν κόντρα τρόπο. Όπως κόντρα (αλλά τόσο ταιριαστό με όσα λέει) είναι και το ντύσιμό του…

Έξι χρόνια είχε να βγάλει άλμπουμ ο C.W. Stoneking –από το 2008 εννοώ και το “Jungle Blues”– σπάζοντας πέρυσι τη δισκογραφική σιωπή του. Αν και ο γενικός τίτλος των νέων τραγουδιών του είναι “Gon’ Boogaloo”, δεν θα πρέπει τούτο να παραπλανά. Δεν έχουμε, εδώ, latin sixties χορευτικά, τύπου Ray Baretto ή Joe Cuba. Η ατμόσφαιρα παραμένει pre-war, ή έστω pre-fifties, με τους rural ήχους, το νεο-ορλεανικό ψηφιδωτό, το παλαιό calypso, το swing και το jump-blues να δίνουν και να παίρνουν.

Βοηθά, φυσικά, όλο το γκρουπ (μπάσο, ντραμς, κρουστά), αλλά βασικά εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι το φωνητικό σχήμα των Linda Bull, Maddy Kelly, Memphis Kelly και Vika Bull, που προσθέτει στα τραγούδια μιαν ανταύγεια… radio days.

Ο C.W. Stoneking δεν… απέφυγε και στο “Gon’ Boogaloo” να γράψει φοβερά κομμάτια, όπως το “The zombie” ή το “The thing I done”. Μπορεί να άργησε λίγο, όμως κατόρθωσε, για ακόμη μια φορά, να πράξει το σωστό…

I roll like thunder
Go, like dynamite
All flesh and bone, I come
Old death 'long by my side…

 


 


 

 

Info:

C.W. Stoneking + Appalachian Cobra Worshippers, Παρασκευή 22/5, Fuzz Club, τιμή εισιτηρίου: 20€

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT