«Σαν ζωγραφιά»: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Στο φινάλε ένας γαλαξίας αστεριών συγκεντρώθηκε στη μορφή της Άννας Βίσση, που ανέβηκε στο stage για να τραγουδήσει ένα medley από τα «Ξανά Μανά», «Κι Όμως Δεν Τελειώνει», «Δώδεκα» και «Χρόνια Πολλά», το τελευταίο με τις με τις Demy, Vemily, Έλενα Τσαγκρινού και Ελένη Φουρέιρα.
0
«Άμα ήτανε μια ζωγραφιά ο κόσμος όλος
θα ζωγράφιζα λουλούδια δεν θα υπήρχε δρόμος
έναν δρόμο μόνο θ' άφηνα για να 'ρθω να σε βρω
και μια πόρτα να κλειδώσω για να μείνω εδώ».
 
«Σε δύο μόνο μάτια, 
πώς την χωράς τόση θάλασσα
Για δύο μόνο μάτια, 
με χίλια κύματα πάλεψα…»

ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ μετά το 10 Year Celebration concert της Panik Records, δύο στιχάκια, από τη Ζωγραφιά (Μηδενιστής ft. Demy) και το Σε Δύο Μόνο Μάτια (του Αναστάσιου Ράμμου), ενός μουσικού κομματιού από το ξεκίνημα της εταιρείας και ενός που κυκλοφόρησε την εποχή της εκτόξευσής της στο ελληνικό μουσικό στερέωμα, έγιναν ο σπινθήρας για να γράψω δυο λόγια για την εμπειρία αυτού του event, που είχε τη δική του, τρελή, μεταμοντέρνα μαγεία.

Zoύμε πια στην εποχή που η μουσική είναι κατά κύριο λόγο μια πληροφορία, που συνήθως καταχωρούμε στις λίστες streaming μας και αν είναι αυτό μας αρέσει, τότε κολλάει πάνω μας σαν μπλούζα, αλλιώς πατάμε skip και προχωράμε στο επόμενο τραγούδι. Η συλλογή albums, τα CD και τα βινύλια υπάρχουν ακόμα, περισσότερο όμως σαν μια «αγκαλιά» προς τους επίμονους και φανατικούς συλλέκτες μουσικής αυτούς που νιώθουν την ανάγκη να αγγίζουν ότι που ακούνε.

Ένα κομμάτι στο Spotify, ένα βίντεο κλιπ που περιγράφει με κινηματογραφική αισθητική μια ιστορία που έχεις ζήσει, μια social media παρουσία που σε πείθει να σταματήσεις το σκρολάρισμα στο κινητό σου και να επικεντρωθείς σε μια ιστορία, μια αφορμή για μια ξεσηκωτική συναυλία: Αυτή είναι η εμπειρία του να απολαμβάνεις pop μουσική το 2021.

Η Panik Records πέρασε με επιτυχία τις δύσκολες στιγμές της οικονομικής κρίσης: Παρουσίασε μια μοντέρνα ποπ με «μούσες» όπως η Demy και η Ελένη Φουρέιρα. Ενέταξε στο δυναμικό της την Capital Records, το «Τώρα» της ελληνικής hip hop/trap. Διαχειρίστηκε με αξιοπρέπεια και σεβασμό τον ξαφνικό χαμό του μεγάλου της αστεριού, του Mad Clip.

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Mad Clip και Ελένη Φουρέιρα.

Σήμερα, συμπορεύεται με την Άννα Βίσση, τη Δέσποινα Βανδή, την Καίτη Γαρμπή και ένα σωρό δημιουργικές δυνάμεις της ελληνικής λαϊκής και pop μουσικής. Η Panik χωρίς υπερβολή, μπορούμε να πούμε πως ορίζει την mainstream pop μουσική του Σήμερα. 

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Josephine

«Σαν μια ζωγραφιά»: Το live για τα 10 χρόνια της Panik Records

Αν δεν βρισκόμουν στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», θα νόμιζα πως ήμουν στο Wembley: Συνολικά 30 καλλιτέχνες και 60 μουσικοί της συμφωνικής ορχήστρας «The Foux Orkestar», υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Ζαχαρίου, ανέβηκαν στη σκηνή του θεάτρου, σε μια συναυλία που έμοιαζε το πιο πολύχρωμο και πολυσυλλεκτικό μπουκέτο λουλουδιών του μουσικού ρεπερτορίου της εταιρείας.

Στην εισαγωγή η Demy, η πρώτη Ελληνίδα τραγουδίστρια που υπέγραψε στην Panik Records, συνάντησε τη Vemily, μια ανερχόμενη, ταλαντούχα ερμηνεύτρια που ξεκίνησε κάνοντας διασκευές στο YouTube και αποτελεί μια από τις ελπίδες της Panik. Μαζί ερμήνευσαν τη «Ζωγραφιά», ένα από τα πρώτα hits της εταιρείας. 

Στη συνέχεια, αυτό που παρακολούθησα με εκτόξευσε στο διανυκτερεύον πάρτι του πιο κοντινού μου γαλαξία: MELISSES, Γιώργος Παπαδόπουλος, Josephine, Light, Έλενα Τσαγκρινού, Ελένη Φουρέιρα εξαπέλυσαν –με ρυθμό διαστημικού πολυβόλου– τα beats και τα χρώματα που συνθέτουν το παρόν και το μέλλον της Panik, ενώ ο Στέλιος Ρόκκος και η Καίτη Γαρμπή σαν ήρεμες δυνάμεις, χρωμάτισαν με τις δικές τους αποχρώσεις ατόφιου χρυσαφιού τη διαχρονικότητα του ρεπερτορίου της εταιρείας. 

Αποσπάσματα από το Panik Concert by Xiaomi - 10 Years Celebration

Το αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη από τον Στέφανο Κορκολή και τους Μελίνα Ασλανίδου, Δημήτρη Μπάση, Σοφία Μανουσάκη & Μπάμπη Στόκα, έκλεισε με το «Αν Θυμηθείς τ’ Όνειρο μου», σε μια ρετρό-φουτουριστική βινιέτα που απέδειξε ότι η καλή μουσική δεν έχει χρόνο, δεν έχει εποχή, ούτε καν «ημερομηνία λήξης. 

Έπειτα, o Κωνσταντίνος Αργυρός με την «Αθήνα» του και το «Τελικά», ο Αντώνης Ρέμος με το «Η Ζωή Αλλιώς», ο Θοδωρής Βουτσικάκης με την «Όμορφη Ζωή» και ο FY με το «Δε Με Θέλουν» έγιναν οι επόμενες «στάσεις» στο μουσικό σαφάρι μιας σουρεαλιστικής βραδιάς, που τελείωσε με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο: «Party All The Time» με Playmen, Έλενα Τσαγκρινού, Josephine και η Μαγιόρκα συνάντησε την Ίμπιζα και προκάλεσαν μποτιλιάρισμα στην Πειραιώς! 

Στο φινάλε ένας γαλαξίας αστεριών συγκεντρώθηκε στη μορφή της Άννας Βίσση, που ανέβηκε στο stage για να τραγουδήσει ένα medley από τα «Ξανά Μανά», «Κι Όμως Δεν Τελειώνει», «Δώδεκα» και «Χρόνια Πολλά», το τελευταίο με τις με τις Demy, Vemily, Έλενα Τσαγκρινού και Ελένη Φουρέιρα.

Αναστάσιος Ράμμος - Σε Δυο Μόνο Μάτια

Αντί φινάλε

Στην εποχή της πανδημίας είναι λίγες οι στιγμές που νιώθεις ότι μπορείς –έστω και με το μυαλό– να χορέψεις ασταμάτητα και χωρίς φρένα, να δακρύσεις στη θύμηση ενός καλλιτέχνη που χάθηκε άδοξα (ενώ η Ελένη Φουρέιρα τραγουδάει «…ξέρεις για μας πως δεν ήρθε η ώρα» και ο στίχος αποκτά μια σχεδόν τραγική ειρωνεία), να διακρίνεις με σαφήνεια τις νέες τάσεις στο λαϊκό τραγούδι και να νιώσεις ως και λίγο έρωτα, ζωγραφισμένο «σε δύο μόνο μάτια», μέχρι η ώρα να σημάνει «Δώδεκα» και να διαπιστώσεις γιατί η Άννα Βίσση αποκαλείται «η απόλυτη ποπ σταρ». Όταν τα φώτα έσβησαν, όταν η σκηνή ερήμωσε, όλα έδειχναν να φτάνουν σε κάποιο τέλος. Ιδέα σας ήταν. Γιατί το #PanikStory μόλις ξεκίνησε…

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter

 





 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM