Ρεσιτάλ Δημήτρη Πλατανιά

Ρεσιτάλ Δημήτρη Πλατανιά Facebook Twitter
0

Το πρώτο του προσωπικό ρεσιτάλ στην Εθνική Λυρική Σκηνή δίνει ο Δημήτρης Πλατανιάς, την Πέμπτη 18 Απριλίου 2019 στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει ένα πρόγραμμα υψηλών απαιτήσεων με δημοφιλείς άριες από όπερες των Μότσαρτ, Ροσσίνι, Βάγκνερ, Βέρντι, Τζορντάνο, Μασνέ και τραγούδια των Βέρντι, Τόστι, Σαμάρα.

Από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας έως την απόφασή του –στην τρίτη δεκαετία της ζωής του– να γίνει τραγουδιστής της όπερας και από τα πρώτα του βήματα στην Εθνική Λυρική Σκηνή έως την κατάκτηση των κορυφαίων ευρωπαϊκών λυρικών θεάτρων, η πορεία του Δημήτρη Πλατανιά συνοδεύεται από λέξεις όπως αφιέρωση, μελέτη, επιμονή, στόχευση, συγκέντρωση, ταλέντο, εσωτερική δύναμη.

Τα κορυφαία βρετανικά ΜΜΕ τον έχουν εξυμνήσει επανειλημμένως, αφού το ντεμπούτο του στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου με τον Ριγολέττο το 2012 θεωρήθηκε θριαμβευτικό και στην ουσία του άνοιξε τον δρόμο για τη διεθνή του πορεία. «Η ερμηνεία του βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά στον ρόλο του Ριγολέττου προκαλεί δέος – κανένα ίχνος κόπωσης στη φωνή του μέχρι και την τελευταία κραυγή απελπισίας», γράφει ο Τζωρτζ Χωλ στον Guardian, ενώ ο Ρούπερτ Κρίστιανσεν στην Telegraph σημειώνει: «Ένας βαρύτονος αληθινό θηρίο, με μια καταπληκτική φωνή.

Η φλογερή δύναμη της ερμηνείας του είχε ως αποτέλεσμα την πανηγυρική υποδοχή του κοινού». «Σπάνια έχω ακούσει να τραγουδιέται ο ρόλος του Ριγολέττου με τέτοια συναρπαστική δύναμη και με αυτή την εντυπωσιακή σταθερότητα», αναφέρει ο Ρίτσαρντ Μόρρισον στους Times του Λονδίνου, ενώ ο θρυλικός Βρετανός μουσικολόγος και κριτικός Ρόντνυ Μιλνς έγραψε στο Opera Magazine: «Ο πιο εντυπωσιακός τραγουδιστής ήταν ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, ο οποίος θα μπορούσε να τραγουδήσει τον Ριγολέττο οπουδήποτε στον κόσμο: η φωνή του έχει έναν γοητευτικά ζεστό αλλά και ηρωικό τόνο και μια εντυπωσιακή έκταση χωρίς να χάνει τίποτα στις αποχρώσεις, τη μουσικότητα και την ενστικτώδη αίσθηση του κειμένου».

Αυτή την περίοδο ο Δημήτρης Πλατανιάς πρωταγωνιστεί στη νέα παραγωγή του Ναμπούκκο στην Κρατική Όπερα του Αμβούργου, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Ρώσου σκηνοθέτη Κίριλ Σερεμπρένικοφ, ο οποίος βρίσκεται σε κατ' οίκον περιορισμό στη Μόσχα. Ο ανορθόδοξος και σχεδόν μυθιστορηματικός τρόπος που έγινε η σκηνοθεσία της παραγωγής αυτής έχει γίνει είδηση στα μεγαλύτερα ΜΜΕ του κόσμου, ενώ η ίδια η παράσταση, στην οποία η υπόθεση της όπερας έχει μεταφερθεί στις αίθουσες συσκέψεων του ΟΗΕ και σε προσφυγικούς καταυλισμούς, έχει λάβει ιδιαιτέρως θετικές κριτικές.

Οι κορυφαίες συνεργασίες με σπουδαίους μαέστρους, σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας για τον Πλατανιά. Στα σχεδόν οκτώ χρόνια που διαπρέπει στα μεγάλα θέατρα του εξωτερικού, όπως η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, η Κρατική Όπερα του Μονάχου, το Φενίτσε της Βενετίας, το Σάο Κάρλος της Λισαβόνας, η Κρατική Όπερα της Στουτγάρδης, το Λα Μονναί των Βρυξελλών, η Όπερα της Φρανκφούρτης, τα φεστιβάλ του Μπρέγκεντς, του Ζάλτσμπουργκ και του Γκλάιντμπορν κ.ά., έχει συνεργαστεί με κορυφαίους αρχιμουσικούς όπως οι Μπερτράν ντε Μπιγύ, Μιουνγκ Βουν Τσουνγκ, Πάολο Καρινιάνι, Τζων Έλιοτ Γκάρντινερ, Άξελ Κόμπερ, Νικόλα Λουιζόττι, Τζαναντρέα Νοζέντα, Ντάνιελ Όρεν, Αντόνιο Παππάνο, Ντανιέλε Καλλεγκάρι, Τζόρτζο Μοράντι, Εβελίνο Πιντό, Κρίστιαν Τήλεμαν κ.ά., έχει δουλέψει με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως οι Ντανιέλε Αμπάντο, Ρόμπερτ Κάρσεν, Στήβεν Λάνγκριτζ, Ντέιβιντ ΜακΒίκαρ, Νταμιάνο Μικελέττο, Ελάιτζα Μοσίνσκυ, Φίλιπ Σταιλτσλ, Γκρέιαμ Βικ κ.ά., ενώ έχει μοιραστεί τη σκηνή με πρωταγωνιστές διεθνούς εμβέλειας όπως οι Γιόνας Κάουφμαν, Μάικλ Φαμπιάνο, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, Βιττόριο Γκριγκόλο, Κάρμεν Τζανναττάζιο, Λουντμίλα Μοναστίρσκα, Λιζέτ Οροπέσα, Εύα Μαρία Βέστμπραικ, Αλεξάντρς Αντονένκο, Μαρία Αγκρέστα κ.ά.

Στην Ελλάδα, κάθε εμφάνισή του αποτελεί καλλιτεχνικό γεγονός, το οποίο συνοδεύεται πάντα και από αδιαπραγμάτευτη εισπρακτική επιτυχία. Οι πρόσφατες επιτυχίες του στην Εθνική Λυρική Σκηνή (Σιμόν Μποκκανέγκρα, Ναμπούκκο, Ριγολέττος, Τροβατόρε κ.ά.) το επιβεβαιώνουν.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ