Το site - σκάνδαλο της Κάρλας Μπρούνι

Το site - σκάνδαλο της Κάρλας Μπρούνι Facebook Twitter
1

Οταν η Κάρλα Μπρούνι έγινε πρώτη κυρία της Γαλλίας, όλοι περίμεναν ότι η χώρα θα ζούσε μια περίοδο σύγχρονης "Μαρίας Αντουανέτας". Η εκατομμυριούχος κληρονόμος που κάποτε κέρδιζε ως supermodel πάνω από 4 εκ.λίρες ετησίως, προβλήθηκε σαν το σύμβολο των πλουσίων. Ως πρώτη κυρία της χώρας είχε το δικό της γραφείο, τις δικές της δημόσιες σχέσεις και το δικό της, προσωπικό ιστότοπο, ο οποίος την πρώτη ημέρα της λειτουργίας του "κατέρευσε" από τα εκατομμύρια των επισκεπτών.

Αυτή η "πτώση" συνοδευόταν από ένα όχι και τόσο ευγενικό σημείωμα στο οποίο λίγο ως πολύ η Κάρλα κατηγορούσε τον τεράστιο αριθμό επισκεπτών, θεωρώντας τους υπεύθυνους για τη ζημιά που είχε γίνει. Σκοπός της ύπαρξης του Site, ήταν η προώθηση του έργου της. Το φιλανθρωπικό ίδρυμα της, βοηθά μειονότητες και το Παγκόσμιο Ταμείο για την Καταπολέμηση του AIDS, της φυματίωσης και της ελονοσίας. Μέχρι εδώ όλα καλά, ή περίπου καλά. Η δυσφορία άρχισε από τη στιγμή που αποφάσισε να προωθήσει μέσω του ιστότοπου της το νέο της άλμπουμ προκαλώντας τις αντιδράσεις των γάλλων φορολογούμενων που είχαν πληρώσει για την δημιουργία του 410.000 ευρώ (από την εποχή που ήταν πρώτη κυρία). Το κόστος δημοσιεύθηκε στην έκθεση του ελεγκτή δημόσιας διοίκησης, σε μια περίοδο που η γαλλική κυβέρνηση του σοσιαλιστή Φρανσουά Ολάντ προσπαθεί να εξοικονομήσει πόρους για τον προϋπολογισμό. Οταν δημοσιεύθηκε το κόστος του ιστότοπου, ένας web developer, ο Νικολά Μπουσκέ, έκανε μια αναφορά, σημειώνοντας ότι είναι ανήθικο να σπαταληθούν τόσα χρήματα για μια δουλειά που θα μπορούσε να γίνει με 10.000 ευρώ.

Ο κόσμος εξοργίστηκε και πλέον κυκλοφορεί μια on-line αίτηση που απαιτεί από την Κάρλα Μπρούνι να επιστρέψει τα χρήματα στο κράτος. Ως τώρα το αίτημα αυτό έχει συγκεντρώσει 50.000 υπογραφές. "Θα περίμενε κανείς, αυτό το site με τόσα χρήματα που σπαταλήθηκαν να είναι ένα πραγματικό θαύμα, αλλά είναι απλώς μια καταστροφή" , έγραψε ο Oλιβιέ Λορελί, Γάλλος εμπειρογνώμονας web στην ιστοσελίδα του Rue89. Από την μεριά της Κάρλα Μπρούνι εκδόθηκε μια ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι το site έχει χρηματοδοτηθεί από το Ιδρυμά της, το οποίο έχει διανείμει βοήθεια του ύψους 8 εκατομμυρίων ευρώ.

Ακολούθησε μια σειρά μικρών οικονομικών ιστοριών: Το πρωθυπουργικό γραφείο ανακοίνωσε ότι τα πέντε άτομα που απασχολούνται στο γραφείο της δημοσιογράφου και συντρόφου του Ολαντ Βαλερί Τριερβελέρ, στοιχίζουν 19.742 ευρώ το μήνα, ενώ τα οκτώ άτομα που απασχολούνταν από το γραφείο Μπρούνι-Σαρκοζί κόστιζαν τον Ιανουάριο του 2012, 36.448 ευρώ το μήνα. Στο χορό μπήκε και το συνδικάτο της Air France το οποίο εξέφρασε την οργή του για τις δωρεάν πτήσεις του ζεύγους Σαρκοζί-Μπρούνι στις ΗΠΑ, για την προώθηση του νέου της άλμπουμ. Μάλιστα η γαλλική εταιρεία σημείωσε πως κατέβαλε 500 ευρώ φόρους στο αεροδρομίου της Νέας Υόρκης για λογαριασμό της Μπρούνι. "Είναι σκανδαλώδης αυτή η παράδοση με τα δωρεάν εισιτήρια", γράφει η ανακοίνωση της SUD "σε μια εποχή που η οικονομική κατάσταση της εταιρείας είναι άθλια, καθώς μετά την αναδιάρθρωσή της προσπαθεί να μειώσει το χρέος της κατά 2 δις ευρώ μέχρι το 2015, καταγράφοντας και σημαντικές απώλειες θέσεων εργασίας.

Βεβαίως η χειρότερη κοτσάνα της Μπρούνι ειπώθηκε κατά την προεκλογική εκστρατεία, όταν χαρακτήρισε ως απλή και λαϊκή τη ζωή που ζουν με τον Σαρκοζί. Το γραφείο του συζύγου της προαπάθησε να μαζέψει την δήλωση και εξέδωσε μια επανόρθωση, στην οποία η Μπρούνι έλεξε ότι γνωρίζει καλά ότι η ζωή τους είναι γεμάτη προνόμια. Λέγοντας μέτρια -είπε- εννοούσε την μετριοπαθή στάση τους. Αλλά μάλλον δεν την πίστεψε κανείς...

*****

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια