Suntown rock

Suntown rock Facebook Twitter
0

Πριν από λίγες μέρες, ένα κομμάτι τους είχε φτάσει στο νούμερο 14 στα indie charts BBC Radio 1, αλλά οι ίδιοι δεν φαίνεται να έχουν συναίσθηση της επιτυχίας. Από το όνομά τους είσαι σίγουρος ότι είναι νεορομαντικοί και νεογκόθικ, οι καταβολές τους είναι μέταλ και ξεκίνησαν παίζοντας διασκευές στα τραγούδια των Him. «Ήταν της μόδας τότε», λένε πίνοντας σοκολάτες, «ήταν η μπάντα που άρεσε σε όλους μας και παίζαμε πολλά κομμάτια τους. Μετά παίζαμε διάφορα τύπου Sentenced, Moonspell, με πιο γκόθικ ύφος. Αυτές ήταν οι πρώτες μας διασκευές και τα πρώτα μας δύο live έγιναν έτσι».
Όταν ακούσεις το άλμπουμ τους σε μπερδεύουν ακόμα περισσότερο. Ακούγονται σαν την πρώτη περίοδο των Radiohead (βασική τους επιρροή), ενώ στο «This one is for the children» έχουν έναν απρόσμενο γκεστ, τον Φίλιππο Πλιάτσικα, σε ένα απ' τα πιο όμορφα τραγούδια του δίσκου - και το μόνο με ελληνικό στίχο. «Δεν άκουγα ποτέ ελληνική μουσική», λέει ο Βασίλης, «πρώτη φορά άκουσα πέρσι. Και δεν εννοώ Βανδή. Δεν είναι στην παιδεία μου, ούτε και του Αρθούρου. Ούτε να τραγουδάω ξέρω ελληνικά, ούτε να σκέφτομαι και να γράφω στα ελληνικά. Με τον Πλιάτσικα, έγινε η πρόταση από τον ίδιο. Μας πρότεινε να παίξουμε πριν από κάποιες συναυλίες του και ήταν πολύ εντάξει απ' το τηλέφωνο. Είπε ότι γουστάρει και ότι θα υπάρχει καλλιτεχνική ελευθερία. Μετά έριξε την πρόταση και η εταιρεία και ο manager το θεώρησαν κάτι καλό. Είπαμε να το δοκιμάσουμε και για την προώθηση της φάσης σε ένα κοινό που ούτως η άλλως δεν θα μας άκουγε».
Μιλάνε για τον τρόπο που γνωρίστηκαν, για την εμπειρία της περιοδείας τους σε ολόκληρη την Ελλάδα (έχουν παίξει ήδη σε ένα σωρό πόλεις, από την Αλεξανδρούπολη, τις Σέρρες, την Ξάνθη, τη Λάρισα μέχρι τη Λήμνο και συνεχίζουν τις επόμενες μέρες σε Βόλο, Κέρκυρα, Κοζάνη) και σχολιάζουν, γελώντας, τη φήμη που άρχισε να διαδίδεται τον τελευταίο καιρό ότι τα κομμάτια του άλμπουμ δεν τα έγραψαν οι ίδιοι, αλλά ο ντράμερ των Matisse! «Ίσως επειδή ηχογραφήσαμε στο στούντιό του», εξηγούν.
Ο Βασίλης, ο Ορέστης, ο Αρθούρος, ο Γιάννης και η Δανάη εμφανίστηκαν για πρώτη φορά ως μαθητικό γκρουπ στο Schoolwave το 2006, την ίδια χρονιά που κέρδισαν το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό του Νάκα (είχαν κάνει και ένα πέρασμα από τον διαγωνισμό και το 2004 ως πιτσιρικάδες) και έτσι βρέθηκαν στη Sony, ετοιμάζοντας το πρώτο τους EP, τo «Stories», που κυκλοφόρησε το 2008. «Ασχολούμαστε αποκλειστικά με τη μουσική», λένε. «Σπουδάσαμε και οι τέσσερις ηχοληψία, ενώ η Δανάη σπουδάζει γραφιστική. Προτεραιότητα όμως έχει η μπάντα. Για μας δεν υπήρχε ποτέ το "έχω δουλειά, δεν μπορώ". Και δεν γίνεται και αλλιώς, αν θες όντως να κάνεις κάτι. Ξέρουμε μπάντες φίλων που τους προτείνουν live και αρνούνται λόγω εξεταστικών. Τους λέμε, ρε παιδιά, αποφασίστε τι θέλετε να κάνετε».
«Το έδαφος στη Ελλάδα δεν είναι γόνιμο για μουσική σαν τη δικιά μας και δεν ήταν ποτέ», λέει ο Βασίλης. «Παρ' όλα αυτά, βλέπω κάποιου είδους βελτίωση, κάποια μεταφορά του κόσμου προς αυτήν τη φάση της μουσικής, της μπάντας, του ροκ, του πιο indie πράγματος. Και πιστεύω ότι είναι και αναπόφευκτο, έτσι κινείται όλη η παγκόσμια σκηνή και απλά είμαστε μερικά χρόνια πίσω από τους Άγγλους. Οπότε ό,τι έγινε εκεί πριν 20 χρόνια, σε μια μικρογραφία πιστεύω ότι θα γίνει και εδώ. Αυτό γίνεται σε όλα τα πράγματα από τις αρχές του αιώνα...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ