«Σαν ζωγραφιά»: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Στο φινάλε ένας γαλαξίας αστεριών συγκεντρώθηκε στη μορφή της Άννας Βίσση, που ανέβηκε στο stage για να τραγουδήσει ένα medley από τα «Ξανά Μανά», «Κι Όμως Δεν Τελειώνει», «Δώδεκα» και «Χρόνια Πολλά», το τελευταίο με τις με τις Demy, Vemily, Έλενα Τσαγκρινού και Ελένη Φουρέιρα.
0
«Άμα ήτανε μια ζωγραφιά ο κόσμος όλος
θα ζωγράφιζα λουλούδια δεν θα υπήρχε δρόμος
έναν δρόμο μόνο θ' άφηνα για να 'ρθω να σε βρω
και μια πόρτα να κλειδώσω για να μείνω εδώ».
 
«Σε δύο μόνο μάτια, 
πώς την χωράς τόση θάλασσα
Για δύο μόνο μάτια, 
με χίλια κύματα πάλεψα…»

ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ μετά το 10 Year Celebration concert της Panik Records, δύο στιχάκια, από τη Ζωγραφιά (Μηδενιστής ft. Demy) και το Σε Δύο Μόνο Μάτια (του Αναστάσιου Ράμμου), ενός μουσικού κομματιού από το ξεκίνημα της εταιρείας και ενός που κυκλοφόρησε την εποχή της εκτόξευσής της στο ελληνικό μουσικό στερέωμα, έγιναν ο σπινθήρας για να γράψω δυο λόγια για την εμπειρία αυτού του event, που είχε τη δική του, τρελή, μεταμοντέρνα μαγεία.

Zoύμε πια στην εποχή που η μουσική είναι κατά κύριο λόγο μια πληροφορία, που συνήθως καταχωρούμε στις λίστες streaming μας και αν είναι αυτό μας αρέσει, τότε κολλάει πάνω μας σαν μπλούζα, αλλιώς πατάμε skip και προχωράμε στο επόμενο τραγούδι. Η συλλογή albums, τα CD και τα βινύλια υπάρχουν ακόμα, περισσότερο όμως σαν μια «αγκαλιά» προς τους επίμονους και φανατικούς συλλέκτες μουσικής αυτούς που νιώθουν την ανάγκη να αγγίζουν ότι που ακούνε.

Ένα κομμάτι στο Spotify, ένα βίντεο κλιπ που περιγράφει με κινηματογραφική αισθητική μια ιστορία που έχεις ζήσει, μια social media παρουσία που σε πείθει να σταματήσεις το σκρολάρισμα στο κινητό σου και να επικεντρωθείς σε μια ιστορία, μια αφορμή για μια ξεσηκωτική συναυλία: Αυτή είναι η εμπειρία του να απολαμβάνεις pop μουσική το 2021.

Η Panik Records πέρασε με επιτυχία τις δύσκολες στιγμές της οικονομικής κρίσης: Παρουσίασε μια μοντέρνα ποπ με «μούσες» όπως η Demy και η Ελένη Φουρέιρα. Ενέταξε στο δυναμικό της την Capital Records, το «Τώρα» της ελληνικής hip hop/trap. Διαχειρίστηκε με αξιοπρέπεια και σεβασμό τον ξαφνικό χαμό του μεγάλου της αστεριού, του Mad Clip.

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Mad Clip και Ελένη Φουρέιρα.

Σήμερα, συμπορεύεται με την Άννα Βίσση, τη Δέσποινα Βανδή, την Καίτη Γαρμπή και ένα σωρό δημιουργικές δυνάμεις της ελληνικής λαϊκής και pop μουσικής. Η Panik χωρίς υπερβολή, μπορούμε να πούμε πως ορίζει την mainstream pop μουσική του Σήμερα. 

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter
Josephine

«Σαν μια ζωγραφιά»: Το live για τα 10 χρόνια της Panik Records

Αν δεν βρισκόμουν στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», θα νόμιζα πως ήμουν στο Wembley: Συνολικά 30 καλλιτέχνες και 60 μουσικοί της συμφωνικής ορχήστρας «The Foux Orkestar», υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Ζαχαρίου, ανέβηκαν στη σκηνή του θεάτρου, σε μια συναυλία που έμοιαζε το πιο πολύχρωμο και πολυσυλλεκτικό μπουκέτο λουλουδιών του μουσικού ρεπερτορίου της εταιρείας.

Στην εισαγωγή η Demy, η πρώτη Ελληνίδα τραγουδίστρια που υπέγραψε στην Panik Records, συνάντησε τη Vemily, μια ανερχόμενη, ταλαντούχα ερμηνεύτρια που ξεκίνησε κάνοντας διασκευές στο YouTube και αποτελεί μια από τις ελπίδες της Panik. Μαζί ερμήνευσαν τη «Ζωγραφιά», ένα από τα πρώτα hits της εταιρείας. 

Στη συνέχεια, αυτό που παρακολούθησα με εκτόξευσε στο διανυκτερεύον πάρτι του πιο κοντινού μου γαλαξία: MELISSES, Γιώργος Παπαδόπουλος, Josephine, Light, Έλενα Τσαγκρινού, Ελένη Φουρέιρα εξαπέλυσαν –με ρυθμό διαστημικού πολυβόλου– τα beats και τα χρώματα που συνθέτουν το παρόν και το μέλλον της Panik, ενώ ο Στέλιος Ρόκκος και η Καίτη Γαρμπή σαν ήρεμες δυνάμεις, χρωμάτισαν με τις δικές τους αποχρώσεις ατόφιου χρυσαφιού τη διαχρονικότητα του ρεπερτορίου της εταιρείας. 

Αποσπάσματα από το Panik Concert by Xiaomi - 10 Years Celebration

Το αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη από τον Στέφανο Κορκολή και τους Μελίνα Ασλανίδου, Δημήτρη Μπάση, Σοφία Μανουσάκη & Μπάμπη Στόκα, έκλεισε με το «Αν Θυμηθείς τ’ Όνειρο μου», σε μια ρετρό-φουτουριστική βινιέτα που απέδειξε ότι η καλή μουσική δεν έχει χρόνο, δεν έχει εποχή, ούτε καν «ημερομηνία λήξης. 

Έπειτα, o Κωνσταντίνος Αργυρός με την «Αθήνα» του και το «Τελικά», ο Αντώνης Ρέμος με το «Η Ζωή Αλλιώς», ο Θοδωρής Βουτσικάκης με την «Όμορφη Ζωή» και ο FY με το «Δε Με Θέλουν» έγιναν οι επόμενες «στάσεις» στο μουσικό σαφάρι μιας σουρεαλιστικής βραδιάς, που τελείωσε με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο: «Party All The Time» με Playmen, Έλενα Τσαγκρινού, Josephine και η Μαγιόρκα συνάντησε την Ίμπιζα και προκάλεσαν μποτιλιάρισμα στην Πειραιώς! 

Στο φινάλε ένας γαλαξίας αστεριών συγκεντρώθηκε στη μορφή της Άννας Βίσση, που ανέβηκε στο stage για να τραγουδήσει ένα medley από τα «Ξανά Μανά», «Κι Όμως Δεν Τελειώνει», «Δώδεκα» και «Χρόνια Πολλά», το τελευταίο με τις με τις Demy, Vemily, Έλενα Τσαγκρινού και Ελένη Φουρέιρα.

Αναστάσιος Ράμμος - Σε Δυο Μόνο Μάτια

Αντί φινάλε

Στην εποχή της πανδημίας είναι λίγες οι στιγμές που νιώθεις ότι μπορείς –έστω και με το μυαλό– να χορέψεις ασταμάτητα και χωρίς φρένα, να δακρύσεις στη θύμηση ενός καλλιτέχνη που χάθηκε άδοξα (ενώ η Ελένη Φουρέιρα τραγουδάει «…ξέρεις για μας πως δεν ήρθε η ώρα» και ο στίχος αποκτά μια σχεδόν τραγική ειρωνεία), να διακρίνεις με σαφήνεια τις νέες τάσεις στο λαϊκό τραγούδι και να νιώσεις ως και λίγο έρωτα, ζωγραφισμένο «σε δύο μόνο μάτια», μέχρι η ώρα να σημάνει «Δώδεκα» και να διαπιστώσεις γιατί η Άννα Βίσση αποκαλείται «η απόλυτη ποπ σταρ». Όταν τα φώτα έσβησαν, όταν η σκηνή ερήμωσε, όλα έδειχναν να φτάνουν σε κάποιο τέλος. Ιδέα σας ήταν. Γιατί το #PanikStory μόλις ξεκίνησε…

Σαν ζωγραφιά: Στιγμές από την επετειακή συναυλία της Panik Records Facebook Twitter

 





 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ