ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Sound Effect Records: Η εταιρεία από τα Εξάρχεια και η σύγχρονη ανεξάρτητη ροκ σκηνή

Sound Effect Records: Η εταιρεία από τα Εξάρχεια και η σύγχρονη ανεξάρτητη ροκ σκηνή Facebook Twitter
Οι σουηδοί progsters Agusa είναι μία αγαπημένη μπάντα του σύγχρονου, υποψιασμένου, ελληνικού ροκ κοινού.
0


ΜΕ ΥΠΕΡ-ΕΙΚΟΣΑΕΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ
στα ροκ δρώμενα και με περισσότερες από 110 κυκλοφορίες, από καλλιτέχνες και συγκροτήματα από διάφορες χώρες του κόσμου (και όχι μόνο από την Ελλάδα), η Sound Effect Records του Γιάννη Ανδριόπουλου είναι πια μια υπολογίσιμη δύναμη στο χώρο.

Με πίστη στις βινυλιακές εκδόσεις, χωρίς φυσικά να απορρίπτεται το CD, με ειδίκευση στο ψυχεδελικό, progressive, space, post-κιθαριστικό και folk rock και με μια έφεση στην ανακάλυψη νέων ονομάτων, η Sound Effect Records έχει τον τρόπο να συνδυάζει το παλιό με το καινούριο, προτείνοντας κάθε φορά δυνατές κυκλοφορίες. Σαν αυτές τις πέντε που ακολουθούν...

AGUSA: Prima Materia

[Kommun2 / διανομή Sound Effect Records, 2023]

Οι σουηδοί progsters Agusa είναι μία αγαπημένη μπάντα του σύγχρονου, υποψιασμένου, ελληνικού ροκ κοινού, καθώς έχουν παίξει στα μέρη μας διάφορες φορές (Six D.O.G.S, Death Disco), ενώ και το άλμπουμ τους “In Concert” (2018) ήταν γραμμένο στην Death Disco, στις 9 Δεκ. 2016. Δηλαδή δεν τους αγαπούν μόνον οι Έλληνες, τους Agusa, αλλά αγαπούν κι εκείνοι εμάς. Έτσι είναι αυτά τα πράγματα, αμοιβαία.

Συνθέσεις μεστές λοιπόν, με ποικιλία στις μελωδίες, με αλλαγές, με breaks και με soli εκεί όπου πρέπει και απαιτείται, με έντονο λυρικό στοιχείο, με λίγα τραγούδια-φωνητικά  και με πολύ συνετή παρουσία όλων των επιμέρους παραμέτρων, με τα ηχοχρώματα να κινούνται κάπου ανάμεσα στο κλασικό progressive rock και το progressive folk, με τον ήχο να διατηρεί πολλές βρετανικές και ακόμη ιταλικές αναφορές.

H μπάντα από το Malmö, που την αποτελούν οι Mikael Ödesjö κιθάρες, Jenny Puertas φλάουτο, φωνή, Simon Ström μπάσο, Roman Andrén πλήκτρα και Nicolás Difonis ντραμς, κρουστά, φωνή, έχει πρόσφατο LP σε κυκλοφορία, που αποκαλείται “Prima Materia” και το οποίο αποκλείεται να μην ενθουσιάσει τους φίλους του είδους. Τους «προγκρεσιβάδες», όπως τους λέμε, που αποτελούν, και αυτοί, μια δυνατή ροκ ομάδα, με «πιστούς» σε κάθε χώρα και φυσικά στην Ελλάδα.

Ναι λοιπόν, είναι τόσο καλό το “Prima Materia”, που θα αφήσει άφωνους τους φίλους του κλασικού prog-rock, καθώς ο ήχος του παραμένει πολύ πιστός στα χρώματα του χθες.

agusa
AGUSA, Prima Materia

Και τα τέσσερα κομμάτια, που έχουν τίτλους “Lust och fägring (Sommarvisan)” (14:30), “Under bar himmel” (10:19), “Ur askan” (10:28) και “Så ock på jorden” (7:17), είναι το ένα καλύτερο από τ’ άλλο, όπως λέμε, παρατάσσοντας όλο το κλασικό «οπλοστάσιο» σε θέση μάχης.

Κατ’ αρχάς να ξεκινήσουμε από το βασικότερο, που είναι οι συνθέσεις και οι αποδόσεις τους. Οι Agusa είναι πρώτης τάξεως μουσικοί. Έχουν εντρυφήσει στο κλασικό progressive και ξέρουν τι πρέπει να κάνουν, ώστε να μην χάνουν το νόημα ούτε για δευτερόλεπτο.

Ur askan

Συνθέσεις μεστές λοιπόν, με ποικιλία στις μελωδίες, με αλλαγές, με breaks και με soli εκεί όπου πρέπει και απαιτείται, με έντονο λυρικό στοιχείο, με λίγα τραγούδια-φωνητικά (η Jenny Puertas τραγουδά στα ισπανικά στο “Ur askan”, ενώ υπάρχουν και βοκαλισμοί στο “Så ock på jorden” από την Puertas και τον Difonis) και με πολύ συνετή παρουσία όλων των επιμέρους παραμέτρων –και εννοούμε την ισοβαρή χρήση όλων των οργάνων, όχι μόνον της κιθάρας και των πλήκτρων, μα και του φλάουτου– με τα ηχοχρώματα να κινούνται κάπου ανάμεσα στο κλασικό progressive rock και το progressive folk, με τον ήχο να διατηρεί πολλές βρετανικές και ακόμη ιταλικές αναφορές.

Ένας συνδυασμός αυτών των δύο βασικά, του prog-rock και του prog-folk, είναι ο ήχος του “Prima Materia”, που δεν διαθέτει όχι track μέτριο ή αδιάφορο, μα μήτε λεπτό μέτριο ή αδιάφορο.

Φοβερό άλμπουμ για το στυλ του, που θα ενθουσιάσει τους φίλους του είδους.

GLEN: I Can See No Evil

[Sound Effect Records, 2023]

Sound Effect Records: Η εταιρεία από τα Εξάρχεια και η σύγχρονη ανεξάρτητη ροκ σκηνή Facebook Twitter

Οι Glen είναι μία γερμανο-ελληνική, ας την πούμε έτσι, ροκ μπάντα, που εδρεύει στο Βερολίνο και η οποία, έως τώρα, έχει κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ – με το τρίτο να αποκαλείται “I Can See No Evil”. Και είναι αυτό ακριβώς το άλμπουμ, που τώρα τυπώνεται σε δίσκο βινυλίου από την Sound Effect Records.

Κατ’ αρχάς να γράψουμε λίγο για τα πρόσωπα – ποιοι αποτελούν τους Glen και ποιοι βρίσκονται πίσω τους (στο τεχνικό κομμάτι).

Μέλη των Glen είναι λοιπόν οι Wilhelm Stegmeier κιθάρες, πιάνο, όργανο, σύνθια, κρουστά, φωνή, Eleni Ampelakiotou κιθάρες, Roland Double Feinaeugle μπάσο, Lucia Martínez ντραμς, Achim Faerber ντραμς, κρουστά και τέλος ο Jeff Hermanson φλούγκελχορν, τρομπέτα σ’ ένα track.

Μείξη στο “I Can See No Evil” έχει κάνει ο Mack, που έχει δουλέψει για «όλο» το γερμανικό progressive των σέβεντις (Out of Focus, Sunbirds, Abacus, Subject Esq, Sahara…) και ακόμη για τους Uriah Heep, Deep Purple, Rolling Stones, Scorpions, Electric Light Orchestra, Giorgio Moroder, Rory Gallagher και άπειρους άλλους, ενώ το master έχει κάνει ο επίσης πασίγνωστος στους φίλους του γερμανικού progressive Eroc.

glen
GLEN, I Can See No Evil

Το “I Can See No Evil” περιλαμβάνει τρία κομμάτια σε κάθε πλευρά και είναι ένα καθ’ όλα ισορροπημένο άλμπουμ.

Το πρώτο που πρέπει να πούμε είναι πως οι Glen είναι ένα instrumental γκρουπ ή καλύτερα ένα γκρουπ που παίζει instrumentals – κάτι αρκετά... φυσικό για ένα μεγάλο κομμάτι του ροκ των ημερών μας, που βρίθει ορχηστρικών σχημάτων.

Το καλό για τους Glen, όμως, είναι πως δεν πρόκειται για ένα τυπικό post-rock συγκρότημα, που άγεται και φέρεται από τον ήχο των Mogwai. Όχι. Οι επιρροές των Glen είναι πλατύτερες και φθάνουν έως το german prog των early seventies – και δεν θα ήταν λάθος αν λέγαμε πως στο εισαγωγικό “Paradigma” οι αναφορές στους περίφημους Out of Focus, σε σχέση με το κάπως βαρύγδουπο ρυθμικό τμήμα, κάπου ακούγονται στο βάθος. Μπάσο, ντραμς και κιθάρες, λοιπόν, κάνουν πολύ καλή δουλειά, με όλη τη μινόρε σύνθεση να μοιάζει ιδανική για εισαγωγή.

Στο “Anthem” τα πράγματα γενικώς δεν αλλάζουν, παρότι εδώ ο όγκος του ήχου χαμηλώνει, με τις κιθάρες να ακούγονται πάντα σαν κιθάρες και όχι «αλλοιωμένες» όπως στο post-rock. Ωραίες και κατανοητές οι φράσεις και τα σχήματα, δίνουν έξτρα πνοή στο κομμάτι.

Η πλευρά θα ολοκληρωθεί με το 8λεπτο “Polylmorphine”, που είναι επίσης ένα βαρύ track, ίσως το πιo progressive από τα τρία της Side A, βασισμένο σ’ ένα γρήγορο τέμπο, με ωραία προσαρμοσμένες κιθάρες, που, προς το τέλος, κινούνται ακόμη και προς ψυχεδελικές κατευθύνσεις.

Το αρχικό break με την τρομπέτα στο σχεδόν 11λεπτο “Neos Kosmos”, που ανοίγει την Side B, παραχωρεί γρήγορα τη θέση του στην ροκ αφήγηση, που καθορίζεται από μια σχετική μονοτονία, με γεμίσματα πάντως από τα ντραμς και με «χαμένες» κιθάρες (ακόμη και διπλές), με συνεπείς progressive «αλλαγές» στην διαδρομή και με τα σύνθια να παίζουν κάπως τον ρόλο του φλάουτου, προσθέτοντας κι αυτά νέα χρώματα. Γενικώς, λέμε για μια σύνθεση με πολλά ελκυστικά χαρακτηριστικά, που έχει τον τρόπο να σε καθηλώνει.

Το “In the midday sun” τώρα είναι ένα αργό κομμάτι, στο οποίο, φαινομενικώς, συμβαίνουν «λίγα». Στην πράξη πρόκειται όμως για ένα rock-ambient track, που δεν παύει, ποτέ, να χάνει το ενδιαφέρον του. Φυσικά, και εδώ, ανιχνεύονται ψυχεδελικά στοιχεία.

GLEN – POLYMORPHINE – from the upcoming new GLEN album I CAN SEE NO EVIL (Official video)

Ο δίσκος θα ολοκληρωθεί με το 6λεπτο “Strike”, που ως έσχατο track του LP είναι αρκετά ανεβαστικό, γρήγορο, με πάντα ωραίες κιθάρες, βασισμένο σε prog/post-rock φόρμες.

Γενικώς θα γράφαμε για ένα πολύ καλό άλμπουμ, που φέρουν άψογα εις πέρας οι Glen και που μπορεί να διαθέτει μια moody προβληματική, καθώς οι δημιουργοί του αναρωτιούνται σε σχέση με το «κακό» και το «σκοτεινό», αλλά όπως γράφει και το τσιτάτο του ιταλού σκηνοθέτη Roberto Rossellini στο innersleeve τού “I Can See No Evil”: «το να αντιλαμβάνεσαι το κακό, όπου αυτό υπάρχει, είναι, κατά τη γνώμη μου, μια πράξη αισιοδοξίας».

LAMP OF THE UNIVERSE: The Akashic Field

[Sound Effect Records, 2023]

Sound Effect Records: Η εταιρεία από τα Εξάρχεια και η σύγχρονη ανεξάρτητη ροκ σκηνή Facebook Twitter

Οι Lamp of The Universe, από το Hamilton της Νέας Ζηλανδίας, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση σύγχρονου psych «σχήματος». Βασικά πρόκειται για έναν άνθρωπο (γι’ αυτό έχουμε το «σχήματος» σε εισαγωγικά), τον Craig Williamson, ο οποίος συνθέτει, τραγουδά, παίζει όλα τα όργανα μόνος του, κάνοντας ηχογράφηση, μείξη και παραγωγή στους δίσκους του, που κυκλοφορούν σε διάφορα labels ανά τον κόσμο.

Το “The Akashic Field” είναι ένα από τα πιο πρόσφατα άλμπουμ των Lamp of The Universe, αφού τυπώθηκε πέρυσι (2022) σε βινύλιο από την ολλανδική Headspin Records, ενώ τώρα (2023) κυκλοφορεί και σε CD από την ελληνική Sound Effect Records, έχοντας δύο επιπλέον tracks ως bonus. Η έκδοση είναι ωραία, έχοντας triple folded digipak, με τους στίχους τυπωμένους στα ανοίγματα.

Το “The Akashic Field” διαθέτει οκτώ κομμάτια μέσης διάρκειας (χονδρικώς 5λεπτα), τα οποία όλα μαζί αποτελούν ένα «σώμα». Εννοούμε πως ο δίσκος, ως άκουσμα είναι ιδιαιτέρως συμπαγής και στιβαρός, χωρίς εκπτώσεις, όσον αφορά στην... ψυχεδελικότητά του.

lamb
LAMP OF THE UNIVERSE, The Akashic Field

Οι Lamp of The Universe φέρνουν στη μνήμη πολλά και διάφορα ονόματα από το πλουσιότατο «χθες» του συγκεκριμένου ήχου – και κάποια απ’ αυτά τα ονόματα θα μπορούσε να είναι οι πιο complex Purple Overdose (των 90s κυρίως), όπως και διάφοροι καλλιτέχνες ή γκρουπ, που ηχογραφούσαν την ίδια εποχή για την σουηδική Xotic Mind (o S.T. Mikael π.χ.), ενώ δεν θα πρέπει να λησμονήσουμε τους Bevis Frond βεβαίως ή ακόμη και τους Moffs του Tom Kazas, που επίσης ανακαλούνται (τουλάχιστον στους οριενταλισμούς του Craig Williamson).

Θέλουμε να πούμε με αυτά πως ο νεοζηλανδός μουσικός είναι περισσότερο κοντά, ηχητικώς, σε κάποια ονόματα ας-τα-πούμε-του-καιρού-του, παρά στα κλασικά ακούσματα των σίξτις, που βεβαίως υπάρχουν μέσα σε όλα τα μεταγενέστερα.

Βασικά, το παιγνίδι εδώ γίνεται με τις κιθάρες, που σκάνε από διάφορες κατευθύνσεις, βεβαίως σε lead και ρυθμικούς ρόλους, και με διάφορα επιμέρους ηχοχρώματα, δημιουργώντας πολύ έντονες καταστάσεις. Το ίδιο έντονα, εν τω μεταξύ, είναι ηχογραφημένο και το ρυθμικό τμήμα, όπως και οι φωνές και τα πάντα τέλος πάντων στο “The Akashic Field” – με το άκουσμα να κινείται στο κόκκινο, και ενίοτε στο όριο της παραμόρφωσης.

Προφανώς αυτός ο τσιτωμένος ήχος ήταν στις επιδιώξεις των Lamp of The Universe, προκειμένου να επιτευχθεί το «χάσιμο», με όρους βαρείς και πυρηνικούς και όχι με όρους folk, pop και τα λοιπά.

LAMP OF THE UNIVERSE - Return as Light

Βεβαίως, εδώ, υπάρχουν κι άλλα όργανα στην εγγραφή, κάποια πλήκτρα ή και σιτάρ (“Mystic circle”), όπως και ποικίλα εφφέ, αλλά το βασικά εκτόπισμα το παρέχουν οι κιθάρες.

Ενδιαφέρον, περαιτέρω, στην περίπτωση των Lamp of The Universe (Craig Williamson) και του “The Akashic Field” έχουν και τα λόγια, που διαθέτουν μυστικιστικές, θρησκευτικές, μαγικές και φιλοσοφικές αναφορές, δημιουργώντας τα σωστά vibes και αυτά από την μεριά τους, ενώ εξόχως ενδιαφέροντα είναι και τα δύο bonus tracks, εκεί στο τέλος, που εμφανίζουν πιο πολλά πλήκτρα και ακόμη πιο σφοδρή λυσεργική αποτύπωση.

Γενικώς, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα σκληρά «ταγμένο» psych άλμπουμ, που απλώς ενθουσιάζει.

THE GREEN PAJAMAS: This Floating World Is a Dream

[Sound Effect Records, 2023]

Sound Effect Records: Η εταιρεία από τα Εξάρχεια και η σύγχρονη ανεξάρτητη ροκ σκηνή Facebook Twitter

Ξαναπιάνουμε το ελληνικό νήμα των δίσκων των Αμερικανών Green Pajamas –από τα γκρουπ-σταθμός της νεοψυχεδέλειας και του paisley underground στα 80s–, που άρχισε να ξετυλίγεται με το ιστορικό “Book of Hours”, τυπωμένο για την Di Di Music το 1989, έχοντας, τώρα, ως αφορμή την τελευταία ελληνική κυκλοφορία τους. Λέμε για το LP “This Floating World Is a Dream”, που τυπώθηκε σε μιαν έκδοση 300 βινυλίων από την Sound Effect Records.

Η εταιρεία από τα Εξάρχεια έχει... πλαστικοποιήσει κι άλλα άλμπουμ των Green Pajamas, όπως το “Phantom Lake: Northern Gothic 3” (2019) και το “Box of Secrets: Northern Gothic Season 2” (2021), οπότε αυτή τη στιγμή τριτώνει το καλό με την έκδοση του εν λόγω long-play. Όπως γράφουν και οι ίδιοι οι Green Pajamas στο bandcamp τους:

«Έχουμε για σας το νέο LP των Green Pajamas, το “This Floating World Is a Dream”. Τι είναι αυτό; Το τελευταίο άλμπουμ μας από τον Σεπτέμβριος του 2022, που επανασχεδιάστηκε ως βινύλιο για το 2023. Περιλαμβάνει ένα εντελώς καινούριο artwork κι έχει ανανεωθεί, ώστε να βρίσκεται πιο κοντά στο αρχικό όραμα του Jeff (Kelly), σε σχέση με τα μελαγχολικά τοπία του Akira Kurosawa, ζωγραφισμένα με περσικά σιτάρ, αναλογικά σύνθια και ανάποδες ηλεκτρικές κιθάρες. Κυκλοφορεί από τους Έλληνες φίλους μας τής Sound Effects Records και είναι πολύ περιορισμένης έκδοσης».

jim
THE GREEN PAJAMAS, This Floating World Is a Dream

Μετά από τόσες δεκαετίες... Green Pajamas είναι βασικά ο Jeff Kelly, που χειρίζεται τα περισσότερα από τα όργανα που ακούγονται στο “This Floating World Is a Dream”, ενώ δίπλα του συναντάμε και τους Eric Lichter φωνή σε τρία κομμάτια, Laura Weller φωνή, ακουστική κιθάρα σ’ ένα κομμάτι, Scott Vanderpool ντραμς σ’ ένα κομμάτι, Joe Ross φωνή, ακουστικές & ηλεκτρικές κιθάρες σ’ ένα κομμάτι και Brian Learned μπάσο σ’ ένα κομμάτι.

Όμως και παρά την περιστασιακή παρουσία όλων αυτών των ονομάτων (πέραν του Jeff Kelly) το ηχητικό αποτέλεσμα στο άλμπουμ είναι εντυπωσιακό!

Κατ’ αρχάς ο δίσκος βγάζει ένα πολύ ζεστό χρώμα, λυρικό και αβίαστο, που δεν το συναντάς εύκολα από τα νεότερα ονόματα, που κινούνται στις ανάλογες κατευθύνσεις.

Το LP ξεκινάει βασικά μ’ ένα φοβερό κομμάτι, το “Six minutes in heaven”, που σε βάζει αμέσως στο κλίμα. Το track συνδυάζει βρετανικά και αμερικάνικα ψυχεδελικά στοιχεία, μαζί με «τοίχους» από πλήκτρα και κιθάρες στο βάθος, συν indian percussions, έχοντας έξοχη μελωδική γραμμή και γενικότερα ροή.

Στην πρώτη πλευρά του δίσκου υπάρχουν κι άλλα φοβερά κομμάτια, που μπορεί ναι μεν να ξεκινούν ακουστικά, αλλά εξελίσσονται... ηλεκτρικότερα, προβάλλοντας εφφέ, «ανάποδα» παιξίματα και αναλογικά σύνθια, σε απολύτως σωστές δόσεις (“Princess Misa 1”, “Constance gray”).

Αλλού πάλι συναντάς πιάνο και τρομπέτες, σ’ ένα περισσότερο country πλαίσιο (“I’ve got love”), με τα indian vibes να κάνουν εμφανή την παρουσία τους σ’ ένα από τα πιο west coast tracks του LP (τραγουδά η Laura Weller), το “Give me a penny”, με την Side 1 να κλείνει με δύο πιο ήπια κομμάτια, το “Kimono dream” (ένα ήσυχο folk-rock, με εφφέ και σύνθια που φέρνει στη μνήμη τον… ψυχεδελικό Donovan) και το “Psychedelic sun” (που είναι μια μπαλάντα, περασμένη στο πιάνο και τα πλήκτρα βασικά).

Six Minutes in Heaven

Όμως και η δεύτερη πλευρά του “This Floating World Is a Dream” των Green Pajamas είναι πρώτης τάξεως και κλάσεως, αφού ο Jeff Kelly δεν παραλείπει κι εδώ να προσφέρει τον καλύτερο εαυτό του.

Έτσι η Side 2 θα ανοίξει μ’ ένα loner psych-folk track, με επιρροές από John Lennon (εποχής Plastic Ono Band) ή και Al Stewart, το “Menthol woman”, που είναι και αυτά από τα ωραιότερα του δίσκου, για να ακολουθήσουν κάμποσα ακόμη κομμάτια, στα οποία άλλοτε κυριαρχούν τα σύνθια, άλλοτε τα indian vibes ή και τα πιο έντονα ροκ χαρακτηριστικά, όπως συμβαίνει με το “Princes Misa 2”.

Όμως και το τελείωμα του δίσκου επιφυλάσσει εκπλήξεις, με τα psych tracks “The devastating night” και “Joy ride / The happy ending” (με το δεύτερο να συγκαταλέγεται, οπωσδήποτε, ανάμεσα στα 3-4 ωραιότερα του LP, διαθέτοντας ωραίας κιθάρες με wah-wah, εφφέ, ωραίες εναλλαγές ακόρντων, αλλαγές σε τέμπο, έχοντας, συνολικά, περιπετειώδη αφήγηση).

Ένα πάρα πολύ καλό άλμπουμ από τους Green Pajamas λοιπόν, που εξακολουθούν, 40 χρόνια μετά, να κρατάνε ψηλά τη σημαία.

JIM GRIFFIN: The Signal

[Sound Effect Records, 2023]

Sound Effect Records: Η εταιρεία από τα Εξάρχεια και η σύγχρονη ανεξάρτητη ροκ σκηνή Facebook Twitter

Ο Jim Griffin είναι ένας ιρλανδός μουσικός από το Limerick, που εμφανίζεται από τις αρχές των 00s με συγκροτήματα prog, space και post-rock αναφορών (The Fewer The Better, Zombie Picnic) και που τα τελευταία χρόνια κάνει δίσκους μόνος του. Έτσι, βλέπουμε στο discogs πως ο Griffin έχει κυκλοφορήσει έως σήμερα τρία προσωπικά άλμπουμ, ένα το 2015, ένα το 2017 κι ένα το 2020, με το τελευταίο εξ αυτών, το “The Signal”, να τυπώνεται τώρα (2023) και σε LP (300 αντίτυπα) από την Sound Effect Records. 

Είναι τόσο καλό το “The Signal”, που έπρεπε να μετατραπεί και σε βινύλιο και μάλιστα από μία ελληνική εταιρεία; Ναι, είναι τόσο καλό και μπράβο τέλος πάντων στην Sound Effect, γι’ αυτή την προσεγμένη κυκλοφορία, με τον απλό ωραίο φάκελο και το εξ ίσου περιποιημένο innersleeve.

Ποιο είναι το... signal όμως και για τι ακριβώς σήμα πρόκειται, τέλος πάντων;

JIM GRIFFIN: The Signal
JIM GRIFFIN, The Signal

Ψάχνοντας στο δίκτυο (It’s Psychedelic Baby Magazine) βρίσκεις τον ίδιον τον Jim Griffin να λέει πως για την ολοκλήρωση του “The Signal”, κατ’ αρχάς,  δύο ήταν τα βασικά σημεία, ανάμεσα στα οποία κινήθηκε – το άλμπουμ “Imaginos” [Columbia, 1988] των Blue Öyster Cult και οι ιστορίες του H.P. Lovecraft. Το concept, δε, με λίγα λόγια έχει ως εξής:

Κάποιος αστρονόμος ονόματι Atwood, το 1902, συλλαμβάνει μέσω ενός δικού του μηχανισμού ένα εξωγήινο σήμα, που προέρχεται από τον Σείριο. Βασικά, δεν πιστεύει κανείς, στην επιστημονική κοινότητα, πως πρόκειται για κάτι αληθινό, αλλά εκείνος το παρακάμπτει αυτό επιχειρώντας να τελειοποιήσει τον μηχανισμό του, ώστε να μπορέσει να αποδείξει την ορθότητα των συμπερασμάτων του. Κι ενώ είναι έτοιμος για να προβεί σε ανακοινώσεις, μία γυναίκα έρχεται στη ζωή του, την οποία ο Atwood θα ερωτευθεί σφόδρα, αφήνοντας κατά μέρος τα επιστημονικά σχέδιά του και βιώνοντας μαζί της, σταδιακά, μια ήσυχη οικογενειακή ζωή. Πολλά χρόνια αργότερα, όμως, όταν η γυναίκα του θα εξαφανισθεί μυστηριωδώς, ο Atwood θα επιχειρήσει να επανέλθει στα παλιά πειράματά του, καθώς θα του σφηνωθεί η ιδέα πως (η γυναίκα του) μπορεί να ήταν εξωγήινη, που είχε έλθει από τον Σείριο, προκειμένου να τον εμποδίσει να ολοκληρώσει την ανακάλυψή του. Έτσι, προσπαθεί τώρα να στείλει εκείνος σήμα στον Σείριο, αντί να περιμένει να λάβει από εκεί, επιχειρώντας να επικοινωνήσει με την γυναίκα του, αλλά δυστυχώς για ’κείνον θα τον προλάβει ο θάνατος. Όταν, όμως, ο γιος του θα ανακαλύψει την κατασκευή και τις σημειώσεις του, η μηχανή που είχε δημιουργήσει ο Atwood θα αρχίσει ξανά να λειτουργεί...

Ωραία είναι όλα αυτά, αλλά ακόμη ωραιότερα είναι εκείνα που συνθέτει και παρουσιάζει ο Jim Griffin με τους φίλους του στο άλμπουμ. Ένα άλμπουμ, που κινείται πολύ δημιουργικά σε progressive-electronic rock δρόμους.

Προς τούτο ο Griffin συνεργάζεται με διάφορους μουσικούς και στα ηλεκτρονικά εφφέ, μα και σε συμβατικά όργανα (κιθάρες, σαξόφωνα), με τον ίδιον να παίζει όλα τα βασικά όργανα και να τραγουδά, και με μια μεγάλη συμμετοχή, τον Joe Bouchard, των Blue Öyster Cult, να τον βοηθά στο κείμενο (spoken word) σ’ ένα από τα ωραιότερα κομμάτια του δίσκου, το 7λεπτο “Thought experiment” (Β1).

Φοβερά είναι όμως και τα “God of Rage” (A2), “Our new world will bathe in ancient light” (B2) και “Spiral staircase” (B3), δίχως να υπολείπεται κάποιο από τα υπόλοιπα, αφού το “The Signal” κυλάει σταθερά και με πολύ καλή ενότητα.

Εντάξει, κάποιες κλασικές αναφορές, ακόμη και Pink Floyd-ικές, μπορείς να συναντήσεις εδώ, σε διάφορα κομμάτια, αλλά εγώ θέλω να μνημονεύσω τρία όχι προφανή άλμπουμ, από το 1975, που για κάποιους λόγους προσωπικώς ανακάλεσα, ακούγοντας το “The Signal” του Jim Griffin.

Είναι το “Control” (1975) του Σκοτσέζου John St. Field, το φερώνυμο άλμπουμ (1975) του Ισπανού Eduardo Bort και το “Alllô Tôulmônd” (1975) του Καναδού Raôul Duguay. Δεν είναι «ίδια» όλα αυτά τα LP, αλλά είναι χαρακτηριστικά μιας ομάδας τραγουδοποιών να κινηθούν, με ξεχωριστή επιτυχία σε χώρους, που καλύπτουν κυρίως συγκροτήματα, εκεί στα mid-70s. Σ’ αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία ανήκει και ο Jim Griffin.

The Signal - Jim Griffin (Promo Clip)

Επαφή: www.soundeffect-records.gr

Μουσική
0

ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιούεν Μπρέμερ

Daily / Από τους My Bloody Valentine ως τους Oasis: Μια ταινία για τη δισκογραφική που σημάδεψε τα ‘90s

Κάτι ανάμεσα σε «24 Hour Party People» και «Trainspotting», η ταινία «Creation Stories» αφηγείται την ιστορία της δισκογραφικής εταιρείας Creation και του ιδρυτή της Άλαν ΜακΓκί, που μας σύστησε συγκροτήματα όπως οι Primal Scream, οι Teenage Fan Club και οι My Bloody Valentine μέχρι που έπιασε την καλή με τους Oasis.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM