Saristra: Ένα πρωτοποριακό φεστιβάλ επιστρέφει στην Κεφαλονιά

Ένα πρωτοποριακό φεστιβάλ επιστρέφει Facebook Twitter
Αυτό που μπορώ να εγγυηθώ σε όσους δεν έχουν ζήσει το Saristra είναι πως η εμπειρία είναι σχεδόν διονυσιακή.
0

Στη Σάμη της Κεφαλονιάς, τα Παλιά Βλαχάτα είναι ένα χωριό που εγκαταλείφθηκε όταν καταστράφηκε από τον σεισμό που έπληξε το νησί το 1953.  Ώσπου πριν από δέκα χρόνια ξαναπήρε ζωή όταν ένα ιδιοσυγκρασιακό φεστιβάλ βρήκε εκεί το πιο ταιριαστό μέρος για να δημιουργήσει μια μοναδική βιωματική εμπειρία με μουσική, εκθέσεις, προβολές, workshops και πολλές ακόμα παράλληλες δράσεις στην καρδιά του καλοκαιριού.

Το σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται κάθε χρόνο το Saristra είναι πραγματικά μοναδικό: σε δαιδαλώδη χωμάτινα δρομάκια συναντά κανείς μισογκρεμισμένα κτίρια που κάποτε ήταν κατοικίες, το σχολείο, το καφενείο, η εκκλησία του χωριού. Θα δει και παλιές στέρνες, υπεραιωνόβιες ελιές, αγραπιδιές, ροδιές, πρόβατα αλλά και την πλατεία-πυρήνα του χωριού, τη Σαρίστρα, που έχει δώσει το όνομά της στο φεστιβάλ και αποτελεί το κέντρο αυτού του μεταμοντέρνου πανηγυριού.

Χάρη σε μια πρωτοποριακή για το Ιόνιο πρωτοβουλία, από εκεί έχουν περάσει ο τελευταίος gentleman της americana Josh T. Pearson, οι ψυχεδελικοί Ιάπωνες Minami Deutsch, η μεγάλη μορφή της αμερικανικής underground σκηνής Ian Svenonius, οι Τούρκοι new wave-άδες She Past Away και ο θρυλικός frontman των Tuxedomoon, Blaine L. Reininger. Εκτός από όλα αυτά τα σπουδαία διεθνή ονόματα, το φεστιβάλ έχει καταφέρει τα προηγούμενα χρόνια να συγκεντρώσει στις σκηνές του τα σημαντικότερα ονόματα της ελληνικής εναλλακτικής σκηνής και αυτό το εκρηκτικό μουσικό κράμα ετοιμάζει και για φέτος. 

Το σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται κάθε χρόνο το Saristra είναι πραγματικά μοναδικό: σε δαιδαλώδη χωμάτινα δρομάκια συναντά κανείς μισογκρεμισμένα κτίρια που κάποτε ήταν κατοικίες, το σχολείο, το καφενείο, η εκκλησία του χωριού.

Μετά από δύο χρόνια αναγκαστικής παύσης, το Saristra επιστρέφει με ένα πολύ δυνατό line up που αναπτύσσεται στο κεντρικό stage (Square Stage) και το stage του Movement Radio της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Μεγάλοι καλεσμένοι για φέτος είναι οι BEAK>, το τρίο του σπουδαίου Βρετανού μουσικού Geoff Barrow, εκ των ιδρυτικών μελών των Portishead. Τον δρόμο για Κεφαλονιά παίρνει κι ένα σχήμα που το εγχώριο εναλλακτικό κοινό αγαπά πολύ, οι The KVB, το ντουέτο δηλαδή των Nicholas Wood και Kat Day, που αγαπά τα synths αλλά και τη shoegaze νωχελικότητα.

Στη σκηνή του Saristra θα δούμε επίσης: το βερολινέζικο ντουέτο των Local Suicide που ακούσαμε πρόσφατα με feat. από τη Λένα Πλάτωνος – οι ίδιοι χαρακτηρίζουν τους electro ελιγμούς τους «technodisco» και «cobra wave». Τον Noda Pappa που άφησε για λίγο στην άκρη τους Acid Baby Jesus για να παραδοθεί στο ψυχεδελικό pop των ‘70s, τον Pan Pan που με τα πλήκτρα των synths του υπόσχεται να μας «χτυπήσει σαν ρεύμα στην πίστα», τον Metaman που θα παραδοθεί στα synths του λίγο μετά την κυκλοφορία του νέου του album «Ματαίωση», την Demetria με την avant pop προσωπικότητα και τα τέσσερα άλμπουμ ήδη στα 22 της χρόνια, το εκρηκτικό κιθαριστικό νεύρο των Dury Dava, την ψυχεδελική μελωδική γοητεία των Whereswilder, το Παιδί Τραύμα με τη ρομαντική ποιητικότητά του, το sui generis πανηγύρι που στήνουν οι Kooba Tercu, τον Capétte που ψάχνει την καλλιτεχνική του υπόσταση ανάμεσα στον Τσέχοφ και το autotune, αλλά και το τρίο των ΑΜΚΑ που συνδυάζει στοιχεία από electronic/kraut/ambient μουσική μέχρι jazz και ελεύθερο αυτοσχεδιασμό.

Ένα πρωτοποριακό φεστιβάλ επιστρέφει Facebook Twitter
Το σκηνικό στο οποίο εκτυλίσσεται κάθε χρόνο το Saristra είναι πραγματικά μοναδικό

Παράλληλα, το Movement Radio της Στέγης αποκτά το δικό του stage στο οποίο έχει επιμεληθεί ένα εκρηκτικό line up με ονόματα όπως η Deena Abdelwahed που θα ξεδιπλώσει με έντονα πειραματική και πρωτοποριακή διάθεση στα decks τις ανησυχίες που κουβαλά από τη σκηνή της Τυνησίας, η Tash LC και η Madam X που αποτελούν δύο από τις πιο δυναμικές djs της λονδρέζικης dance σκηνής, η Ikonika που έρχεται επίσης από την Αγγλία και την Hyperdub Records για να «κουνήσει» το χωριό, και τα ονόματα είναι ακόμα πολλά: Athens Computer Underground, Spivak, Gunnpla, Carina, ο ανερχόμενος Poor J Darr, ο LoFi και οι Express Skopelitis μας περιμένουν εκεί. 

Το παράλληλο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Saristra είναι πιο πλούσιο από ποτέ, με τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες να παρουσιάζουν έργα εμπνευσμένα από το ίδιο το χωριό. Την ίδια στιγμή, η κοινότητα του διεθνούς προγράμματος φιλοξενίας Onassis AiR του Ιδρύματος Ωνάση δίνει το «παρών» με νέα αλλά και παλαιότερα έργα που εμπνέονται από τις έννοιες της φιλοξενίας, της οικειότητας, του σώματος και του τοπίου. Μέσα σε ένα εντυπωσιακό μισογκρεμισμένο αρχοντικό θα παρουσιαστεί το έργο «Για έναν άνθρωπο μονάχα» του ΙΩΚΟ σε μια προσαρμοσμένη εκδοχή του μέσω του προγράμματος της Στέγης «Εξωστρέφεια», ενώ θα προβληθεί και η μυσταγωγική συναυλία του μάγου της ηλεκτρονικής μουσικής Jeff Mills στη Δήλο, που σκηνοθέτησε ο Χρήστος Σαρρής. 

Ένα πρωτοποριακό φεστιβάλ επιστρέφει Facebook Twitter
Saristra Festival.
Ένα πρωτοποριακό φεστιβάλ επιστρέφει Facebook Twitter
Saristra Festival.

Επίσης θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους από το project 120 Enter, μια σειρά από νέα, πρωτότυπα έργα, σε ανάθεση της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και του Onassis USA, που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Saristra σημαίνει και σινεμά: μεταξύ άλλων, στο φετινό πρόγραμμα θα προβληθούν τα Μαγνητικά Πεδία, η no budget ρομαντική –γυρισμένη στην Κεφαλονιά– road movie του Γιώργου Γούση, που θριάμβευσε με πέντε βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων αυτό της Καλύτερης Ταινίας. Θα πραγματοποιηθούν και καθημερινά μαθήματα yoga, παιδικές δράσεις, ένα εργαστήρι διαισθητικού σχεδιασμού.

Επιστρέφοντας το καλοκαίρι του 2022 στο «μαγικό χωριό», αυτό που μπορώ να εγγυηθώ σε όσους δεν έχουν ζήσει το Saristra είναι πως η εμπειρία είναι σχεδόν διονυσιακή. 

Saristra 2022
29-31 Ιουλίου
Παλιά Βλαχάτα, Σάμη Κεφαλονιάς 
Είσοδος ελεύθερη

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φεστιβάλ Ελάτειας: Εκεί που η μουσική στήνει φωλιά κάτω απ’ τα πλατάνια εδώ και 12 χρόνια

Φεστιβαλ Ελάτειας / «Δεν ήταν φεστιβάλ, δεν υπήρχε σκηνή, ούτε πρόγραμμα»

Ξεκίνησε ως ένα πάρτι στο δάσος. Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά, το Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν στη δύναμη της κοινότητας, της αυθεντικότητας και της μουσικής που ενώνει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT