Ρεσιτάλ Δημήτρη Πλατανιά

Ρεσιτάλ Δημήτρη Πλατανιά Facebook Twitter
0

Το πρώτο του προσωπικό ρεσιτάλ στην Εθνική Λυρική Σκηνή δίνει ο Δημήτρης Πλατανιάς, την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019 στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει ένα πρόγραμμα υψηλών απαιτήσεων με δημοφιλείς άριες από όπερες των Μότσαρτ, Ροσσίνι, Βάγκνερ, Βέρντι, Τζορντάνο, Μασνέ και τραγούδια των Βέρντι, Τόστι, Σαμάρα.

Από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας έως την απόφασή του –στην τρίτη δεκαετία της ζωής του– να γίνει τραγουδιστής της όπερας και από τα πρώτα του βήματα στην Εθνική Λυρική Σκηνή έως την κατάκτηση των κορυφαίων ευρωπαϊκών λυρικών θεάτρων, η πορεία του Δημήτρη Πλατανιά συνοδεύεται από λέξεις όπως αφιέρωση, μελέτη, επιμονή, στόχευση, συγκέντρωση, ταλέντο, εσωτερική δύναμη.

Τα κορυφαία βρετανικά ΜΜΕ τον έχουν εξυμνήσει επανειλημμένως, αφού το ντεμπούτο του στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου με τον Ριγολέττο το 2012 θεωρήθηκε θριαμβευτικό και στην ουσία του άνοιξε τον δρόμο για τη διεθνή του πορεία. «Η ερμηνεία του βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά στον ρόλο του Ριγολέττου προκαλεί δέος – κανένα ίχνος κόπωσης στη φωνή του μέχρι και την τελευταία κραυγή απελπισίας», γράφει ο Τζωρτζ Χωλ στον Guardian, ενώ ο Ρούπερτ Κρίστιανσεν στην Telegraph σημειώνει: «Ένας βαρύτονος αληθινό θηρίο, με μια καταπληκτική φωνή.

Η φλογερή δύναμη της ερμηνείας του είχε ως αποτέλεσμα την πανηγυρική υποδοχή του κοινού». «Σπάνια έχω ακούσει να τραγουδιέται ο ρόλος του Ριγολέττου με τέτοια συναρπαστική δύναμη και με αυτή την εντυπωσιακή σταθερότητα», αναφέρει ο Ρίτσαρντ Μόρρισον στους Times του Λονδίνου, ενώ ο θρυλικός Βρετανός μουσικολόγος και κριτικός Ρόντνυ Μιλνς έγραψε στο Opera Magazine: «Ο πιο εντυπωσιακός τραγουδιστής ήταν ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, ο οποίος θα μπορούσε να τραγουδήσει τον Ριγολέττο οπουδήποτε στον κόσμο: η φωνή του έχει έναν γοητευτικά ζεστό αλλά και ηρωικό τόνο και μια εντυπωσιακή έκταση χωρίς να χάνει τίποτα στις αποχρώσεις, τη μουσικότητα και την ενστικτώδη αίσθηση του κειμένου».

Αυτή την περίοδο ο Δημήτρης Πλατανιάς πρωταγωνιστεί στη νέα παραγωγή του Ναμπούκκο στην Κρατική Όπερα του Αμβούργου, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Ρώσου σκηνοθέτη Κίριλ Σερεμπρένικοφ, ο οποίος βρίσκεται σε κατ' οίκον περιορισμό στη Μόσχα. Ο ανορθόδοξος και σχεδόν μυθιστορηματικός τρόπος που έγινε η σκηνοθεσία της παραγωγής αυτής έχει γίνει είδηση στα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου, ενώ η ίδια η παράσταση, στην οποία η υπόθεση της όπερας έχει μεταφερθεί στις αίθουσες συσκέψεων του ΟΗΕ και σε προσφυγικούς καταυλισμούς, έχει λάβει ιδιαιτέρως θετικές κριτικές.

Οι κορυφαίες συνεργασίες με σπουδαίους μαέστρους, σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας για τον Πλατανιά. Στα σχεδόν οκτώ χρόνια που διαπρέπει στα μεγάλα θέατρα του εξωτερικού, όπως η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, η Κρατική Όπερα του Μονάχου, το Φενίτσε της Βενετίας, το Σάο Κάρλος της Λισαβόνας, η Κρατική Όπερα της Στουτγάρδης, το Λα Μονναί των Βρυξελλών, η Όπερα της Φρανκφούρτης, τα φεστιβάλ του Μπρέγκεντς, του Ζάλτσμπουργκ και του Γκλάιντμπορν κ.ά., έχει συνεργαστεί με κορυφαίους αρχιμουσικούς όπως οι Μπερτράν ντε Μπιγύ, Μιουνγκ Βουν Τσουνγκ, Πάολο Καρινιάνι, Τζων Έλιοτ Γκάρντινερ, Άξελ Κόμπερ, Νικόλα Λουιζόττι, Τζαναντρέα Νοζέντα, Ντάνιελ Όρεν, Αντόνιο Παππάνο, Ντανιέλε Καλλεγκάρι, Τζόρτζο Μοράντι, Εβελίνο Πιντό, Κρίστιαν Τήλεμαν κ.ά., έχει δουλέψει με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως οι Ντανιέλε Αμπάντο, Ρόμπερτ Κάρσεν, Στήβεν Λάνγκριτζ, Ντέιβιντ ΜακΒίκαρ, Νταμιάνο Μικελέττο, Ελάιτζα Μοσίνσκυ, Φίλιπ Σταιλτσλ, Γκρέιαμ Βικ κ.ά., ενώ έχει μοιραστεί τη σκηνή με πρωταγωνιστές διεθνούς εμβέλειας όπως οι Γιόνας Κάουφμαν, Μάικλ Φαμπιάνο, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, Βιττόριο Γκριγκόλο, Κάρμεν Τζανναττάζιο, Λουντμίλα Μοναστίρσκα, Λιζέτ Οροπέσα, Εύα Μαρία Βέστμπραικ, Αλεξάντρς Αντονένκο, Μαρία Αγκρέστα κ.ά.

Στην Ελλάδα, κάθε εμφάνισή του αποτελεί καλλιτεχνικό γεγονός, το οποίο συνοδεύεται πάντα και από αδιαπραγμάτευτη εισπρακτική επιτυχία. Οι πρόσφατες επιτυχίες του στην Εθνική Λυρική Σκηνή (Σιμόν Μποκκανέγκρα, Ναμπούκκο, Ριγολέττος, Τροβατόρε κ.ά.) το επιβεβαιώνουν.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ